Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Aprilla 1200- BMW 1200gs


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 strażak1

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 2 postów
  • Na FM od: 30 wrzesień 2017
  • Skąd:Birmingham
  • Motocykl:był i ma byćohio

Napisano pon, 02 paź 2017 - 13:58

Witam

Noszę się z zakupem motoru. Co myślicie , APRILLA 1200 lub BMW 1200gs wady i zalety. Może jakiśinny? Proszę o opinie.



#2 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 375 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano pon, 02 paź 2017 - 14:13

Która wersja bmw? Olej a woda to dwa zupełnie inne pojazdy.
Apki w ogóle nie znam.
Do jakich celów to ma służyć?
Bmw to jest suv do lansu a nie terenówka - jak się niektórym wydaje.

Żużu77, Cieszyn, R12RT

#3 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 358 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano pon, 02 paź 2017 - 19:45

Bmw to jest suv do lansu a nie terenówka - jak się niektórym wydaje.


Może to zależy od wymagań i kierownika. Dwóch moich znajomych jeździ dużo po terenie gieesami i nie narzekają ;)....

#4 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 375 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano pon, 02 paź 2017 - 20:27

Wertyder, drogi szutrowe to nie teren.
Moim rt jeżdżę po Beskidach. Moim rt byłem sh21 w Theth. Więc to motocykl terenowy?


Zapamiętaj sobie raz na jutro, że gs NIE JEST motocyklem terenowym. Owszem, można nim z powodzeniem jeździć po nawierzchniach złej jakości ale jednak nawierzchniach.
Gs jest za ciężki w gruby teren i nic, żadna wiara, żaden marketing tego nie zmieni.
Nawet ortodoksi gejesiarze to przyznają, a co niektórzy ze wstydem przesiadają się na 800-ki.
Jest jeszcze jedna kwestia. Najsłabszym miejscem, piętą Achillesa gs, jest przekładnia główna. O ile jako tako sobie radzi w drogowym rt, o tyle w gs zabieranym w krzoki zostanie szybko zniszczona. I niech ci, co tam nie grzebali, raczej się nie wypowiadają. d00da9c3740445a05fee7b0a889623e2.jpgb5676c0332e3836e66b43744d8402425.jpg

Żużu77, Cieszyn, R12RT

#5 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 358 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano pon, 02 paź 2017 - 22:59

Chyba kolego ktoś Ci coś nagadał dziwnego, bo ja ani kolega nic takiego nie napisaliśmy z czym polemizujesz. Weź się ogarnij bo robisz burzę w szklance wody o nic... :)....

#6 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1588 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:Kilka

Napisano wto, 03 paź 2017 - 08:42

Która wersja bmw? Olej a woda to dwa zupełnie inne pojazdy.
Apki w ogóle nie znam.
Do jakich celów to ma służyć?
Bmw to jest suv do lansu a nie terenówka - jak się niektórym wydaje.

Żużu77, Cieszyn, R12RT

 

Chyba mylisz motocykle endure z crosowymi.

​GS jak najbardziej nadaje sie do jazdy terenowej, trzeba tylko kierowcy a nie ...



Witam

Noszę się z zakupem motoru. Co myślicie , APRILLA 1200 lub BMW 1200gs wady i zalety. Może jakiśinny? Proszę o opinie.

 

 

Znam dobrze tylko BMW w wersji Adventure i to w starszej wersji chlodzonego olejem.
Dla mnie poza malym brakiem w mocy, ten motocykl byl idealny. Uzywalem go jednak tylko na asfalcie, zapewnial komfort oraz swietne prowadzenie jak na swoja klase.
​Jezdzilem tez nowa wersja i ona juz nie cierpi na niedostatek mocy :)

​Nowego Caponorda tylko widzialem na zywo i czytalem o nim w kilku artykulach, temu motocyklowi blizej jest do BMW 1000 XR I Multistrady niz do GSa. Jest on skonstrulowany jeszcze bardziej pod asfaltowe drogi anizeli GS. Pamietam, ze krytykowano dzialanie zawiesz w Aprili, moze po lifting cos zmienili..
Ten model jest dosc egzotyczny, szczegolnie na polskim rynku, wiec trzeba sie liczyc z utrudnionym dostepem do czesci, brakiem zamiennikow oraz czesci uzywanych.



#7 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 375 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano wto, 03 paź 2017 - 09:26

Janusz, niczego nie mylę.
Gs nie jest terenówką i przyznają to nawet ci, co ogarniają.
Dlaczego znakomite grono dzików co zabierali gs w krzoki pokupili na drugie 650 xchallenge? He?


Żużu77, Cieszyn, R12RT

#8 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1588 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:Kilka

Napisano wto, 03 paź 2017 - 12:06

Janusz, niczego nie mylę.
Gs nie jest terenówką i przyznają to nawet ci, co ogarniają.
Dlaczego znakomite grono dzików co zabierali gs w krzoki pokupili na drugie 650 xchallenge? He?


Żużu77, Cieszyn, R12RT

 

Bo sa to mniejsze, bardziej poreczne maszyny dla ludzi o przecietnych umiejetnosciach jazdy w terenie jak i przecietnej budowy ciala. Na asfalcie I dalekiej podrozy sprawuja sie jednak gorzej, nie sa tak uniwersalne jak GS.
Nie oznacza to jednak, ze GS radzi sobie w terenie tak samo jak RT.
GS zajedzie o wiele dalej po bezdrozach od motocykli szosowych, choc nie jest to motocykl typu hard enduro, lecz turystyk z mozliwoscia jazdy po wiekszych bezdrozach.
Jak ktos chce zaznac ekstremalnej jazdy terenowej, to kupuje lekkie enduro i tapla sie w blocie, tyle tylko ze na takim motocyklu podroz rzedu kilku tysiecy kilometrow to katorga a na GS to przyjemnosc, jak zreszta na pozostalych maszynach tego typu, takich jak: Yamaha XT 1200, Triumph Tiger 1200 czy KTM 1290 Adventure itp.



#9 Tommo

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1266 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano wto, 03 paź 2017 - 12:29

Dokładnie. Cała siła w GS'e to jego mega uniwersalność. Jeździ dobrze zarówna po gładkim asfalcie, fajnych serpentynach jak i w lekkim terenie czy bezdrożach.
W tym jest myślę jego największa siła.

Audi Sport


#10 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 375 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano wto, 03 paź 2017 - 13:44

I znów się nie zgodzę. Gs gorzej nadaje się do typowej turystyki bo mniej chroni jeźdźca, ze względu na inną przekładnię główną wyżej kręci silnik - pali więcej.
Do błota też się nie nadaje za bardzo, bo ciężki i jak wyżej pisałem - najsłabszym ogniwem jest delikatna przekładnia.
Ale marketing marki...


Żużu77, Cieszyn, R12RT

#11 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 358 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano wto, 03 paź 2017 - 15:59

Ja muszę moim znajomym co GSami zjechali pół świata głównie po bezdrożach podać link do tego wątka. Będą mieli masę radochy czytając herezje które tu kolega wypisuje :). No ale może się nie znają i oczadzeni "marketingiem marki" rzeczywiście popełnili tragiczny błąd kupując to moto :D.

Użytkownik Wertyder edytował ten post wto, 03 paź 2017 - 16:00


#12 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1588 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:Kilka

Napisano wto, 03 paź 2017 - 16:02

I znów się nie zgodzę. Gs gorzej nadaje się do typowej turystyki bo mniej chroni jeźdźca, ze względu na inną przekładnię główną wyżej kręci silnik - pali więcej.
Do błota też się nie nadaje za bardzo, bo ciężki i jak wyżej pisałem - najsłabszym ogniwem jest delikatna przekładnia.
Ale marketing marki...


Żużu77, Cieszyn, R12RT


Żużu77 jeździłeś ty w ogóle GSem czy znasz go tylko z obrazka?

#13 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 375 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano wto, 03 paź 2017 - 18:40

Nieee, nigdy :)
Co to jest w ogóle? Oni robią motocykle?
Hahaha, skąd bym wiedział jakie różnice?

Z resztą, ja wysiadam. I tak najwięcej do powiedzenia mają ci, co nawet nie siedzieli :)
Powodzenia wam zatem.

Żużu77, Cieszyn, R12RT

#14 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1588 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:Kilka

Napisano wto, 03 paź 2017 - 18:55

Nieee, nigdy :)
Co to jest w ogóle? Oni robią motocykle?
Hahaha, skąd bym wiedział jakie różnice?

Z resztą, ja wysiadam. I tak najwięcej do powiedzenia mają ci, co nawet nie siedzieli :)
Powodzenia wam zatem.

Żużu77, Cieszyn, R12RT

 

Nie siedzieli? Tak sie sklada, ze i ja i Tommo bylismy uzytkownikami GS 1200 ADV.
Mialem tez przyjemnosc kilkukrotnej jazdy na R 1200 RT z 2008 Roku, ktorego wlascicielem byl moj dobry kolega.
Jakos dziwnie sie skladalo, ze on jako uzytkownik RT chetnie zamienil by swoja maszyne na GSa, bo lepiej mu sie nim jezdzilo po asfalcie i chwalil pozycje za sterami. Ja jak najbardziej podzielalem jego zdanie.



#15 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 375 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano wto, 03 paź 2017 - 20:45

To już jest nieistotne, Przyjacielu.

Żużu77, Cieszyn, R12RT

#16 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 358 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano wto, 03 paź 2017 - 21:25

Pewnie, że nieistotne...
..... są opinie użytkowników. Istotna jest za to moja najmojsza prawda gdyż jest ona ponad wszystkie prawdy ;)......

Użytkownik Wertyder edytował ten post wto, 03 paź 2017 - 21:26


#17 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 375 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano śro, 04 paź 2017 - 07:35

No tak...
To wiele tłumaczy.

Żużu77, Cieszyn, R12RT

#18 strażak1

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 2 postów
  • Na FM od: 30 wrzesień 2017
  • Skąd:Birmingham
  • Motocykl:był i ma byćohio

Napisano pią, 06 paź 2017 - 20:26

Dzięki za wszystkie opinie.

Motor do jazdy po asfalcie -mniej po  szutrowych nawieżchniach. Mam na oku model 2014r BMWgs 6000 przebiegu, słyszałem że jest problem z elektryką w czasie deszczu. Chcę zrobić wycieczkę krajoznawczą kilka tysięcy km po Europie. Czy ten ? Czy może jest coś lepszego?

 



 

Chyba mylisz motocykle endure z crosowymi.

​GS jak najbardziej nadaje sie do jazdy terenowej, trzeba tylko kierowcy a nie ...



 

 

Znam dobrze tylko BMW w wersji Adventure i to w starszej wersji chlodzonego olejem.
Dla mnie poza malym brakiem w mocy, ten motocykl byl idealny. Uzywalem go jednak tylko na asfalcie, zapewnial komfort oraz swietne prowadzenie jak na swoja klase.
​Jezdzilem tez nowa wersja i ona juz nie cierpi na niedostatek mocy :)

​Nowego Caponorda tylko widzialem na zywo i czytalem o nim w kilku artykulach, temu motocyklowi blizej jest do BMW 1000 XR I Multistrady niz do GSa. Jest on skonstrulowany jeszcze bardziej pod asfaltowe drogi anizeli GS. Pamietam, ze krytykowano dzialanie zawiesz w Aprili, moze po lifting cos zmienili..
Ten model jest dosc egzotyczny, szczegolnie na polskim rynku, wiec trzeba sie liczyc z utrudnionym dostepem do czesci, brakiem zamiennikow oraz czesci uzywanych.

Rynek angielski, niema szpanu . Części są :)



#19 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 375 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano pią, 06 paź 2017 - 20:37

Z elektryką problem jest tylko w jednym przypadku: katowania sprzęta karcherem.
Dwa tygodnie temu, jak nap.... żabami, byłem trzy dni w kotlinie kłodzkiej. W sumie ponad 700 zrobione. Żadnych problemów.

Żużu77, Cieszyn, R12RT

#20 strażak1

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 2 postów
  • Na FM od: 30 wrzesień 2017
  • Skąd:Birmingham
  • Motocykl:był i ma byćohio

Napisano pią, 06 paź 2017 - 21:17

Z elektryką problem jest tylko w jednym przypadku: katowania sprzęta karcherem.
Dwa tygodnie temu, jak nap.... żabami, byłem trzy dni w kotlinie kłodzkiej. W sumie ponad 700 zrobione. Żadnych problemów.

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Dzięki






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |