Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Royal Enfield Bullet 500 Diesel

motocykl diesel

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 scibor

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 75 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 15 maj 2010
  • Skąd:Górowo Iławeckie
  • Motocykl:REB500D

Napisano pon, 28 sie 2017 - 07:32

A co mi tam, pochwalę się ;) Jako, że takie cudo chodziło za mną od lat, jak tylko nadarzyła się okazja zakupiłem we wrześniu ubiegłego roku bazę w postaci REB500 '04. Chwilę - do stycznia br. - nacieszyłem się nim w oryginale. W styczniu okazyjnie kupiłem drugiego Royala, tym razem 350, więc skoro miałem motocykl zastępczy, można zacząć działać. Zakupiłem nowy, "uniwersalny", stacjonarny silnik diesla o pojemności 499ccm i mocy ok.12KM. Wyjąłem oryginalną pięćsetkę (chwilowo trafiła do wspomnianej 350tki), wykonałem dolną ramę (oryginalnie silnik spina dół ramy, tu trzeba było to rozwiązać dodatkowym elementem) i wstawiłem diesla. Jedyna rzecz która musiała zostać wykonana poza garażem to piasta łącząca wał silnika ze zdawczym kołem zębatym napędzającym łańcuch sprzęgłowy - i tu ukłon dla mojego Teścia za dobrą robotę na warsztacie. Trochę zmian w elektryce, w sterowaniu "gazem" i kilka innych kosmetycznych drobiazgów i efekt osiągnięty:) Zdjęcia i filmik z odpalania można zobaczyć na www.bikepics.com/members/scibor1/ , dociekliwi trafią też na YT gdzie jest więcej filmów.

W kwietniu br. motocykl przeszedł pomyślnie duży przegląd na OSKP ze zmianami konstrukcyjnymi i zostały wprowadzone zmiany do wszystkich dokumentów.

Na chwilę obecną przejechałem na nowym silniku trochę ponad 1000km (no niestety, wykonywany zawód daje mi najwięcej czasu na jazdę motocyklem w zimie;/). Większość niedociągnięć które wyszły w trakcie eksploatacji została już usunięta, kilka drobiazgów do poprawy zostawiam sobie na zimę. Generalnie jeździ to całkiem dobrze, na oryginalnej zębatce zdawczej osiąga 95km/h, zużycie ON w dotychczasowych testach 2,1-2,4l/100km.

No dobra, pochwaliłem się ;)

A że pomysły mi się nie skończyły i drugi Enfield jest pod ręką, to może w zimie powstanie kolejny diesel, tym razem 2WD:) Czas pokaże.

Załączone pliki



#2 Taurus 61

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 225 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 14 luty 2013
  • Skąd:D-S
  • Motocykl:Zielono Czarne

Napisano pon, 28 sie 2017 - 20:22

Gratulacje z mojej strony  :lalag:  :)



#3 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12311 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano wto, 29 sie 2017 - 20:28

Tez gratuluje, choc przyznam ze nie bardzo rozumiem po co diesel ?

Oryginal tez zuzyciem paliwa cie nie zalamie finansowo..



#4 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 392 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano wto, 29 sie 2017 - 23:00

Cudo :).



#5 mostasz

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 88 postów
  • Na FM od: 05 czerwiec 2013
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Jawa TS 350

Napisano śro, 30 sie 2017 - 12:51

Diesel na gaźniku czy wtrysku ?



#6 Taurus 61

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 225 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 14 luty 2013
  • Skąd:D-S
  • Motocykl:Zielono Czarne

Napisano śro, 30 sie 2017 - 13:31

Tez gratuluje, choc przyznam ze nie bardzo rozumiem po co diesel ?

Oryginal tez zuzyciem paliwa cie nie zalamie finansowo..

Tu raczej nie chodzi o zuzycie paliwa.Co niektorym nie wystarczy "normalny" motek dlatego szukaja cos innego.Pare razy bylem na takich zlotach diesla i  przyznam ze bylo wiele ciekawych konstrukcji.

Pare fotek.

Ps.Sorry za OT

 

DSC_2771.JPG  DSC_2802.JPG

 

DSC_2769.JPG DSC_2766.JPG


Użytkownik Taurus 61 edytował ten post śro, 30 sie 2017 - 13:33


#7 żółf

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 586 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 06 luty 2009
  • Skąd:Gniezno/Szczecin/Karpacz
  • Motocykl:LC4 Adv

Napisano śro, 30 sie 2017 - 15:03

Diesel na gaźniku czy wtrysku ?

W życiu nawet nie słyszałem do dieslu z gaźnikiem, nawet trudno mi sobie wyobrazić jak taki podciśnieniowy gaźnik miałby działać, ale jeżeli wiesz o takim silniku to chętnie posłucham/zobaczę

 

Gratulacje dla autora wątku. Myślę, że taki zestawik rewelacyjnie sprawdziłby się z wózkiem bocznym.



#8 scibor

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 75 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 15 maj 2010
  • Skąd:Górowo Iławeckie
  • Motocykl:REB500D

Napisano śro, 30 sie 2017 - 19:48

Dziękuję za uznanie.
Trafne spostrzeżenie: seryjny motocykl mi nie wystarczał, chciałem coś innego, wyjątkowego, a przede wszystkim sprawdzić, czy się da.
Diesel z gaźnikiem też się da - kiedyś ktoś omyłkowa zatankował do kosiarki ropę, nie sprawdziłem paliwa i tak długo rzeźbiłem, aż odpaliła - na prawie całkiem zatkanym dolocie:) Drugi przepadek sprzed lat to Fiat 125p zatankowany ropą do pełna - koleżanka przyjechała nim do szkoły i skarżyła się, że jedzie tylko na ssaniu i strzela w gaźnik;) To oczywiście skrajne przypadki.
Panie Adamie, fenomenu diesla w motocyklu nie da się racjonalnie wyjaśnić;)

#9 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3935 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano śro, 30 sie 2017 - 20:17

ja tam wolę LPG :P

 

a z diesli to ostatnio rok temu na elefancie chwile oglądałem sajdka z piecem od charade ;)

tu foto: https://www.facebook...?type=3


Użytkownik konrad1f edytował ten post czw, 31 sie 2017 - 09:10


#10 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 392 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano śro, 30 sie 2017 - 20:21

Ja bym tam moto w dieslu nie pogardził :).

#11 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9697 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano czw, 31 sie 2017 - 16:06

Diesel na gaźniku czy wtrysku ?

 

:banghead:  :banghead:  :banghead:

  

Fascynujace, jak powiedzialby Mr. Spok, chyle czola przed znajomoscia techniki  :icon_mrgreen:

 

Pogratulowac !

 

 

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post czw, 31 sie 2017 - 16:07


#12 LWfilip

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 227 postów
  • Na FM od: 22 marzec 2015
  • Skąd:CSW
  • Motocykl:Honda ST1100 ABS / TCS.

Napisano pią, 29 wrz 2017 - 07:38

:biggrin: A tam się czepiacie.  :biggrin: Się chłopu pomyliło i tyle.

Co do motocykla to widziałem, kiedyś na zlocie w Polanowie, maszynę z silnikiem od jakiegoś agregatu czy pompy?? No i miało to to wał kardana. Śliczna maszyna choć autor wkomponował w konstrukcję oparcia, chyba jakieś chomonto  :ohmy: czy coś w te klocki. Prezentacje motocykla odbywały się co kilkanaście minut i przez trzy dni zlotu. Wszystko na jednym zbiorniku. Popieram taka działalność. Gratulacje i oby tak dalej. 


Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą.


#13 Pozytywnie Zakrecony Wariat

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1150 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 21 maj 2007
  • Skąd:Warszawa-Jelonki
  • Motocykl:Speed Triple R

Napisano pią, 29 wrz 2017 - 22:53

Jezu

Pamiętam jak dziś,kiedyś miałem okazję przejchać się seryjnym Enfieldem z silnikiem diesla.

Musiałem spierdzielać na bok ruszając na światłach,bo wszyscy chcieli mnie zabić.

Taka dynamika owego silnika hahah :D


"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

#14 BuchuOEM

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 22 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 17 sierpień 2016
  • Skąd:Pałuszyce
  • Motocykl:XB12XT

Napisano sob, 30 gru 2017 - 21:14

Troszkę odkopię. 
To jest silnik YANMAR czy może jakiś tańszy LIFAN albo AWAPOWER ?

A może jeszcze inny? 
Jak z wibracjami możesz tym pojechać dalej niż 100 km? 
Pisałeś, że Vmax 95km/h na oryginalnej zębatce czyli 17z?

Jak sobie radzi jeśli bierzesz kogoś do tyłu na kanapę i chcesz podjechać pod stromy długi podjazd - nie brakuje mocy?
Jak sobie radzi skrzynia z charakterystyką diesla? 

Ufff tyle pytań - ale za to bardzo ciekawy temat. 
Nie ukrywam, że liczę na odpowiedzi. 

A poza tym to szczęśliwego nowego roku LUDZIE !!!



#15 scibor

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 75 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 15 maj 2010
  • Skąd:Górowo Iławeckie
  • Motocykl:REB500D

Napisano wto, 06 lut 2018 - 05:58

Silnik to chiński noname 192F. Sprowadzany przez Agromoc.
Zębatka 17, może na ten sezon założę 19.
Wibracje przy prędkościach 70-80km/h są subiektywnie mniejsze niż w benzyniaku.
Po 150 kilometrach muszę rozprostować tyłek - kanapa do najwygodniejszych nie należy. Podobnie było w benzyniaku, więc nie winiłbym silnika. Na ten sezon mam założoną wygodniejszą, z 350tki, może będzie lepiej.
Nie jeździłem jeszcze z pasażerem. Solo górki nie są problemem, ale przy 60tce trzeba zredukować na 3. Skrzynia nie zauważyła zmiany silnika - pracuje poprawnie.

Co do ruchu miejskiego - start spod świateł przypomina strzał z katapulty. Dopóki nie zmienię na dwójkę. Wtedy doganiają mnie młodzi gniewni oburzeni że śmiałem ich wyprzedzić.

I jeszcze co do Vmax. Silnik ma blokadę na 3000 obrotów, po dotarciu można go odkręcić na 3600. Jeszcze tego nie zrobiłem, bo... przy okazji odkryłem, że mam za mały skok linki gazu i odkręcenie manetki do końca nie jest równoznaczne z "odkręceniem" silnika do tych 3krpm. Niebawem wezmę się za to niedopatrzenie.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 Forumowiczów, 3 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |