Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Yamaha x-max 125 przegląd paska, filtrów itp

yamaha xmax x-max 125 zakup

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 hadman

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 20 kwiecień 2016
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:YAMAHA X-MAX 125 2010r

Napisano czw, 05 sty 2017 - 10:18

Witam,

zakupiłem niedawno motur Yamaha x-max 125, z 2010 roku 

 

link do fotki motura :

http://i.imgur.com/C5iBWxB.jpg
http://i.imgur.com/azPpmzx.jpg
http://i.imgur.com/E2JMUPX.jpg
http://i.imgur.com/haSokDV.jpg
http://i.imgur.com/xQYast0.jpg
http://i.imgur.com/SEEUNBG.jpg

 

jeździ prosto, pali na dotyk, cicho pracuje, niepokojące kontrolki się nie świecą - ogólnie wydaje się dobry egzemplarz, do tego nowe oponki michelina city z przodu i z tyłu   ;)

jedyne co zauważyłem to przetarcie po prawej stronie na rurze wydechowej, na poręczy pasażera i na prawej manetce - jakby przetarł się delikatnie o ścianę. Nie ma dużych zadrapań co by wskazywało aby leżał ale możliwe ze po prostu się nie znam też tak aby to ocenić.

przebieg ma jaki ma - 19,5 tys. - nie wiem czy to super dużo czy nie ale chyba nie mało jak na 2010 rok.. w każdym razie Pan który mi to sprzedał mówił aby pilnować aby był zawsze olej i woda to wtedy silnikowi nic nie grozi. A nawet jak coś to naprawa tego silnika ponoć nie jest super kosztowna..

 

wczoraj rozebrałem filtr powietrza i dekielek od paska ściągnełem i porobiłęm fotki

co myślicie ?  Pasek w dobrym stanie, osłonka 

 

link do filmiku :

 

link do fotek bez dekielka : 

IMG_2461.jpg IMG_2462.jpg IMG_2463.jpg
 
IMG_2466.jpg IMG_2467.jpg IMG_2468.jpg
 
IMG_2469.jpg 
 
Co myślicie ? 
jaki olej do tego lać i skąd brać najlepiej filtry ? 
doradźcie co na sezon należałoby zrobić   :)
Papiery przetłumaczone - teraz czekam aż śnieg stopnieje i idę na przegląd i potem po dalsze papierki ( dow. rej + oc )

Użytkownik hadman edytował ten post czw, 05 sty 2017 - 13:44


#2 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1501 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano czw, 05 sty 2017 - 10:51

Olej (wraz z przekładniowym), płyny (chłodniczy, hamulcowy) i filtry do wymiany, jak to w przypadku każdego nowego nabytku. Nie słuchaj, że było zmieniane, po prostu zmień i będziesz wiedział co zalane. Akurat 7 lat to najwyższy czas na ich wymianę a podejrzewam, że hamulcowy i chłodniczy od nowości nie zmieniane. To są groszowe sprawy. Nie oszczędzaj na tym, lej produkty dobrych marek, ja polecam Valvoline. Pasek zostaw w spokoju bo jest na 99% oryginalny a jak wstawisz zamiennik to może być loteria. Chyba, że w ASO Yamahy zamówisz oryginał to możesz wymieniać. Dla świętego spokoju rozkręć wariator, oceń stan talerzy (nie mogą mieć wyczuwalnych rowków), wyczyść rolki i ich prowadnice żeby wszystko było czyste i się płynnie przesuwało. Filtry jakie markowe weźmiesz to będzie dobrze, nawet Hiflo możesz dać bo robią do tego modelu i olejowe i powietrzne. Specyfikację oleju znajdziesz w serwisówce, którą sobie załatw / ściągnij bo przyda się nie raz.

 

A co do przebiegu: masz 7 letni, markowy skuterek. Przebieg ~20 000 km daje rocznie niecałe 3000 km. Odpowiedz sobie sam na pytanie, co to jest. Podpowiem - to jest NIC. Ja nie miałem jeszcze nigdy sezonu, w którym bym zrobił mniej niż 5000 km rocznie. Nawet jak latałem skuterkiem 50 ccm. A w sezonie 2015 rekordowo zrobiłem 16 000 km ;)



#3 hadman

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 20 kwiecień 2016
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:YAMAHA X-MAX 125 2010r

Napisano czw, 05 sty 2017 - 13:50

Witam,

dziękuję za odpowiedź,

 

olej na pewno wymienię w silniku + filtr oleju 

płyn chłodniczy - nawet nie wiem gdzie znajduje się wlew :/ 

w hamulcach widzę już na minimum przy manetkach.. ale też nie wiem gdzie wlewać :D ( czy mam zlać stary płyn hamulcowy i wlać nowy )

 

jestem po przesiadce ze starego skutera gdzie tylko olej się pilnowało aby był w zbiorniczku wyrównawczym więc nie bądźcie źli że nie wiem podstawowych rzeczy. :P 

 

przydała by mi się delikatna pomoc w doborze tych wszystkich filtrów abym wiedział jakie marki wybierać. Za wariator nie będe się zabierał bo nie mam klucza z regulacją "nm" . Więc do rolek się nie dostanę raczej bo wydaje mi się że jednak jakąś wiedzę tam trzeba mieć aby coś nie zepsuć :P 

 

czyli przebiegiem się nie przejmować, mówisz :D? testową jazdę już miałem parę KM i wszystko przynajmniej dla mnie jest OK :) 

 

jak byś mógł mi pomóc z doborem wszystkich olejów i filtrów byłbym wdzięczny 



#4 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9472 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pią, 06 sty 2017 - 11:41

Olej np. Valvoline Synpower, albo cokolwiek byle nie Motul czy Castrol. Filtr Hiflo. Klamka hamulca do regulacji (albo klocki do wymiany - najlepiej sinterowe). Płyn hamulcowy spuszczasz odpowietrznikiem przy zacisku (załóż wężyk żeby nie usyfić tarczy) jednocześnie dolewając świeżego do zbiorniczka. Chodzi o to żeby nie zapowietrzyc układu. Płyn hamulcowy zwykły DOT4.


Why... So... Serious
 

#5 bruns

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 302 postów
  • Na FM od: 07 marzec 2013
  • Skąd:Whitestock

Napisano pią, 06 sty 2017 - 15:04

" Olej np. Valvoline Synpower, albo cokolwiek byle nie Motul czy Castrol "

To ciekawe ? A niby czemu to ?



#6 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9472 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pią, 06 sty 2017 - 15:10

Bo to są najczęściej podrabiane marki na rynku.



I generalnie drogie te oleje - płacisz za markę a jakość taka sobie.


Why... So... Serious
 

#7 Ancymon

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 58 postów
  • Na FM od: 28 listopad 2016
  • Skąd:Menczywoda
  • Motocykl:Dziaponski

Napisano pią, 06 sty 2017 - 18:26

Motul taki sobie ? w porównaniu do jakiego oleju ? Podróby to chyba przy kupnie w opakowaniach zastępczych albo na litry z beczki , jeszcze mi się nie zdazyło żebym kupił jakis podejrzany olej fabrycznie zapakowany , a może tylko tak z plotek to się wyniosło ?


Użytkownik Ancymon edytował ten post pią, 06 sty 2017 - 18:28


#8 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9472 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pią, 06 sty 2017 - 19:41

Masz, poczytaj sobie: http://forum.motocyk...19#entry2305461


Why... So... Serious
 

#9 hadman

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 20 kwiecień 2016
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:YAMAHA X-MAX 125 2010r

Napisano sob, 07 sty 2017 - 10:43

a ma to znaczenie czy syntetyk, pół, czy mineralny lać do silnika ? i do przekładni ? 

http://allegro.pl/mo...5580373743.html

wydaje mi się że ten olej będzie dobry do mojego motura.

 

potrzebuję wiedzieć jaki olej do przekładni lać ;P


Użytkownik hadman edytował ten post sob, 07 sty 2017 - 11:17


#10 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1501 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 07 sty 2017 - 11:18



Motul taki sobie ? w porównaniu do jakiego oleju ? Podróby to chyba przy kupnie w opakowaniach zastępczych albo na litry z beczki , jeszcze mi się nie zdazyło żebym kupił jakis podejrzany olej fabrycznie zapakowany , a może tylko tak z plotek to się wyniosło ?

 

Jeszcze mało wiesz.

 

Wbrew pozorom to u nas bardzo łatwo naciąć się na podróbkę Motula. Sam się naciąłem, 4 litrowa bańka Motula 5100, kupiona w jednej z większych hurtowni motoryzacyjnych w Polsce. Do dzisiaj mam ten olej w garażu, używam na dolewki do starego auta.

 

Tak wygląda, to jest na 100% podróbka, ciekawe czy byś łatwo rozpoznał. Podejrzewam, że w Polsce to przynajmniej połowa Motula jest nie oryginalna ale ludzie o tym nie wiedzą i leją - skoro podróbkę można dostać w wielkiej hurtowni.

 

DSCF4442.jpg

 

 



a ma to znaczenie czy syntetyk, pół, czy mineralny lać do silnika ? i do przekładni ? 

 

Olej wlewaj zawsze taki, jaki przewidział producent. Ściągnij sobie serwisówkę albo książkę obsługi, tam będziesz miał podane, jakiej lepkości olej oraz jakie ma spełniać normy i taki wlej. Najczęściej podana jest tabelka z zakresem temperatur, w jakich będzie pracował silnik i na jej podstawie dobierasz lepkość. Musisz poczytać co jest zalecane, oczywiście najlepiej lać dobrej klasy olej syntetyczny ale są wyjątki, choćby w moim R1150GS od wyjazdu z salonu jest lany mineralny 20W50 bo taki przewiduje producent do boxera chłodzonego powietrzem i olejem.



#11 hadman

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 20 kwiecień 2016
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:YAMAHA X-MAX 125 2010r

Napisano sob, 07 sty 2017 - 11:28

wydaje mi się że nie będzie podróbki w motostacja.pl
 
więc chyba wezmę olej do silnika 2x :
Klasa jakości: API SG/SH/SJ/SL/SM/SN     JASO MA2 - wystarczający powód aby go kupić ;) pasuje z tym co pisze w serwisówce 
 
 
 
Olej przekładniowy :
 
w serwisówce rozpiska : SAE 10W-30 type SE motor oil

 

http://allegro.pl/motul-trasoil-10w30-1l-olej-do-przekladni-2t-i5574053683.html 

 

jest ok czy szukać innego ?

 

 

płyn hamulcowy dot4 styka tak?

 

mam jeszcze pytanie gdzie w tym skuterze znajduje się zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego ;)? szukam po tej serwisówce ale nie mogę znaleźć :/ 


Użytkownik hadman edytował ten post sob, 07 sty 2017 - 11:51


#12 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1501 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 07 sty 2017 - 11:53

5100 to półsyntetyk, 7100 to syntetyk.

A to, co kto poleca to już indywidualna sprawa. Motul to jedynie stąd bym się odważył kupić bo wiem, że człowiek sprawdzony i sprzedaje na 100% oryginalne, drożej niż te niewiadomego pochodzenia z Allegro ale masz pewność co do pochodzenia, napisz mu wiadomość co potrzebujesz a odpisze z ceną: http://lucart.pl/art...-przekladniowe/

 

Od momentu wpadki z Motulem leję tylko Valvoline, kosztuje dużo mniej niż Motul, mam sprawdzony sklep z dobrymi cenami, fachową obsługą oraz świeżymi i oryginalnymi olejami (chociaż nie spotkałem się jeszcze z podróbkami tego oleju): https://www.najlepszeoleje.pl

 

Nie mam laboratorium żeby porównać jakość olejów tych producentów, jedynie na podstawie pracy silnika, pracy sprzęgła, pracy na zimno oraz tego, że w silniku nie zostaje żaden syf ani czarna maź mogę stwierdzić, że Valvoline jest bardzo dobrym olejem bo problemów nie mam.



#13 hadman

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 20 kwiecień 2016
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:YAMAHA X-MAX 125 2010r

Napisano sob, 07 sty 2017 - 11:57

Valvoline leję obecnie do mojego BMW :) wiem że to dobry olej

mógłbyś mi zaprezentować odpowiedniki tych olejów z firmy valvoline które mógłbym zalać do skuterka?

w sumie 

https://www.najlepsz...klowy-2016r-/29

ma JASO MA2 :) więc tez jest dobrze


Użytkownik hadman edytował ten post sob, 07 sty 2017 - 11:58


#14 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1501 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 07 sty 2017 - 12:09

wydaje mi się że nie będzie podróbki w motostacja.pl

 

 

Jedna, wielka niewiadoma ;) Nie znam tego sklepu, mi podróbkę sprzedali w hurtowni (nie podam nazwy bo nie chcę potem po sądach chodzić), w której zaopatruje się jakieś 90% warsztatów w tym kraju ;)

 

 

mógłbyś mi zaprezentować odpowiedniki tych olejów z firmy valvoline które mógłbym zalać do skuterka?

w sumie 

https://www.najlepsz...klowy-2016r-/29

ma JASO MA2 :) więc tez jest dobrze

 

Albo możesz też zalać SynPower 4T 10W50, książka też go dopuszcza a na ciepłe lato będzie nawet lepszy :)


Użytkownik Qadrat edytował ten post sob, 07 sty 2017 - 12:09


#15 hadman

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Na FM od: 20 kwiecień 2016
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:YAMAHA X-MAX 125 2010r

Napisano sob, 07 sty 2017 - 12:19

SAE 10W-30, SAE 10W-40, SAE 15W-40, SAE 20W-40 or SAE 20W-50

 

 

nie ma tu 10w50 ;)


Użytkownik hadman edytował ten post sob, 07 sty 2017 - 12:19


#16 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1501 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 07 sty 2017 - 12:20

W tabelce "klimatycznej" masz 10W50.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: yamaha, xmax, x-max, 125, zakup

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |