Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dostępność części i awaryjność: Moto Guzzi V 7 mod. 1969 vs BMW R60/69/50/51 lata 1950-60


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#21 j.marcin

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 201 postów
  • Na FM od: 15 grudzień 2013
  • Skąd:Władysławów
  • Motocykl:GSX750F

Napisano wto, 03 paź 2017 - 14:19

To gratulacje,bezawaryjnej eksploatacji :clap: .



#22 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1350 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano wto, 03 paź 2017 - 15:00

Gałka jest po to by wyeliminować schimy. Przy jeździe solo jest to mniej prawdopodobne (chociaż w dużej mierze przy tym zawieszeniu zależy to od stanu amortyzatorów) ale przy doczepieniu wózka, bez zaciśniętego amortyzatora, nie pojeździł byś. Gratuluję sprzętu i proszę o zamieszczenie jakiejś fotki.



#23 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11980 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano wto, 03 paź 2017 - 15:31

Podszedles do zakupu tak jak trzeba i dlatego kupiles dobry motocykl.

Przypominam ze trzeba w nim w pewnym momencie sprawdzic stan zapchania odrzutnikow oleju na wale, jako ze zastosowano tam odsrodkowy filtr oleju.

Ja kiedys tego nie zrobilem i zatarlem wal na drodze z Wwy do Bredy,( na szczescie bylo to zaraz przed Poznaniem ) i reszte drogi musialem odbyc pociagiem.

Sprawa hamulcow jest typowa dla woekszosci starszych motocykli, choc mozna sprobowac z nia zawalczyc przez zastosowanie dobrego materialu na okladziny i dokladnego dopasowania ich ksztaltu do bebna.

Sa zaklady ktore sie tym zajmuja. Ja w swoim BSA mialem przedni hamulec dwupalcowy, a byl to taki sam duplex jaki masz w BMW.

Zamiast zdjecia proponuje filmik z ogladu i jazdy motocyklem, np taki jak ten moj tylko moze dluzszy :

 



#24 Andrzej JK

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 43 postów
  • Na FM od: 28 wrzesień 2016
  • Skąd:Łaziska Górne, Śląsk
  • Motocykl:Honda CB125 Twin K5, 1972

Napisano wto, 03 paź 2017 - 17:32

(..) Albo hamowanie z przyzwyczajenia dwoma palcami przednim bębnem. (...)

 

Mam ten problem w druga stronę ...



#25 Gienek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 136 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 12 marzec 2008
  • Skąd:Małopolska
  • Motocykl:CBR 1000 RR

Napisano wto, 03 paź 2017 - 23:51

1e21b1c2f4378.jpg



7230019b49b0c.jpg



09be60ba19258.jpg



I jeszcze filmik. Jakość marna, bo z komórki. Do tego noc już.

Jeżeli mają Koledzy jakieś wskazówki bądź przestrogi związane z eksploatcją tego modelu będę wdzięczny za podzielenie się nimi.


Użytkownik Gienek edytował ten post wto, 03 paź 2017 - 23:52


#26 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1350 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano śro, 04 paź 2017 - 04:32

Piękna sztuka. Gratuluję zakupu.



#27 jannikiel

    Spec - Ducati

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 3513 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Łomża
  • Motocykl:4xDucati:999,Paso,2xEfant

Napisano śro, 04 paź 2017 - 05:49

http://www.maxbmwmot...36&rnd=07242017

 

 

Gratuluję zakupu...piękny motocykl... i są części do niego ( chociaż nie tanie)....zwracaj uwagę na przednie zawieszenie, hamulce, często czyść wyrzutnik i wymieniaj olej...ściągnij sobie z netu serwisówkę w pdf-ie i np. wydrukuj wiele Ci pomoże...

 

Pozdr. J-999



#28 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11980 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano śro, 04 paź 2017 - 15:24

W porownaniu z moim Triumphem silnik chodzi cichutenko i to jeszcze w pomieszczeniu!



#29 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1578 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:2 x ZX 10 Tomcat

Napisano śro, 04 paź 2017 - 16:49

Piekna maszyna, gratulacje!!!!



#30 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1350 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano śro, 04 paź 2017 - 18:46

Trochę linków z materiałami o twoim motocyklu:

http://www.beemergar...ments/59r60.pdf

http://w6rec.com/1964-owners-manual/



#31 Andrzej JK

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 43 postów
  • Na FM od: 28 wrzesień 2016
  • Skąd:Łaziska Górne, Śląsk
  • Motocykl:Honda CB125 Twin K5, 1972

Napisano śro, 04 paź 2017 - 20:53

Piękny oldtimer, gratuluję zakupu



#32 Gienek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 136 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 12 marzec 2008
  • Skąd:Małopolska
  • Motocykl:CBR 1000 RR

Napisano śro, 04 paź 2017 - 21:49

Hamulec przedni.

Jak przedni bęben jest zimny to moto jest obciachowe. Przy rozpoczęciu hamowania wydaje dźwięk jakby szczotką drucianą po szybie przejechać. Przy czym hamulec jest wydajny jak na bębnowy. Podejrzewam, że okładziny są nowe lub prawie nowe. Nie jest to odgłos tarcia taki jak przy zużytej okładzinie. Może coś niedopasowane. Jak jest troszkę rozgrzany, to hamuje ciszej. I tak jest już lepiej niż przy pierwszych kilometrach, ale myślę, że trzeba tam będzie zaglądnąć.

 

Zapłon.

Kiedy zapytałem sprzedającego czy motor ma zapłon „tradycyjny”, czy może elektroniczny odparł „ajmnotśur”. Mam nadzieję że obaj gadaliśmy wtedy o motocyklu :-) .  W każdym razie wskazywała na to moja wiedza językoznawcza.

Sprzedający poinformował mnie, że motor w niedalekiej przeszłości należał do mechanika, który odrestaurował go i wyremontował dla siebie. Z uwagi na wiek i stan zdrowia zbył jednak maszynę i ta trafiła do osoby, od której ja ją odkupiłem. Ostatni właściciel nią nie jeździł. Motocykl stał nieodpalany co najmniej kilka miesięcy.

 

Poniżej filmik. Start na zimno. Bez gazu. Pali od pierwszego kopnięcia. Dodam, że przy obudowie filtra powietrza jest dźwignia poruszająca się pomiędzy dwiema pozycjami „zu” i „auf”. Znajomy mechanik (motocyklowy) poinformował mnie że to jest ssanie. (Mechanik samochodowy – diagnosta, z którym wcześniej rozmawiałem nie wiedział po co to :-)  ).

Nie korzystam z tego w ogóle. Dźwignię pozostawiłem w położeniu „auf”. Ale raz nie będąc jeszcze pewien do czego to służy, a przypuszczając, że jest to rodzaj zabezpieczenia przed parowaniem etyliny w postaci zamknięcia dopływu powietrza do układu przekręciłem na noc do końca na „zu” i zapomniałem. Rano kopię, a motor nie chce zapalić. Kopłem parę razy i dopiero zorientowałem się o położeniu dźwigni. Otwarłem więc przełączając na „auf”. Kopłem jeszcze parę razy i nic. Gaźników nie „podlewałem”. Pomyślałem, że zalałem świece. Wykręciłem je – były suche. Okazało się, że wręcz odwrotnie - trzeba było jeszcze podlać gaźniki i dopiero zapalił. Nie jestem pewien co było następstwem przekopania na dźwigni przekręconej w pozycji „zu”. Ponizej filmik z odpalenia zimnego silnika. Pozycja „auf”, bez gazu.

 

 

Dalej filmik ze startu ciepłego silnika. Też pali od pierwszego, ale przy kopnięciu musi być trochę odkręcona manetka gazu. Wajcha przy filtrze pozostaje cały czas na „auf”.

 


Użytkownik Gienek edytował ten post śro, 04 paź 2017 - 21:51


#33 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11980 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano śro, 04 paź 2017 - 23:00

Hamulec najprawdopodobniej ma w srodku mieszanine rdzy i pylu z okladzin, co trzeba wyczyscic.

Jesli chodzi o odglosy pracujacego silnika to slychac zawory ( normalne ) i zuzyte lozysko wyciskowe sprzegla, ktore halasuje na luzie a cichnie w momencie gdy wciskasz sprzeglo i je napinasz ( kasujesz luzy ).

Ten silnik zawsze bedzie troche klekotal, bo to silnik popychaczowy. Mysle ze ma oryginalny iskrownik, jako ze to przyrzad prawie niezniszczalny.

Sprawdz ladowanie, bo jesli jezdzisz stale na swiatlach to te motocykle nie byly do tego przygotowane i bateria moze ci sie rozladowywac.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |