Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dlaczego MIG 29 jest caly?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
115 odpowiedzi w tym temacie

#101 Geni

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 381 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 11 maj 2007
  • Skąd:wschodnie mazowsze
  • Motocykl:SR

Napisano czw, 28 gru 2017 - 22:23

Jeżeli maszyna nie zawiodła i paliwa nie zabrakło, to mamy typowy CFIT, czyli najbardziej prawdopodobną przyczynę każdego wypadku lotniczego - błąd pilota. Szkoda, bo chłopak młody i jeżeli z jego winy MiG pójdzie na żyletki, to świetlanej kariery w naszej niezyciężonej armi mu już nie wróżę. Co do porównywania wytrzymałości konstrukcji MiG-a do pasażera, to pusty śmiech mnie ogarnia. Nawet wojskowe transportowce z założenia trochę mocniejszej konstrukcji potrafią się złożyć od zbyt gwałtownego manewru bez trafienia w cokolwiek np. nasz C-130, który zakończył chwalebnie służbę i stoi do dzisiaj chyba w Afganie, bo konstrukcja puściła po wykonaniu zbyt gwałtownego manewru podejścia do lądowania. Zresztą kto twierdzi, że skrzydło tutki oderwało się od uderzenia w drzewo jest naprawdę silnie niedouczony. Te skrzydło musiało dźwigać na sobie nie tylko statyczny ciężar samego samolotu i pokonywać opór areodynamiczny, ale przede wszystkim przenosić obciążenia wywołane przez gwałtowne wyrywanie samolotu do góry na granicy przeciągnięcia. W zajebiście wielkim skrócie - największe obciążenia konstrukcji występują przy przechodzeniu ze zniżania na wznoszenie, a jeżeli konstrukcja jest uszkodzona, to.... Wracjając do MiG-a. Pewnie się za jakiś czas dowiemy, że jego pilot zorientował się, że siedzi dupą w lesie oglądając szyszki za kokpitem. Innaczej by się z niego strzelał. No albo się nie dowiemy, bo przecież puszczono informację, że to był doświadczony pilot. Zadam otwarte pytanie - to ile wylatał w nocy i w takich warunkach pogodowych samodzielnie? Sądząc z nalotu mógł być to jego pierwszy taki lot w realu poza symulatorem.



#102 Wopoz

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 41 postów
  • Wiek: 58
  • Na FM od: 06 maj 2009
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Honda ST 1100

Napisano czw, 28 gru 2017 - 23:07

Jeżeli maszyna nie zawiodła i paliwa nie zabrakło, to mamy typowy CFIT, czyli najbardziej prawdopodobną przyczynę każdego wypadku lotniczego - błąd pilota. Szkoda, bo chłopak młody i jeżeli z jego winy MiG pójdzie na żyletki, to świetlanej kariery w naszej niezyciężonej armi mu już nie wróżę. Co do porównywania wytrzymałości konstrukcji MiG-a do pasażera, to pusty śmiech mnie ogarnia. Nawet wojskowe transportowce z założenia trochę mocniejszej konstrukcji potrafią się złożyć od zbyt gwałtownego manewru bez trafienia w cokolwiek np. nasz C-130, który zakończył chwalebnie służbę i stoi do dzisiaj chyba w Afganie, bo konstrukcja puściła po wykonaniu zbyt gwałtownego manewru podejścia do lądowania. Zresztą kto twierdzi, że skrzydło tutki oderwało się od uderzenia w drzewo jest naprawdę silnie niedouczony. Te skrzydło musiało dźwigać na sobie nie tylko statyczny ciężar samego samolotu i pokonywać opór areodynamiczny, ale przede wszystkim przenosić obciążenia wywołane przez gwałtowne wyrywanie samolotu do góry na granicy przeciągnięcia. W zajebiście wielkim skrócie - największe obciążenia konstrukcji występują przy przechodzeniu ze zniżania na wznoszenie, a jeżeli konstrukcja jest uszkodzona, to.... Wracjając do MiG-a. Pewnie się za jakiś czas dowiemy, że jego pilot zorientował się, że siedzi dupą w lesie oglądając szyszki za kokpitem. Innaczej by się z niego strzelał. No albo się nie dowiemy, bo przecież puszczono informację, że to był doświadczony pilot. Zadam otwarte pytanie - to ile wylatał w nocy i w takich warunkach pogodowych samodzielnie? Sądząc z nalotu mógł być to jego pierwszy taki lot w realu poza symulatorem.


Ale się naraziłeś kulfonom. Ładnie to ująłeś. Dzięki

#103 Tommo

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1077 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano czw, 28 gru 2017 - 23:25

Obstawiam, że raport komisji utajnią dla dobra obronności ojczyzny i tyle się dowiemy prawdy.


Audi Sport


#104 mateq34

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 76 postów
  • Na FM od: 19 maj 2010
  • Skąd:Wrocław

Napisano czw, 28 gru 2017 - 23:34

Jeżeli maszyna nie zawiodła i paliwa nie zabrakło, to mamy typowy CFIT, czyli najbardziej prawdopodobną przyczynę każdego wypadku lotniczego - błąd pilota. Szkoda, bo chłopak młody i jeżeli z jego winy MiG pójdzie na żyletki, to świetlanej kariery w naszej niezyciężonej armi mu już nie wróżę. Co do porównywania wytrzymałości konstrukcji MiG-a do pasażera, to pusty śmiech mnie ogarnia. Nawet wojskowe transportowce z założenia trochę mocniejszej konstrukcji potrafią się złożyć od zbyt gwałtownego manewru bez trafienia w cokolwiek np. nasz C-130, który zakończył chwalebnie służbę i stoi do dzisiaj chyba w Afganie, bo konstrukcja puściła po wykonaniu zbyt gwałtownego manewru podejścia do lądowania. Zresztą kto twierdzi, że skrzydło tutki oderwało się od uderzenia w drzewo jest naprawdę silnie niedouczony. Te skrzydło musiało dźwigać na sobie nie tylko statyczny ciężar samego samolotu i pokonywać opór areodynamiczny, ale przede wszystkim przenosić obciążenia wywołane przez gwałtowne wyrywanie samolotu do góry na granicy przeciągnięcia. W zajebiście wielkim skrócie - największe obciążenia konstrukcji występują przy przechodzeniu ze zniżania na wznoszenie, a jeżeli konstrukcja jest uszkodzona, to.... Wracjając do MiG-a. Pewnie się za jakiś czas dowiemy, że jego pilot zorientował się, że siedzi dupą w lesie oglądając szyszki za kokpitem. Innaczej by się z niego strzelał. No albo się nie dowiemy, bo przecież puszczono informację, że to był doświadczony pilot. Zadam otwarte pytanie - to ile wylatał w nocy i w takich warunkach pogodowych samodzielnie? Sądząc z nalotu mógł być to jego pierwszy taki lot w realu poza symulatorem.

 

Dokładnie, porównanie myśliwca, który moze leciec 2 mach z transportowym, czy pasazerskim samolotem jest z załozenia chybione. Dzięki Geni.

 

Poczytajcie, jak się transportowy C-130 rozpadał przy przekroczeniu 800 km/h. MIG moze lecieć 3x tyle...

 

 

Trudna sytuacja, o której mówi ppłk Gaudyn, zaczęła się na wysokości 7000 metrów nad ziemią. Hercules leciał do bazy w Bagram, a potem miał się udać do Wrocławia. W trakcie lotu doszło do awarii zasilania. Spadek napięcia spowodował, że przyrządy pokładowe "zwariowały". Przede wszystkim tzw. sztuczny horyzont, podstawowy punkt odniesienia podczas lotu w chmurach. 

Mówi on pilotowi, w jakim położeniu się znajduje i jak powinien lecieć. Piloci, nie wiedząc jeszcze o jego awarii, stosowali się do jego błędnych wskazań. W efekcie zaczęli lecieć w dół z coraz większą prędkością. W pewnym momencie samolot przekroczył prędkość 804 km na godzinę, maksymalną, jaką może zapisać rejestrator. Wskutek przeciążeń zaczęło odpadać poszycie i stery. Na szczęście jeszcze przed wyjściem z chmur i zobaczeniem gór, piloci zorientowali się, że dzieje się coś złego. 

 



#105 leon77

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 101 postów
  • Na FM od: 06 luty 2009
  • Skąd:pl
  • Motocykl:singiel

Napisano czw, 28 gru 2017 - 23:34

po ch*j to drążyć? ogarnij rs potem poszukaj gier z migiem w empiku.

kto mnie wyciągnie?


#106 ArturKTK

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 1 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 14 październik 2014
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:będzie

Napisano pią, 29 gru 2017 - 00:01

po ch*j to drążyć?

 

Jak po ch*j ?? Żeby Jerzyk nie musiał myśleć za dużo i żeby mu para uszami nie poszła ... Zaraz się dowiemy , że w Smoleńsku same pancerne brzozy rosną a Rosja produkuje z nich pancerze do T-14 Armata ....



#107 leon77

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 101 postów
  • Na FM od: 06 luty 2009
  • Skąd:pl
  • Motocykl:singiel

Napisano pią, 29 gru 2017 - 00:07

to, że pod smoleńskiem samolot został rozjebany, to ja nie mam żadnych wątpliwości.

kto mnie wyciągnie?


#108 Maartin

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 77 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 07 czerwiec 2014
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Triumph T-bird Storm

Napisano pią, 29 gru 2017 - 01:01

A skąd taka teoria?

Użytkownik Maartin edytował ten post pią, 29 gru 2017 - 01:03

---


#109 leon77

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 101 postów
  • Na FM od: 06 luty 2009
  • Skąd:pl
  • Motocykl:singiel

Napisano pią, 29 gru 2017 - 01:19

a nie został rozjebany?


kto mnie wyciągnie?


#110 Tommo

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1077 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano pią, 29 gru 2017 - 07:59

to, że pod smoleńskiem samolot został rozjebany, to ja nie mam żadnych wątpliwości.


Ja też nie. Przez samych pilotów.

Audi Sport


#111 To_masz

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 135 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 04 wrzesień 2008
  • Skąd:ZGORZAŁA
  • Motocykl:Bandit,EXC200

Napisano pią, 29 gru 2017 - 08:05

Jeżeli maszyna nie zawiodła i paliwa nie zabrakło, to mamy typowy CFIT, czyli najbardziej prawdopodobną przyczynę każdego wypadku lotniczego - błąd pilota. Szkoda, bo chłopak młody i jeżeli z jego winy MiG pójdzie na żyletki, to świetlanej kariery w naszej niezyciężonej armi mu już nie wróżę. Co do porównywania wytrzymałości konstrukcji MiG-a do pasażera, to pusty śmiech mnie ogarnia. Nawet wojskowe transportowce z założenia trochę mocniejszej konstrukcji potrafią się złożyć od zbyt gwałtownego manewru bez trafienia w cokolwiek np. nasz C-130, który zakończył chwalebnie służbę i stoi do dzisiaj chyba w Afganie, bo konstrukcja puściła po wykonaniu zbyt gwałtownego manewru podejścia do lądowania. Zresztą kto twierdzi, że skrzydło tutki oderwało się od uderzenia w drzewo jest naprawdę silnie niedouczony. Te skrzydło musiało dźwigać na sobie nie tylko statyczny ciężar samego samolotu i pokonywać opór areodynamiczny, ale przede wszystkim przenosić obciążenia wywołane przez gwałtowne wyrywanie samolotu do góry na granicy przeciągnięcia. W zajebiście wielkim skrócie - największe obciążenia konstrukcji występują przy przechodzeniu ze zniżania na wznoszenie, a jeżeli konstrukcja jest uszkodzona, to.... Wracjając do MiG-a. Pewnie się za jakiś czas dowiemy, że jego pilot zorientował się, że siedzi dupą w lesie oglądając szyszki za kokpitem. Innaczej by się z niego strzelał. No albo się nie dowiemy, bo przecież puszczono informację, że to był doświadczony pilot. Zadam otwarte pytanie - to ile wylatał w nocy i w takich warunkach pogodowych samodzielnie? Sądząc z nalotu mógł być to jego pierwszy taki lot w realu poza symulatorem.

To był jego drugi lot nocny.



#112 Geni

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 381 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 11 maj 2007
  • Skąd:wschodnie mazowsze
  • Motocykl:SR

Napisano pią, 29 gru 2017 - 08:15

A noc + obniżona widzialność? Nie wiem, jak metar wyglądał tego dnia, ale chyba nie najciekawiej.



#113 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9423 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pią, 29 gru 2017 - 09:31

Ogladnalem material zamieszczony przez Tommo.

 

Z tego co zrozumialem, to Samolot byl wczesniej na inspekcji w Rosji, gdzie musial zostac umieszczony ladunej termo / baryczny oraz szereg innych ladunkow ktore spowodowaly rozwalanie sie pokrywy samolotu + odpadniecie kawalka skrzytla. Pytanie jakie sobie w tej chwili zadaje to, jak doszlo do rozszczelnienia ukladu hydraulicznego ? Jak doszlo do awari silnika

 

 

 

Z calego reportazu wynika jasno i niezbicie, e Ekipaz rosyjski wiezy kontrolnej mial rozkaz blednego przekazywania danych ( cos jak w " Szklana pulapka 2 ) i blednego naprowadzenia samolotu nie napas startowy a obok niego.

 

Polska ma wiec teraz podstawy aby wypowiedziec Rosji wojne.

 

Pytanie jakie sobje stawiam, co z tym fantem zrobi Jarek ?

 

:crossy:



#114 ernestZL

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1866 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 08 maj 2007
  • Skąd:Radomsko
  • Motocykl:zx10r

Napisano pią, 29 gru 2017 - 09:43

Już odbiegając od tego co było przyczyną że ten MiG się rozwalił to ja jestem w szoku jakie ten pilot miał szczęście. Ludzie MIG podchodzi do lądowania z prędkościami rzędu 300 km/h. Środek lasu. Wyjść z tego o własnych siłach to jest jakiś kosmos. PL to naród wybrany :)

Użytkownik ernestZL edytował ten post pią, 29 gru 2017 - 09:44

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

#115 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9423 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pią, 29 gru 2017 - 09:48

PL to naród wybrany

 

Ernest

 

Tu sie z Toba absolutnie zgadzam

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post pią, 29 gru 2017 - 09:49


#116 To_masz

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 135 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 04 wrzesień 2008
  • Skąd:ZGORZAŁA
  • Motocykl:Bandit,EXC200

Napisano pią, 29 gru 2017 - 10:03

A noc + obniżona widzialność? Nie wiem, jak metar wyglądał tego dnia, ale chyba nie najciekawiej.

Przy obniżonej widzialności pierwszy raz siadał nocą.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |