Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kto bylby winny ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#1 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9427 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano nie, 27 sie 2017 - 15:02

Zaporaszam do dyskusji na temat kto bylby winny gdyby doszlo do wypadku na tym filmiku



:crossy:

Użytkownik ks-rider edytował ten post nie, 27 sie 2017 - 15:04


#2 skilos

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 542 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 12 marzec 2013
  • Skąd:K-K
  • Motocykl:f800gs

Napisano nie, 27 sie 2017 - 15:17

Ten z lewej powinien ułatwić wjazd , a poza tym "prawy" wcześniej włączył kierunek .

Moim zdaniem winny byłby pojazd z lewej.


"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

 


#3 cezsek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • E.K.G.
  • 418 postów
  • Wiek: 53
  • Na FM od: 24 sierpień 2006
  • Skąd:Lubliniec
  • Motocykl:Zajebisty

Napisano nie, 27 sie 2017 - 15:36

A ten z prawej nie włączał się przypadkiem do ruchu?
Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

#4 jeszua

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9140 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 28 czerwiec 2004
  • Skąd:znów krakówek

Napisano nie, 27 sie 2017 - 16:17

A ten z prawej nie włączał się przypadkiem do ruchu?

 

też mam co do tego wątpliwości, aczkolwiek skłonny jestem raczej uznać, że obaj zmieniali pas ruchu i z tej perspektywy uznać błąd pojazdu po lewej

jsz


bezmotocyklowy


#5 Klas500

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 632 postów
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Triumph Tiger 1050

Napisano nie, 27 sie 2017 - 16:43

Dla mnie ewidentnie pojazd z lewej: nie zachował należytej ostrożności zmieniając pas, a w dodatku zbyt późno zasygnalizował zamiar manewru.



#6 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1404 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano nie, 27 sie 2017 - 17:11

Oczywiście, że pojazd z lewej by był winny. Podam przykład z życia: droga 3 pasmowa. Pojazd A jedzie skrajnym lewym pasem, pojazd B skrajnym prawym. Jadą z podobną prędkością, są na podobnej wysokości. Jednocześnie wpadają na pomysł zajęcia środkowego pasa. Upewniają się tylko czy nic tym pasem nie jedzie i stukają się bokami na środkowym pasie. Policja uznaje winę pojazdu A, sąd również podtrzymuje tę decyzję. Zasada prawej strony.

#7 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3846 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano śro, 30 sie 2017 - 20:13

wg mnie kierowca pojazdu z prawej strony byłby winny

dlaczego? wjeżdżając na autostradę/drogę ekspersową miał najpewniej znak "ustap pierwszeństwa" a linia, którą przekracza jest linia krawędziową

to nie była normalna zmiana pasa tak więc pierwszeństwo pojazdu wjeżdżającego na środkowy pas z prawego nie ma tu zastosowania

auto wjeżdżające na autostradę/drogę ekspersową - a właściwie jego kierowca - miał obowiązek ustapienia pierwszeństwa znajdującym się na tej drodze

 

edit- ta sytuacja również nie przedstawia włączania się do ruchu ;) - polecam zapoznać się z definicją włączania się do ruchu w PoRD


Użytkownik konrad1f edytował ten post śro, 30 sie 2017 - 20:15


#8 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9427 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano śro, 30 sie 2017 - 20:24

I Konrad wyczerpal temat prawidlowa odpowiedzia !

:crossy:

#9 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1215 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 18 wrzesień 2006
  • Skąd:Warszawa/Pieńków
  • Motocykl:-

Napisano czw, 31 sie 2017 - 01:00

wg mnie kierowca pojazdu z prawej strony byłby winny

dlaczego? wjeżdżając na autostradę/drogę ekspersową miał najpewniej znak "ustap pierwszeństwa" a linia, którą przekracza jest linia krawędziową

to nie była normalna zmiana pasa tak więc pierwszeństwo pojazdu wjeżdżającego na środkowy pas z prawego nie ma tu zastosowania

auto wjeżdżające na autostradę/drogę ekspersową - a właściwie jego kierowca - miał obowiązek ustapienia pierwszeństwa znajdującym się na tej drodze

 

edit- ta sytuacja również nie przedstawia włączania się do ruchu ;) - polecam zapoznać się z definicją włączania się do ruchu w PoRD

Wszystko prawda ale ten z lewej dał jednak dupy po całości. Skoro pojazd z prawej zmieniał pas akurat w tym momencie, to znaczy że ten z lewej mógł i powinien jechać prawym dużo wcześniej. Obstawiam że zamulał lewy, był wyprzedzony prawym przez co najmniej dwóch kierowców i to go ubodło.


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#10 skilos

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 542 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 12 marzec 2013
  • Skąd:K-K
  • Motocykl:f800gs

Napisano czw, 31 sie 2017 - 03:49



wg mnie kierowca pojazdu z prawej strony byłby winny

dlaczego? wjeżdżając na autostradę/drogę ekspersową miał najpewniej znak "ustap pierwszeństwa" a linia, którą przekracza jest linia krawędziową

to nie była normalna zmiana pasa tak więc pierwszeństwo pojazdu wjeżdżającego na środkowy pas z prawego nie ma tu zastosowania

auto wjeżdżające na autostradę/drogę ekspersową - a właściwie jego kierowca - miał obowiązek ustapienia pierwszeństwa znajdującym się na tej drodze

 

edit- ta sytuacja również nie przedstawia włączania się do ruchu ;) - polecam zapoznać się z definicją włączania się do ruchu w PoRD

 

Nie zgadzam sie, ten z prawej wcześniej włączył sygnał i wcześniej przekroczył linie .


Użytkownik skilos edytował ten post czw, 31 sie 2017 - 03:50

"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

 


#11 cezsek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • E.K.G.
  • 418 postów
  • Wiek: 53
  • Na FM od: 24 sierpień 2006
  • Skąd:Lubliniec
  • Motocykl:Zajebisty

Napisano czw, 31 sie 2017 - 07:55

wg mnie kierowca pojazdu z prawej strony byłby winny
dlaczego? wjeżdżając na autostradę/drogę ekspersową miał najpewniej znak "ustap pierwszeństwa" a linia, którą przekracza jest linia krawędziową
to nie była normalna zmiana pasa tak więc pierwszeństwo pojazdu wjeżdżającego na środkowy pas z prawego nie ma tu zastosowania
auto wjeżdżające na autostradę/drogę ekspersową - a właściwie jego kierowca - miał obowiązek ustapienia pierwszeństwa znajdującym się na tej drodze
 
edit- ta sytuacja również nie przedstawia włączania się do ruchu ;) - polecam zapoznać się z definicją włączania się do ruchu w PoRD

Wszystko to prawda, tylko na filmie nie widać, czy skrajny prawy pas to rozbiegówka, czy koniec pasa.
Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

#12 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3846 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano czw, 31 sie 2017 - 08:31

Wszystko prawda ale ten z lewej dał jednak dupy po całości. Skoro pojazd z prawej zmieniał pas akurat w tym momencie, to znaczy że ten z lewej mógł i powinien jechać prawym dużo wcześniej. Obstawiam że zamulał lewy, był wyprzedzony prawym przez co najmniej dwóch kierowców i to go ubodło.

gdybanie nie mające potwierdzenia w tym co na filmie

jak mógł jechać prawym pasem skoro wyprzedzał pojazd z kamerą?



 

Nie zgadzam sie, ten z prawej wcześniej włączył sygnał i wcześniej przekroczył linie .

możesz się nie zgadzać ale to nic nie zmienia ;)

o ile wcześniej włączył kierunkowskaz? - na filmie widać, że nie więcej niż dwie sekundy wcześniej

o ile wcześniej przekroczył linie? - ja widzę, że różnica w najechaniu na linie jest nie większa niż 0.3s



#13 jonaszko

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 132 postów
  • Wiek: 53
  • Na FM od: 30 wrzesień 2016
  • Skąd:Dębica
  • Motocykl:mam

Napisano czw, 31 sie 2017 - 08:32

gdybanie nie mające potwierdzenia w tym co na filmie

jak mógł jechać prawym pasem skoro wyprzedzał pojazd z kamerą?



możesz się nie zgadzać ale to nic nie zmienia ;)

o ile wcześniej włączył kierunkowskaz? - na filmie widać, że nie więcej niż dwie sekundy wcześniej

o ile wcześniej przekroczył linie? - ja widzę, że różnica w najechaniu na linie jest nie większa niż 0.3s

Spoko. To tylko kolejna, spiskowa teoria kolegi :biggrin:



#14 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3846 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano czw, 31 sie 2017 - 08:34

Wszystko to prawda, tylko na filmie nie widać, czy skrajny prawy pas to rozbiegówka, czy koniec pasa.

wszystko widać doskonale - jest linia krawędziowa (szersza i "gęściej" malowana niż zwykła przerywana) oraz znak P-9a



#15 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9427 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano czw, 31 sie 2017 - 08:44

Ten z lewej powinien ułatwić wjazd , a poza tym "prawy" wcześniej włączył kierunek .
Moim zdaniem winny byłby pojazd z lewej.


Wlaczenie kierunkowskazu nie daje Ci pierszenstwa, zmiana pasa ruchu rowniez. ZAsada jest prosta, wlaczajacy sie musi bezwzglednie udzielic pierszenstwa wszystkim pojazdom znajdujacymi sie na autostradzie lub drodze expressowej.

Ten jadacy lewym pasem mogl wiec dowolnie robic co chcial a ten wjezdzajacy na autostrade musial bezwzglednie odczekac az tamten ukonczy manewr zjazdu na prawy pas.


Konrad,

u nasz na ta Linie mowi sie BLOCK

:crossy:

Użytkownik ks-rider edytował ten post czw, 31 sie 2017 - 08:45


#16 Klas500

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 632 postów
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Triumph Tiger 1050

Napisano czw, 31 sie 2017 - 11:44

Wlaczenie kierunkowskazu nie daje Ci pierszenstwa, zmiana pasa ruchu rowniez. ZAsada jest prosta, wlaczajacy sie musi bezwzglednie udzielic pierszenstwa wszystkim pojazdom znajdujacymi sie na autostradzie lub drodze expressowej.

Ten jadacy lewym pasem mogl wiec dowolnie robic co chcial a ten wjezdzajacy na autostrade musial bezwzglednie odczekac az tamten ukonczy manewr zjazdu na prawy pas.


Konrad,

u nasz na ta Linie mowi sie BLOCK

:crossy:

Wszystko było by racją gdyby pojazd z prawej nie zaczął już manewru wjeżdżania na lewy pas autostrady. W przedstawionej sytuacji mamy do czynienia ze zwyczajnym zajechaniem drogi przez pojazd lewy. Myślę że taka była by interpretacja sądu po obejrzeniu nagrania.



#17 baart

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 01 wrzesień 2012
  • Skąd:mazowieckie
  • Motocykl:FZS600

Napisano czw, 31 sie 2017 - 12:47

Kolega ks-rider forsuje swój pogląd na sprawę w oparciu o niemieckie prawodawstwo. Jak już zostało napisane na innym forum, na którym też ten film opublikował, sprawa nie jest wcale tak prosta i banalna.

Jeśli chodzi o linię, to moim zdaniem to nie jest linia krawędziowa P-7a, tylko linia P-1c której zadaniem jest oddzielania pasa ruchu od pasa włączania.

Znak A-7 na wjeździe jest wymagany przepisami, natomiast, jak wspomniano w tym dokumencie:

https://mib.gov.pl/f...796924/TOMI.pdf

na stronie 519 nie jest to rozwiązanie nie budzące żadnych wątpliwości.



#18 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3846 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano czw, 31 sie 2017 - 14:51

Kolega ks-rider forsuje swój pogląd na sprawę w oparciu o niemieckie prawodawstwo. Jak już zostało napisane na innym forum, na którym też ten film opublikował, sprawa nie jest wcale tak prosta i banalna.

Jeśli chodzi o linię, to moim zdaniem to nie jest linia krawędziowa P-7a, tylko linia P-1c której zadaniem jest oddzielania pasa ruchu od pasa włączania.

Znak A-7 na wjeździe jest wymagany przepisami, natomiast, jak wspomniano w tym dokumencie:

https://mib.gov.pl/f...796924/TOMI.pdf

na stronie 519 nie jest to rozwiązanie nie budzące żadnych wątpliwości.

 

tak - masz rację co do linii - błędnie ją okresliłem jako krawędziową

ale sam piszesz, że jest to P1-c, która oddziela pas ruchu od pasa WŁĄCZANIA ;) 

na stronie 519 rozprawy, którą podlinkowałeś opis dotyczy sytuacji, w której następuję "splot" a nie sytuacji gdy jest kończący się pas włączania



#19 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9427 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano czw, 31 sie 2017 - 15:35

Wszystko było by racją gdyby pojazd z prawej nie zaczął już manewru wjeżdżania na lewy pas autostrady. W przedstawionej sytuacji mamy do czynienia ze zwyczajnym zajechaniem drogi przez pojazd lewy. Myślę że taka była by interpretacja sądu po obejrzeniu nagrania.

 

Klas, a to rozpoczecie manewru wjazdu na jakakolwiek droge zmienia prawo o pierszenstwie przejazdu / wjazdu ? Gdzie kiedy i w jakim kraju ? 

 

Kolega ks-rider forsuje swój pogląd na sprawę w oparciu o niemieckie prawodawstwo. Jak już zostało napisane na innym forum, na którym też ten film opublikował, sprawa nie jest wcale tak prosta i banalna.

Jeśli chodzi o linię, to moim zdaniem to nie jest linia krawędziowa P-7a, tylko linia P-1c której zadaniem jest oddzielania pasa ruchu od pasa włączania.

Znak A-7 na wjeździe jest wymagany przepisami, natomiast, jak wspomniano w tym dokumencie:

https://mib.gov.pl/f...796924/TOMI.pdf

na stronie 519 nie jest to rozwiązanie nie budzące żadnych wątpliwości.

 

 

Kolega ks-rider nic nie forsuje, tylko uswiadamia  :icon_mrgreen: 

 

Pas rozbiegowy - bo o ten sie tu rozchodzi ma ustawione na swoim poczatku znak A7 - ustap pierszenstwa - naprawde chcesz rozpoczac dyskusje jak dlugo / do jakiego momentu ten znak obowiazuje ? 

 

Proponowal bym przejechanie sie po jakiejkolwiek drodze expresowej lub autostradzie  sprawdzenia sobie jaki znak ostrzegawczy ustawiono miedzy 350 a 150 m od rozpoczecia sie wjazdu na w/w droge. W sekrecie podpowiem, ze jest tam ustawiony

 

A6d

 

A przepisy o pierszenstwie przejazdu kolego to nie obowiazuja jedynie w polsce ale powiedzmy, ze w calej europie i MUSZA byc takie same.

 

To co zostalo napisane na innym Forum, hmmmmm, od kiedy to wieksza liczba blednych odpowiedzi przewaza o racji ? Notabene byly osoby ktore zamiescily prawidlowa odpowiedz, a ze do co niektorych to niedochodzi no coz, mowi sie selawi  :icon_mrgreen: 

 

Jezeli kierowca jedzie i widzi Linie i zastanawia sie czy to jest P1c czy P7a to dla mnie jedno jest jasne, ze prawdawca cos totalnie spier dolil !  :icon_mrgreen: 

 

:crossy:



#20 Klas500

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 632 postów
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Triumph Tiger 1050

Napisano czw, 31 sie 2017 - 17:32

 

Klas, a to rozpoczecie manewru wjazdu na jakakolwiek droge zmienia prawo o pierszenstwie przejazdu / wjazdu ? Gdzie kiedy i w jakim kraju ? 

 

 

 

 

W tym konkretnym przypadku możemy mówić o wymuszeniu pierwszeństwa a to już nie jest zgodne z kodeksem drogowym.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |