Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

125 2t cross, dobra oferta ? i koszty eksploatacji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 bartek77

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 09 kwiecień 2017
  • Skąd:Wrocław

Napisano nie, 09 kwi 2017 - 16:21

Witam,

chcę kupić sobie crossa 125 2t, w grę wchodzi suzuki RM, honda CR, yamaha YZ oraz kawasaki KX.
Mam zamiar jeździć nim trochę po torze, a trochę po polach. Pół na pół. Jeździłem na moto kilka lat, ale tylko po ulicach, m.in. na Z750. W crossie czuję się amatorem, jeździłem kilka razy w życiu. Więc nie sądzę, abym crossa katował od razu. Będę nim jeździł średnio 2 dni weekendu co 2 tygodnie. Czyli w tym roku będzie kilkanaście do 20 razy, po 2-4 godziny myślę.

Z jakimi kosztami powinienem się liczyć w pierwszym i drugim sezonie takiej jazdy ?

Mam na oku Suzuki Rm 125 z 2000 roku, za około 5000 zł. Byłem je zobaczyć i sprawdziłem kilka spraw, które byłem w stanie.
Lagi proste, chociaż po przejażdcze wyciekły, obie.
Tarcze proste, trzymają się dobrze.
Ogólnie w moto nic nie lata za bardzo, jeden plastik lekko się wygina (ale trzyma się), i mocowanie przy sprzęgle jest lekko nadpęknięte, kuleczka na klamce ułamana. Myślę, że to są szczegóły jak na crossa.
Łańcuch był mocno luźny, na wyznaczniku naciągu pozostało jeszcze 30-40 % naciągu. Zębatki i sam łańcuch (ogniwa) wyglądały na niezniszczone.
Co do ramy przestraszyłem się, bo była spawana, ale w wielu miejscach (przy główce, w miejscach gdzie dolna część łączy się z główną ramą), więc chyba tak mają te RM, ponieważ była by pospawana w 10 miejscach, co by było nie możliwe chyba. Spawy wyglądały na w miarę proste, ale jednak spawy. W poprzednich moto jakie miałem, ramy były aluminiowe bez spawów. Dlatego zwróciłem na to uwagę.
Przejechałem się, biegi wchodziły ok, sprzęgło raczej też. Nie było wycia, ani stukania przy wchodzeniu na wyższe biegi, ani schodzeniu na niższe. Moc była.
Natomiast największe obawy miałem, ponieważ moto gasł. Na zimnym zapalił dobrze, za pierwszym czy drugim razem, ogólnie odpalał bez problemów. Ale gasł, potem gościu dokręcił linkę do klamki hamulca (przy kierownicy), i rozgrzał go trochę i było lepiej, pyrkał sobie, co nieco zgasł, ale już był w stanie pochodzić trochę.
Opona tylnia niedługo do wymiany chyba, przednia wyglądała lepiej.
Chyba opisałem wszystko co byłem w stanie.
Sprzedawca kupił crossa przed zimą i przejechałem się 4-5 razy po 2 godziny, chyba po polach, nic nie wymieniał. Kupił go od kolesia, który podobnie nic nie wymieniał. Sprzedawca wygląda na uczciwego, ale sam nie wie co było robione w środku.

Teraz pytanie co sądzicie ? Jest to dobra oferta ? Niestety crossów jest mało.
Z jakimi kosztami muszę liczyć się w pierwszych tygodniach użytkowania lub na starcie ?
150 zł na uszczelniacze lagów + łańcuch. Ale czy coś więcej ?

Mam jeszcze opcje, aby pojechać tam z mechanikiem. Mechanik powiedział mi, że aby sprawdzić to dobrze to potrzebuję rozkręcić cylinder i będzie to trwało 2 godziny. Wtedy miałbym pewność. Ile on może za to wziąć (mechanik) ? Cross jest pół godziny jazdy od mechanika. 2 godziny pracy mechanika + godzina dojazdu, jaki to koszt ?

Proszę o podpowiedzi osób, które miały do czynienia z crossami i uświadomienie mi kosztów, ogólnie związanych z takim moto na sezon / 2 sezony.
Ale szczególnie jeśli chodzi o ten moto co opisałem.

Pozdrawiam i życzę bezpieczeństwa i sporo frajdy wszystkim moto maniakom.

 



#2 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5131 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano nie, 09 kwi 2017 - 23:15

ale nikt ci nie powie ile twój mechanik weźmie co ty poważny jesteś :D ?  spytaj mechanika każdy ma inne stawki .......

 

 

Natomiast największe obawy miałem, ponieważ moto gasł. Na zimnym zapalił dobrze, za pierwszym czy drugim razem, ogólnie odpalał bez problemów. Ale gasł, potem gościu dokręcił linkę do klamki hamulca (przy kierownicy), i rozgrzał go trochę i było lepiej, pyrkał sobie, co nieco zgasł, ale już był w stanie pochodzić trochę.

 

a ze ssaniem paliliście ?


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#3 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2476 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Fajna sprawa

Napisano czw, 13 kwi 2017 - 10:01

Odnośnie kosztów eksploatacji używanego motocykla przytoczę Ci 3 historię, które miałem okazje przerabiać:

- Suzuki RMZ 250 2012 kupiony z przebiegiem 60 mth: po zrobieniu niecałych 10 godzin konieczny remont silnika, bo rozleciały się łożyska na wale (łącznie 3500 zł po znajomości, bo szlag trafił obie pompy oleju i kilka innych rzeczy). Niecałe pół roku później padła skrzynia biegów, znów 2000 zł (wymiana kół zębatych 3. biegu).

- Honda CRF 450 2015 kupiona z przebiegiem 70 mth: zero problemów, cały sezon przelatany i tylko remonty na bieżąco.

- Yamaha YZF 450 2015 kupiona z przebiegiem 85 mth: po 10 godzinach jazdy pękł tłok, więc szybki remont za 1200 zł. Po następnych 10 godzinach padła skrzynia biegów, więc konieczny grubszy remont na łącznie 3500 zł.

 

Ciekawostka: każdy remont w Hondzie i Suzuki zajmował minimum tydzień. W Yamasze niezależnie od problemu wstawiam motocykl rano, a odbieram po południu :)

 

Jak widać, można trafić lepiej i gorzej, ale jak jeździsz na crossówce, to licz się z kosztami. Wiadomo, że nadal jest to 10 razy tańsze niż wyścigi po asfalcie, ale jednak tak zupełnie tanie to to nie jest...


Użytkownik Sherman edytował ten post czw, 13 kwi 2017 - 10:02


#4 Przym

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 68 postów
  • Na FM od: 07 wrzesień 2015
  • Skąd:Garwolin
  • Motocykl:KTM EXC 300

Napisano czw, 13 kwi 2017 - 22:00

Ja kupiłem bardzo ładnego ktma exc 200 2005r. Na dzień dobry nie było praktycznie nic do roboty przy nim, po roku musiałem zrobić remont silnika za 5000pln. Oczywiście oprócz tego trzeba się liczyć z takimi pierdołami jak napęd, klocki hamulcowe (nawet kilka razy w roku), opony, wszelakie oleje, połamane klamki i wiele innych wynikających z eksploatacji takiego motocykla.


Enduro kanał na YouTube: https://www.youtube.com/user/PrzYm

EXC 200 -> EXC 300

TDM 850





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |