Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kto bylby winny ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#21 baart

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 01 wrzesień 2012
  • Skąd:mazowieckie
  • Motocykl:FZS600

Napisano czw, 31 sie 2017 - 18:20

To, co powinno być, to jest jedna rzecz. A to, co jest i w jaki sposób jest, to jest coś innego. I tak na końcu rację będzie miał ten, który będzie mieć prawomocny wyrok sądu. Jak być powinno, to podejrzewam, że wszyscy się zgadzamy. Problem jest w interpretacji tego, co jest, co samo w sobie dowodzi, że powinno być zrobione lepiej.

#22 jeszua

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9138 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 28 czerwiec 2004
  • Skąd:znów krakówek

Napisano czw, 31 sie 2017 - 18:31

cóż, jak dla mnie włączający się do ruchu "ustąpił" pierwszeństwa - nie mógł bardziej ustąpić, nie było nikogo na pasie, na który zamierzał wjechać, kiedy manewr sygnalizował i rozpoczynał. samochód po lewej zaś, z natury rzeczy jadący szybciej musiał widzieć tego z prawej na pasie rozbiegowym - i co, zakładał, że tamten się zatrzyma? teleportuje?

jsz


bezmotocyklowy


#23 WLD_Wlodi

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1753 postów
  • Na FM od: 30 listopad 2006
  • Skąd:Pleszew
  • Motocykl:ZX6R 636 2016

Napisano czw, 31 sie 2017 - 19:00

Gdyby rozstrzygać sprawę w ten sposób, że są to 3 oddzielne pasy ruchu to:
(Zdjęcie z egzaminu na prawo jazdy)
Gdyby nie było pojazdu numer 2 na obrazku poniżej, a pojazd 1 zmienia pas na lewy, pojazd 3 zmienia pas na prawy to pierwszeństwo miałby pojazd 1(czerwony samochodzik) dlatego że pojazd nr 3 ma pojazd nr 1 z prawej strony.
 
I według mojej subiektywnej oceny w przypadku z filmu na 90%  byłby winny kierowca z lewej, dlatego że nawet jeżeli przy pasie który łączy się z dwoma pozostałymi pasami jest znak ustąp pierwszeństwa, to nie oznacza że ma ustąpić tego pierwszeństwa wszystkim. 
maxresdefault.jpgEDIT:


Dla potwierdzenia mojej tezy dodam jeszcze to:
is_rys2.1.jpg
 
"Przy równoczesnej zmianie pasa ruchu przez dwa samochody z pasów skrajnych na środkowy, pierwszeństwo ma samochód znajdujący się z prawej strony . Spotkałem się z opinią, że pierwszeństwo ma w takiej sytuacji pojazd, w którym kierowca pierwszy włączył kierunkowskaz. Taka zasada nie istnieje.
 
Art. 22. ust. 4 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym:  Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu , na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony .  Rozwiejmy kilka wątpliwości:

  • Nieprawdą jest, że przy zmianie pasa ruchu pierwszeństwo ma pojazd, który pierwszy włączył kierunkowskaz - taka zasada nie istnieje. 
  • Nieprawdą jest, że przy zmianie pasa ruchu pierwszeństwo ma pojazd, który jest bardziej z przodu - nie ma znaczenia kto jest z przodu, jeśli może dojść do kolizji to należy ustąpić pierwszeństwa zgodnie z zasadami. "
    Źródło: http://oskduet.pl/na...-ruchu-drogowym

Użytkownik WLD_Wlodi edytował ten post czw, 31 sie 2017 - 19:05

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

 


#24 Klas500

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 632 postów
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Triumph Tiger 1050

Napisano czw, 31 sie 2017 - 19:25

 

 

cóż, jak dla mnie włączający się do ruchu "ustąpił" pierwszeństwa - nie mógł bardziej ustąpić, nie było nikogo na pasie, na który zamierzał wjechać, kiedy manewr sygnalizował i rozpoczynał. samochód po lewej zaś, z natury rzeczy jadący szybciej musiał widzieć tego z prawej na pasie rozbiegowym - i co, zakładał, że tamten się zatrzyma? teleportuje?

jsz

 

Dokładnie o to mi chodzi. Miałem wprawdzie pewne wątpliwości i kilka razy oglądałem filmik ale właśnie tak to widzę i uważam że w razie gdyby sprawa trafiła do sądu to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo takiego rozstrzygnięcia sporu. Dodał bym jeszcze że niezależnie od tego kto ma pierwszeństwo, wszystkich uczestników ruchu obowiązuje zasada zachowania szczególnej ostrożności podczas zmiany pasa ruchu, a  "lewy" kierujący ewidentnie tę zasadę zignorował, choć miał zdecydowanie lepszy przegląd sytuacji niż kierujący "prawy".


Użytkownik Klas500 edytował ten post czw, 31 sie 2017 - 19:26


#25 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9418 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano czw, 31 sie 2017 - 20:09

W tym konkretnym przypadku możemy mówić o wymuszeniu pierwszeństwa a to już nie jest zgodne z kodeksem drogowym.


Masz racje, Ten ktory wjezdzal na autostrade wymusil pierszenstwo na tym ktory zjezdzal na prawa strone.
 
 

To, co powinno być, to jest jedna rzecz. A to, co jest i w jaki sposób jest, to jest coś innego. I tak na końcu rację będzie miał ten, który będzie mieć prawomocny wyrok sądu. Jak być powinno, to podejrzewam, że wszyscy się zgadzamy. Problem jest w interpretacji tego, co jest, co samo w sobie dowodzi, że powinno być zrobione lepiej.


Bart,

Uffffffffff a juz sie balem, ze uslysze text ;

Pierszenstwo to ma ten co am autoasko, he, he

Interpretacji zadnej nie bedzie, bo ustawione znaki i Linie mowia same za siebie.

 
 

cóż, jak dla mnie włączający się do ruchu "ustąpił" pierwszeństwa - nie mógł bardziej ustąpić, nie było nikogo na pasie, na który zamierzał wjechać, kiedy manewr sygnalizował i rozpoczynał. samochód po lewej zaś, z natury rzeczy jadący szybciej musiał widzieć tego z prawej na pasie rozbiegowym - i co, zakładał, że tamten się zatrzyma? teleportuje?
jsz


I tu mamy zupelnie rozne zdania. Dla mniue wlaczajacy sie do ruchu nie udzielil pierszenstwa i bylby winen. Wjezdzajac musisz liczyc sie z tym, ze zajedziesz. Tyle i az tyle.

Manewr musisz sygnalizowac ale sygnalizowanie absolutnie nie daje Ci prawa do zmiany pasa ruchu czy to w tym czy innym przypadku.


Dokładnie o to mi chodzi. Miałem wprawdzie pewne wątpliwości i kilka razy oglądałem filmik ale właśnie tak to widzę i uważam że w razie gdyby sprawa trafiła do sądu to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo takiego rozstrzygnięcia sporu. Dodał bym jeszcze że niezależnie od tego kto ma pierwszeństwo, wszystkich uczestników ruchu obowiązuje zasada zachowania szczególnej ostrożności podczas zmiany pasa ruchu, a  "lewy" kierujący ewidentnie tę zasadę zignorował, choć miał zdecydowanie lepszy przegląd sytuacji niż kierujący "prawy".


No ale szczegolnej ostroznosci nie zachowal wlasnie wlaczajacy sie do ruchu bo nie ustapil pierszenstwa.

A taraz panowie wyobrazcie sobie, ze ktos sygnalizuje prawoskret na jakimkolwiek skrzyzowaniu wyjezdzajac z pod A/7 - ustap pierszenstwa.

:crossy:

#26 Klas500

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 632 postów
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Triumph Tiger 1050

Napisano czw, 31 sie 2017 - 20:35


No ale szczegolnej ostroznosci nie zachowal wlasnie wlaczajacy sie do ruchu bo nie ustapil pierszenstwa.



:crossy:

Twierdzisz więc że zmieniający pas ruchu z lewego na prawy, mając pełen przegląd sytuacji ( wjeżdżający na prawy pas był przed nim, i widział że tenże nie ma gdzie się zmieścić na pasie rozbiegowym) zachował ostrożność ?



#27 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9418 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano czw, 31 sie 2017 - 21:58

Twierdzisz więc że zmieniający pas ruchu z lewego na prawy, mając pełen przegląd sytuacji ( wjeżdżający na prawy pas był przed nim, i widział że tenże nie ma gdzie się zmieścić na pasie rozbiegowym) zachował ostrożność ?




Klas,

co Ty mi tu wyjezdzasz o zachowaniu ostroznosci ? To moze wypowied sie, kto ma zachowac szczegolna ostroznosc, Ty jadac po drodze z pierszenstwem czy ja wyjezdzajac z A7 - ustap pierszenstwa ?

Wpadles na pomysla, ze ten z lewej mogl tego z prawej nie widziec bo dokladnie w tym momencie widocznosc przeslonil mu pojazd ktory filmowal sytuacje ?

Spowoduj wypadek na skrzyzowaniu rownorzednym i wjedz w tego ktory jedzie w/g Ciebie z prawej a policji ktora przyjedzie wytlumacz, ze ten z prawej nie zachwal szczegolenej ostroznsci.

Pozdrawiam

:crossy:

Użytkownik ks-rider edytował ten post czw, 31 sie 2017 - 21:59


#28 skilos

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 541 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 12 marzec 2013
  • Skąd:K-K
  • Motocykl:f800gs

Napisano czw, 31 sie 2017 - 22:11

Ks mówisz o zasadach , które wszyscy znają .Ale tu na tym filmiku jest sytuacja gdzie pojazd z lewej wymusza pierwszeństwo , bo manewr rozpoczął pierwszy, pojazd z prawej .

 

Gdyby doszło do kolizji, bez filmu pojazd z prawej pewnie byłby ukarany , ale mając filmik sytuacja jest odwrotna .


"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

 


#29 Klas500

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 632 postów
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Triumph Tiger 1050

Napisano czw, 31 sie 2017 - 22:22

Klas,

co Ty mi tu wyjezdzasz o zachowaniu ostroznosci ? 

:crossy:

Rozumiem więc że uważasz iż kierowca z lewej zmieniając pas zachował się w pełni poprawnie? No moje gratulacje!



Ks mówisz o zasadach , które wszyscy znają .Ale tu na tym filmiku jest sytuacja gdzie pojazd z lewej wymusza pierwszeństwo , bo manewr rozpoczął pierwszy, pojazd z prawej .

 

Gdyby doszło do kolizji, bez filmu pojazd z prawej pewnie byłby ukarany , ale mając filmik sytuacja jest odwrotna .

Dokładnie - oceniamy konkretną sytuację udokumentowaną na filmie. Jestem przekonany że w przypadku rozprawy sąd stwierdził by że jadący autostradą nie wykonał poprawnie manewru zmiany pasa. Winnym wypadku lub kolizji można być również jadąc drogą z pierwszeństwem.


Użytkownik Klas500 edytował ten post czw, 31 sie 2017 - 22:15


#30 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3845 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano czw, 31 sie 2017 - 23:20

nie rozumiem dlaczego tak się uczepiliście tematu zmiany pasa ruchu i zasad obowiązujących przy zmianie pasa na jednej jezdni

 

kierowca auta na skrajnym lewym pasie był na drodze z pierwszeństwem, kierowca auta z prawej wjeżdżał na drogę z pierwszeństwem z drogi podporządkowanej - sprawa jasna i bezdyskusyjna

kierowca na lewym zmieniał prawidłowo pas ruchu, kierowca z prawej wymusił pierwszeństwo na kierowcy znajdującym się na drodze z pierwszeństwem

sytuacja jak tutaj: https://www.google.p...!7i13312!8i6656

gdyby biała taksówka a odrobinę wcześniej zmieniała pas na prawy a bordowy nissan note wjechałby na jezdnię z pierwszeństwem i doszło by do kolizji to czyja byłaby wina?

i tak tez należy rozpatrywać sytuację z filmu



#31 Klas500

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 632 postów
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Triumph Tiger 1050

Napisano czw, 31 sie 2017 - 23:34

Bo zmiana pasa ma tu znaczenie. W momencie gdy auto wjeżdżało z podporządkowanej na prawy pas autostrady to ten pas był wolny, a auto z lewej nie sygnalizowało zmiany pasa na prawy! Na dodatek kierowca zmieniający pas doskonale widział sytuacje na drodze i mógł przewidzieć niebezpieczeństwo związane ze zmianą pasa.  Nie można więc mówić że jest bez winy.


Użytkownik Klas500 edytował ten post czw, 31 sie 2017 - 23:37


#32 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3845 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano pią, 01 wrz 2017 - 00:34

i co jeszcze należało by rozpatrywać?

może czy ktoś z nich używał akurat telefonu? a może czy miał potrzebę szybkiego dostania się do szpitala? widzę, że niektórzy lubią sobie komplikować życie

 

co do sądów - tam niestety również pracują ludzie a biegłymi są idioci. kto ma lepsze chody wygrywa sprawę



#33 baart

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 01 wrzesień 2012
  • Skąd:mazowieckie
  • Motocykl:FZS600

Napisano pią, 01 wrz 2017 - 06:50

W zasadzie w ogóle nie powinienem się już odzywać, bo potem muszę nieustannie bronić swojego punktu widzenia, a ciągać w nieskończoność dyskusji o tym samym, nie bardzo mi się zazwyczaj chce  :biggrin:

 

kierowca auta na skrajnym lewym pasie był na drodze z pierwszeństwem, kierowca auta z prawej wjeżdżał na drogę z pierwszeństwem z drogi podporządkowanej - sprawa jasna i bezdyskusyjna

 

Zgodziłbym się z Tobą, gdyby nie jeden drobny niuans.

W momencie, gdy pojazd znajduje się na pasie włączania, zgodnie z Twoim punktem widzenia, następuje kolizja dwóch przepisów:

- jeden związany ze znakiem A-7, który notabene wg mojej opinii nic nie wnosi, ponieważ nie następuje w miejscu jego ustawienia przecięcie kierunków ruchu; brak jest też linii P-13, która ewentualnie mogłaby sugerować dodatkowo konieczność zatrzymania się w danym miejscu w celu ustąpienia pierwszeństwa;

- drugi o zmianie pasa ruchu.

Linia P-1c oznacza tyle, że w danym miejscu (że zacytuję rozporządzenie):

 

 

Znak P-1c "linia pojedyncza przerywana - wydzielająca" (rys. 2.2.1.3) stosuje się do oddzielenia od pasa ruchu następujących pasów:

- włączania,

- wyłączania,

- przeplatania,

- dla autobusów i rowerów (odcinki początkowe i końcowe),

- wydzielonych dla pojazdów skręcających na wlotach skrzyżowań,

- zanikających.

 

Nie ma w naszym PoRD (nie wiem, co jest za zachodnią granicą, ale podejrzewam, że ordnung jest tam jednak lepszy, niż nasz) stopniowania pierwszeństwa w zależności od tego, jaka jest konfiguracja związana z włączaniem, wyłączaniem i przeplataniem ruchu.

W związku z powyższym uważam, że rzecz nie jest czarno-biała. Zgadzam się z ks-rider, że kierujący nie powinien się w ogóle nad tym zastanawiać, ale niestety nasza kultura prawna, razem z jej kształtem historycznym jest taka, jaka jest i nie mogę zgodzić się, że sytuacja jest jasna i niepodlegająca interpretacji. 

To tyle, jeśli chodzi o literę prawa, a pamiętać należy, że problemu jak na filmie nie byłoby, gdyby na każdym kroku jeden nie próbował na drugim egzekwować swojego pierwszeństwa - co notabene też nie jest zgodne z PoRD (cały czas tym polskim).

Chciałem wrzucić jeszcze mały kontrprzykład, ale Google Maps ma nieaktualne zdjęcia, a ja nie pamiętam wszystkich obecnych szczegółów organizacji ruchu i oznakowania.



#34 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9418 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pią, 01 wrz 2017 - 08:26

Ks mówisz o zasadach , które wszyscy znają .Ale tu na tym filmiku jest sytuacja gdzie pojazd z lewej wymusza pierwszeństwo , bo manewr rozpoczął pierwszy, pojazd z prawej .
 
Gdyby doszło do kolizji, bez filmu pojazd z prawej pewnie byłby ukarany , ale mając filmik sytuacja jest odwrotna .


Skilos,

boj sie Boga bo ja juz boje sie jezdzic drogami ktorymi Ty jezdzisz ! He, he

Podaj moze podstawe prawna w ktorej podano, ze znaki drogpwe nie obowiazuja a obowiazuje kolejnosc wjazdu ( rozpoczecie manewru wjazdu na cokolwiek )na skrzyzowanie ?

O tym kto pierwszy wjezdza na czy skrzyzowanie czy autostrade czy droge expressowa decyduja znaki pionowe i poziome.

Pojazd jadacy autostrada jest poinformowany o tym, ze w odleglosci ustawowej od znaku bedzie " skrzyzowanie " ( na autostradach niema skrzezowan - ale to juz inna bajka ) na ktorym ma pierszenstwo przejazdu przed wlaczajacymi sie do ruchu pojazdami nadjezdzajacymi ze strony prawej.

Pojazd z prawej ma ustawiony na poczatku pasa rozbiegowego znak ustap pierszenstwa, ktory informuje go ze jego obowazkiem jest udzielenie pierszenstwa pojazdom znajdujacym sie w ruchu po autostradzie czy drodze expressowej.

Aby nie bylo jakichkolwiek watpliwosci prawodawca rozdzielil pas rozbiegowy od autostrady linia P1c lub ta druga, he, he ( co dziwne, nie jestem w stanie znalesc zrodla jak ta linia wyglada )
 
 

Rozumiem więc że uważasz iż kierowca z lewej zmieniając pas zachował się w pełni poprawnie? No moje gratulacje!

Jestem przekonany że w przypadku rozprawy sąd stwierdził by że jadący autostradą nie wykonał poprawnie manewru zmiany pasa. Winnym wypadku lub kolizji można być również jadąc drogą z pierwszeństwem.


Klas,

ja nie rozumiem, ja wiem ! Inna bajka jest czy bylo to " moralne " czy tez nie ? Moralne bylo, bo w niego nie trzelil.

Gdyby byl niemoralny mielibysmy nastepna Scene w filmiku " Polskie drogi "

Abstrachujac od tego odpowiedz na Twoje pytanie brzmi

Tak, kierowca pojazdu jadacego autostrada dokonal prawidlowej zmiany pasa ruchu.

Przekonanym mozesz byc, ale w realu przyjezdza policja, i wypisuje Mandat wlaczajacemu sie do ruchu za niezachowanie szczegolnej ostroznosci i za niedostosowanie sie do znaku Ustap pierszenstwa.

P.S.

Zanim zaczniecie dalej kontynuowac dyskusje proponuje Wam zwrocic wiecej uwagi na zastosowanie lini P1c jest ona zastosowana rowniez w innych miejscach i juz sama linia definiuje, ze trzeba ustapic bo inni Maja pierszenstwo.

Moja intencja nie jest udowodnienie, ze mam racje tylko uswiadomienie innych o tym, ze wyglada to wlasnie inaczej. Co gorsza w Niemczech Polacy wlasnie w Taki sposob wjezdzaja na autostrade badac swiecie przekonani, ze wlaczony kierunkowskaz i bycie przed pojazdem jadacym prawym pasem autostrady daje im pierszenstwo. Do tego dochodzi przekonanie, ze jadacy prawym pasem autostrady jest zobowiazany do zmiany pasa czy to o jeden w lewo czy to na lewy. Tak nie jest. Ci na Auto sa swietymi krowami, moga zmieniac pasy jak chca a ten wjezdzajacy ma sie do tago dostosowac / dopasowac.

Na pasie rozbiegowym w Niemczech nie obowiazuje ograniczenie predkosci. Kierowca wlaczajacy sie do ruchu po autostradzie powinien / jest zobowiazany do przyspieszenia swojego pajazdu ( na III - cim biegu ) tak aby wjechac na autostrade przed pajazdem znajdujacym sie juz w ruchu po autostradzie.

pozdro

:crossy:

Użytkownik ks-rider edytował ten post pią, 01 wrz 2017 - 08:36


#35 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1215 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 18 wrzesień 2006
  • Skąd:Warszawa/Pieńków
  • Motocykl:-

Napisano pią, 01 wrz 2017 - 08:53

gdybanie nie mające potwierdzenia w tym co na filmie

jak mógł jechać prawym pasem skoro wyprzedzał pojazd z kamerą?

Mógł zjechać na prawy kilka sekund wcześniej. Nie zrobił tego przez co ten z prawej rozpoczął manewr prawidłowo mając wolny pas z lewej. On z kolei zmieniając pas powinien się upewnić czy jest wolny - nie, był bo ten z prawej już na niego wjeżdżał.


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#36 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9418 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pią, 01 wrz 2017 - 09:30

Ziggi,

 

zaloz prosze, ze pojazd ktory filmowal, przeslonil temu z lewej widocznosc.

 

Mozna duzo a czasami jeszcze mniej  :icon_mrgreen: 

 

:crossy: 



#37 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1215 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 18 wrzesień 2006
  • Skąd:Warszawa/Pieńków
  • Motocykl:-

Napisano sob, 02 wrz 2017 - 00:56

No ale szczegolnej ostroznosci nie zachowal wlasnie wlaczajacy sie do ruchu bo nie ustapil pierszenstwa.

Ja p........ Jedzie człowiek pasem rozpędowym, na prawym ma miejsce, sygnalizuje manewr i zmienia pas. W tym momencie jakaś ślepa pi*da z lewego zjeżdża i spycha go z powrotem z prawego na rozpędowy. Wg Ciebie to jest wymuszenie pierwszeństwa? A co miał ku*wa zrobić? Stanąć na rozpędowym i poczekać aż wszyscy przejadą i będzie pusta droga? Czy może przejść w nadświetlną i zniknąć w ułamku sekundy? Formalnie faktycznie, pewnie poniósłby winę za kolizję, ale nie rób z niego drogowego terrorysty bo to ten z lewego pasa jechał jak niedorobiony. 



zaloz prosze, ze pojazd ktory filmowal, przeslonil temu z lewej widocznosc.

Gdzie mu cokolwiek zasłonił? Pomiędzy filmującym a tym z lewego jeszcze by się TIR zmieścił. A gdyby nawet było tak jak piszesz, to jakim prawem zmieniał pas mając ograniczoną widoczność?


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#38 Klas500

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 632 postów
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Triumph Tiger 1050

Napisano sob, 02 wrz 2017 - 01:00

No tak panie ks - ja wiem że wg. ciebie i wielu innych "moje jest najmojsze".. ja wiem ,że znaki itp .itd. ... ale jeśli nie widziśz w podanej sytuacji że kierowca zmieniający pas z lewego na prawy robi to bez poszanowania innych uczestników ruchu i  postępuję wg .zasady ja mogę bo jadę najszybciej to może nie powinieneś uczyć innych zasad ruchu drogowego. Nie zdarzyło mi się w ciągu niemal 30 lat prowadzenia pojadzów być w sytuacji żadnego z dwóch omawianych kierowców bo szanuję zasadę ograniczonego zaufania ale jeśli ktoś kto uczy innych zasasd ruchu uważa że kierowca zjeżdający z lewego pasa na prawy autostrady w przedstawionej na filmie sytuacji był ok. i bez winy to przestają mnie dziwić niektóre zachowania kierowców. I nie ma to znaczenia czy to jest Polska czy Niemcy. Mówisz że kierowca "lewego " auta mógł nie widzieć co się dzieje na pasie rozbiegowym bo zasłaniał mu widok pojazd z kamerką? I to wg. ciebie jest wyjaśnienie jego ignorancji i bezczelnej zmiany pasa która niemal doprowadziła do kolizji? A co gdyby na prawym pasie był np.. motocykl? Też mówił byś że kierowca pojazdu zmieniał pas po wyprzedzaniu prawidłowo i to nie jego wina że motocykl był słabo widoczny a zasada zachowania szczególnej ostrożności przy wyprzedzaniu to moja fanaberia? Jeśli nie był pewien że może bezpiecznie wyprzedzić i zjechać na prawy pas lub nie widział co jest za pojazdem wyprzedzanym  to NIE WOLNO MU BYŁO TEGO ROBIĆ! 



#39 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9418 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 09 wrz 2017 - 12:15

enjoy



ten wjezdzajacy tez byl pewny, ze ma pierszenstwo

:crossy:

Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 09 wrz 2017 - 12:19


#40 Klas500

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 632 postów
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Triumph Tiger 1050

Napisano sob, 09 wrz 2017 - 16:17

Wybacz ale to jest zupełnie inna sytuacja - tutaj nie ma żadnych wątpliwości kto zawinił. A przyczyną był fak iż wydawało mu się że jest na tyle szybki że zdąży ( no bo nie chce mi się wierzyć żeby nie wiedział kto ma pierwszeństwo, choć różnie to bywa...)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |