Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

enduro nie tylko w teren do ok 5000


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Brzozka

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Na FM od: 18 sierpień 2017
  • Skąd:Bydgoszcz

Napisano śro, 08 lis 2017 - 18:32

Mówicie, że będzie git. W sumie podoba mi się, opinie też ma niezłe, także całkiem spoko ;)

Tylko przy wersji E znowu będzie problem ze znalezieniem takiego, żeby na A2 dało radę. Ale trudno, będę szukał, to w końcu znajdę.

Ciekawi mnie jeszcze który z moto będzie żywotniejszy owe Drz400E  czy LC4 620 EGS? Chyba porównywalnie co nie? Jak myślicie?


Użytkownik Brzozka edytował ten post śro, 08 lis 2017 - 18:33


#22 wiciu_r

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 229 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2011
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha TDM 850

Napisano śro, 08 lis 2017 - 19:22

Jeśli szukasz używanego to po 3 latach od nowości patrzysz wyłącznie na stan.

To wszystko mechanika, którą łatwo zakatować np. nie wymieniając oleju.

Kolega ma DR Biga 750 chyba z 89r., który co tydzień jest w terenie, a wygląda i technicznie jest jak z fabryki.

Poszukując swojej TDM 850 kupiłem 6 oglądany motorek. Inne, młodsze były jak nadgniłe banany.

Pojedź w weekend na najbliższy sobie tor motocrossowy, weź termos z kawą i krzesełko i obejrzyj jak jeżdżą ci, którzy przyjechali na rejestracjach

i pogadaj z nimi. Zrób ranking modeli najczęściej widzianych maszyn, sprawdź na alledrogo dostępność części i takiej niezajechanej szukaj.

Jak znajdziesz ofertę, zaproponuj wizytę na przeglądzie u znawcy, jak nie przejdzie stracisz ze 2 stówy, ale nie z 5 kafli.

Pozdro



#23 jannikiel

    Spec - Ducati

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 3545 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Łomża
  • Motocykl:4xDucati:999,Paso,2xEfant

Napisano śro, 08 lis 2017 - 19:41

DRZ i tańszy w remontach....

 

ale każdy motocykl można zakatować...w DRZ na początek siada góra silnika- szczególnie jak się pałuje na zimno...

 

Gdyby cena nie była kryterium wyboru, to:

trzeba wybierać oferty z jak najmniejszym przebiegiem, i gdzie na zdjęciach widać, że motocykl ma wszystko fabryczne, łącznie z kierunkami i lusterkami, nie ma żadnych "oklein", ani nr startowych, stoi sobie na przystrzyżonym równiutko trawniku, a w tle duży drogi SUV, lub przynajmniej Merc lub BMW na podjeździe z kostki... wiadomo, że właściciel "naoglądał się reklam, jak się  skacze na motocyklu", a raz się przejechał, porządnie poobijał i sprzedaje motocykl bo jednak nie dla niego ;-)



#24 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 352 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano śro, 08 lis 2017 - 20:44

Janni, nie do końca....
Gro tanich motocykli jest zajeżdżona.
Cześć maszyn kupują młodzi ludzie, których po prostu nie stać na nic innego poza paliwem. Dużo ludzi nie ma świadomości technicznej. Obsługi robi się "po polsku", po taniości, minimalnie.
Często kupuje się "na jeden sezon".
Podobną tendencję obserwuję wśród motocykli drogich i bardzo drogich. Maszyny są kupowane jako nowe ale z perspektywą używania 2-3 sezonów i pozostawienia w rozliczeniu przy zakupie kolejnego nowego. Takie motocykle z kolei nie są szanowane technicznie. Katowanie myjką i agresywną chemią powoduje łuszczenie lakieru, szczególnie w okolicach pieca (mycie rozgrzanego silnika).

Żużu77, Cieszyn, R12RT

#25 jannikiel

    Spec - Ducati

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 3545 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Łomża
  • Motocykl:4xDucati:999,Paso,2xEfant

Napisano śro, 08 lis 2017 - 21:13

Jeśli sprzedaje ktoś szybko z w/w prze ze mnie środowiska, to z reguły nawet sezonu nie przejeździł, mają często gwarancję...

 Tak właśnie motocykl kupił mój kolega- Yamaha WR 250 R - ta słabsza 4 zaworowa...gość jeszcze z nogą w gipsie sprzedawał hehehehe...

i dużo jest takich ludzi i nie do końca się zgodzę, ze są zaniedbane- najwyżej elektryka co nieco może szwankować, lub łożyska kół, ale i tak oni nie oddają byle gdzie, tylko do serwisu...by nie utracić gwarancji...

 

Ja nie napisałem, żeby szukał motocykla po taniości - a wręcz przeciwnie, jestem zdania, żeby nie robić często grzebaniny w bebechach, trzeba brać jak najnowszy, co z reguły = droższy...

Swoja drogą ciekaw jestem ile osób użytkujących motocykl w terenie wymienia olej co 1000 km, czy robi obsługę filtracji powietrza co 400 km, a nawet częściej ( w zależności od warunków w jakich się jeździło), dodam, że w zasadzie oprócz wymiany filtra ( lub czyszczenia/mycia i nasączania), należałoby wymyć i wyczyścić wszystko co dochodzi do gaźnika/ów, a i same gaźniki trzeba często obsługiwać...ehhhhh taka już dola endurowca....



#26 Brzozka

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Na FM od: 18 sierpień 2017
  • Skąd:Bydgoszcz

Napisano śro, 08 lis 2017 - 22:19

Dzięki wielkie za wskazówki przydadzą się na pewno ;)

Jak na razie w okolicy takie coś znalazłem

https://www.olx.pl/o...b1d5bb;promoted

Wygląda na zadbany, z tym że na 100% był jeżdżony na torze nwm tylko w jakim stopniu, czy dużo, czy tylko czasami. 

 

Największy problem to będzie cholerne A2 :/ - kilka kucy za dużo . Nie wiecie jak to obejść? Bo ograniczanie to klejne PLNy a tych już i tak będzie mało więc odpada.

Ewentualnie nie wiecie co się dzieje przy "kontroli" przez policje gdy mam kilka kucy za dużo (tak 2-4 dokładnie) ?  Myślicie że zawsze ogarną? Jaka jest szansa że dostanę mandat? Bodajże 300 zl wtedy bo nie ta kategoria motocykla. 

Na stosunek masa/moc nie patrzę, bo podobno tego się nie czepiają prawie nigdy? Tak wyczytałem, czy to prawda?


Użytkownik Brzozka edytował ten post śro, 08 lis 2017 - 22:20


#27 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2876 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano śro, 08 lis 2017 - 22:26

Zadzwon i sie dowiedz co jest w dowodzie 



#28 Demonklx

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 62 postów
  • Na FM od: 18 wrzesień 2015
  • Skąd:łódz
  • Motocykl:KLX650R Ktm 620rxc

Napisano czw, 09 lis 2017 - 19:33

Jeśli sprzedaje ktoś szybko z w/w prze ze mnie środowiska, to z reguły nawet sezonu nie przejeździł, mają często gwarancję...

 Tak właśnie motocykl kupił mój kolega- Yamaha WR 250 R - ta słabsza 4 zaworowa...gość jeszcze z nogą w gipsie sprzedawał hehehehe...

i dużo jest takich ludzi i nie do końca się zgodzę, ze są zaniedbane- najwyżej elektryka co nieco może szwankować, lub łożyska kół, ale i tak oni nie oddają byle gdzie, tylko do serwisu...by nie utracić gwarancji...

 

Ja nie napisałem, żeby szukał motocykla po taniości - a wręcz przeciwnie, jestem zdania, żeby nie robić często grzebaniny w bebechach, trzeba brać jak najnowszy, co z reguły = droższy...

Swoja drogą ciekaw jestem ile osób użytkujących motocykl w terenie wymienia olej co 1000 km, czy robi obsługę filtracji powietrza co 400 km, a nawet częściej ( w zależności od warunków w jakich się jeździło), dodam, że w zasadzie oprócz wymiany filtra ( lub czyszczenia/mycia i nasączania), należałoby wymyć i wyczyścić wszystko co dochodzi do gaźnika/ów, a i same gaźniki trzeba często obsługiwać...ehhhhh taka już dola endurowca....

 

Ja wymieniam olej co 1tys km chodź w servisówce jest napisane co 2,5 tys myję filtr powietrza po każdej jedzie nawet gdy zrobię 50 km po piachach preparaty do filtrów nie są drogie a mniej pyłków w silniku to więcej wytrzyma tak samo jak zmieniam olej co 1000 to nawet mazi z opiłkami niema na korku magnezowym czyli olej trzyma swoją lepkość a im dłużej przeciągasz wymianę tym więcej jest opiłków i częściej się ścierają podzespoły. 

 

Xt 600 proponowałem bo jest 2 osobowy często na a2 jeździłem nim i wiem że utrzymany sprzęt nie trzeba często naprawiać jak się dba o niego ale to nie sprzęt torowy waży swoje ale na podmokłych łąkach daje rade nawet przeprawiłem się nim przez rzeczkę gdzie woda była pod same siedzenie nie raz siedziałem w bagnie gdzie siedział do połowy trzeba było się naszarpać polecam moto na początek przygody nie jest tak narwany jak ktm 620 

 

z tego co piszecie to suzuki drz nie pozbyła się problemu z głowicą jak i jego starszy brat . powiem nie że nie miałem przyjemności jeździć na 400 ale wydaje mi się mając już styczność z tą firmą ze to mit o jej nie awaryjności po prostu jeżeli ktoś ma ten motocykl i go lubi to go chwali i wymienia częśći jak w każdym innym być może zadziej trzeba go servisować jak ktm ale tez trzeba go naprawiać a raczej w polsce jest ich mało i za te pieniądze co kosztuje drz wolałbym  jednak szukać ktm exc 450 lub 525 większy rynek motocykli wydaje mi się ze ktm jest tańszy w częściach jak japonia

 

np ja uwielbiam moją starą kawasaki klx 650r też mogę zachwalać jaka ona jest wspaniała 2 lata temu zrobiłem remont i przez 2 sezony nic w niej nie robiłem jeśli chodzi o silnik jedynie co to luzy zaworowe ustawiałem sprężynkę na deko wymieniałem świece filtry olej jeszcze z jeden sezon lub w tą zimę przydało by się wałek z deko wymienić po już słychać ze lekko puka  nowy wałek do kawasaki 1100 zł używki szukałem to takie same trupy jak i moje np do ktm wałek niecałe 600 zł ktm 620 sx tez mam i fajnie się tym wariuję ale kawy bym za 4 ktm nie zmienił tak lubię ten motor chodź mam w planie zakupić jeszcze jakiegoś wyczyna 250 lub 350 i raczej będzie to ktm po szutry lasy ulica mi się już znudziła chodź ze nawet tymi mogę robić podiazdy pod gór jeździć po torze brodzić w szuwarach to nie chcę mi się wyciągać z błota wielkiego 130 kg motocykla

 

powiem tak każde motor wymaga wkładu kasy musisz się liczyć ze w sezonie wydasz parę stówek w motor na samo oc za 3 motory płace prawie 500zł na rok



#29 Brzozka

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Na FM od: 18 sierpień 2017
  • Skąd:Bydgoszcz

Napisano czw, 09 lis 2017 - 21:08

No wiadomo że nie da się tak, żeby tylko lać olej i jeździć, czasami trzeba coś podłubać i się z tym liczę. Lecz nie mam zbyt dużych dochodów :P i nie znam się za bardzo na serwisie (dopiero będę się uczył jak to wszystko działa dokładnie). Dlatego chciałem coś względnie taniego w utrzymaniu.



#30 Brzozka

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Na FM od: 18 sierpień 2017
  • Skąd:Bydgoszcz

Napisano sob, 11 lis 2017 - 20:50

Dopytałem o tą DRZte co pisałem wam wcześniej, i niestety tak jak myślałem 36KW w dowodzie a powinno być do 35KW żeby na A2 można było śmigać. Dlatego ponawiam pytanie:

Nie wiecie czy będą problemy w razie "kontroli" przez policje, gdy mam to 1 KW za dużo?  Myślicie że zawsze ogarną? Jaka jest szansa że dostanę mandat? Bodajże 300 zl wtedy bo nie ta kategoria motocykla.

Na stosunek masa/moc nie patrzę, bo podobno tego się nie czepiają prawie nigdy? Tak wyczytałem, czy to prawda?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |