Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

jakie Hard Enduro przy 170 ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 motorobson

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 28 marzec 2017
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:CBR 1000RR SC59

Napisano śro, 29 mar 2017 - 17:22

Witam

Jestem motocyklistą praktycznie od podstawówki, obecnie jeżdżę ZX10R lecz chciałbym wrócić do lat młodości gdzie jeździło się po "lesie" crossami, enduro. Co do umiejętności to z tym nie ma problemu lecz problemem jest fakt że mam 173 cm, nowsze Hard Enduro są strasznie wysokie (patrząc na dane techniczne) Nie chciałbym sytuacji w której jeździłbym po Polsce i szukał odpowiedniego...   Zatem pytanie do was jakie Enduro polecacie dla kolesi o średnim wzroście ?

 

Motocykle które by mnie na daną chwilę interesowały to:

 

-KTM EXC od 250

-Yamaha WR 400

-Husqvarna WR 250

-Husqvarna TE  chociaż o niej a dokładnie o modelu TE610 słyszałem bardzo dużo negatywnych informacji odnośnie awaryjności silnika

-Suzuki DRZ 400

-Kawasaki KDX 250

 

Nie koniecznie muszą to być te może coś polecacie ???

 

Skłaniałbym się raczej ku 4 suwowi lecz dobra dwójka nie jest zła :P

 

No i oczywiście najważniejsza kwestia cena...  przedział tak 5-10 tyś. Oczywiście moto musi być zarejestrowane

 

Co do motocykli terenowych jeździłem między innymi Kawasaki KX500 2suw, Husqvarna WR125, Aprilia RX 125, Kawasaki KX 125, Yamaha DT80 LC2

 

 



#2 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 9190 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano śro, 29 mar 2017 - 17:28

Na wysokość siedziska aż tak bardzo nie zwracałbym uwagi bo wszystkie są wysokie - kwestia techniki i przewidywania gdzie się zatrzymać.

 

Natomiast jako początkujący w terenie powiem tak - całe doświadczenie na sporcie możesz od razu wyrzucić do kosza. Naprawdę jazdy uczysz się od nowai nie ma w tym żadnej przesady, więc lepiej zacząć od czegoś słabszego.


Why... So... Serious
 

#3 motorobson

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 28 marzec 2017
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:CBR 1000RR SC59

Napisano śro, 29 mar 2017 - 17:42

no niby tak ale wiesz wypada chociaż dosięgać palcami do ziemi.

To nie tak że nie miałem styczności z Enduro jakieś 20 lat :P jeździłem dość dużo będą nie letnim, mamy w obornikach super tor motocrossowy, dodatkowo trochę lasów w zasadzie terenu nie brakowało. obecnie mam 26 i jeżdżę ścigaczem od jakiś 6 lat, wiadomo ścigacz a enduro to zupełnie dwie różne bajki, lecz powiedzmy raz w sezonie miałem okazję na czymś jechać wykorzystując dobroć kolegów;) Wiadomo taka jazda a jazda cały czas to co innego sam to odczuwam lecz wszystkiego nie zapomniałem

 

Zatem co byś polecał ze słabszych modeli ?



#4 jannikiel

    Spec - Ducati

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 3545 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Łomża
  • Motocykl:4xDucati:999,Paso,2xEfant

Napisano śro, 29 mar 2017 - 17:57

To nie wysokość jest problemem, a technika jazdy...sam widziałem jak na torach MX takie małe srajtki, podpierały sie jedna nogą, druga miały przerzuconą przez siedzisko i ogień!

Ja sam mam 173 cm i ja nie widzę problemu- problem widzą ci którzy mnie się pytają czy dam radę na tym, czy innym motocyklu....mój Ducati Enduro ma dość szerokie siedzisko i 93 cm w siedzeniu, gleby są a jakże, ale się po prostu jeździ i tyle...

 

Co do wyboru samego motocykla:

- ja to z doświadczenia wiem, że tylko zarejestrowany i tylko taki gdzie rozbudowany jest serwis, żeby nie było problemu w razie "W"...

 tak więc wybór masz niewielki:

- Suzuki DRZ 400 S ( wygodnieszy) - dużo nim jeździłem, nigdy nie miałem problemu, brat miał zmienił najpierw na KTM SFX 250, a potem jak mu się Kat wysypał jeździ teraz WR 250 F, kumple jeżdżą, zero problemów,

- Yamaha WR 250 F- 5 zaworów- trochę dzik, ale do opanowania- minus- tylko kopniak, no i częste serwisy jak w KTM - jeździłem, glebowałem ze 3 razy, w tym raz wykosiłem chłopu 20 m kwadratowych pola jak leciałem w żyto bokiem, daje na koło bardzo łatwo, ale po obrotach, trza się pilnować, by nie przepałować...teraz pewnie niedługo potrzebne będą pierścionki... no bo brat jeździ...

- Yamaha WR 250 R- 4 zawory wtrysk paliwa- mniejsza moc niby tylko 31 KM, ale daje radę w terenie- rozrusznik, mało pali, ja jechałem taką 147 km/h, Mazury, pod ruską granicę, tereny nadrzeczne, topienie się w starorzeczu... trochę się jeździło...

- DR 350- ale na rozrusznik ten nowszy model, miałem osobiście takiego, zaliczyłem frontflipa, pozbierałem się i dojechałem do domu...1 dzień naprawy ( w tym wymiana kierownicy i prostowanie przedniego koła) miałem takie duże siniaki na udach od kierychy...sprzedałem za 6000 zł kolega dalej nim jeździ...

 

Jak się nie boisz większych ciężarów- to:

Honda XR 600/650 - im nowsza tym lepsza- jeździłem kiedyś XR 600- wtedy dla mnie był kosmos, jako, że nieco byłem sprawniejszy i lżejszy przeskakiwałem bandę z usypanych kamieni, kopanie w błocie mokrym i śliskim butem( mimo, że ma fabrycznie odprężnik), to mordęga...

Suzuki DR 650 -ale ta najlżesza- po 2000 roku - jeździłem po Mazurach sporo czasu, dobry do włóczęgi, do poważniejszych skoków wymaga przeróbki zawieszenia...

Yamaha TTR 600 - ale ma swoje mankamenty- jak ktos ostro przebijał z 4 na 5 tkę to może wysypać się para kół 5 biegu i rozsadzić blok za cylindrem, dotyczy to też tych starszych wersji oraz XT 600 starszych wersji, podobno ( nie jestem pewien, trzeba to sprawdzić), nowsze modele miały wzmocnione koła zębate,oraz zmienione przełożenia, między 4 a 5 -tką, ciaśniejsze, żeby nie było tego mocnego łupnięcia... - jeździłem tylko parę razy kolegi TTRą, wkoło komina - bo wtedy miałem już swoje endurko- DR 350- DR 350 dla mnie lepszy, chyba lżejszy.....

 

Ducati Enduro nie szukaj, bo nie ma- to mój prototyp- nie najlżejszy, nie najsprawniejszy, ciężki do opanowania, ale to Ducati , ja innego enduro już nie potrzebuję hahhahahahaha....zrobiłem nim już sam osobiście, ok. 14 tys km w terenie....


Użytkownik jannikiel edytował ten post śro, 29 mar 2017 - 18:11


#5 motorobson

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 28 marzec 2017
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:CBR 1000RR SC59

Napisano śro, 29 mar 2017 - 18:12

Dzięki za radę :)  tak z ciekawości gdzie można zobaczyć twój prototypowy model Ducati ?



#6 jannikiel

    Spec - Ducati

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 3545 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Łomża
  • Motocykl:4xDucati:999,Paso,2xEfant

Napisano śro, 29 mar 2017 - 18:23

 

 

Ja od  ok. 0.50

 

A tu masz jak nurkowałem WR 250 R- 4 zaworową w starorzeczu... oglądaj tylko do 2.05 potem jest nuuuuuuuda... i nic się nie dzieje.. hahahhaha/...

 



Tu jeszcze masz 2 filmiki z traski pod ruską granicę ... tam jest i WR 250 F i DRZ 400 i KTM SFX 250 i mój prototypik hehehe...

 

 

 



#7 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 9190 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano śro, 29 mar 2017 - 19:20

Ja sugeruję tak samo jak Janek - jakieś 250 w 4T będzie idealne.


Why... So... Serious
 

#8 motorobson

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 28 marzec 2017
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:CBR 1000RR SC59

Napisano śro, 29 mar 2017 - 19:27

Początkowo nie wiedziałem który jest twój, dopiero po przejrzeniu kilku filmów z kanału skumałem że wrzuciłeś silnik do Cagivy, swoją drogą dokładnie 11 lat temu miałem cagivę 125 4P 

 

Co do przeróbki bardzo ładna :)



#9 1qazse4

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 219 postów
  • Na FM od: 01 lipiec 2012
  • Skąd:Wawa
  • Motocykl:husqa & ktm

Napisano śro, 29 mar 2017 - 20:34

mysle ze w mx wzrost nie ma  znaczenia, a w hard enduro i owszem. Ja mam niestety 167 i hard enduro zaczynało sie tam gdzie kończyły mi sie nogi a husqvarna te 250 do najwyższych nie należała. Możesz  kupić zestaw obniżający co na pewno pomoże ale zmniejszy prześwit.



#10 jannikiel

    Spec - Ducati

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 3545 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Łomża
  • Motocykl:4xDucati:999,Paso,2xEfant

Napisano śro, 29 mar 2017 - 21:00

Ładna to była kilka lat temu, jak jeszcze nie była jezdzona...

Dokladnie to była Cagiva Elefant 350( Ducati L-2 350), ale wrzuciłem silnik Monstera 600 ( nigdy nie było Cagivy z takim silnikiem), troche było motania, bo trzeba było przyciąć tu i ówdzie silnik, powiercić i nagwintować 2 otwory do mocowania,  skorygować otwór na oś wahacza, wyosiować zębatki przednia i tylną... dodatkowo: akcesoryjny przedni błotnik, akcesoryjny tylny błotnik...a jeszcze mam plan, ale to jak sprzedam swoje szosowe motocykle- zbiornik mniejszy i węższy, bo teraz jest 18- litrowy, i dość szeroki... kanapa i tylny stelaż pod kanapę z DRZ 400 + kolejna korekta błotnika tylnego, inne mocowanie puszki powietrza i akumulatora...może silnik z Monstera620, lub DS 1000 ? Kto wie?



#11 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2476 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Fajna sprawa

Napisano pią, 31 mar 2017 - 17:10

Pamiętaj, że wysokość siodła podawana katalogowo mierzona jest jak motocykl stoi pod własnym ciężarem. Jak na niego wsiądziesz, to zawias siądzie (szczególnie w enduraku, który ma z definicji mniej kołkowaty zawias). Niższy wzrost i bardziej "krępa" budowa ciała w terenie to duża zaleta i mniejsza podatność na kontuzję, także się nie przejmuj.

 

No i też radzę 250 4T, najbardziej uniwersalna i przyjazna dla użytkownika pojemność w tej chwili.



#12 Przym

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 60 postów
  • Na FM od: 07 wrzesień 2015
  • Skąd:Garwolin
  • Motocykl:KTM EXC 200

Napisano pią, 31 mar 2017 - 22:38

Jak chcesz poważne enduro to Suzuki DRZ 400 będzie za ciężkie, słaby zawias....

Szukaj exc 250 4t/exc 125 2t, wr 250 4t.

250 to wcale nie jest mała pojemność i jak na co dzień nie jeździsz w enduro to będzie Pan zadowolony :)


Enduro kanał na YouTube: https://www.youtube.com/user/PrzYm

EXC 200

TDM 850


#13 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5088 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano pon, 03 kwi 2017 - 09:28

 

250 to wcale nie jest mała pojemność i jak na co dzień nie jeździsz w enduro to będzie Pan zadowolony  :)

 

moim zdaniem 250 4t jak ładuje non stop długie podjazdy , piach i długie szutry to mało , szybko zarżnie silnik , lepiej 450 .......


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#14 motorobson

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 28 marzec 2017
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:CBR 1000RR SC59

Napisano wto, 04 kwi 2017 - 14:46

No więc tak byłem w okolicznym komisie z motocyklami i miałem okazję kilka przetestować ;)  co do wielkości siodła nie ma tragedii, idzie sięgnąć obiema nogami :D  w zależności od moto i twardości zawieszenia w najgorszym wypadku obiema nogami na palcach :P
Co do motorów jechałem Wr250 4t i szczerze mówiąc jest za słaby i to jechałem po normalnej polnej drodze jak by przyszło go zabrać na tor to frajdy by raczej nie było a silnik by mocno dostał po tyłku.  Generalnie wyznaję zasadę że jak się nie odwinie manetki to nie pojedzie także spróbowałem mocniejsze była WR 400 ale ta z kolei jest bez rozrusznika a te odpalania... nie wiem czy w każdym ale w tym to była tragedia...  Spodobał mi się EXC 450 z rozrusznikiem tym to się już można pobawić :D tyle że cena obecnie nie na moją kieszeń no ale już wiem czego szukać ;)   w sumie WR 450 jest już z rozrusznikiem więc pozostaje KTM 450 albo WR 450 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |