Skocz do zawartości


Zdjęcie

Honda NC750X DCT jaki OLEJ ?

Honda NC750 jaki olej DCT

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#1 grech66

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 08 luty 2017
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:Honda NC750X

Napisano pią, 08 gru 2017 - 21:00

Witam, szukałem na necie jaki olej powinien być do mojego motocykla ale ciągle co innego piszą i już sam nie wiem a boje się zalać DCT złym olejem bo mogę nie mieć biegów :). Motor ma 4 tys przebiegu.

 

to co wybraem Motula 7100 10W30

 

 

Proszę o rady.



#2 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2731 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano pią, 08 gru 2017 - 21:07

A co mówi na ten temat instrukcja obsługi? Najważniejsze są odpowiednie (zgodne z zaleceniami producenta motocykla ) parametry oleju. Co do producenta samego oleju, to teoretycznie nie robi większej różnicy. Teoretycznie, bo np. moje doświadczenie pokazuje co innego i wg mnie producent również ma znaczenie :)
 
Pozdr.
F. 

Użytkownik filipr edytował ten post pią, 08 gru 2017 - 22:16


#3 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 290 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano pią, 08 gru 2017 - 21:08

A co mówi producent? Albo serwisówka?
Nie pewniej szukać tam, gdzie źródło?

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

#4 grech66

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 08 luty 2017
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:Honda NC750X

Napisano sob, 09 gru 2017 - 14:48

Nie mam instrukcji żadnej. i nie kontaktuje się z serwisem bo ich ceny są NIENORMALNE. Taka wymiana oleju to nic trudnego, a kwota 100 zł za tą czynność to skandal.



#5 emil1005

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1372 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 05 luty 2006
  • Skąd:Wschód

Napisano sob, 09 gru 2017 - 14:53

to kup tam olej i sam wymien



#6 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1402 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 09 gru 2017 - 15:04

Nie mam instrukcji żadnej. i nie kontaktuje się z serwisem bo ich ceny są NIENORMALNE. Taka wymiana oleju to nic trudnego, a kwota 100 zł za tą czynność to skandal.

 

Oczywiście, że instrukcja użytkownika istnieje, znalazłem ją w mniej niż minutę. Jest tam napisane jaki dokładnie olej lać, ile go wchodzi oraz jaką dokładnie specyfikację SAE, API oraz JASO ma spełniać. Skoro przy motocyklu wartym 20 000 zł uważasz, że 100 zł za wymianę oleju to dużo - to znaczy, że jesteś mądrzejszy od serwisantów więc instrukcję znajdziesz sobie sam. I dla twojej informacji, stówka za wymianę oleju w ASO to akurat bardzo okazyjna cena. Każdemu, kto podważa ceny serwisów proponuję otworzyć własny warsztat i wykonywać usługi za 1/5 ceny porządnego serwisu.


Użytkownik Qadrat edytował ten post sob, 09 gru 2017 - 15:05


#7 grech66

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 08 luty 2017
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:Honda NC750X

Napisano sob, 09 gru 2017 - 15:22

Qadrat, dzięki to widziałem to ale nie wiedziałem czy to na pewno tylko o to chodzi.

 

Instrukcja https://drive.google...jNZOXM1Tnc/view

 

O motocykl dbam bardzo i na nic nie żałuję zł. Tylko zrozumcie chłopaki no jak ktoś umie zrobić samemu i lubi to to po co ma komuś za to płacić. Kasa zostaje na dopieszczenie motocykla i jeszcze jest satysfakcja. Dlatego łapię się za głowę ile płaci się w serwisie za coś co robisz z przyjemnością i jeszcze to cieszy.

 

Najbardziej jednak przemawia za mną to że gdy robię to samemu to wiem że mam to zrobione dobrze. Chyba ze nie jestem pewien to się za to nie biorę i daje to do specjalisty, w takim wypadku nie ma co oszczędzać bo się to potem mści z podwójną mocą.

 

Wracając do tematu oleju czy lepiej tego Motula czy Castrola ?

 

Na filmie facet leje taki:


Użytkownik grech66 edytował ten post sob, 09 gru 2017 - 15:25


#8 taran

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 30 styczeń 2015
  • Skąd:Częstochowa
  • Motocykl:2 i pół

Napisano nie, 10 gru 2017 - 01:24

Mam ten sam dylemat, tylko że w Crosstourerze.

Wszyscy leją olej dedykowany, czyli hondowski 10W30.

Ja też doszedłem do wniosku że Motul 7100 10W30 będzie OK.



#9 ded

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 162 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 02 czerwiec 2010
  • Skąd:Ciechanów
  • Motocykl:Triumph S3 955i 2002

Napisano nie, 10 gru 2017 - 07:46

Wchodzisz na stronę www jakiegoś LM albo belraya i tam sobie odbierasz w aplikacji. Nie rozumiem problemu. Niektore modele maja jakieś swoje fochy da oleje danej marki ale to na forum użytkowników modelu znajdziesz.

#10 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 233 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano nie, 10 gru 2017 - 16:40

Proszę tego nie odebrać personalnie ale dla mnie to jest jakaś paranoja. Ja rozumiem że jak ktoś ma starego trupa (jak mój) co ma przejechane niewiadomo ile kilometrów i olej z filtrem stanowi już jakiś procent jego znikomej wartości to się zastanawia jaki olej lać. Ale jak ktoś kupuje moto za trzydzieści tysięcy albo więcej i chce zaoszczędzić stówkę na czymś co jest jedną z najistotniejszych rzeczy w moto to tego za nic nie rozumiem.

#11 jarenty

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 434 postów
  • Na FM od: 14 wrzesień 2009
  • Skąd:Bydgoszcz

Napisano nie, 10 gru 2017 - 17:20

Też kiedyś kupiłem nowe moto. Jak tylko skończyła się gwarancja sam zacząłem wymienić oleje, płyny, klocki itp. i nie chodziło o zaoszczędzenie kasy ale o frajdę, ze sam coś zrobiłem.



#12 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 290 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano nie, 10 gru 2017 - 17:22

Proszę tego nie odebrać personalnie ale dla mnie to jest jakaś paranoja. Ja rozumiem że jak ktoś ma starego trupa (jak mój) co ma przejechane niewiadomo ile kilometrów i olej z filtrem stanowi już jakiś procent jego znikomej wartości to się zastanawia jaki olej lać. Ale jak ktoś kupuje moto za trzydzieści tysięcy albo więcej i chce zaoszczędzić stówkę na czymś co jest jedną z najistotniejszych rzeczy w moto to tego za nic nie rozumiem.

Teraz rozumiesz, jak ja się czuję czytając te forum?

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

#13 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2731 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano nie, 10 gru 2017 - 18:32

    100PLN za usługę wymiany oleju w ASO to nie jest dużo. Weźcie pod uwagę jakie oni mają koszty własne związane z nieruchomościami, wyposażeniem warsztatu w narzędzia i szereg innych pierdół takich jak ekspres do kawy, pani w recepcji itd. To wszystko musi być wliczone w ich koszt roboczogodziny i nie ma co porównywać z garażowym warsztatem pana Józka ( z całym szacunkiem dla pana Józka). Tym bardziej nie ma co tego porównywać z kosztem wymiany oleju, gdy wykonujemy go sami. 

   Nie o tym jednak. Castrol czy Motul? Dla mnie Castrol to jakaś masakra. To jest olej, który wpieprzał mi każdy samochód i każdy motocykl. W przypadku samochodów mam naprawdę spore porównanie, bo każdą z toyot zrobiłem ponad 200.000km, więc zaliczyłem sporo wymian olejów. W motocyklu, nieważne czy w torowym R6 czy drogowym K1300S czy S1000RR castrol zawsze znikał i trzeba było dolewać. W przypadku toyot, R6 i K1300S zmiana oleju na Motul/ Mobil1 pomogła. Jedyny przyapdek, w którym czy lałem castrol czy mobil - nic nie pomogło, to Passat (ale diesel). Natomiast obie toyoty były w benzynie. 

  Oczywiście mogą być różne doświadczenia, różne użytkowanie pojazdów a ja piszę tylko o moich doświadczeniach. Poza tym Motul Motulowi też chyba nie jest równy, skoro 7100 jest sporo tańszy od 300V. Ta różnica w cenie znikąd się raczej nie bierze :)

 

Pozdr.

F. 


Użytkownik filipr edytował ten post nie, 10 gru 2017 - 18:32


#14 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 233 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano nie, 10 gru 2017 - 20:20

Teraz rozumiesz, jak ja się czuję czytając te forum?

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Możliwe.

#15 grech66

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 08 luty 2017
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:Honda NC750X

Napisano pon, 11 gru 2017 - 08:02

Dziękuję za rady, zwłaszcza od FILIPAR. Sam nie wiem co z tym olejem dzisiaj zadzwonię do Hondy zapytam ile kosztuje oryginał ale tylko sam olej. Najlepiej byłoby mieć wtyki w salonie bo słyszałem ze niektóre marki jak Renault mają oleje ELFA, a różnica polega na tym ze nie jest pakowany w bańki tyko dostają to samo w beczkach.



#16 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2731 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano pon, 11 gru 2017 - 11:00

    Dokładnie tak jest. Producenci motocykli/samochodów przecież nie produkują sami olejów, tylko je kupują. Co ciekawsze na dany rynek dany producent samochodów/motocykli może mieć podpisaną umowę z jednym producentem olejów, ale już na inny rynek producent olejów, może być inny. Ba, czasami nawet nie na rynek a na sieć dilerską. Tak jest np, w VW -  w niektórych salonach jest to mobil a niektórych castrol. 

 

Pozdr.

F. 



#17 Asmodan

    Spec - Mechanik

  • Forumowicze
  • 612 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 13 kwiecień 2005
  • Skąd:Londyn
  • Motocykl:XT660Z

Napisano pon, 11 gru 2017 - 11:58

Oryginalny olej motocyklowy Honda 10W30 do chyba 2012 był robiony na Europe przez firmę Total. Po 2012 dostawca został zmieniony na Nippon Oils (grupa Eneos). Dodam, że oryginalny olej jest typu "synthetic blend" czyli półsyntetyczny. Cenowo trzyma się tak jak oleje konkurencji. Z uwagi iż masz DCT masz 2 filtry. Możesz użyć zamienników HiFlo bo są w ofercie od jakiegoś czasu, ale nie polecam. Oryginalny filtr oleju (główny, ten czarny wkręcany) jest produkowany na Europe prze firmę Purflux (występowała też wersja Toyo-Roki produkowana w USA ale wycofano) natomiast filtr do DCT to już Japonia. Dlaczego filtry są tak ważne w oryginale a nie zamienniku. A to dlatego, że jak rozetniecie filtr główny zobaczycie o ile więcej medium filtrującego znajduje się w środku w porównaniu do zamienników, polecam przestudiować charakterystyczną budowę filtrów Purflux. Co do DCT to Honda podobnie jak KTM ma inny rodzaj papieru dla filtrów głównych oraz DCT, natomiast HiFlo tłucze jeden typ. Dla przykładu w niektórych modelach KTM występują 2 filtry, gdzie jeden jest filtrem normalnym a drugi filtrem typu "fine filter" czyli filtrujący bardzo dokładnie. I tu pojawia się problem filtrów HiFlo gdzie 3 różne filtry KTM są przypisane pod jeden nr katalogowy HiFlo.



#18 grech66

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 08 luty 2017
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:Honda NC750X

Napisano śro, 13 gru 2017 - 08:28

Dzwoniłem do serwisu:

 

Olej 280 zł 4L

filtr oleju 51 zł

filtr skrzyni 57 zł

koszt wysyłki zamówionego towaru 23 zł kurier

 

Pan też potwierdził że używają olejów 10w30 ale nie wiem jakiej marki.

 

Po telefonie do serwisu Hondy w Poznaniu "Karlik"

 

Kupiłem 4L oleju Hondy i oryginalne oba filtry oraz podkładkę pod śrubę spustową z kosztami wysyłki za pobraniem w cenie 290zł

Więc myślę ze to bardzo dobra cena i nie ma nawet co patrzeć na zamienniki.

 

(Cena jest promocyjna w okresie zimowym)


Użytkownik grech66 edytował ten post śro, 13 gru 2017 - 09:53


#19 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 290 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano śro, 13 gru 2017 - 10:47

To jak już paczka przyjdzie, to bądź łaskaw pokazać albo choć napisać, jaki to ten olej.
Mnie najbardziej interesuje, czy to syntetyk, semi, czy minerał. Oraz parametry jakościowe.
Bo stwierdzenie "oryginał Hondy" nie znaczy nic.

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

#20 grech66

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 08 luty 2017
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:Honda NC750X

Napisano śro, 13 gru 2017 - 12:36

Jasne, będę pamiętał dać zdjęcia. Pan z serwisu zapewniał ze ten olej lepiej współpracuje z DCT i klienci używający innych zamienników jak np te które ja zamierzałem kupić wracali do serwisu i kupowali oryginalny bo skrzynia chodziła na oryginale płynniej. Ja się z tym mogę zgodzić że programowanie skrzyni było pod określoną gęstość olejów co przekłada się na płynne zazębianie tarcz.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |