Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Road King EVO, 1997, parę pytań.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 guit

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • H-D
  • 10 postów
  • Na FM od: 27 styczeń 2016
  • Skąd:Lublin/Świdnik
  • Motocykl:H-D FLHTCUI Electra Ultra

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 08:47

Cześć,

mam pytania, które nasunęły się po paru miesiącach ujeżdżania RK.

I. Bieg jałowy.

1. Czy to rzeczywiście częsta przypadłość w tym modelu, że ciężko na pracującym silniku wyłapać "N"? Jak troszkę przygazuję, uda mi się wrzucić luz. Ale nie jest to nic łatwego  ;)

II. Zawieszenie przód.

1. Przy uskoku "w dół" (koło luźno opada w dół), słyszę metaliczne stuknięcie - czy tak wygląda konstrukcja zawieszenia z przodu, czy czegoś mi brakuje/coś się posypało?

 

Dzięki za ewentualne podpowiedzi,

Zbyszek

 



#2 HARAS

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 126 postów
  • Na FM od: 02 listopad 2013
  • Skąd:POLAND-południowo-wschodni
  • Motocykl:Electra Classic 1992r.

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 20:14

Co do luzu to ciągnie ci lekko sprzęgło ustaw luz na klamce , jeśli to nie pomorze to może być już końcówka sprzęgła 



#3 streng9

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • H-D
  • 154 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 styczeń 2010
  • Skąd:Katowice
  • Motocykl:Road King

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 21:56


I. Bieg jałowy.

1. Czy to rzeczywiście częsta przypadłość w tym modelu, że ciężko na pracującym silniku wyłapać "N"? Jak troszkę przygazuję, uda mi się wrzucić luz. Ale nie jest to nic łatwego  ;)

Warto sprawdzić czy sprzęgło jest dobrze wyregulowane, ale problem ze znalezieniem luzu na wolnych obrotach jest tak powszechny, że możesz przyjąć, że ten typ tak ma.


II. Zawieszenie przód.
[color=rgb(40,40,40)][font=helvetica]
1. Przy uskoku "w dół" (koło luźno opada w dół), słyszę metaliczne stuknięcie - czy tak wygląda konstrukcja zawieszenia z przodu, czy czegoś mi brakuje/coś się posypało?[color=rgb(40,40,40)][font=helvetica]
 

To tak nie powinno działać - coś się posypało.
<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

#4 Wallygatorr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Moderatorzy
  • 701 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano śro, 14 wrz 2016 - 06:48

1. Jaki olej w sprzęgle? Jaki poziom oleju w sprzęgle? Na pewno sprzęgło do regulacji, jeśli było źle ustawione to sprzęgło do roboty. Regulacja sprzęgła to nie tylko linka/klamka! Bardzo częsta przyczyna problemów z luzem - uszkodzone sprzęgło wskutek niewłaściwej regulacji...
W HD luz można znaleźć z przegazówką (tak do 1500 RPM) i jest to łatwe, musisz wyczuć w którym miejscu ten luz jest, ALE układ sprzęgło skrzynia musi być sprawny/normalnie zużyty, mieć odpowiedni olej i odpowiedni jego poziom. Odradzam Formula od HD i wynalazki typu ATF.
Oczywiście jest możliwość, żeby skrzynia HD chodziła bez stuków i luz wskakiwał zawsze be wysiłku, ale tu potrzeba troszkę więcej wysiłku...
2. Chodzi o motocykl na podnośniku i koło w powietrzu? Czy w normalnym użytkowaniu - np. odbicie po wpadnięciu w dziurę?
Sprawdź, czy przewód hamulcowy nie uderza o błotnik... Jeśli nie, to przednie zawieszenie do przeglądu...

Motocykl miał przygody? Ktoś w nim dłubał? Dlaczego sprzedał? To może dać wskazówki czego jeszcze się w nim spodziewać...

#5 guit

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • H-D
  • 10 postów
  • Na FM od: 27 styczeń 2016
  • Skąd:Lublin/Świdnik
  • Motocykl:H-D FLHTCUI Electra Ultra

Napisano śro, 14 wrz 2016 - 07:36

 

1. Jaki olej w sprzęgle? Jaki poziom oleju w sprzęgle? Na pewno sprzęgło do regulacji, jeśli było źle ustawione to sprzęgło do roboty. Regulacja sprzęgła to nie tylko linka/klamka! Bardzo częsta przyczyna problemów z luzem - uszkodzone sprzęgło wskutek niewłaściwej regulacji...
W HD luz można znaleźć z przegazówką (tak do 1500 RPM) i jest to łatwe, musisz wyczuć w którym miejscu ten luz jest, ALE układ sprzęgło skrzynia musi być sprawny/normalnie zużyty, mieć odpowiedni olej i odpowiedni jego poziom. Odradzam Formula od HD i wynalazki typu ATF.
Oczywiście jest możliwość, żeby skrzynia HD chodziła bez stuków i luz wskakiwał zawsze be wysiłku, ale tu potrzeba troszkę więcej wysiłku...

 

Tych wszystkich szczegółów nie poznałem niestety. Ale dowiem się wkrótce. Motocykl niebawem trafi na posezonowy przegląd. Dobrze, że mam kierunek, popróbujemy. Do tej pory słyszałem tylko, że ten typ tak ma.  :)

 

2. Chodzi o motocykl na podnośniku i koło w powietrzu? Czy w normalnym użytkowaniu - np. odbicie po wpadnięciu w dziurę?
Sprawdź, czy przewód hamulcowy nie uderza o błotnik... Jeśli nie, to przednie zawieszenie do przeglądu...

 

Przewód hamulcowy podwiązałem do ramy. Chodzi o wpadnięcie w dziurę.

 

Dzięki za wszystkie podpowiedzi, będę działał. Sam mechanikiem nie jestem i słabo się na tym znam, ale może się poznam.

 

Pozdrawiam,

Zbyszek



#6 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1426 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer, VS1400

Napisano czw, 06 gru 2018 - 07:13

Podłącze się pod temat.

 

https://www.otomoto....-ID6z2gCU.html?

 

Czy on miał taki błotnik przedni?


Audi Sport


#7 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2689 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano czw, 06 gru 2018 - 12:09

Błotnika takiego na pewno nie miał, wgniotka na tych chromach mówi jedno - coś się działo. Ale znajdź teraz nie bitego z USA...

#8 guit

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • H-D
  • 10 postów
  • Na FM od: 27 styczeń 2016
  • Skąd:Lublin/Świdnik
  • Motocykl:H-D FLHTCUI Electra Ultra

Napisano czw, 06 gru 2018 - 12:18

Dokładnie, szklanka jest wgnieciona. Ale to nie znaczy, że rama krzywa. Zawsze możesz poprosić o wykonanie ekspertyzy (z tego co pamiętam to koszt ok. 150 zł).



#9 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2689 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano czw, 06 gru 2018 - 12:48

No i chyba lepiej brać TC 88 do 2002 roku jak już

#10 farmi

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • H-D
  • 92 postów
  • Na FM od: 23 sierpień 2012
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl:Czarny Diabeł FLHRI

Napisano czw, 06 gru 2018 - 14:05

Błotnik taki miałem w suzuki marauderze ,tego co go do harasa wcisnął to bym końmi kazał włóczyć :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:



#11 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1426 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer, VS1400

Napisano czw, 06 gru 2018 - 14:08

To powiedzcie coś jeszcze o tym:

 

https://allegro.pl/o...zwyp-7707974888


Audi Sport


#12 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1191 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:HONDA GOLDWING 1800 DCT

Napisano czw, 06 gru 2018 - 14:30

Tomek jak kupisz TC i bedziesz go normalnie uzytkowal, czyli jezdzil a nie patrzyl jak na mebel, to kup sobie od razu zestaw narzedzi calowych i service manual :)


-PAXP-deijE.gif


#13 guit

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • H-D
  • 10 postów
  • Na FM od: 27 styczeń 2016
  • Skąd:Lublin/Świdnik
  • Motocykl:H-D FLHTCUI Electra Ultra

Napisano czw, 06 gru 2018 - 14:37

Właśnie miałem pisać, że EVO, to EVO ;) Chociaż przesiadłem się na TC i nie narzekam :)



#14 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1191 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:HONDA GOLDWING 1800 DCT

Napisano czw, 06 gru 2018 - 14:55

Przejechales nim choc z 50 tys mil zeby nie narzekac?


-PAXP-deijE.gif


#15 guit

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • H-D
  • 10 postów
  • Na FM od: 27 styczeń 2016
  • Skąd:Lublin/Świdnik
  • Motocykl:H-D FLHTCUI Electra Ultra

Napisano czw, 06 gru 2018 - 15:02

Jeszcze trochę mi brakuje. Ale wspominam EVO.



#16 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1426 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer, VS1400

Napisano czw, 06 gru 2018 - 15:15

Plan jest pobawić się sezon i do żyda.

Czyli co, szukać EVO?

Serio ten Twin Cam taki badziew?


Audi Sport


#17 guit

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • H-D
  • 10 postów
  • Na FM od: 27 styczeń 2016
  • Skąd:Lublin/Świdnik
  • Motocykl:H-D FLHTCUI Electra Ultra

Napisano czw, 06 gru 2018 - 15:32

Spróbuj jednego i drugiego ;) Dużo zależy od przebiegu, stanu itd. Osobiście uważam, że EVO na gaźniku (dobrze ustawionym) ma prawdziwą duszę ;)



Tylko, że za EVO z 1997 zapłacisz tyle co kilka lat młodszy TC.



#18 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1191 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:HONDA GOLDWING 1800 DCT

Napisano czw, 06 gru 2018 - 15:35

Na sezon zakladajac ze bedziez jezdzil tylko na festyny i odpusty, tudziez odpalal na pokaz jak maszyna ryczy klientom stacji powinno byc ok z evo jak i tc


-PAXP-deijE.gif


#19 buba1340

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 127 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 28 sierpień 2012
  • Skąd:Rzeszów
  • Motocykl:kilka

Napisano pią, 07 gru 2018 - 23:42

Mam i Evo i TC, jednego lubię drugiego też. Jak masz pytania to zadzwoń, bo pisać o nich to kilka dni  ;)

 

https://sprzedajemy....ea9f-nr57273920

https://www.otomoto....5-ID6Bsxpv.html

 

pzdr Piotrek



#20 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1191 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:HONDA GOLDWING 1800 DCT

Napisano pon, 10 gru 2018 - 02:02

 Nikgo nie chce odwodzic od zakupu HD, maszyna jest tylko dodatkiem, narzedziem w Twoich rekach, narzedziem do osiagniecia tego czegos. Mozesz miec bezawaryjne moto i nie miec tego, ale i odwrotnie tez.



powodzenia zycze :)


-PAXP-deijE.gif





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |