Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Niemiec tlumaczy na jezyk polski

Przeciwstket

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9548 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 14 paź 2017 - 12:30

 

A czy mógłbyś to jakoś, hmmm, zwizualizować, zwłaszcza różnicę pomiędzy definicjami tego "przeciwskrętu" a "impulsu skrętu" (może z podaniem jakiegoś odchylenia kątowego kierownicy od osi pojazdu) na każdym etapie procesu skręcania?

Bo chwilowo to takie masło maślane i mam wrażenie, że występuje tu po prostu problem definicyjny.

 


Oczywiscie tyczy sie przeciwskretu, bo przeciwskret to Taki plaster na doope, i Apap, na Kazde schorzenie jak masc na szczury :icon_mrgreen:

 

Zacznijmy od slowa

 

P R Z E C I W S K R E T

 

Slowo przeciwskret sklada sie z dwoch slow

 

1. Przeciw

 

2. Skret

 

Ta zsada jest generalnie prosta jak ..... ( u kazdy wpisuje co mu pasi ) :icon_mrgreen:

 

Podczas prowadzenia jednosladow mamy doczynieniea z dwoma rodzajow ( przedzialow )  predkosci

 

1. Niestabilna

 

2. stabilna

 

Jezeli ktos ne rozum ie o co chodzi to polecam mu przy predkosci ca. 6 km/h puscic kierownice i kontrolowac tor jazdy motocykla czy to naciskiem na podnozki, naciskiem kolan o zbiornik paliwa, czy tez balansem ciala,

 

Ten experyment powinien skutecznie zadzialac na nawet najciezsze przypadki wszystkowiedzy :icon_mrgreen:

 

Po tym experymencie proponuje zwiekszyc predkosc do 40 - 50 km/h i sprobowac wykonac to samo.

 

Mozna podzielic sie tu w temacie jak wygladalo :icon_mrgreen:

 

Nie wiem jak u Was ale u mnie jezeli znajduje sie w przedziale predkosci niestabilnej to gdy chce jechac w lewo - kieruje kierownice w lewo, gdy chce jechac w prawo kieruje ja w prawo.

 

Oczywiscie znajda sie tycy ktorzy beda twierdzic, ze w tym przedziale predkosci uzywaja przeciwskretu :icon_mrgreen: ( zwlaszcza Taki jeden mlekopij :icon_mrgreen: )

 

W przedziale predkosci niestabilnej nie wystepuje jakikolwiek przeciwskret, bo po prostu wystepowac fizycznie nie moze. Sila odsrodkowa kol jest za mala aby motocykl nabral stabilnosci. Dopiero gdy sila odsrodkowa przekroczy sile X ( dla kazdego rodzaju czy typu motocykla jest inna - zblizona ).

 

To, ze ktos porusza sie w przedziale niestabilnym i przed skretem w np. lewo uzyje impulsu w prawo, nie swiadczy absolutnie o niczym. Po prostu latwiej nam sie w ten sposob balansuje. To, ze jest latwiej nie znaczy, ze jest to " konieczne " - tyczy sie rowniez przedzialu predkosci stabilnej.

 

Predkosc stabilna zaczyna sie dokladnie w momencie gdy pojechac w lewo pchamy kierownice lewa reka do przodu ( lub ciagniemy prawa reka do siebie ). I tu wlasnie wystepuje owy przeciw - skret.

 

Jednoslad bedacy w przedziale predkosci stabilnej porusza sie stabilnie, czyli mozemy sciagnac rece z kierownicy i ( do pewnego momentu ) sterowac nim naciskiem na podnozki, naciskiem kolan o zbiornik paliwa, czy tez balansem ciala,

 

Do " glebszych " pochylen zmuszeni jestesmy jednak uzyc nacisku na kierownice gdyz poprzez sile tyroskopowa motocykl ma tendencje do prostowania sie. ( o przejechaniu zakretu o zacisniajacem sie promieniu czy zmiennej geometri awet nie wspomne ).

 

Najciekawsze jednak jest zjawisko samego impulsu skretu. Aby wogloe skrecic / pojechac w zamierzana strone / kierunku jestesmy zmuszeni wybic jednoslad z jego " bezwladnosci " ( stabilnej jazdy na wprost ). 

 

Aby skrecic w ( np. ) lewo ( w przedziale predkosci stabilnej ) stosujemy najpierw impuls skretu w prawo wybijajac motocykl z bezwladnosci a nastepnie ( w zaleznosci od opanowania sprzetu i techniki ) wykonjemy przeciwskret pchajac / popychajac kierownice lewa reka do przodu.

 

Tu chcialbym omowic cwiczenie ominiecia przeszkody, bo jest to generalnie najtrudniejszy manewr dla kursanta.

 

Jak wspomnialem wyzej, aby nagle ominac przeszkode powinno sie najpierw wykonac impuls w prawo a nastepnie w lewo. Generalnie im lepiej / mocniej ( bez przesady ) wykonamy impuls skretu w prawo, tym latwiej mtocykl pojdzie po wykonani impulsu ( nacisku / popchnieciu kierownicy ) w lewo w lewo.

 

I tu dochodzimy dodatkowo do paradoxu, ze ominiecie przeszkody np. w lewo da sie zrobic bez uzycia impulsu w prawo.

 

Ale to juz zupelnie inna bajka.

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 14 paź 2017 - 15:01


#2 baart

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 01 wrzesień 2012
  • Skąd:mazowieckie
  • Motocykl:FZS600

Napisano sob, 14 paź 2017 - 13:43



Aby skrecic w [...] lewo ( w przedziale predkosci stabilnej ) stosujemy najpierw impuls skretu w prawo wybijajac motocykl z bezwladnosci a nastepnie [...] wykonjemy przeciwskret pchajac / popychajac kierownice lewa reka do przodu.

 

A czy mógłbyś to jakoś, hmmm, zwizualizować, zwłaszcza różnicę pomiędzy definicjami tego "przeciwskrętu" a "impulsu skrętu" (może z podaniem jakiegoś odchylenia kątowego kierownicy od osi pojazdu) na każdym etapie procesu skręcania?

Bo chwilowo to takie masło maślane i mam wrażenie, że występuje tu po prostu problem definicyjny.



#3 KLAUDIUSZ

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Super-Moderatorzy
  • 5343 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 18 wrzesień 2005
  • Skąd:Wawa/Siemiatycze
  • Motocykl:Honda CB900 Cafe

Napisano sob, 14 paź 2017 - 14:25

KaeS ..... zmień tytuł tematu i nie obrażaj nas, inaczej kasuje.



#4 MariuszJ

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Super-Moderatorzy
  • 2281 postów
  • Na FM od: 05 styczeń 2007
  • Skąd:Świecie
  • Motocykl:wysportowana laska

Napisano sob, 14 paź 2017 - 14:29

KaeS ..... zmień tytuł tematu i nie obrażaj nas, inaczej kasuje.

:lalag:



#5 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9548 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 14 paź 2017 - 14:39

A czy mógłbyś to jakoś, hmmm, zwizualizować,

 

Baart

 

tak na szybko

 

 

 

 

0:42

 

 

 

 

tu prawie bez impulsu „ pomocniczego „

 

 

 

 

 

 

1:40

 

 

 

 

Musial bym znalscs na jednem z kilku twardych dyskow i wstawic na YT.

 

Jezeli w tym roku bedziesz jeszcze gdzies jechal, to przed wyjazdem przeczytaj sobie i sprobuj wykonac samemu, da sie.



KaeS ..... zmień tytuł tematu i nie obrażaj nas, inaczej kasuje.

 

Klod

 

a tak moze byc ?

 

Anyway, jezeli ja musze tlumaczyc slowo " Przeciw-skret " to o co sie tu obrazac ?

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 14 paź 2017 - 14:40


#6 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 9196 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano sob, 14 paź 2017 - 15:15

To że będziesz powtarzał w kółko swoją teorię nie znaczy że stanie się prawdziwa :D

 

Wyjaśnij czym się różni ten impuls skrętu od przeciwskrętu. Bo jak na razie to nadałeś temu samemu zjawisku inną nazwę i odkrywasz amerykę na nowo :D


Why... So... Serious
 

#7 4jku

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1076 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano sob, 14 paź 2017 - 16:03

O ile dobrze rozumiem to nie podoba Ci się nazwa "zjawiska", czyli samo słowo "przeciwskręt". Jak dla mnie może się nawet nazywać "świadoma próba prawie wypierdolki kontorlowanej w stronę przeciwną niż ta w którą chcemy skręcić" - zasada dalej taka sama. Jeśli chodzi o mnie mogę nazywać to po twojemu żebyś się nie czuł samotny ;)


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#8 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9548 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 14 paź 2017 - 16:08

To że będziesz powtarzał w kółko swoją teorię nie znaczy że stanie się prawdziwa :D

 

Wyjaśnij czym się różni ten impuls skrętu od przeciwskrętu. Bo jak na razie to nadałeś temu samemu zjawisku inną nazwę i odkrywasz amerykę na nowo

 

Limo

 

Impuls sluzy do " wybicia " motocykla ze stabilnosci a przeciwskret do przejechania winkla w przedziale predkosci stabilnej.

 

Jezeli u Ciebie jedno i drugie to to samo, to cos Ci kuleje :icon_mrgreen:

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 14 paź 2017 - 16:09


#9 4jku

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1076 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano sob, 14 paź 2017 - 16:21

Rozbijasz przeciwskręt na mniejsze etapy, czyli etap wytrącenia z równowagi i etap w którym pokonujesz zakręt będąc przechylonym. To teraz musisz jeszcze wymyślić nazwę na powrót do stanu równowagi :) jakiś... "Impuls powrotny"! :)


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#10 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9548 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 14 paź 2017 - 16:33

4jku

 

Mylisz jedno z drugim. Do pokonania winkla ( przynajmniej dlugiego, przy prawidlowej tajektori nie potrzebujesz w zasadzie impulsu.

 

Przeczytaj moze dkladnie pierwszy post, moze zrozumiesz co i o czym pisalem.

 

Co zazniejsze o predkosciach nic nie wspomniales a te odgrywaja kolosalna role.

 

 

 

To że będziesz powtarzał w kółko swoją teorię nie znaczy że stanie się prawdziwa :D

 

Limo

 

To, ze wiekszosc twierdzi, ze jest inaczej nie swiadczy o tym, ze Maja racje :icon_mrgreen:

 

przypominam temat o wjezdzie na autostrade :icon_mrgreen:

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 14 paź 2017 - 16:35


#11 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 9196 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano sob, 14 paź 2017 - 17:24

 

 

Jezeli u Ciebie jedno i drugie to to samo, to cos Ci kuleje :icon_mrgreen:

 

:crossy:

 

 

Bo to JEST to samo zjawisko fizyczne :D. Żeby wybić motocykl ze stabilności odpychasz kierownice w kierunku odwrotnym do tego gdzie chcesz jechać. To jes ten Twój impuls hahahah :D


Why... So... Serious
 

#12 baart

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 01 wrzesień 2012
  • Skąd:mazowieckie
  • Motocykl:FZS600

Napisano sob, 14 paź 2017 - 17:46

Baart

 

tak na szybko

 

Ja doskonale wiem, jak to działa. Chodzi mi raczej o to, dlaczego w początkowej fazie nazywasz to impulsem skrętu, a dalej przeciwskrętem, skoro kierunek siły działającej na kierownicę się nie zmienia, a zmienia się kierunek i kąt wychylenia kierownicy.


Użytkownik baart edytował ten post sob, 14 paź 2017 - 17:47


#13 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9548 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 14 paź 2017 - 17:50

Nie poczatkowej fazie, zreszta czy poczatkowa zalezy od przedialu predkosci.

 

:crossy:



#14 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 9196 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano sob, 14 paź 2017 - 18:19

 

Ja doskonale wiem, jak to działa. Chodzi mi raczej o to, dlaczego w początkowej fazie nazywasz to impulsem skrętu, a dalej przeciwskrętem, skoro kierunek siły działającej na kierownicę się nie zmienia, a zmienia się kierunek i kąt wychylenia kierownicy.

 

Może żeby zapisać sie w historii motocyklizmu jako odkrywca impulsu skrętu?


Why... So... Serious
 

#15 4jku

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1076 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano sob, 14 paź 2017 - 18:29

4jku

 

Mylisz jedno z drugim. Do pokonania winkla ( przynajmniej dlugiego, przy prawidlowej tajektori nie potrzebujesz w zasadzie impulsu.

 

Przeczytaj moze dkladnie pierwszy post, moze zrozumiesz co i o czym pisalem.

 

 

 

Nie nie ;) to Ty nie przeczytałeś dokładnie. Napisałem że idąc za twoim wprowadzaniem podziału przeciwskrętu na etapy, potrzebujesz "impulsu" do wyjścia z pochylenia i powrotu do że tak powiem "pionu" ;)


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#16 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3909 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano sob, 14 paź 2017 - 18:31

Andrzejuuuu....

Facepalm-2541.png

 

 

 

Swoją drogą jestem ciekawy jak tytuł tematu brzmiał pierwotnie :)



 

 

To, ze wiekszosc twierdzi, ze jest inaczej nie swiadczy o tym, ze Maja racje :icon_mrgreen:

 

 

 jest również teoria, ze jeśli WSZYSCY mówią, że cos jest z Toba nie tak to należałoby zasięgnąć pomocy u specjalisty ;)



#17 4jku

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1076 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano sob, 14 paź 2017 - 18:33

 

 

Bo to JEST to samo zjawisko fizyczne :D. Żeby wybić motocykl ze stabilności odpychasz kierownice w kierunku odwrotnym do tego gdzie chcesz jechać. To jes ten Twój impuls hahahah :D

 

Ja tam robię na odwrót, odpycham tą stronę w którą chcę skręcić... Czyli jak chcę w lewo to odpycham od siebie lewą. Może jesteś z Australii i u was jest na odwrót? :D A tak na serio wiem że wiesz o co chodzi ale tak to napisałeś że brzmi dokładnie na odwrót :D


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#18 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9548 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 14 paź 2017 - 18:35

Przyjalem i co najwyzej powiem tak, ze kiepsko Was szkola, tyle w temacie

 

Ten kto bezdie chcial sam sobie sprawdzi reszta moze byc przekonana o swojej racji.

 

c.b.d.u.



#19 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 9196 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano sob, 14 paź 2017 - 18:55

 

Ja tam robię na odwrót, odpycham tą stronę w którą chcę skręcić... Czyli jak chcę w lewo to odpycham od siebie lewą. Może jesteś z Australii i u was jest na odwrót? :D A tak na serio wiem że wiesz o co chodzi ale tak to napisałeś że brzmi dokładnie na odwrót :D

 

Racja mój błąd! Chodziło o to że kierownica idzie w kierunku przeciwnym do skrętu :D



Przyjalem i co najwyzej powiem tak, ze kiepsko Was szkola, tyle w temacie

 

Ten kto bezdie chcial sam sobie sprawdzi reszta moze byc przekonana o swojej racji.

 

c.b.d.u.

 

Andrzej, nie obrażaj się, wystarczy przyznać się do błędu i żyć dalej :)


Why... So... Serious
 

#20 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9548 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 14 paź 2017 - 21:55

Limo, jaki blad,

 

chcesz abym sie do czegokolwiek przyznal ? Nie ma sprawy przyznaje sie, tyle, ze jak dotad to czytam jedynie , ze nie wiem, ze blad, ze nie poukladane i temu podobne, merytorycznej dyskusji z proba naprowadzenia mnie na ta Wasza jedyna objawiona prawde jakos na razie nie dostrzeglem.

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 14 paź 2017 - 21:56





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |