Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Ruszanie ze skrętem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#41 PawelR

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 65 postów
  • Na FM od: 23 kwiecień 2017
  • Skąd:Warszawa

Napisano wto, 12 wrz 2017 - 20:06

Czy chodzi o cos takiego?
https://youtu.be/1gzAgCSfnQM
lub
https://youtu.be/tBejk3DvtMY

#42 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3907 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano wto, 12 wrz 2017 - 20:17

 

Ja wiem swoje, bo składanie się w zakręt podczas ruszania to typowa figura gymkhanowa. A wy wiecie swoje. I na tym zakończmy

 

co to za argument?



nie umiesz czytać? Nie powinieneś pochylać a tym bardziej uczyć kogokolwiek motocykl by go pochylał bo tak można zaliczyć łatwo glebę, szczególnie jak masz za krótkie nogi(a więc gorszy punk podparcja) zapakujesz dużo bagazy do tankbaga czy siądziesz na cięższy motocykl niż zwykle. 

 

Nie sądzę też by filmik był obrobiony bo na codzień sam tak zakręcam. To prosty manewr jak masz trochę więcej wprawy. Dla kursanta owszem, może być trudny ale od tego kurs by się uczyć bezpiecznie poruszać, Instruktor od tego by takie rzeczy choćby wiedzieć. 



Albo, spróbuj tak pochylić motocykl na mocnym wysokim singlu. Powodzenia.

 

to może w ogóle nie wsiadaj na motocykl bo można zaliczyć glebę



 

No właśnie tak powinno się robić.

 

Powtarzam. To jest poprawny sposób a Ty mfbc_666 nie neguj jeżeli nie sprawdziłeś tej opcji. Podczas zakrętu w lewo motocykl powinien być przechylony w lewo czyli trzeba się podeprzeć lewą nogą i tak samo ruszamy. Analogicznie hamowanie i ruszanie przy skręcie w prawo co było już pisane wyżej.

Filmik jest okrojony i zrobiony pod konkretny temat/zagadnienie. Pomijam fakt, że jak znajdziesz jakiś filmik w internecie nie oznacza to że tak trzeba jeździć - nawet jak podpisuje się pod tym jakaś szkoła jazdy.

Jeżeli tak cały czas ruszasz po zatrzymaniu w zakręcie, to czas na zmiany i na poszerzanie wiedzy/umiejętności. Spróbuj tego co napisaliśmy wyżej.

 

Jeżeli ktoś nie sięga nogą do ziemi to znaczy, że kupił zbyt wysoki motocykl a nie że technika jest zła. Po to są różne motocykle aby dopasować je nie tylko mocą/pojemnością/momentem obrotowym czy wyglądem, ale również pod względem gabarytów.

 

zbyt wysoki motocykl? brednie! przecież gdy chcę jeżdzić w terenie to nie kupię czopra bo ma nisko siedzenie - prawda?

 

 

 

 

dziwi mnie podjeście każdej ze stron - nie rozumiem jak można twierdzić, że jeden ze sposobów ruszenia ze skrętem jest akurat jedynym prawidłowym/poprawnym!

 

łatwiej jest ruszyć (prosto), złapać równowagę i skręcić (zawrócić) dlatego również i tak uczę/uczyłem, zwłaszcza na początku przygody z motocyklami

niemniej nie widzę nic złego w ruszaniu ze skręconym kołem i pochylonym (mniej lub bardziej) motocyklem. baa! nawrotka na luźniejszej nawierzchni (w sumie jak ktoś umie i się nie boi to może zerwać przyczepność nawet na asfalcie) z poślizgiem tylnego koła takiego właśnie działania wymaga


Użytkownik konrad1f edytował ten post wto, 12 wrz 2017 - 20:19


#43 adam_tomasz

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 31 maj 2016
  • Skąd:Poznań

Napisano wto, 12 wrz 2017 - 21:00


zbyt wysoki motocykl? brednie! przecież gdy chcę jeżdzić w terenie to nie kupię czopra bo ma nisko siedzenie - prawda?

 

 

dziwi mnie podjeście każdej ze stron - nie rozumiem jak można twierdzić, że jeden ze sposobów ruszenia ze skrętem jest akurat jedynym prawidłowym/poprawnym!

 

Tego nie powiedziałem. Jest to częsty błąd doboru motocykla do naszych gabarytów. Jeżeli masz 150 cm i chcesz kupić motocykl do jeżdżenia w terenie to kupisz enduro na którym nawet nie sięgniesz do ziemi ? Raczej nie. Są pewne ograniczenia, których nie da się przeskoczyć. Mam średnio raz w miesiącu osobą (najczęściej dziewczynę) która na XJ6 ledwo dosięga jedną nogą palcami do ziemi. I co ma kupić takie moto bo jej się wizualnie podoba ? Nie bo jest dla niej za wysokie i w ciągu godziny przewraca się z 10 razy.

 

Co do drugiej części. Raczej pytają tutaj osoby, które mają problemy z podstawami, więc mówić im o ruszaniu, które tylko sprawdzi się w gymkhanie albo dla bardziej zaawansowanych i to też niezbyt często uważam za bezsensowne.

Nie powiedziałem, również, że nie da się jeździć w sposób jaki przedstawiła tamta szkoła.


Użytkownik adam_tomasz edytował ten post wto, 12 wrz 2017 - 21:01

Instruktor nauki jazdy A,B - Poznań

http://szkola-motocy...a.blogspot.com/

 

 


#44 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 302 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano wto, 12 wrz 2017 - 21:35

 

dziwi mnie podjeście każdej ze stron - nie rozumiem jak można twierdzić, że jeden ze sposobów ruszenia ze skrętem jest akurat jedynym prawidłowym/poprawnym!

Szczególnie jeśli mowa o poradach przez internet abstrahując od umiejętności, sytuacji, moto itd. Totalny bezsens i dziwię się że jeszcze uczestniczą w tym osoby przedstawiające się jako instruktorzy nauki jazdy. Chyba nikt /przy zdrowych zmysłach/ nie jest ciekaw co może się stać jak początkujący nie mający doświadczenia na moto źle zinterpretuje takie "rady" i rozwali się sam albo komuś zrobi krzywdę. 


Użytkownik Wertyder edytował ten post wto, 12 wrz 2017 - 21:38


#45 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3907 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano wto, 12 wrz 2017 - 22:21

Tego nie powiedziałem. Jest to częsty błąd doboru motocykla do naszych gabarytów. Jeżeli masz 150 cm i chcesz kupić motocykl do jeżdżenia w terenie to kupisz enduro na którym nawet nie sięgniesz do ziemi ? Raczej nie. Są pewne ograniczenia, których nie da się przeskoczyć. Mam średnio raz w miesiącu osobą (najczęściej dziewczynę) która na XJ6 ledwo dosięga jedną nogą palcami do ziemi. I co ma kupić takie moto bo jej się wizualnie podoba ? Nie bo jest dla niej za wysokie i w ciągu godziny przewraca się z 10 razy.

 

Co do drugiej części. Raczej pytają tutaj osoby, które mają problemy z podstawami, więc mówić im o ruszaniu, które tylko sprawdzi się w gymkhanie albo dla bardziej zaawansowanych i to też niezbyt często uważam za bezsensowne.

Nie powiedziałem, również, że nie da się jeździć w sposób jaki przedstawiła tamta szkoła.

 

motocykle nie są do stania tylko do jeżdżenia!

ograniczenia owszem są - w umiejętnościach ;)

voila! ;)

 

i jak dziewczęciu się podoba xj6 (w co wątpię - bo komu to się może podobać?) to niech kupuje

oczywiście dobrze by było najpierw nauczyć się jeździć ;)

 

proszę tylko nie popadajmy w skrajności i nie podawaj przykładu boss-hossa dla panny 45kg :)


Użytkownik konrad1f edytował ten post wto, 12 wrz 2017 - 22:24


#46 adam_tomasz

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 31 maj 2016
  • Skąd:Poznań

Napisano wto, 12 wrz 2017 - 22:33

Szczególnie jeśli mowa o poradach przez internet abstrahując od umiejętności, sytuacji, moto itd. Totalny bezsens i dziwię się że jeszcze uczestniczą w tym osoby przedstawiające się jako instruktorzy nauki jazdy. Chyba nikt /przy zdrowych zmysłach/ nie jest ciekaw co może się stać jak początkujący nie mający doświadczenia na moto źle zinterpretuje takie "rady" i rozwali się sam albo komuś zrobi krzywdę. 

Problemem nie jest instruktor doradzajacy na takich forach i mówiący o podstawach, ale:
1. Ludzie kompletnie nie mający pojęcia o jezdzeniu, często świeżo po zrobieniu prawa jazdy lub nawet nie jeżdżący nigdy motocyklem
2. Kursanci i motocykliści którzy nie znaleźli odpowiedniej pomocy u instruktorów na zjazdach (bądź nie szukający) i szukający pomocy w internetach a lepiej aby jednak przeczytali/zobaczyli wartościowe informacje

 
motocykle nie są do stania tylko do jeżdżenia!
ograniczenia owszem są - w umiejętnościach ;)

voila! ;)
 
i jak dziewczęciu się podoba xj6 (w co wątpię - bo komu to się może podobać?) to niech kupuje
oczywiście dobrze by było najpierw nauczyć się jeździć ;)
 
proszę tylko nie popadajmy w skrajności i nie podawaj przykładu boss-hossa dla panny 45kg :)

Konrad aleś podał przykład.... już widzę jak on to robi co 5 sekund w korku i na każdych światłach. Hahaha
Rozumiem że idziesz w typ:
w necie zawsze znajdzie się jakiś filmik potwierdzający każdą niedorzeczność :)

Właśnie mi się przypomniała motoniedziela z jedną ze stacji benzymowych :) jak dziewczyna chciała już wyjechać po trawie i 3 inne przyttzymywaly jej moto przez cały wyjazd bo ledwo jedną nogą dosięgała do ziemi :) no ze 20 chłopa się patrzyło i boki zrywało. Ale to jest właśnie efekt kupna za dużego moto.

Użytkownik adam_tomasz edytował ten post wto, 12 wrz 2017 - 22:38

Instruktor nauki jazdy A,B - Poznań

http://szkola-motocy...a.blogspot.com/

 

 


#47 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 302 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano wto, 12 wrz 2017 - 22:46

Problemem nie jest instruktor doradzajacy na takich forach i mówiący o podstawach, ale:
1. Ludzie kompletnie nie mający pojęcia o jezdzeniu, często świeżo po zrobieniu prawa jazdy lub nawet nie jeżdżący nigdy motocyklem
2. Kursanci i motocykliści którzy nie znaleźli odpowiedniej pomocy u instruktorów na zjazdach (bądź nie szukający) i szukający pomocy w internetach a lepiej aby jednak przeczytali/zobaczyli wartościowe informacje

Cały problem leży tylko w tym, że na tego typu forach nie odróżnisz łatwo kto jest trollem, forumową mądralą bez doświadczenia chcącą błysnąć wiedzą, dzieciakiem który nigdy nie siedział na moto ale naoglądał się filmów na youtube i przeczytał wszystkie możliwe fora, a kto instruktorem. A już szczególnie dotyczy to właśnie osób które nie mają doświadczenia. Dlatego wszelkiej maści rady kierowane do świeżaków są tu bez sensu. Ktoś kto mieni się instruktorem powinien być na to szczególnie wyczulony (nie bierz tego osobiście - to jest po prostu ogólna obserwacja). 



 

motocykle nie są do stania tylko do jeżdżenia!

ograniczenia owszem są - w umiejętnościach ;)

voila! ;)

Wiesz tylko stanie kilka godzin w korku z pasażerem lub przeciskanie się przez zapchane miasto gdzie ręka mdleje od sprzęgła, a nogi drętwieją od ciągłego podpierania to nie to samo co wygibasy na placyku. A nie daj Panie jak jeszcze przytrafi się deszcz albo np. silny wiatr.....

Tutaj zgadzam się z @adam_tomasz, że dostosowanie moto do warunków fizycznych jest bardzo istotne. 



#48 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3907 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano wto, 12 wrz 2017 - 23:06

motocykl nie jest do jeżdżenia z pasażerem a tym bardziej nie do stania w korkach :P



#49 mfbc_666

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Na FM od: 12 wrzesień 2017
  • Skąd:Krk
  • Motocykl:DRZ 400

Napisano śro, 13 wrz 2017 - 11:19

Właśnie o to mi chodzi, że inicjując skręt i dodając gazu bez problemów skręcisz ruszając NIEZALEŻNIE od tego jak zmęczony jesteś i ile waży plecaczek i od tego czy jesteś 55kilogramową babka na xj6.

 

 


 


Użytkownik mfbc_666 edytował ten post śro, 13 wrz 2017 - 11:19


#50 adam_tomasz

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 31 maj 2016
  • Skąd:Poznań

Napisano śro, 13 wrz 2017 - 12:47

tak.. i niezależnie od tego czy jest przed Tobą ściana czy inny samochód czy piasek na ziemi ?


Instruktor nauki jazdy A,B - Poznań

http://szkola-motocy...a.blogspot.com/

 

 


#51 LWfilip

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 227 postów
  • Na FM od: 22 marzec 2015
  • Skąd:CSW
  • Motocykl:Honda ST1100 ABS / TCS.

Napisano śro, 13 wrz 2017 - 17:48

Z przykrością stwierdzam, że spora część umiejętności kierownika moto siedzi w jego głowie. Mam kumpla, jest dość podłego wzrostu, ale rozmiar i waga motocykla to dla niego nie problem. Po prostu wsiada i śmiga. Ciągle się wścieka, kiedy mu mówię, że mój klamot to to czy tamto.Bo ciężki i, że walczę na parkingu żeby się nie wysypać. A dobrze mi się jeździ i motocykl wygodny. Są jednak sytuacje w których orłem nie jestem. Być może trzeba samemu dojść do tego żeby wykonywać manewry do których nie jesteśmy przekonani. To przychodzi z czasem. No i pewnie, wielu z Was się ze mną nie zgodzi.


Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą.


#52 mfbc_666

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Na FM od: 12 wrzesień 2017
  • Skąd:Krk
  • Motocykl:DRZ 400

Napisano śro, 13 wrz 2017 - 21:03

tak.. i niezależnie od tego czy jest przed Tobą ściana czy inny samochód czy piasek na ziemi ?

Są sytuacje jakich nie przeskoczysz, gdzie kończą się umiejętności motocyklisty, jego fizyczne predyspozycje (np clip-ony i krótkie ręce) czy możliwości motocykla.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 Forumowiczów, 4 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |