Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Pomoc w wyborze pierwszego - Chopper czy Naked?

naked chopper pierwszy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 nomad89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 12 sierpień 2017
  • Skąd:Wrocław / Szczecin

Napisano sob, 12 sie 2017 - 14:16

Witam,

Chciałbym zakupić motocykl - pojemność w przypadku nakeda - ok. 600cm3, w przypadku choppera coś analogicznego do mocy 600tki.
doświadczenie - Kat A. mam ponad 4 lata, jednak doświadczenie o wiele mniejsze, tzn uczyłem się na Yamaha TW125, następnie po roku czasu za granicą kupiłem Suzuki GZ250 Marauder i nim śmigałem przez rok czasu. Aktualnie od ok. 2l nie "tykałem" się żadnych moto.

wiek - 28l,
wzrost - 188cm
waga - 100kg

cel - 75,80 % jazda po mieście, 20% trasy

gotówka - chciałbym się zmieścić w przedziale 4500 - 7500 zł (czy jest to możliwe w ogóle aby znaleźć w tych pieniądzach coś bezpiecznego?)

Podobają mi się w zasadzie 2 typy moto.

Zawsze marzyłem aby mieć choppera ale custom'a, przerobić go sobie, wstawić fajną kierownicę, dużą oponę z tyłu itd, ale domyślam się, że jest to dość kosztowna zabawa.

Z drugiej strony z nakedów cholernie podoba mi się Hornet 600, Bandit 600 czy Monster.
Raz w życiu wsiadłem na ścigacza, to pewnie będzie siara, ale nie umiałem na nim jechać w takiej zgiętej pozycji, bo miałem wrażenie, że zaraz wypadnę do przodu icon_wink.gif

Uprzejmie proszę Was o pomoc, bo może niepotrzebnie napalam się na chopperka, którego nie będę w stanie utrzymać etc.

pozdrawiam icon_smile.gif

 



#2 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1472 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 12 sie 2017 - 14:20

Pytasz o dwa różne typy motocykli - tutaj jedynie Ty możesz zadecydować, w którą stronę pójść ;)

 

W tym budżecie co masz to Bandita znajdziesz bez problemu w ładnym stanie, Horneta również. Chopperowate trzymają trochę wyższe ceny i tu zostaje albo coś, co ma prawie 30 lat albo jakaś Virago.



#3 nomad89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 12 sierpień 2017
  • Skąd:Wrocław / Szczecin

Napisano sob, 12 sie 2017 - 14:21

Zapewne na nakedzie nauczę się prawidlowych odruchów podczas jazdy i do miasta będzie praktyczniejszy?

 

Czy nie jestem za duży na Bandita lub Hornet?

 

No właśnie, stary motocykl = spore koszty, zapewne jak przy starych samochodach



#4 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1472 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 12 sie 2017 - 14:34

No właśnie, stary motocykl = spore koszty, zapewne jak przy starych samochodach

 

Zależy jak był eksploatowany. Jeśli wszystko robione zgodnie z książką to taki sprzęt będzie nadal jeździł. Ale to już wymaga dokładnego obejrzenia przed zakupem.

 

Ja jestem niższy od Ciebie o raptem 5 cm i na Bandicie nie odczuwałem dyskomfortu. Przede wszystkim jest w nim prosta kierownica, nie tak jak w sportowym motocyklu. Jest jeszcze GSX 750, Zephyr 550 / 750 czy CB 750 Seven Fifty. Nie jeździłem żadnych z Zephyrów więc na ich temat się nie wypowiem. Ale z pozostałych to bym bez wątpienia wybrał CB za wygląd oraz świetny silnik. Oczywiście nie będzie ona takim "zapierdalaczem" jak Hornet ale chyba nie o to tutaj chodzi.



#5 nomad89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 12 sierpień 2017
  • Skąd:Wrocław / Szczecin

Napisano sob, 12 sie 2017 - 15:05

Powiem szczerze, że o CB 750 Seven Fifty nie słyszałem, mówisz, że lepszy wybór niż Bandity czy Hornety??



#6 tadeo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1321 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 28 sierpień 2006
  • Skąd:Gościszów (Lwówek Sl.)
  • Motocykl:bandit 1200N

Napisano sob, 12 sie 2017 - 15:14

Przepiękny klasyczny naked z bardzo dobrym momentem obr, bezawaryjnym silnikiem i dobrymi właściwościami turystycznymi. Jednak sporo waży i jest dość długi, co d mieście może trochę przeszkadzać.
Popatrz jeszcze na wersję nighthawk.

Użytkownik tadeo edytował ten post sob, 12 sie 2017 - 15:19


#7 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2749 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano sob, 12 sie 2017 - 16:48

O ma hydrauliczne ustawianie zaworów. :)

 

CB750 to pancerna konstrukcja, dopracowana, i naprawdę mało awaryjna.

 

 

Generalnie w takim zakresie cenowym to mniej patrz na wiek moto, a bardziej na stan/przebieg. Jak znajdziesz w dobrym stanie to XJ600 też fajen moto (starszy model, nowszy ofkors będzie droższy).

 

A co do tego który typ lepszy, to zasadniczo są dwie drogi. Idziesz do dealera używanych moto (z kasą w garści na ewentualny zastaw) wsiadasz na powiedzmy Virago (choć na małej Virażce będziesz wyglądał jak na psie, lepsza 750), i jedziesz kółko z 15 km. Potem wracasz, wsiadasz na Bandita i robisz to samo. 

Jak żona wybierała moto to przejechała się tak 3 czy 4 i wybrała co chciała.

 

Druga metoda to kupujesz albo nakeda albo czopka i jeździsz sezon, i po sezonie patrzysz krytyczne czy się podobało czy nie. Sprzedajesz, i bierzesz następny. I tak po 3-4 sezonach wiesz bardzo dobrze o jaki moto ostatecznie Ci chodzi.

 

Moja żonka tak wyewoluowała z Virago 535 poprzez XJ600 do Fazera 1000 i Speed Tripla. 

 

Próbuj, testuj, jakby co to sprzedaj i bierz następny. Moto to niezbyt "ekonomiczne" hobby, ale daje radochę :)



#8 nomad89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 12 sierpień 2017
  • Skąd:Wrocław / Szczecin

Napisano nie, 13 sie 2017 - 11:34

A np taki Bandit? Chyba jest ich więcej na rynku i dostęp do części też lepszy? Co sądzicie o tym moto?



#9 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1472 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano nie, 13 sie 2017 - 12:29

Bandit również godny polecenia sprzęt, fajnie mi się tym jeździło. Ale i tak Seven Fifty jest taka bardziej dostojna i szlachetniejsza :D



#10 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2749 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano nie, 13 sie 2017 - 17:44

Nie przejmuj się za bardzo pierwszym moto, bo i tak za 2-3 sezony go sprzedasz jak będziesz wiedział więcej o swoich preferencjach. Bardziej istotny od marki jest typ sprzęta, a najbardziej jego stan. 



#11 tadeo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1321 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 28 sierpień 2006
  • Skąd:Gościszów (Lwówek Sl.)
  • Motocykl:bandit 1200N

Napisano nie, 13 sie 2017 - 18:29

Co nie zmienia faktu, że CB 750 sevenfifty jest o niebo wyżej w stosunku do Bandita. Bandit, to prosty, wierny i zwyczajny motocykl, który właśnie za te cechy jest lubiany. Cebula, to już taki trochę klasyk ze świetnym silnikiem i przepięknymi wydechami. Poza tym ma świetny przebieg momentu obr. 



#12 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12244 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano nie, 13 sie 2017 - 18:33

Ach Tadeo to tylko osobiste preferencje.

Oba motury sa zacne, Hondzie dalbym plusa za mniej obslugi.



#13 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2749 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano nie, 13 sie 2017 - 21:16

Honda ma plusa bo to Honda :P :D



#14 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 358 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano nie, 13 sie 2017 - 22:56

Honda ma plusa bo to Honda :P :D


Niewątpliwie, choć bandit to bandit ;).

#15 spiwor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 944 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 12 wrzesień 2006
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Szadołka

Napisano pon, 14 sie 2017 - 09:37

W dobrej cenie można kupić też fzs600.

Jeśli porównywać do bandita to fzs jest agresywniejsza, lżejsza, zachęca do ostrzejszej jazdy, zawory co 40000 km.
Bandit jest spokojniejszy, bardziej czuje dziury, ciężej wchodzi w zakręty, wyzwala spokój aczkolwiek jak odwinąć z manety jakiś tam pazurek ma.

Oba to świetne motocykle jednak jak słuchasz bluesa to Bandit a jak hard rocka to fazerka, a jeśli heavy metalu to vt600.

Prosta konstrukcja- tam praktycznie nie ma co się zepsuć, jest tylko to co jest potrzebne, duża możliwość do indywidualizacji. Do tego gang silnika połączony z tzw good vibrations luzujący plomby w zębach i nisko położony środek ciężkości.

Po kilku dniach jazdy naprawdę można zrozumieć za co czoperowcy kochają czopery.
Z czysto użytkowej strony ciutkę za szeroka kierownica skutecznie spowalnia w korkach, ze względu na wysuniętevdaleko koło przy niskich prędkościach uczucie walenia się na boki, jednak w szybszym winklu przeciwskręt, walnięcie w manetę i nisko położony środek ciężkości pięknie wyprowadza z zakrętu, mały zbiornik paliwa, choć też mało pali, prędkość użytkowa na trasie 90-110 km/h powyżej trzeba mieć stalowe uda bo opór wiatru chce ci zrobić szpagat.
Ogólnie czopery to raczej styl życia niż moto na miasto.
Trzy motocykle, trzy charaktery, tak po przemyśleniu ciekawe jak jeździ vx800. Silnik czopera, podwozie nakeda, wydaje się ciekawą propozycją na pierwszy.

Użytkownik spiwor edytował ten post pon, 14 sie 2017 - 09:39

Notoryczny kłamca  :icon_twisted: 
 


#16 nomad89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 12 sierpień 2017
  • Skąd:Wrocław / Szczecin

Napisano pon, 14 sie 2017 - 12:15

No to teraz mam naprawdę problem ;)

VT600 wygląda zacnie do customowania ;)
Bandit też mi się podoba, Hornecik również, 750 także.

Teraz jeszcze to vx800 doszło ;)



#17 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1472 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano pon, 14 sie 2017 - 13:07

To może jeszcze NTV 650 (wersja "goła", nie Deauville)? W Twoim budżecie bez problemu do kupienia i to chyba jeden z najbardziej trwałych motocykli z tamtych lat. Silnik V2, chłodzenie cieczą, wał Kardana, dość nisko dostępny moment i moc, fajnie to gada na lekko przerobionym wydechu - czego tu chcieć więcej? ;) Miałem kiedyś przez sezon i do dzisiaj trochę żałuję, że sprzedałem. Wziąłem za nią 5500 zł a była niemal idealna. Trzeba było zostawić.



#18 nomad89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 12 sierpień 2017
  • Skąd:Wrocław / Szczecin

Napisano pon, 14 sie 2017 - 14:27

Teraz to już zgłupiałem do reszty ;)

Niewiadomo co wybrac.



#19 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2749 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano pon, 14 sie 2017 - 17:22

NTV może być troszkę mała... na chłopa co ma prawie metr 90.... 



#20 bonhart88

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 905 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 07 luty 2010
  • Skąd:Nałęczów/Lubelskie
  • Motocykl:Bandit 600 :(

Napisano pon, 14 sie 2017 - 19:55

jak masz 188cm i 100kg to hornet będzie za mały, to naprawdę małe moto, ja na nim czułem się do dupy, na VT 600 nie jeździłem ale na 100% będziesz się na nim źle czuł.

Przy takich rozmiarach to albo idziesz w konkretnego crusiera, a to ponad 20 tyś zł, albo CB 750 / Bandit 600, ewentualnie Fazer 600 - ale on też jakiś filigranowy, na inne nie patrz.

Poszukaj w okolicy co jest w lepszym stanie technicznym, ewentualnie dodatki (gmole - baaaardzo przydatne, szyba, olejarka, kufer itd)







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: naked, chopper, pierwszy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |