Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

nastepny motocykl:)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 hedow

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 09 grudzień 2017
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:er6n

Napisano nie, 10 gru 2017 - 15:13

Czesc wszystkim! Mam na imie Adam i mam 25 lat... chcialbym sie was doradzic jezeli chodzi o zakup nastepnego motocykla... przelatalem sezon na kawie er6n i byl to moj pierwszy motocykl, zastanawiam sie powoli nad zmiana na inne moto... zawsze marzylem o sportowym motocyklu, '' SCIGACZ'' to bylo moje marzenie i jest nim nadal. Mysle ze do wyboru pierwszego moto podszedlem calkiem rozsadnie bo nie rzucilem sie nie wiadomo na jaki motocykl i pierwszym motorem byla kawa er6n ktora dala mi naprawde sporo frajdy i uwazam byla trafnym wyborem dla poczatkujacego leszcza tak jak ja... planuje zmiane moto na next sezon ale nie wykluczam tez tego ze bedzie jezdzil na er6-stce bo mimo tego ze jezdzilem duzo to sportowe moto jest zupelnie inna bajką.. i moze warto jeszcze przejezdzic jeden sezon na kawce? mysle nad 600ccm a jezeli chodzi o modele to zastanawaielm sie nad zxr6,yamaha r6, suzuki gsxr600 k4/k5, cbrka 600rr.. nie ukrywam ze bedzie to bardziej jazda po ulicy i moze czasem troszke dluzsza trasa( wiem sporotwe moto na dluzsza trase to niezbyt rozsadny wybor) 
ILE KM CHCE PRZELATAC?
mysle ze duzo, myslalem nad jazda od marca do pazdziernika
ILE GOTOWKI?
myslalem nad motocyklem do 15k
CZY POSIADAM CIUCHY?
Oczywiscie mam kombinezon skorzany, zastanawialem sie czy na poczatku nie wystarczy mi tylko kurtka tekstylna z membrana + jeansy na motocykl dobrej jakosci + rekawki+ buty z kaskiem ale doszedlem do wniosku ze mam dosyc sporo gotowki i nie bede oszczedzal na ciuchach i mam:
Kurtka: Alpina Atem fluo 2.0
Spodnie: Ixon Ixon Fueller 2.0 (zmienie na lepsze)
Buty: Alpin smx 6
Rekawice: Alpin sp 8
Kask: Nolan n87, do tego jakas tam bielizna termo, kominiarki itp...
JAKI BUDZET MOGE PRZEZNACZYC NA UTRZYMANIE MOTO W SEZONIE;
Tyle ile bedzie trzeba tyle wydam, pokochalem motocykle i nie zamierzam oszczedzac.
WAGA WZROST WIEK
25 lat, 180cm, 84kg

 



#2 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2865 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano pon, 11 gru 2017 - 11:46

Na ulicę wg mnie najlepsza będzie CBR (najbardziej przyjazna). Nie wymieniłeś jeszcze jednego interesującego modelu ze sportowych 600 - mianowicie Daytona 675. Zaletą daytony jest to, że idzie z dołu, czyli od niskich obrotów. Taka charakterystyka w jeździe ulicznej jest zdecydowanie bardziej przydatna niż konieczne wysokie kręcenie (jak np. w R6). 

15.000 - może być trochę mało na Daytonę, ale jest dobry okres na szukanie teraz. 

 

Pozdr.

F. 



#3 hedow

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 09 grudzień 2017
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:er6n

Napisano pon, 11 gru 2017 - 17:28

zastanawialem sie nad tym motocyklem bo jest swietny i super wygląda, zajebiscie brzmi, ale nie wiem jak z eksploatacja i slyszalem ze ciezko z czesciami.. powiem szczerze ze ten motocykl najbardziej wpadl mi w oczko, dzieki ze przypomniales kolego... 


Użytkownik hedow edytował ten post pon, 11 gru 2017 - 17:42


#4 lukaszn1

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 18 postów
  • Na FM od: 21 listopad 2017
  • Skąd:Ostrów Mazowiecka
  • Motocykl:Hornet 600 00r

Napisano wto, 12 gru 2017 - 13:10

Ja przelatałem CB500 sezon i przesiadłem sie na Horneta 600 (silnik z CBR). I powiem Ci że drugi raz to bym się nie bawił w 600 bo to tylko 100ccm więcej i nie odczujesz skoku mocy. A to dlatego że moc jest ale na wysokich obrotach. Na niższych ja czuję wręcz muła co mnie wkurza. Za to jak wkręcisz wysoko to podrywa koło na pierwszym biegu, musisz w pewnym momencie odpuścić. Ale co z tego jak do połowy skali to muł. Hornet jest dobry na 1sze moto. Taka moja oponia



#5 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 419 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano wto, 12 gru 2017 - 13:54

Ja przelatałem CB500 sezon i przesiadłem sie na Horneta 600 (silnik z CBR). I powiem Ci że drugi raz to bym się nie bawił w 600 bo to tylko 100ccm więcej i nie odczujesz skoku mocy. A to dlatego że moc jest ale na wysokich obrotach. Na niższych ja czuję wręcz muła co mnie wkurza. Za to jak wkręcisz wysoko to podrywa koło na pierwszym biegu, musisz w pewnym momencie odpuścić. Ale co z tego jak do połowy skali to muł. Hornet jest dobry na 1sze moto. Taka moja oponia

Łukaszku, dziecko drogie, chyba nie wiesz, o czym w ogóle mówisz.
Co ty chcesz porównać, dwucylindrowca 500 do czterocylindrowca 600?
Różnicy mocy nie czuć?
Rzuć na szybko okiem na poniższe zestawienie...
Na przyszłość - nie zabieraj głosu na tematy, o których nie masz pojęcia.b7cecef70cd4fbd1715c1cbc5857b5cd.jpgfd017f8fb64a2341779e7da98fffdf28.jpg
c58a12455247f5182b78eb2f52f28a57.jpg

Użytkownik żużu77 edytował ten post wto, 12 gru 2017 - 14:00


#6 hedow

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 09 grudzień 2017
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:er6n

Napisano wto, 12 gru 2017 - 16:16

kolega wyzej ma racje, nie ma sensu porownywac 2 cylindra do 4.. druga sprawa moj er6n ktory ma 72KM a np taki dayton ze 135 to jest ogromna roznica i wierze w to ze roznice czuc na kazdym biegu, nie wspominajac o przyspieszeniu. :D wczesniej myslalem tez o gsxr 750 ale sklonny bardziej jestem ku daytonowi... zreszta mowimy tu o sporcie i nekedzie takze dwie rozne maszyny 


Użytkownik hedow edytował ten post wto, 12 gru 2017 - 16:57


#7 ded

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 202 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 02 czerwiec 2010
  • Skąd:Ciechanów
  • Motocykl:Triumph S3 955i 2002

Napisano wto, 12 gru 2017 - 20:02

Jak ci Daytona pasi to może 955i? Na miasto zdecydowanie coś z momentem od dołu ale nie szarpiacego łańcuchem. Ja wziąłem speed triple, ale Daytona będzie w sam raz. Z niektórymi częściami jest kiepsko, ale ebay ratuje sprawę.

#8 hedow

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 09 grudzień 2017
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:er6n

Napisano wto, 12 gru 2017 - 20:08

bardziej sklanial bym sie mimo wszystko do tej 675, ale slyszalem ze jest bardzo malutkim ''motorkiem'' wzgledem sporotwych 600ccm w sensie ze to motocykl bardziej dla kobiety o niskim wzroscie:D 955i piekna maszyna ale jakos nie w moim guscie... 



#9 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2689 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano wto, 12 gru 2017 - 20:40

A myślisz że rok jazdy wystarczy?



#10 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2865 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano wto, 12 gru 2017 - 21:16

Mam kumpla, który ma grubo ponad 190cm wzrostu i mieści się na daytonie. Ciasno mu oczywiście, ale się mieści :)
Lukaszn1, sorrki ale bzdury piszesz. Do tego między hornetem a cbr600rr też jest spora różnica mocy. Nie mów więc chłopakowi, że jak wsiądzie na moto mocniejsze o jakieś 50KM i o podobnej masie, to nie odczuje rożnicy. Może ten Twój hornet jakiś zblokowany jest?

Pozdr.
F.

#11 hedow

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 09 grudzień 2017
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:er6n

Napisano wto, 12 gru 2017 - 21:42

przemku, wydaje mi sie ze dam sobie rade na tego typu moto jesli podejde do tgo z glowa... szukam motocykla ale nie wykluczone ze bede chcial przejezdzic jeszcze jeden sezon na er6n zeby poprawic swoje umijejetnosci zanim wsiade na cos mocniejszego.. dlatego pytam tez was nie tylko o motocykl ale tez o to czy nie warto jeszcze pobujac sie na nekedzie:)



#12 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 435 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano wto, 12 gru 2017 - 21:45

Mam kumpla, który ma grubo ponad 190cm wzrostu i mieści się na daytonie. Ciasno mu oczywiście, ale się mieści :)
Lukaszn1, sorrki ale bzdury piszesz. Do tego między hornetem a cbr600rr też jest spora różnica mocy. Nie mów więc chłopakowi, że jak wsiądzie na moto mocniejsze o jakieś 50KM i o podobnej masie, to nie odczuje rożnicy. Może ten Twój hornet jakiś zblokowany jest?
Pozdr.
F.

Co do szerszenia i cebry to tu rzeczywiście jakiejś powalającej różnicy nie ma ( porównywałem roczniki 2005 i 98). Ot jedynie CBRka kręci się wyżej i przyrost mocy jest bardziej skokowy niż w szerszeniu. W obu max. moment i moc jest dosyć wysoko. Różnica jest być może w tym że cebra jak na ścigacza przystało ma krótszy rolgaz co może sprawiać wrażenie, że szybciej się wkręca na obroty ale to jest chyba tylko takie złudzenie.

#13 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9663 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano wto, 12 gru 2017 - 21:54

przemku, wydaje mi sie ze dam sobie rade na tego typu moto jesli podejde do tgo z glowa... szukam motocykla ale nie wykluczone ze bede chcial przejezdzic jeszcze jeden sezon na er6n zeby poprawic swoje umijejetnosci zanim wsiade na cos mocniejszego.. dlatego pytam tez was nie tylko o motocykl ale tez o to czy nie warto jeszcze pobujac sie na nekedzie:)

 

Jeśli masz sie bujać to nie warto. Lepiej zainwestować w kursy doszkalające żebyś wiedział co zrobić jak w środku zakrętu zacznie się zacieśniać na przykład.


Why... So... Serious
 

#14 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1420 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano śro, 13 gru 2017 - 16:17

Nie wiem jak jeździsz ale wiem że rok jazdy i stwierdzenie że ok 70KM to za słabe jest trochę .....dziwne :biggrin:

sory ile zużyłeś opon ??? w sensie boków a nie środka ??

Jak pisałem - nie znam ciebie ale widzę naprawdę dużo mistrzów prostej którzy na zakręcie jada jak pi....y za to wszystkim się chwalą jak to szybko jeżdżą i jaką kosmiczna moc ma ich moto .

Wcale nie twierdzę że ty taki jesteś ale może dobrze to przemyśl

Motocykl SPORTOWY to zupełnie inna bajka niż to czym do tej pory jeździłeś i nie mam tu na myśli tylko mocy


Użytkownik kiler edytował ten post śro, 13 gru 2017 - 16:17


#15 hedow

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 09 grudzień 2017
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:er6n

Napisano śro, 13 gru 2017 - 18:16

killer zdaje sobie z tego sprawe i wcale nie uwazam ze jezdze dobrze, malo tego uwazam ze jestem leszczem i musze sie jeszcze duuuuzo nauczyc.. dlatego ciagle staram sie ogladac filmy, ostatnio nawet kupilem sobie ksiażke ( David L. Hough - Motocyklista doskonały) i poszerzam wiedze nie tylko praktycznie ale rowniez teoretycznie:) Wszystko juz przemyslalem i nastepny sezon bede jezdzil na mojej er6 i moze pomysle o kursie doszkalajacym... ale wiem tez co bedzie moim wyborem jezeli chodzi o sporta, bedzie to dayton 675... jesli go juz kupie w przyszlosci to chce na nim JEZDZIC a nie sie nim poruszac:)



#16 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1420 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano śro, 13 gru 2017 - 19:15

książki to taki dodatek (oczywiście też przydatny ) ale żeby umieć jeździć trzeba  ...... jeździć :biggrin:

praktyki nic nie zastąpi

Na twoim miejscu jeśli miałbym zmieniać moto to pomyślałbym o czymś w owiewkach ale nie sport tylko turystyk. Uwierz mi że łatwiej ci będzie 'okielznać" turystycznego litra niż sportową 600

Oczywiście to Twoje życie , Twoja kasa , Twój gust i Twoja D..a  ale pytasz to ci doradzam :cool:



#17 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9663 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano śro, 13 gru 2017 - 22:29

Praktyki nic nie zastąpi pod warunkiem że nie będzie to turlanie, bo turlać się można przez 30 lat i dalej będzie się gówno umiało. Ja pierwszą czołówkę miałem w drugim sezonie, jak już czułem się w miarę pewnie za kierą, ale nie wiedziałem że potrafię tylko  jeździć na wprost.


Why... So... Serious
 

#18 hedow

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 09 grudzień 2017
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:er6n

Napisano czw, 14 gru 2017 - 11:06

kiler zdaje sobie z tego sprawe ze turystyka bedzie mi latwiej ogarnac, ale po co mi cos na co bede patrzyl gdy wyciagne z garazu i w ogole nie bedzie mi sprawiac przyjemnosci? do pierwszego zakupu podszedlem rozsadnie, i narazie wszystko idzie tak jak nalezy.. a praktyka? czyni mistrza.. Powoli do wszystkiego sie dojdzie, nic na sile. A jezdzic? mam zamiar duzo, mysle ze wybiore sie tez na tor za jakis czas... czy najlepszym wyborem na nauke jazdy i szlif umiejetnoscii bedzie tor?


Użytkownik hedow edytował ten post czw, 14 gru 2017 - 11:36


#19 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2865 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano czw, 14 gru 2017 - 21:49

Zdecydowanie tak.

Pozdr.
F.

#20 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9663 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano czw, 14 gru 2017 - 22:32

Tor super pomysł. Jeszcze jakbyś się szarpnął na jakieś szkolenie żeby nie utrwalić złych nawyków to potem już samodzielnie można podnosić umiejętności. Albo chociaż pojechać z kimś kto ogarnia i pokaże co i jak.


Why... So... Serious
 




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |