Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

CB600 Hornet zmiana silnika z PC25 na PC36


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 betus

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Na FM od: 22 marzec 2017
  • Skąd:Sępólno Krajeńskie

Napisano czw, 28 gru 2017 - 15:15

Witam !

Mam CB600 Hornet z 98 roku ze słabą kompresją na wszystkich garach. Chciałbym wymienić go w całości, i znalazłem silnik PC36. Czy jest możliwość zamiany tych silników ?

Dodam że w "nowym" nie ma pokrywy bocznej i miski olejowej. Czy będą one pasowały z PC25 do PC36 ??

W moim PC25 również nie ma patentu pod wydechem (nie wiem co to jest, chłodnica oleju, lub EGR).

I kwestia gaźników, czy będą pasować ?

Czy da się to jakoś złożyć bez większych problemów ?? 

 

Pozdrawiam !

 



#2 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 9201 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano czw, 28 gru 2017 - 15:21

Masz silnik PC25 w hornecie? To powiem Ci że to jakiś przeszczep bo to silnik od CBR F2, a do pierwszych hornetów szły te same silniki co w F3, czyli PC31.

 

Tak czy siak pokrywa boczna powinna pasować. Miska w PC25 jest płytsza wzgledem PC31 ale też pasuje, więc i do PC36 powinna podejść. Trzeba tylko pamiętać żeby przełożyć smoka i bagnet w komplecie.


Why... So... Serious
 

#3 betus

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Na FM od: 22 marzec 2017
  • Skąd:Sępólno Krajeńskie

Napisano pią, 29 gru 2017 - 10:23

A reszta, tz. licznik i elektryka ??



#4 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 9201 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano pią, 29 gru 2017 - 10:35

Pewności nie mam bo nie robiłem takiego przeszczepu, ale skoro i tak masz nieoryginalny silnik to można przypuszczać że elektronika nie stanowi problemu. A nie lepiej kupić silnik PC31 od cebry?


Why... So... Serious
 

#5 betus

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Na FM od: 22 marzec 2017
  • Skąd:Sępólno Krajeńskie

Napisano pią, 29 gru 2017 - 18:43

Ok, a jak bym zostawił cały dół od mojego, a wstawił tylko głowicę z tłokami i pierścieniami od "nowego" ?? korbowody mogły by zostać od mojego ?? Bo ten co mam na oku silnik jest za fajną kasę, a w moim brak jest jedynie dobrej kompresji ...



#6 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 9201 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano sob, 30 gru 2017 - 19:39

Ale tłoki muszą być spasowane z cylindrami żeby była kompresja. Nie masz pewności że jak wstawisz tłoki z innego moto to one będą miały odpowiedni luz względem cylindrów.

 

Jesteś pewien że za słabą kompresję w starym silniku nie odpowiada głowica?



Robiłeś próbę olejową?


Why... So... Serious
 

#7 betus

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Na FM od: 22 marzec 2017
  • Skąd:Sępólno Krajeńskie

Napisano czw, 01 lut 2018 - 23:06

Załatwiłem silnik. Delikatnie różni się od tego który miałem zamontowany. Czy może mi ktoś powiedzieć co z otworami i czujnikami które trochę się różnią. Zaznaczyłem to na zdjęciach. 

Kwestia jeszcze otworów do podłączenia przyrządu do pomiaru podciśnienia. W nowym nie ma tych otworów zaraz na wlocie do silnika. Teoretycznie można by je nawiercić. I kwestia górnej pokrywy, która różni się, czy mogę je zamienić bez problemu ?? Ten Czysty jest kupiony  :)

Załączony plik  20180201_182207.jpg   118,41 KB   4 Ilość pobrańZałączony plik  20180201_182216.jpg   116,84 KB   4 Ilość pobrańZałączony plik  20180201_182222.jpg   116,57 KB   4 Ilość pobrańZałączony plik  20180201_182228.jpg   101,23 KB   4 Ilość pobrańZałączony plik  20180201_182622.jpg   113,57 KB   4 Ilość pobrańZałączony plik  20180201_182630.jpg   135,66 KB   4 Ilość pobrań



#8 betus

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Na FM od: 22 marzec 2017
  • Skąd:Sępólno Krajeńskie

Napisano pon, 09 kwi 2018 - 09:00

Po pewnym czasie udało się złożyć silnik. Wszystko co brakowało lub było za dużo zostało zrobione. Silnik odpalił, kwestia cieknącej uszczelki na chłodnicy oleju, ale to jest do zrobienia. Została mi kwestia węży od odmy. Z racji lekko innej budowy górna kapa musiała zostać oryginalna i są na niej dwa wyprowadzenia teoretycznie do odmy. Co mogę z nimi zrobić i jak je podłączyć  Czy mogę poprzez trójnik wpiąć do filtra powietrza, czy muszę wstawiać zawór, tylko wtedy jak go podpiąć ??






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |