Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Tłumik do weterana


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Andrzej JK

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Na FM od: 28 wrzesień 2016
  • Skąd:Łaziska Górne, Śląsk
  • Motocykl:Honda CB125 Twin K5, 1972

Napisano pon, 21 sie 2017 - 15:00

Witam uprzejmie,

czy ktoś z Was ma doświadczenia lub uwagi odnośnie tłumików dostępnych u louisa?

 

Chodzi konkretnie o ten model:

https://www.louis.eu...&list=369901038

 

Moje się kończą powoli, cena jest atrakcyjna, ale może znacie lepsze rozwiązanie ?



#2 LWfilip

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 227 postów
  • Na FM od: 22 marzec 2015
  • Skąd:CSW
  • Motocykl:Honda ST1100 ABS / TCS.

Napisano pią, 01 wrz 2017 - 09:16

Pewnie nikt z tu obecnych nie kupował tego tłumika. Co nie znaczy, że jest zły. Ty potrzebujesz dwóch sztuk. I za te pieniądze nikt nic lepszego nie doradzi. Jaj się Tobie podobają, masz forsę i pasują jeśli chodzi o montaż to bież. Nawet są dość podobne do oryginalnych a dostaniesz dwie nowe rury. Nie mam pojęcia jak to brzmi, ale pewnie i tak lepiej niż stare i zużyte. Pozdro.


Użytkownik LWfilip edytował ten post pią, 01 wrz 2017 - 09:16

Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą.


#3 Andrzej JK

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Na FM od: 28 wrzesień 2016
  • Skąd:Łaziska Górne, Śląsk
  • Motocykl:Honda CB125 Twin K5, 1972

Napisano pią, 01 wrz 2017 - 10:28

Przy najbliższej okazji kupię to w Pasawie albo Monachium. Wolę to pomacać przed zakupem. Dam znać, jak się sprawuje...



#4 LWfilip

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 227 postów
  • Na FM od: 22 marzec 2015
  • Skąd:CSW
  • Motocykl:Honda ST1100 ABS / TCS.

Napisano pią, 01 wrz 2017 - 11:51

Sprawdzenie osobiście to bez gadania. Tym bardziej, że możesz. Pochwal się, co z tego wyszło. Będzie dla innych.


Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą.


#5 jannikiel

    Spec - Ducati

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 3570 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Łomża
  • Motocykl:4xDucati:999,Paso,2xEfant

Napisano sob, 02 wrz 2017 - 08:43

Przy uniwersalach jedyny problem jaki może wystąpić, to późniejszy utrudniony montaż demontaż tylnego koła( o ile wystąpi)... jak mielim w 1 sztuce BMW..



#6 Andrzej JK

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Na FM od: 28 wrzesień 2016
  • Skąd:Łaziska Górne, Śląsk
  • Motocykl:Honda CB125 Twin K5, 1972

Napisano sob, 02 wrz 2017 - 11:20

Przy uniwersalach jedyny problem jaki może wystąpić, to późniejszy utrudniony montaż demontaż tylnego koła( o ile wystąpi)... jak mielim w 1 sztuce BMW..

 

Wersja 66 cm jest minimalnie krótsza od oryginału. Kąt w jakimś tam zakresie da się wyregulować.



#7 Andrzej JK

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Na FM od: 28 wrzesień 2016
  • Skąd:Łaziska Górne, Śląsk
  • Motocykl:Honda CB125 Twin K5, 1972

Napisano pią, 29 wrz 2017 - 21:30

 

Wersja 66 cm jest minimalnie krótsza od oryginału. Kąt w jakimś tam zakresie da się wyregulować.

 

Na razie mogę przekazać wrażenia z montażu. Tłumik jest montowany na śrubie z łbem sześciokątnym (M8, klucz 30), która z nakrętką i podkładką sprężynującą jest w zestawie. W tłumiku jest rynienka, w którą wsuwa się łeb śruby. Pozwala to na spokojne wsunięcie tłumika po umieszczeniu śruby w otworze montażowym.

 

W moim motocyklu oryginalny tłumik był mocowany w dwóch otworach umieszczonych w odległości 12 cm od siebie. Zakres regulacji położenia tłumika wspomnianą wyżej rynienką prawie pasował do mocowania w jednym z tych otworów. Brakowało dwóch milimetrów.

 

W zestawie jest listwa ,,adaptera'' z kilkoma otworami, ale żadna para otworów nie miała rozstawu 12 cm. Postanowiłem więc wywiercić dodatkowy otwór w listwie, zamocować listwę do ramy a tłumik do jednego z wolnych otworów adaptera. Dopasowałem obejmy redukcyjne (w komplecie są trzy na różne średnice wewnętrzne kolektora) założyłem ciasno tłumiki i skręciłem całość.

 

Jutro odpalę i zobaczymy czy jest dobrze.



#8 Andrzej JK

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Na FM od: 28 wrzesień 2016
  • Skąd:Łaziska Górne, Śląsk
  • Motocykl:Honda CB125 Twin K5, 1972

Napisano nie, 01 paź 2017 - 18:30

 

(...)

Jutro odpalę i zobaczymy czy jest dobrze.

 

Sam sobie odpowiadam, ale na przyszłość dobrze jest wiedzieć więcej.

 

Przy odpaleniu pojawił się problem, bo kopniak wchodzi w kolizję z tłumikiem :-(.

 

Oryginalny tłumik jest nieco węższy (brakuje ok 9 mm), a dodatkowo śruby mocujące tłumika są umieszczone we wgłębieniu pasującym do blaszki montażowej. To wszystko sprawia, że trzeba mocno się nagłówkować przy montażu. Ostatecznie udało mi się to poskręcać umieszczając blaszkę montażową wewnątrz ramy.


Użytkownik Andrzej JK edytował ten post nie, 01 paź 2017 - 18:30





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |