Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Z Hayabusy na enduro do 15 k


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bandzioch

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 36 postów
  • Na FM od: 18 grudzień 2011
  • Skąd:Wieluń
  • Motocykl:954

Napisano czw, 03 sie 2017 - 13:36

Witam serdecznie,

Przez ostatnie trzy lata jeździłem na hayabusie z 2002 roku. Moto jeździ perfekcujnie, jednak ze względu na to że na jednym z treningów motocyklowych na torze zaliczyłem glebe, której konserwacja bylo pół roku z ręką w gipsie, miałem wiele czasu na przemyślenia. Aktualnie rozglądam się za dużym enduro do 15k zl. Nie interesuje mnie czy motocykl będzie miał lat 10 czy 20 ważne żeby dawał mi frajdę z jazdy. Będzie to pierwszy motocykl którym zamierzam pojeździć po bezdrożach a także zrobić dłuższą wycieczkę chociażby kilkudniową. Na hayce udało mi się zrobić trasy 1k km w jeden dzień bez większych problemów. Obecnie rozglądam się że gs1150 chociaż nie wiem czy w tej cenie coś znajdę, wiadomo im mniej tym lepiej ze względu że muszę jeszcze kupić nowy kombinezon. Bo ten że sporta nie na da sie w teren. Rozważam jeszcze bardzo africr twin która od dziecka przyciągała mnie swoim wizerunkiem. Boli jednak mała moc jak na dzisiejsze standardy, 60 koni. Czy Moto da sobie radę w dalekich trasach bezdrożach lekkim terenie ?
Za czym mogę jeszcze się rozglądać. Dodam że to pierwsze enduro więc pewnie kilka gleb w terenie będzie norma.

#2 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9347 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano czw, 03 sie 2017 - 14:03

Moc się zupełnie inaczej odczuwa w terenie. 60 koni wystarczy żeby sponiewierać tak jak hajabuza nigdy nie będzie w stanie.


Why... So... Serious
 

#3 skilos

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 553 postów
  • Wiek: 49
  • Na FM od: 12 marzec 2013
  • Skąd:K-K
  • Motocykl:f800gs

Napisano czw, 03 sie 2017 - 14:16

XT 660 R  :)


"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

 


#4 Taurus 61

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 221 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 14 luty 2013
  • Skąd:D-S
  • Motocykl:Zielono Czarne

Napisano czw, 03 sie 2017 - 16:11

60 koni w enduro wystarczy.Swego czasu sam pomykalem xtz 660 tenere o mocy 48 koni i tez wystarczylo.



#5 Pyskaty

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 62 postów
  • Na FM od: 02 kwiecień 2016
  • Skąd:Pewel Ślemieńska

Napisano czw, 03 sie 2017 - 16:17

Masa motocykli, ciekawe są KTMy 4 pakowe jak i 2 pakowe. W cenie 15 tysięcy spokojnie kupisz super KTMke



60 koni w enduro wystarczy.Swego czasu sam pomykalem xtz 660 tenere o mocy 48 koni i tez wystarczylo.

60 koni to są za dużo w terenie. Dla porównanie mój znajomy śmiga na 25 konnym crossie chińskiej firmy Diabolini, model XB-31 i spokojnie daje rade, Motocykl 4 suwowy.



 Dodam że to pierwsze enduro więc pewnie kilka gleb w terenie będzie norma.

KTMy to żelazne maszyny, którym wywrotki nie straszne



#6 Taurus 61

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 221 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 14 luty 2013
  • Skąd:D-S
  • Motocykl:Zielono Czarne

Napisano czw, 03 sie 2017 - 16:49

60 koni to są za dużo w terenie. Dla porównanie mój znajomy śmiga na 25 konnym crossie chińskiej firmy Diabolini, model XB-31 i spokojnie daje rade, Motocykl 4 suwowy.

W terenie "moze" i za duzo 60 koni,ale jak sie to mowi  :wink: lepiej miec troche rezerwy i ja nie potrzebowac jak ja potrzebowac a jej nie miec.


Użytkownik Taurus 61 edytował ten post czw, 03 sie 2017 - 16:53


#7 Pyskaty

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 62 postów
  • Na FM od: 02 kwiecień 2016
  • Skąd:Pewel Ślemieńska

Napisano czw, 03 sie 2017 - 16:53

No ale więc używasz 20 koni, a w rezerwie masz jeszcze drugie tyle ;)



#8 Bandzioch

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 36 postów
  • Na FM od: 18 grudzień 2011
  • Skąd:Wieluń
  • Motocykl:954

Napisano czw, 03 sie 2017 - 17:45

Ok, czyli Africa Twin jak najbardziej się nada na moje pierwsze jazdy w terenie?

Co do Ktm'ów, których szukać? Ceny 950 i 990 na polskich aukcjach rzadko kiedy schodzą poniżej 15k zł



#9 bonhart88

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 905 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 07 luty 2010
  • Skąd:Nałęczów/Lubelskie
  • Motocykl:Bandit 600 :(

Napisano czw, 03 sie 2017 - 18:03

Moc się zupełnie inaczej odczuwa w terenie. 60 koni wystarczy żeby sponiewierać tak jak hajabuza nigdy nie będzie w stanie.

Africa to mega muł i do tego ciężki, nie ma co mówić o aktywnej jeździe off-road w przypadku takiego kapcia, to turysta i już.

 

Można ciskać szutrami, przejechać przez las, delikatne błotko, ale o orce jaką potrafi zrobić ktm LC4 na konkretnej oponie to nawet nie ma co marzyć.



#10 Bandzioch

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 36 postów
  • Na FM od: 18 grudzień 2011
  • Skąd:Wieluń
  • Motocykl:954

Napisano czw, 03 sie 2017 - 18:26

Mam 191cm wzrostu i 110kg wagi, na lc4 nie będę czuł się jak na większym rowerze?



#11 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9347 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano czw, 03 sie 2017 - 18:33

No ja nie pisałem konkretnie o AT tylko że 60 koni wystarcza :)


Why... So... Serious
 

#12 bonhart88

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 905 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 07 luty 2010
  • Skąd:Nałęczów/Lubelskie
  • Motocykl:Bandit 600 :(

Napisano czw, 03 sie 2017 - 22:14

Mam 191cm wzrostu i 110kg wagi, na lc4 nie będę czuł się jak na większym rowerze?

trzeba się przejechać,

chodzi mi o to że porównywanie AT czy mojej Super Tenere do 1cyl KTM nie ma żadnego sensu, to ponad 50-80 kg różnicy, o zawieszeniu nie wspominając.....

jak chcesz AT to spoko, ale w lekkim terenie to będziesz pełzać a nie jeździć



#13 żółf

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 584 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 06 luty 2009
  • Skąd:Gniezno/Szczecin/Karpacz
  • Motocykl:LC4 Adv

Napisano czw, 03 sie 2017 - 22:49

Jak chcesz iść w teren to na początek polecam exc 125 - 200

 

Przejeździsz chociaż pół sezonu i sprzedasz bez wielkiej straty, a to czego Cię sprzęt nauczy zostanie do końca życia. Uwierz mi, że adrenaliny na 2x tyle co miałeś na hajce :)



#14 Bandzioch

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 36 postów
  • Na FM od: 18 grudzień 2011
  • Skąd:Wieluń
  • Motocykl:954

Napisano pią, 04 sie 2017 - 08:44

Tylko czy KTM takie jak LC4, dadza radę w dalsze trasy np. wakacje z kilkoma tysiącami kilometrów ?
Szukam kompromisu pomiędzy lekkim terenem a dalekimi trasami.



#15 heniek128

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2892 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 27 marzec 2003
  • Skąd:Lubin / Wrocław
  • Motocykl:Brzydki

Napisano pią, 04 sie 2017 - 09:27

nie dadzą, tzn. dadzą ale ty na nich nie:)



#16 maniek_7

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1430 postów
  • Wiek: 49
  • Na FM od: 13 marzec 2003
  • Skąd:PL
  • Motocykl:suv

Napisano pią, 04 sie 2017 - 09:38

Bandzioch, szukasz motocykla którego nie ma. Nawet nowa Afryka reklamowana "że w teren i w podróże" nadaje się... po zmianie opon. Aby czymkolwiek ogarniać teren, to opona musi być kostka. A pojechać kilka tysięcy drogami asfaltowymi na kostce... wielka tragedia i ryzyko konieczności zmiany gumy w tzw. międzyczasie. Co innego lekkie szutry - dojechać do pola namiotowego. :)  Ale to nie jest teren i tu możesz i hayką dać radę..


Użytkownik maniek_7 edytował ten post pią, 04 sie 2017 - 09:39

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

#17 Bandzioch

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 36 postów
  • Na FM od: 18 grudzień 2011
  • Skąd:Wieluń
  • Motocykl:954

Napisano pią, 04 sie 2017 - 11:50

Ok, wiec może sprecyzuje to bardziej.

Dam rade zrobić dalszą trasę jak kilkudniowe wakacje na moto.

Jak zmienie opony to wjade w szutry i lekki teren A i przy wielkiej ochocie w zime, przy dobrej kostce posmigam też po śniegu :ohmy: 

Nie zamierzam wjechać w błoto po pas/ bagna wielkie górki i skakać po torze motocrossowym  :laugh:

Największym problemem jest to że lubię się gubić na motocyklu, szukać dróg którymi wcześniej nie jechałem, a w Polsce każda wioska kończy się szutrem i lasem  :biggrin:


Użytkownik Bandzioch edytował ten post pią, 04 sie 2017 - 11:54


#18 bonhart88

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 905 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 07 luty 2010
  • Skąd:Nałęczów/Lubelskie
  • Motocykl:Bandit 600 :(

Napisano pią, 04 sie 2017 - 11:55

no to KTM LC8 ADV, ale za `15 nie ma szans kupić jezdnego, to jest dobry sk***iel, mocny, zawias ogarnie wszystko, tylko w terenie sobie nóg nie połamać....



#19 Tommo

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1266 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano pią, 04 sie 2017 - 12:22

Mało kasy na coś fajnego.


Audi Sport


#20 Bandzioch

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 36 postów
  • Na FM od: 18 grudzień 2011
  • Skąd:Wieluń
  • Motocykl:954

Napisano pią, 04 sie 2017 - 12:27

Do momentu kiedy się nie przejadę i sprawdze. Zostanę przy Africe






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |