Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Yamaha TTR600 czy Honda XR600R


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 MisterDui

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 51 postów
  • Na FM od: 07 listopad 2014
  • Skąd:Podkarpacie
  • Motocykl:Motorynka

Napisano pon, 28 lis 2016 - 22:00

Cześć. Mam zamiar kupić w niedalekiej przyszłości TTR600 albo XR600R. Bardziej mnie interesuje XR600R bo lżejsza waży około 125kg a TTR600 150kg i z tego co wychodzi z danych technicznych mocniejsza. Ale patrzyłem na YT i zdaje mi się że TTR lepiej jedzie od XR. Mógł by się ktoś wypowiedzieć najlepiej kto ma któryś z tych sprzętów :D

Moto zamierzam używać w 70% teren z 30% droga.

Jakieś wady i plusy tych motorków bym też prosił :)

Który z tych motorków jest lepszy? ;)

Z góry dzięki :)


Użytkownik MisterDui edytował ten post pon, 28 lis 2016 - 22:06


#2 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Forumowicze
  • 6461 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano wto, 29 lis 2016 - 00:57

Z dwojga zlego lepiej XR , aczkolwiek zazwyczaj sa to starsze roczniki , wiec szykuj sie na remont , tu mozna trafic na świeższy i bardziej zadbany model TTRki. Osobiscie mialem XR 600R z 94 i po przesiadce na LC4 wcale mi jej nie zal , mimo ze lzejsza i zwrotniejsza od LC4, to do KTMa mocowo i zawieszeniowo a także bezusterkowoscia bylo jej daleko. Ciagle awarie i remonty , kiepski zawias - strasznie wtedy zawiodlem sie na "ikonie" niezawodnosci  , rama z cieniutkich rurek aby zbic mase i potrafi pekac . Wiec szukaj co w lepszym stanie , bo i to i to potrafi narobic kosztow . TTR mial koles i niestety nie dosc ze rama pekala na spawach ( brak kolyski) , to skrzynia sie posypala , troszke ciezkie i slabawe , zawias mimo ze ohlins i ups marzhotti na przodzie jakis taki kapciowaty jak to w japoncu .


Użytkownik Nitomen edytował ten post wto, 29 lis 2016 - 01:05

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#3 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5193 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano wto, 29 lis 2016 - 06:43

jak 70% teren to xr :D 

lżejsza , mocniejsza .......

 

ja miałem 4 lata xr600  pancerny sprzęt , 2 lata jeździłem gruchotem do remontu który palił 1,5l oleju /100km i zabić jej nie mogłem :D 

zawias przód jest tragiczny , a reszta obleci 


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#4 MisterDui

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 51 postów
  • Na FM od: 07 listopad 2014
  • Skąd:Podkarpacie
  • Motocykl:Motorynka

Napisano wto, 29 lis 2016 - 09:02

jak 70% teren to xr :D 
lżejsza , mocniejsza .......
 
ja miałem 4 lata xr600  pancerny sprzęt , ja jeździłem gruchotem do remontu który palił 1,5l oleju /100km i zabić jej nie mogłem :D 
zawias przód jest tragiczny , a reszta obleci


Ile wyniusł Cie remont? :) mógł byś mi bardziej opisać czemu przedni zawias to tragedia? Słyszałem że podobno rama lubi pękać przy mocowaniu amorka tył. I chyba kupie XR600R tylko jakie roczniki najlepiej kupować? :D

#5 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Forumowicze
  • 6461 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano śro, 30 lis 2016 - 08:35

Od roku 90 na dwoch tarczach, do końca klepania nie bylo zmian. Remont to ok 4 tys zl , zalezy od tego jakie części użyjesz oryginal czy akcesoryjne.
KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#6 MisterDui

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 51 postów
  • Na FM od: 07 listopad 2014
  • Skąd:Podkarpacie
  • Motocykl:Motorynka

Napisano śro, 30 lis 2016 - 19:44

Od roku 90 na dwoch tarczach, do końca klepania nie bylo zmian. Remont to ok 4 tys zl , zalezy od tego jakie części użyjesz oryginal czy akcesoryjne.

A na co patrzeć przy zakupie takiej XR600R ? :)

Edit;

Ma ktoś filmik jak ta xr600 ma odciecie ? Bo szukam na internecie bardzo długo i nie mogę znaleźć a chciał bym usłyszeć jak odcina :D 


Użytkownik MisterDui edytował ten post śro, 30 lis 2016 - 21:56


#7 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5193 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano nie, 11 gru 2016 - 19:21

nie ma odcięcia prawdopodobnie :D 3 czy 4 lata miałem i nigdy nie słyszałem 

 

zresztą ten motocykl śmiga środkiem , nie ma sensu go kręcić do samego końca bo wtedy ten silnik oprócz huku i szybkiego nagrzewania się nic nie generuje to nie ćwiara 4t w wyczynie....

 

 

Ile wyniusł Cie remont?  :) mógł byś mi bardziej opisać czemu przedni zawias to tragedia? Słyszałem że podobno rama lubi pękać przy mocowaniu amorka tył. I chyba kupie XR600R tylko jakie roczniki najlepiej kupować?  :D 

 

3 tys robiony na tanich gratach bez skrzyni i głowicy  sprzęgła też nie ruszałem .......w sumie tłok , tulejowanie ( trfiłem egzemplrz na nicasilu bez nicasilu )łańcuszek , głowica to jakaś kosmetyka ( szlif gniazd , planowanie , uszczelnicze , zaworów czy prowadnic nie ruszałem ) korba , łożyska wału , coś tam jeszcze by się znalazło szczerze to już nie pamiętam :D

 

 

 

z drugiej strony - ja uważam że tłok wossner do niej to trochę przerost formy nad treścią chyba że chcesz iść w jakiś ostry tuning , ja 2 lata latałem na tkrj i nic się nie działo złego....

 

przedni zawias to tragedia bo jest za miękki , atakujesz podjzd na pełnej piździe , a tu przód ci się wbija w górkę i lecisz przez kierownicę :D  max można tam wbić 1 bar powietrza , nieznacznie się utwardza ale u mnie od lajtowych skoków z takim ciśnieniem ( a ważę 97kg ) zaraz się wylał i znowu zrobił miękki.......

 

85 miała normalne ssanie i gaźnik z XL mam wrażenie że najprzyjemniej paląca xr na zimno

do chyba 91 był bęben z tyłu i ja uważam że jak latasz w offie ten bęben w zupełności styka , a szczęki są prawie wieczne a tanie klocki jak latasz w błocie to nie zdążysz się obejrzeć a ich nie ma

 

Któryś jeden rocznik miał nicasil , teoretycznie chyba 88 , i jej należałoby unikać bo nicasil w chłodzonym powietrzem starym sprzęcie to kłopoty i koszty, w praktyce 90% XR to składaki , moja była niby 1990 i też miała nicasil .


Użytkownik michoa edytował ten post nie, 11 gru 2016 - 19:35

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#8 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Forumowicze
  • 6461 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano pon, 12 gru 2016 - 11:43

mi w TKRJ szybko zjadlo pierscienie , po 3 tys km byla szpara kilka mm, ale nie ja robilem szlif , wiec moze ktos za grubo zrrobil , Tylko ze beben jak wytarty to masz piaste do wymiany . a tarcza w 5 min zejdzie z piasty i zawsze widzisz jaki jest stan okladzin i traczy, no i tak blota nie zbiera w srodek ( ale to szczegol) . Wersja z autodekompresatorem moze miec z nim problem , czesto zacinaly sie , ale ponoc mozma usunac , tylko trzeba zaslepic samarowanie ww ustrojstwa  ( i tak jest reczny). Generalnie to juz zabytki i ciezko znalesc cos ladnego - na olx widze sa 3 sztuki . 


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#9 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5193 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano pon, 12 gru 2016 - 20:58

 

Wersja z autodekompresatorem moze miec z nim problem

 

no u mnie się notorycznie zacinał jedna z dosyć wkurwiających wad 

Szczególnie kiedy motocykl stał długo -raz albo 2 razy kopnąłeś i kopka miękka jakby świecy nie było nie idzie znaleźć GMP ani nic .......

Najpierw z czuciem opukiwałem młotkiem dekiel zaworowy i puszczało potem wynalazłem brdziej cywilizowaną metodę -wrzucic 2 bieg i bez sprzęgła na siłę ją przeciągnąć do tyłu , słychać było kliknięcie spod dekla i puszczało :D wtedy luz i palimy 

 

jak była palona raz na 2 tygodnie to prawie zawsze z tym walczyłem i przed i po remoncie 

 

 

mi w TKRJ szybko zjadlo pierscienie , po 3 tys km byla szpara kilka mm, ale nie ja robilem szlif , wiec moze ktos za grubo zrrobil ,

 

ja pierwszego tkrj jakiego kupiłem to znalazłem nowego na allegro za 199 zł plus przesyłka :D no i pierścienie były od innego zestawu nie pasowały w ogóle , próbowałem coś z tym rzeźbić wkońcu kupiłem kolejnego na ten sam szlif za ,,normalną'' dla tego tłoka cenę ok 320 zł i tu wszystko było ok 

w sumie wydałem tyle co na wossnera ale chytry 2x płaci :D 

 

 

Tylko ze beben jak wytarty to masz piaste do wymiany

 

no właśnie piasta koła tył - u kumpla to samo było i u mnie zniszczone gniazda pod łożyska , ja leciałem na drucie kupowałem najtańsze łożyska i wklejałem na klej do łożysk , jakiś czas to wytrzymywało i znowu ale zwróc uwagę na to bo to jest nienaprawialne w zasadzie tylko nowe koło......


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |