Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wywalenie dętki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 8990 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano śro, 02 sie 2017 - 18:54

Hej - macie jakieś doświadczenie w tej materii?

 

Przyznam że do rozkminy zainspirował mnie ten szuwaks:

 

https://www.amazon.c...t/dp/B000BOC2E2

 

 

Jeśli to faktycznie tak działa to myślę że możnaby tego używać zamiast moussa. Tylko właśnie najpierw trzeba "przerobić" felgę pod opony bezdętkowe.

 

Znalazłem taki filmilk - co myślicie?

 

 

Mnie nie podoba się jedna rzecz - że dał klej do szyb na ściankę opony. Potem będzie problem ze zdjęciem. Ale poza tym podoba mie się ta koncepcja.


Why... So... Serious
 

#2 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2861 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano śro, 02 sie 2017 - 19:25

Ten filmik to jakiś żart :) gość zrobił a nigdy nawet metra nie przejechał, szkoda zachodu na takie eksperymenty. 



#3 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5042 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:yfm200,sfera50, atc250R

Napisano śro, 02 sie 2017 - 19:50

limo a ty na musie  masz crf ? 

 

ja w xr w sumie wcale tak często kapci nie łapałem ....


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#4 Techdx

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 96 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 08 wrzesień 2016
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda VF500 Interceptor

Napisano śro, 02 sie 2017 - 20:21

Gdzieś kiedyś widziałem gotowe kity do montażu na felgi szprychowe. Wyglądało to jak taki fartuch na felgę wklejany z zaworem

https://motogumy.pl/...bezdetkowe.aspx



#5 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 8990 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano śro, 02 sie 2017 - 21:21

limo a ty na musie  masz crf ? 

 

ja w xr w sumie wcale tak często kapci nie łapałem ....

 

 

Nie na dętce, a Fis ostatnio zauważył że mam przekrzywiony wentyl. Muszę sie tym zająć bo jeszcze chwila i się urwie.

 

Ale ogólnie chcę mieć z takimi tematami spokój i nie martwić się że przez kapcia stracę cały dzień.

 

 

Gdzieś kiedyś widziałem gotowe kity do montażu na felgi szprychowe. Wyglądało to jak taki fartuch na felgę wklejany z zaworem

https://motogumy.pl/...bezdetkowe.aspx

 

Hmm, nie działa link. Ale najlepiej jakby ktoś podrzucił jakieś domowe patenty, tak po taniości ;)


Why... So... Serious
 

#6 Techdx

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 96 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 08 wrzesień 2016
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda VF500 Interceptor

Napisano śro, 02 sie 2017 - 21:28

 

 

Nie na dętce, a Fis ostatnio zauważył że mam przekrzywiony wentyl. Muszę sie tym zająć bo jeszcze chwila i się urwie.

 

Ale ogólnie chcę mieć z takimi tematami spokój i nie martwić się że przez kapcia stracę cały dzień.

 

 

 

Hmm, nie działa link. Ale najlepiej jakby ktoś podrzucił jakieś domowe patenty, tak po taniości ;)

coś się zpendoliło w tym linku generalnie nazywa się to getto tubeless



#7 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2475 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Honda CRF450

Napisano śro, 02 sie 2017 - 22:22

Na przekrzywiający się wentyl jest kilka patentów. Przede wszystkim trzeba dobrze założyć i dokręcić trzymak (na dwa razy, żeby nie zerwać gwintu). Druga sprawa to montować oponę na płyn do mycia okien, który szybko wysycha i nie powoduje ślizgania się opony na obręczy. Trzecia sprawa to ustawiać wentyl w położeniu lekko przekoszonym w odwrotną stronę, niż się będzie przekaszał podczas jazdy. No i czwarta sprawa: nigdy nie dokręcać nakrętką wentyla, żeby mógł się swobodnie przekosić bez wyrywania dętki. No i wiadomo, montować tylko dętki grube > 3,5 mm i jeździć na ciśnieniu >0,8 bara (ja jeżdżę na 1,2 bara i ani jednego kapcia od kilkuset godzin).

IMHO dętki najlepsze, bo musy wychodzą drogo i dają słabe czucie w motocrossie. Może do lasu tak, ale w MX idzie się na większej dynamice i mało ludzi używa musy. Tubliss dobry patent, ale bardzo drogo wychodzi.

No i wymiana dętki to moment, a wymiana musa albo tublissa to trochę gorsza zabawa i jebanie się w smary.... nie polecam.



#8 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 8990 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano czw, 03 sie 2017 - 17:22

A może tak?

 

 

Chyba potestuję w zimie.



Z tego co tu piszą taśma daje radę!

 

http://advrider.com/...ersion.1147330/


Why... So... Serious
 

#9 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - tańczący z winklami

  • Super-Moderatorzy
  • 8580 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pią, 04 sie 2017 - 00:06

Kumpel każdy nypel szprychy władował silikonu uszczelki na równo z felgą i wentyl wkręcił.


Piekło było pełne więc wróciłem.
lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#10 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5042 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:yfm200,sfera50, atc250R

Napisano pią, 04 sie 2017 - 08:45

 

IMHO dętki najlepsze, bo musy wychodzą drogo i dają słabe czucie w motocrossie. Może do lasu tak, ale w MX idzie się na większej dynamice i mało ludzi używa musy. Tubliss dobry patent, ale bardzo drogo wychodzi.

 

ciekawe u mnie większość lata na musach :D 

mus ma milion wad ale ma jedną zajebistą zaletę z punktu widzenia jakiegokolwiek ścigania się -nie da się go zabić w trakcie wyścigu , nawet gałąź ci się wbije to wyrwiesz i pojedziesz dalej , wentla też nie utniesz bo go nie ma , a jak ktoś lata pro z naciskiem na jakiś wynik to nie może sobie pozwolić na nieukończenie wyścigu albo zamykanie stawki bo złapał flaka a w mx też ucięcia wentla się zdarzają sam byłem świadkiem  ...

 

 

(ja jeżdżę na 1,2 bara i ani jednego kapcia od kilkuset godzin).

 

ja ładowałem 2 bary  ze względu na częste przeloty po asfalcie żeby się kostka tak nie darła , jeden trzymak i 3 razy w ciągu chyba 2 lat urwałęm wentla w tym 2 razy w michelince 4mm za prawie 100 zł sztuka ( myślałem że się pochlastam ) a xr600 to muł bagienny przy jakkimkolwiek 450 więc 1.2 gwarancji nie daje  ........

 

 

Druga sprawa to montować oponę na płyn do mycia okien, który szybko wysycha i nie powoduje ślizgania się opony na obręczy.

 

broń boże niech komuś nie wpadnie do głowy używanie smalcu jak stosują wulkanizacje do samochodowych kół bezdętkowych , kumpel tak zrobił , fakt oponę zakłada się bajecznie ale ten smalec wolno schnie i efekt jest taki że urwał wentyl mimo trzymaka po pierwszych kilometrach bo się opona poślizła na feldze , a później znowu złożył na to samo to jak po pół roku chciał zdjąć oponę to myślał że kątówką będzie to robił , bo to jak zaschnie to skleja i uszczelnia .....

 

płyn do mycia szyb najlepszy :D 

 

 

Ale ogólnie chcę mieć z takimi tematami spokój i nie martwić się że przez kapcia stracę cały dzień.

 

2 dobre łyżki , płyn do mycia szyb , zapasowa dętka i klucze żeby koło odkręcić wozić ze sobą w aucie , chwila moment i zmieniasz :D 

albo z racji że nie latasz po asfalcie mus , tylko wtedy kup nowy a nie wymiętoloną używkę z olx , znajdź kogoś kto go dobrze założy i przez jakiś czas spokój , tylko potem zdjęcie horror :D 

 

 

Nie na dętce, a Fis ostatnio zauważył że mam przekrzywiony wentyl. Muszę sie tym zająć bo jeszcze chwila i się urwie.

 

spuść powietrze do zera i ją lekko przesuń 


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#11 żółf

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 547 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 06 luty 2009
  • Skąd:Gniezno/Szczecin/Karpacz
  • Motocykl:LC4 Adv

Napisano wto, 15 sie 2017 - 16:57

 

 

broń boże niech komuś nie wpadnie do głowy używanie smalcu jak stosują wulkanizacje do samochodowych kół bezdętkowych , kumpel tak zrobił , fakt oponę zakłada się bajecznie ale ten smalec wolno schnie i efekt jest taki że urwał wentyl mimo trzymaka po pierwszych kilometrach bo się opona poślizła na feldze , a później znowu złożył na to samo to jak po pół roku chciał zdjąć oponę to myślał że kątówką będzie to robił , bo to jak zaschnie to skleja i uszczelnia .....

 

płyn do mycia szyb najlepszy :D

 

Do zmiany opon używam wyłącznie pasty do opon. Wentyl ostatnio urwałem w 2013, a zajeżdżam 2-3 zestawy opon rocznie, plus kilka dziur po drodze. Jeżdżę po Karkonoszach na ciśnieniu 0,4-0,8 bara, w oponie jeden trzymak (wymieniany co 2 sezony mniej więcej).

 

Teraz przesiadam się na tublissy, założę to zdam relację






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |