Skocz do zawarto軼i


 

 

Zdj璚ie

[ROZ]Honda Magna 82r 郵izgaj帷e sprz璕這 na ciep造m silniku. POMOCY!!!


  • Zaloguj si, aby doda odpowied
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 安istak 57

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 10 post闚
  • Na FM od: 29 kwiecie 2017
  • Sk康:Pozna
  • Motocykl:VF 750 / MZ Tophy

Napisano sob, 29 kwi 2017 - 23:23

Cześć.
Mam moją Magnę VF750 od niedawna. Najpierw miałem problem z jednym gaźnikiem i nie chodziła na jeden gar. Okazało się, że membrana się zawinęła i trzeba ją było ułożyć na nowo. Niestety jak dostała swojej mocy to okazało się, że sprzęgło się ślizga. Kupiłem więc tarcze i że byłem umówiony na regulację gaźników to dałem przy okazji nowe sprzęgło do założenia. Niestety po jego wymianie okazało się, że jak silnik się nagrzeje w takcie jazdy to ślizga się tak samo. Stare tarcze nie były tragiczne, ale motor długo stał i był trochę zaniedbany. Jako, że sam jestem mechanikiem to stwierdziłem, że dalej nie będę płacił za usługę i sprężyny wymienię sobie sam i też tak zrobiłem. Różnica między starą a nową była dość duża bo ok 6mm wysokości. Te nowe także były odczuwalnie twardsze. Na sucho wszystko ładnie się wysprzęglało więc złożyłem do kupy i jazda. Trochę moto zagrzałem i po przejechaniu jakiś 10 km sprzęgło zaczęło się ślizgać ponownie. Im dłużej jadę tym bardziej się ślizga aż do takiego stopnia, że nie można nawet już ruszyć na jedynce z miejsca. 
Wiara... ręce mi opadają. Co to jeszcze może być? Tarcze nowe, sprężyny nowe. Przekładki wyglądały bardzo ładnie. Przecież zasada działania jest prosta. Czyżby woda w układzie hydraulicznym i wraz z temperaturą puchnie płyn? 
Może ktoś miał podobne zdarzenie? Pomóżcie!



#2 Qadrat

    MOTONITA - g豉szcz帷y manetk

  • Forumowicze
  • 1522 post闚
  • Na FM od: 02 sierpie 2013
  • Sk康:Ozork闚
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 29 kwi 2017 - 23:50

Przekładki sprawdzałeś na szkle? Zmierzyłeś grubość? Patrzyłeś czy nie mają przepaleń? Tarcze wymoczyłeś przed założeniem?

Wg mnie to wyślizgałeś nowe tarcze, przypaliły się i już nie mają swojej cierności. Skoro była aż tak duża różnica w wysokości sprężynek to nowe tarczki się mocno ślizgały. Sprzęgło jak się robi to od razu cały komplet a nie zabawa w sztukowanie jedno po drugim.

 

Jaki tam olej wlałeś?


U篡tkownik Qadrat edytowa ten post sob, 29 kwi 2017 - 23:51


#3 安istak 57

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 post闚
  • Na FM od: 29 kwiecie 2017
  • Sk康:Pozna
  • Motocykl:VF 750 / MZ Tophy

Napisano nie, 30 kwi 2017 - 05:36

Chciałem wymienić kompletne sprzęgło, to w sklepie i w warsztacie mówili mi a po co... reszta jest dobra. Przekładki widziałem, wyglądały jak nowe. Kolor normalny i nawet nie były spolerowane. Olej jest Motula 10W50.
Tylko czemu jak jest zimny to jedzie normalnie a dopiero jak się nagrzeje to się ślizga?



#4 bruns

    ZARA烙NY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 302 post闚
  • Na FM od: 07 marzec 2013
  • Sk康:Whitestock

Napisano nie, 30 kwi 2017 - 06:12

Na klamce sprzęgłowej jest luz ? Klamka nie podpiera tłoczka pompki sprzęgłowej ?

Jeżeli tłoczek pompki  jest podparty i nie cofa się do końca , to ciśnienie z układu nie powraca do zbiorniczka wyrównawczego i powstaje efekt naponpowanego , podpartego sprzegła .



#5 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAΧ - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9019 post闚
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Sk康:Gi篡cko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano nie, 30 kwi 2017 - 07:05

Zmień olej na dzień dobry. Już nie jednemu ( również dla mnie) ślizgało się sprzęgło na motulu. Ja jeżdżę na Midland.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#6 安istak 57

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 post闚
  • Na FM od: 29 kwiecie 2017
  • Sk康:Pozna
  • Motocykl:VF 750 / MZ Tophy

Napisano nie, 30 kwi 2017 - 07:53

No wiec nie klamka jest dosyć ciasno, ale w trakcie duszenia czuć dopiero po chwili zwiększony opór. Nie wiem jak to regulować.
Co do oleju. Zmieniłem go dopiero przy wymianie sprzęgła, na starym było dokładnie tak samo. Zmiana samego sprzęgła i sprężyn też nic nie zmieniła.

#7 dux73

    CZYTACZ - zupe軟y 鈍ie瘸k

  • Forumowicze
  • 2 post闚
  • Na FM od: 22 wrzesie 2016
  • Sk康:郵御k
  • Motocykl:xl600rm xl1000v exc-f 250

Napisano nie, 30 kwi 2017 - 11:19

witam

wymień płyn w układzie sprzęgła (zwykły hamulcowy) na nowy i będzie działać - sprawdzone

daj znać czy pomogło



#8 Qadrat

    MOTONITA - g豉szcz帷y manetk

  • Forumowicze
  • 1522 post闚
  • Na FM od: 02 sierpie 2013
  • Sk康:Ozork闚
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano nie, 30 kwi 2017 - 11:29

Chciałem wymienić kompletne sprzęgło, to w sklepie i w warsztacie mówili mi a po co... reszta jest dobra. 

 

 

Różnica między starą a nową była dość duża bo ok 6mm wysokości. Te nowe także były odczuwalnie twardsze. 

 

To teraz już sam sobie odpowiedziałeś, że wypada zmienić warsztat. Dzięki ich mądrym radom zrobiłeś sobie podwójną robotę. A teraz to może nawet potrójną bo podejrzewam, że znowu będziesz wszystko rozbierał. Całkiem możliwe, że nowe tarcze już się nadają do kosza. Przekładki też mogą być przepalone jak sobie poślizgałeś sprzęgłem. Jak robimy sprzęgło raz a dobrze to się wymienia wszystko: tarcze, sprężyny, przekładki a jak dodatkowo masz hydrauliczne to płyn w zbiorniczku oraz poprawne odpowietrzenie. No i oczywiście kontrola czy aby na pewno układ hydrauliczny działa jak należy.



#9 安istak 57

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 post闚
  • Na FM od: 29 kwiecie 2017
  • Sk康:Pozna
  • Motocykl:VF 750 / MZ Tophy

Napisano wto, 02 maj 2017 - 20:13

No więc okazało się, że moje podejrzenia się sprawdziły. Po wymianie płynu w układzie i porządnym przepłukaniu problem ustał. Oczywiście nie znaczy to, że nie popieram Waszego zdania odnośnie wymiany kompletu (tak z resztą chciałem na początku zrobić). 
Dzięki za Wasze opinie. DO następnego ;)



#10 dux73

    CZYTACZ - zupe軟y 鈍ie瘸k

  • Forumowicze
  • 2 post闚
  • Na FM od: 22 wrzesie 2016
  • Sk康:郵御k
  • Motocykl:xl600rm xl1000v exc-f 250

Napisano wto, 02 maj 2017 - 20:55

tak się właśnie dzieje jak się nie wymienia płynu w układzie hydraulicznym sprzęgła i hamulca

polecam każdemu co jakiś czas wymienić 

koszt niewielki a spokój w głowie bezcenny

LWG



#11 安istak 57

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 post闚
  • Na FM od: 29 kwiecie 2017
  • Sk康:Pozna
  • Motocykl:VF 750 / MZ Tophy

Napisano 鈔o, 03 maj 2017 - 09:48

No widzisz... nie zawsze wynika to ze złej woli czy jakiegoś niedbalstwa. Jestem mechanikiem samochodowym od ponad 15 lat i wymieniłem już wiele sprzęgieł ale nigdy w samochodzie nie było takich objawów z powodu starego płynu. Świat samochodów i motocykli pod względem rozwiązań technicznych bardzo się różni i co raz bardziej się o tym przekonuję. W aucie płyn hamulcowy powinno się wymieniać co dwa lata. Niektórzy z Was pewnie jeżdżą jeszcze z fabrycznym płynem ;)



#12 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAΧ - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9019 post闚
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Sk康:Gi篡cko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano 鈔o, 03 maj 2017 - 11:48

. W aucie płyn hamulcowy powinno się wymieniać co dwa lata. Niektórzy z Was pewnie jeżdżą jeszcze z fabrycznym płynem ;)

Wystarczy mieć tester płynu i wcale nie trzeba rzucać się z motyką na słońce i co dwa lata wymieniać.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#13 安istak 57

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 post闚
  • Na FM od: 29 kwiecie 2017
  • Sk康:Pozna
  • Motocykl:VF 750 / MZ Tophy

Napisano nie, 21 maj 2017 - 08:12

No dobra. Więc czas na ostateczną aktualizację problemu. Okazało się, że nie była to jednak wina płynu. Przypominam, że sprzęgło zaczynało się ślizgać po przejechaniu min 10 km. na starych i nowych tarczach i na dwóch różnych olejach. Pierwsza wymiana płynu pomogła na chwilę, ale potem problem wrócił. Im więcej kilometrów zrobiłem tym bardziej sprzęgło się ślizgało aż w końcu nie dało się ruszyć z 1.Wymieniłem tarcze, sprężyny i olej. Potem wymieniłem zestaw naprawczy pompy cham. i nic. Wymieniłem przewody elastyczne bo w mojej praktyce zawodowej zdarzały się zatory w takich przewodach. Niestety to też nie pomogło. Potem kupiłem całą pompę sprzęgła używaną, wymieniłem i nic... Jesteście wstanie wyobrazić sobie to wkur... kiedy wymienicie już prawie wszystko a problem nie znika?! mierzyłem nawet popychacz sprzęgła (ten w silniku) na ciepło i zimno. Tak dla informacji jego wymiary zmieniają się o 0,3mm ;).
Żeby Was dalej nie zanudzać.... okazało się, że w samej klamce, w tej mosiężnej tulei w którą wchodzi popychacz tłoczka pompy znajdował się kawałek złamanego starego popychacza, którego najzwyczajniej nie widziałem. Przez to tłoczek pompy był cały czas wciśnięty o kilka mm i zamykał się przez to kanalik powrotny płynu. Niestety pompę, którą kupiłem nie miała klamki więc przełożyłem swoją starą... Taka to moja historia... Oby ostatnia... 



#14 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAΧ - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9019 post闚
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Sk康:Gi篡cko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano nie, 21 maj 2017 - 08:46

W takim wypadku pominąłeś istotną informację, żr ci klamka twardniała. Gratulacje, że znalazłeś problem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#15 安istak 57

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 post闚
  • Na FM od: 29 kwiecie 2017
  • Sk康:Pozna
  • Motocykl:VF 750 / MZ Tophy

Napisano nie, 21 maj 2017 - 09:18

W takim wypadku pominąłeś istotną informację, żr ci klamka twardniała. Gratulacje, że znalazłeś problem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No właśnie, że nie. Siłownik nie dobijał do "ściany". Na klamce można było jedynie wyczuć, że sprzęgło bierze później (kiedy zwalniasz klamkę) i rozłącza wcześniej (kiedy wciskasz). Ogólnie to wzrastało ciśnienie w układzie, ale nie wiadomo było czemu... Czeski film ogólnie ale najważniejsze, że już ogarnięte  :). Teraz czas na resztę do ogarnięcia  :)


U篡tkownik 安istak 57 edytowa ten post nie, 21 maj 2017 - 09:19


#16 bruns

    ZARA烙NY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 302 post闚
  • Na FM od: 07 marzec 2013
  • Sk康:Whitestock

Napisano nie, 21 maj 2017 - 13:24

Na klamce sprzęgłowej jest luz ? Klamka nie podpiera tłoczka pompki sprzęgłowej ?

Jeżeli tłoczek pompki  jest podparty i nie cofa się do końca , to ciśnienie z układu nie powraca do zbiorniczka wyrównawczego i powstaje efekt naponpowanego , podpartego sprzegła .

Pisałem o tym kilka pieter wyżej .



#17 安istak 57

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 post闚
  • Na FM od: 29 kwiecie 2017
  • Sk康:Pozna
  • Motocykl:VF 750 / MZ Tophy

Napisano nie, 21 maj 2017 - 21:23

Pisałem o tym kilka pieter wyżej .

No to prawda, ale rozbierałem wszystko. Wymieniłem zestaw naprawczy pompy. W tą dziurę na popychacz zaglądałem, nawet wyczyściłem szmatką bo trochę syfu było, ale nie wiem jaka powinna byc jego głębokość. Czyszcząc myślałem, że doszedłem do "ścianki" ale jak widać to nie była ona...






U篡tkownicy przegl康aj帷y ten temat: 1

0 Forumowicz闚, 1 go軼i, 0 ukrytych Forumowicz闚


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |