Skocz do zawartości


Zdjęcie

XL500s 1981 - Renowacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 EnduroMax

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1614 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 07 marzec 2004
  • Skąd:Warszawa, Gdańsk, Zagrzeb
  • Motocykl:Honda XL500s, inne.

Napisano czw, 19 sty 2017 - 09:24

Dobry!


Jakoś tak się złożyło, że zachciało mi się wejść w posiadanie klasycznego enduro.
Pojawiło się ogłoszenie, pojechałem, posłuchałem, obejrzałem - kupiłem z myślą że cena niska, trochę podpicuje, zrobię łańcuszek rozrządu, pierścienie, łożyska, załatwię problem wypadającego pierwszego biegu - i przejeżdżę pół Europy. 
Niestety, kilka kilometrów po zakupie XL500s - która ostatnie lata spędziła w szopie - głowica postanowiła o sobie znać. Chcę ją zrobić pod siebie, bez żadnego druciarstwa - ma mnie zawieźć na Wyspę Man - będę pisał licencjat bazujący na badaniach prowadzonych tam przez miesiąc - z wyścigiem włącznie. 

 

Szybka kontrola okazała się bardzo mało wesoła. Głowicę naprawiał w najlepszym wypadku kowal, czerwony silikon który nieśmiało wystawał na zewnątrz silnika, w jego środku urządzał sobie istne eldorado. Gwinty też mają już swoje najlepsze dni za sobą. Wałek rozrządu na jednej krzywce jest mocno wytarty, druga jak cię mogę. Z jednej strony wałek został stoczony i "łożyskuje się" w tulejce. Dźwigienki zaworowe też wydają mi się dalekie od akceptowalnych.

Co mnie zaskakuje - motocykl zapalał dość ochoczo, po lekkim podniesieniu obrotów jałowych dawał radę je utrzymać, silnik nie był może cichy - ale nie wydawał mi się też rozjechany do granic możliwości. 

Pytania właściwe:

- Czy warto robić głowicę wraz z wałkami u Świątka? Oferują wałek seryjny jak i nad wymiarowy w rozsądnej cenie. Moja głowica ze względu na ilość patentów, zużytych gwintów, silikonowych zaślepek i tym podobnych - raczej nie nadaje się do dalszej współpracy więc tak czy siak czeka mnie znalezienie przyzwoitego egzemplarza do zgrania z nowym wałkiem. 

- Czy ktoś kojarzy miejsca poza znanymi portalami aukcyjnymi gdzie można poszukiwać części do tego motocykla? A może zna kogoś komu zalega nawet uszkodzona, ale godna ratowania głowica?

 

- Czy ktoś z forum miał styczność z tłokami Cruzinimage_co - z Ebaya? Widzę że produkują sporo części do klasyków, zarówno na forach Angielskich jak i Amerykańskich są chwalone. 

- W co ja się wpakowałem?

Na zdjęciu już po długim czyszczeniu i zakupie oryginalnego baku. 

1_medium.jpg

 

 



#2 rozek

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2755 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 grudzień 2002
  • Skąd:Wysokie Mazowieckie
  • Motocykl:rd50 racer

Napisano czw, 19 sty 2017 - 12:25

Czekam na relacje. Mam troche swiezszy model xl350r, to naprawde fajne motorki

#3 rozkosmany

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 152 postów
  • Na FM od: 20 czerwiec 2014
  • Skąd:Wyspa
  • Motocykl:Honda CBR 1000f

Napisano pon, 23 sty 2017 - 21:53

Jeżeli tak słabo to wygląda jak piszesz to wal na ebaya uk i zapewne wyłowisz jakąś głowicę która będzie OK.  Dasz na luz to w cenie tego wałka cały silnik znajdziesz.  Znam z doświadczenia :)   Angole nabywają sprzęta- wielu z nich jechnie się raz czy dwa- zaliczy glebe- baba mu potem nie pozwoli na jazdę- stoi w garażu czy innej szopie z 10 czy 20 lat- ptaki na to srają i za parę groszy wyrwiesz.



#4 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - tańczący z winklami

  • Super-Moderatorzy
  • 8587 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano wto, 24 sty 2017 - 12:25

http://www.ebay.de/s...l 500s&_sacat=0


Piekło było pełne więc wróciłem.
lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |