Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Cezet 175 nie chce odpalić


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 AgentKarol

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 27 listopad 2016
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:Cezet 175

Napisano nie, 27 lis 2016 - 15:06

Witam. Kupiłem cezetke 175 487 88rok, kupiłem do niej nowy akumulator 6V i odwrotnie podłączyłem kable. Pojeździłem chwilę i zaczęła palić klemy, tym razem podłączyłem akumulator tak jak powinno być i nie chciała odpalić :(. Po dłuższym namyśle zobaczyłem, że bezpiecznik jest spalony więc go odlaczylem i jeździłem bez. Później znów zaczęła palić kable jak jechałem, zgasilem ją i przypchałem do domu. Od tamtej pory nie mogę odpalić jej nawet na pych. Drodzy motomaniacy co może być nie tak? Szczerze odpowiadam, że jestem trochę zielony w tych sprawach...

#2 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1367 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano nie, 27 lis 2016 - 17:06

Najpewniej masz teraz zwarcie w obwodzie zapłonu. Bez uporządkowania elektryki będziesz mógł tylko mięśnie ćwiczyć.Swoją drogę to co zrobiłeś z akumulatorem to lipa na całego.



#3 AgentKarol

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 27 listopad 2016
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:Cezet 175

Napisano nie, 27 lis 2016 - 17:22

Wiem właśnie kurcze,że lipa. :( może jeszcze jakieś sugestie co może być nie tak?

A może regulator napięcia się spalił?

#4 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1367 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano nie, 27 lis 2016 - 19:40

Na odległość to można tylko zgadywać. Sprawdź czy nie widać stopionej izolacji na przewodach. Jak wyeliminowałeś bezpiecznik to jego rolę przejęły kable. A te jak sam stwierdziłeś zaczęły się palić. Na pewno coś musiało się zewrzeć z masą. regulator jak jest mechaniczny to raczej przetrwał takie kombinacje. Jak jest elektroniczny to wielce prawdopodobne, że już się usmażył. Tak jak napisałem teraz trzeba brać schemat do ręki i po kolei sprawdzać wszystkie połączenia, zwłaszcza idące od prądnicy do stacyjki i dalej do zapłonu.



#5 AgentKarol

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 27 listopad 2016
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:Cezet 175

Napisano nie, 27 lis 2016 - 19:47

Będę sprawdzał jutro. A czy to możliwe, że jeżeli bym miał spalony regulator to dlatego motor nie chce odpalić?

#6 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9071 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano nie, 27 lis 2016 - 20:08

Masz zwarcie ną żywca w instalacji więc nie odpali. Masz dużo porządków do zrobienia a po tym jak rozwiązałeś pierwszy problem i Twoje kolejne pytania po sugerowanej drodze diagnostycznej HD obawiam się, że bez pomocy kogoś kumatego się nie obejdzie.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#7 AgentKarol

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 27 listopad 2016
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:Cezet 175

Napisano nie, 27 lis 2016 - 20:23

Więc nic innego jak brać jutro schemat i do dzieła




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |