Skocz do zawartości


Zdjęcie

GS 500E Czy to czas na wymianę sprzęgła?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Delfin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 05 sierpień 2016
  • Skąd:Radom

Napisano sob, 12 sie 2017 - 23:17

Uszanowanko :)

 

Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników, opiszę jak wygląda problem.

 

>Chcę jak najszybciej przyspieszyć

>Wrzucam "jedynkę" i piłuję do ~9k obrotów

>Wrzucam "dwójkę" i piłuję do ~11k obrotów

>Motocykl nie przyspiesza

>Przykręcam trochę gaz

>Obroty spadają do ~6-7k

>Teraz mogę odkręcać manetkę do oporu, i widać że motocykl przyspiesza

 

Czy sytuacja którą wam opisałem wyżej wskazuje na to, że do wymiany będzie sprzęgło?

GS 500E 92r jest to wersja bez żadnych owiewek

Pozdrawiam

@Edit:

 

Zaznaczam, że problemy ze wrastającymi obrotami ale bez przyspieszania mam tylko wtedy kiedy chcę bardzo gwałtownie ruszyć. 

Przy normalnej jeździe narazie nie zauważyłem żadnych problemów ze sprzęgłem

@Edit2:
Chyba wszystko już poprawiłem, co do numeru ramy, i silnika to niestety będę mogł je udostępnić jutro koło południa albo dopiero późnym wieczorem

Pozdrawiam


Użytkownik Delfin edytował ten post nie, 13 sie 2017 - 00:41


#2 jeszua

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9075 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 28 czerwiec 2004
  • Skąd:znów krakówek

Napisano sob, 12 sie 2017 - 23:54

proszę o skorygowanie tematu wątku zgodnie z przyjętymi zasadami porządkowymi

czas do jutra

jsz


bezmotocyklowy


#3 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1352 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano nie, 13 sie 2017 - 05:37

Po takim "piłowaniu" to masz bankowo do wymiany CAŁY komplet sprzęgła. Tam wszystko już jest popalone.



#4 Delfin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 05 sierpień 2016
  • Skąd:Radom

Napisano nie, 13 sie 2017 - 10:29

Serio? Jak chcesz się szybko rozpędzić to nie kręcisz obrotów do ~10k? Robiłem tak może łącznie ze 3 razy...



#5 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1352 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano nie, 13 sie 2017 - 11:10

Skoro piszesz, że obroty idą w górę a motocykl nie przyspiesza to masz już po sprzęgle. I nie, nie robię tak, że mimo spalonego sprzęgła próbuję dalej jeździć.



#6 Delfin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 05 sierpień 2016
  • Skąd:Radom

Napisano nie, 13 sie 2017 - 11:27

No właśnie o to pytałem, zastanawiałem się czy to na 100% zużyte sprzęgło :D

Dzięki za pomoc



#7 SamotnyWilk

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 289 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 25 maj 2008
  • Skąd:Rzeszów
  • Motocykl:CZ 350, GSX-R 750 SRAD

Napisano nie, 13 sie 2017 - 11:32

Nie koniecznie ma całe sprzegło do wymiany. Masz sprzęgło na linkę,czasami wystarczy zrobić regulację linki,jeśli to nie pomoże,wtedy rozbierz sprzęgło i zobacz w jakim stanie są tarcze i przekładki,jak i kosz sprzęgłowy. Znam tez przypadki gdzie po wymianie oileju sprzęgło zaczęło ślizgac.



#8 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1352 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano nie, 13 sie 2017 - 12:42

Z doświadczenia wiem, że jak ktoś jakiś czas pojeździł na ślizgającym sprzęgle to tam już nie ma nic do ratowania :)  Nawet jeśli winna jest regulacja to takie wyślizganie spowodowało wyższą temperaturę pracy na linii tarczki - przekładki. Skutkiem tego jest zmiana parametrów okładzin przez co tracą sporą część swoich właściwości ciernych. Potem po regulacji sprzęgło przez jakiś czas może działać dość poprawnie ale skończy się o wiele szybciej, czasami będzie można też zauważyć lekkie uślizgi.

Co innego gdyby od razu po zauważeniu pierwszych uślizgów znaleźć ich przyczynę, zaczynając od regulacji na klamce. Ale jeśli doszło do tego, że podczas jazdy piłuje się silnik do odcięcia, motocykl ma 10 000 obrotów przy prędkości, przy której powinien mieć połowę tego - no to po kilku takich przejażdżkach tarczki to już chyba są czarne a przekładki fioletowe z przegrzania ;)



#9 SamotnyWilk

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 289 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 25 maj 2008
  • Skąd:Rzeszów
  • Motocykl:CZ 350, GSX-R 750 SRAD

Napisano nie, 13 sie 2017 - 13:44

No tak Qadrat musze przyznać Ci rację,ale może jeszcze da się uratować to sprzęgło . Autor napisał ,że "może z 3 razy" dał po wysokich obrotach. Osobiście zacząłbym od regulacji ,a jeśli nie pomoże wtedy luknąć do sprzęgła i ewentualnie wymienić tarcze/przekładki



#10 Delfin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 05 sierpień 2016
  • Skąd:Radom

Napisano nie, 13 sie 2017 - 13:53

Linka jest okej, mam sporo luzu na klamce zanim zaczyna "łapać". Motocykl kupiłem typowo do nauki jazdy (pierwsza większa maszyna), więc jakoś nie rozpaczam tylko zastanawiam się czy nie kupić innego sprzęgła, i zaprowadzić do mechanika na zamianę. W normalnej jeździe nawet tego na zauważam, tylko właśnie jak z kumplem patrzyliśmy kto ma lepsze odejście ze świateł to to poczułem, a potem przeleciałem tak jeszcze ze 2 razy dla pewności, żeby się upewnić że mi się to nie wydaje.

 

Motocykl będzie żył jeszcze maksymalnie rok (słabe sprężanie), więc zastanawiam się czy jest sens się brać za wymianę tego sprzęgła, bo i tak będę zmieniał przednią tarczę, więc przy okazji mogę powiedzieć mechanikowi, żeby rzucił okiem



#11 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1352 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano nie, 13 sie 2017 - 14:06

Tarczki + sprężynki + uszczelka dekla to koszt 250 zł więc śmieszne pieniądze. Przekładki zbadaj na szkle czy nie są powyginane, może jeszcze pojeżdżą.

 

Albo wariant mocno ekonomiczny i ryzykowny, same tarczki - kupisz poniżej stówki.

 

Jak masz choć podstawową wiedzę na temat mechaniki to sam ogarniesz sprzęgło w ciągu 2 godzin.



#12 Delfin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 05 sierpień 2016
  • Skąd:Radom

Napisano nie, 13 sie 2017 - 14:15

Wiedzę mam praktycznie zerową ale mimo wszystko i tak tego sam nie ogarnę (nie mam kiedy). Motocykl będę się starał oddać do mechanika na wymianę przedniej tarczy, więc mogę mu powiedzieć żeby tam zajrzał tylko czy jest sens tam grzebać skoro przy takiej zwyczajnej jeździe nie czuję tego ślizgania?



#13 Danieleee

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 09 sierpień 2017
  • Skąd:Limanowa
  • Motocykl:Husqvarna Te 250

Napisano nie, 13 sie 2017 - 21:18

Nie tylko sens ale potrzeba. Radzę Ci tego nie odkładać bo możesz już się o własnych siłach z jady nie wrócić do domu. A  wymienić wystarczy tylko tarcze cierne koszt takich tarcz na allegro 150 zł.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań