Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Romet Mińsk 125 do codziennej jazdy, nada się?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cinek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 203 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 02 październik 2005
  • Skąd:okolice Gdańska
  • Motocykl:Suzuki GS 500F,GS400L

Napisano śro, 31 sie 2016 - 12:41

Ja wiem że to g...o, że trzeba się nogami odpychać by wystartować i takie tam. ;)

Jednak po sprzedaży Suzi ostał mi się Mińsk.

W sumie mam całą zimę by doprowadzić go do stanu na tip-top.

 

Pytanie czy warto, chcę wiedzieć nim zacznę inwestować w niego pieniądze. Wiadomo że w hobby niby pieniądze się nie liczą, ale jednak. :icon_mrgreen:

 

No więc...jak ten wyrób jednośladowy znosi normalną, codzienną eksploatację??



#2 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1366 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano śro, 31 sie 2016 - 18:28

Na Białorusi czy w Wietnamie ludzie tym poruszają się na co dzień, więc na pewno da się. Ale sądząc po tym jak kiedyś szybko się pojawiły w handlu a jeszcze szybciej znikły to myślę, że jednak jakość wykonania nie zapewnia bezawaryjnej jazdy. Chyba szkoda kasy ładować w taki pojazd. Ale jak masz egzemplarz nie wymagający wielkich nakładów a sam zrobisz potrzebne naprawy to możliwe, że będziesz zadowolony z dalekiego klona DKW 125 RT.



#3 Cinek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 203 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 02 październik 2005
  • Skąd:okolice Gdańska
  • Motocykl:Suzuki GS 500F,GS400L

Napisano śro, 31 sie 2016 - 21:40

Mechanicznie wydaje się ok, odpala, jeździ, elektryka również sprawna. Wizualnie do ogarnięcia, przydałby się nowy lakier, ramkę reflektora chrupie ruda. W sumie szczegóły natury estetycznej i śmigać.

#4 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2917 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano śro, 31 sie 2016 - 21:44

Śmigaj! ja wsk 125 kręcę rocznie około 3kkm w koło komina bez żadnych problemów :)



#5 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9538 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano śro, 31 sie 2016 - 21:55

Teraz z bratem próbujemy wskrzesić życie w simsona - jak się ostatnio udało przejechać kawałek to stwierdzam że frajda też jest :). A taki Mińsk to w ogóle, nawet się nie zastanawiaj.


Użytkownik Limo edytował ten post śro, 31 sie 2016 - 21:56

Why... So... Serious
 

#6 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3968 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano śro, 31 sie 2016 - 22:06

chyba jednak do codziennej eksploatacji wolałbym skuter klasy ok. 250ccm czy jakiegoś gs500 za 2,5kzł

jeżdżącą WSKę fajnie po prostu mieć i czasem nią polatać ale niekoniecznie mógłbym jej zaufać przy codziennych przejazdach do roboty ;)

odnośnie Mińska to niestety niewiele sensownego mam do powiedzenia ponieważ moja (nie)wiedza sprowadza się do tego, że wiem jak wygląda :D

 

@Limo - Simson to porządny niemiecki sprzęt i nie ma co tego porównywać do białoruskiego wykonania mińska


Użytkownik konrad1f edytował ten post śro, 31 sie 2016 - 22:07


#7 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9538 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano śro, 31 sie 2016 - 22:11

Hmm, fakt, z Mińskiem nie miałem do czynienia. Bardziej mi chodziło o pojemność, bo 125 już robi robotę, ale na dojazdy do pracy to rzeczywiście bym nie ryzykował :D.


Why... So... Serious
 

#8 Cinek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 203 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 02 październik 2005
  • Skąd:okolice Gdańska
  • Motocykl:Suzuki GS 500F,GS400L

Napisano śro, 31 sie 2016 - 22:45

Miałem dwa GS'y, nowego 500F i używanego 400L z 1982 roku, o dziwo tym zabytkiem jeździło mi się znakomicie, dużo lepiej niż F z salonu.

Btw Simsona też mam, S50N z 1976 roku, silnik okrągły skrzynia trójka, trochę już w niego zainwestował.

 

Podjąłem decyzję, Mińska będę robił. A co mi tam. :) Najwyżej poczuję niedosyt mocy i go sprzedam. :wink:


Użytkownik Cinek edytował ten post czw, 01 wrz 2016 - 08:50


#9 Cinek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 203 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 02 październik 2005
  • Skąd:okolice Gdańska
  • Motocykl:Suzuki GS 500F,GS400L

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 11:27

Odświeżam temat, jakie są realne osiągi Mińska, ile wyciąga, długo buja się do setki?

#10 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2917 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 11:28

do jakiej setki? :D



#11 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1521 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 11:36

Mińska nie miałem ale parę razy nim jechałem bo kolega za młodu takim jeździł, prędkość maksymalna to coś koło 90 km/h i to po dłuższym rozbujaniu. Tak do 70 km/h jako tako przyspiesza a później to już jest dłuższe rozpędzanie.

 

Moje zdanie jest takie, że nie chciał bym jeździć tym polsko - radzieckim wynalazkiem, ciężko o części, trzeba pisać do różnych ludzi po forach żeby załatwić pierdoły. Dużo lepszym i o wiele lepiej wykonanym motocyklem jest MZ ETZ 150.



#12 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5158 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 12:14

kwestia czy ci ta setka potrzebna - ja śmigam na codzień kiblem 50 jeszcze z 6 barami kompresji co przypierdala 40km/h  , tygodniowo w zasadzie ok  150km robię( a jak trafi się łódź to 100 pęka w jeden dzień wtedy 250-300 w tygodniu pęk  )  i żyję .......

 

jak masz przelotową 70 i siłę ruszyć ze świateł a taka 125 ci to da to w ogóle świat i ludzie........


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#13 Cinek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 203 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 02 październik 2005
  • Skąd:okolice Gdańska
  • Motocykl:Suzuki GS 500F,GS400L

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 12:24

Muszę jeszcze tydzień wytrzymać (gips) wtedy mam nadzieję sam się przekonać jak z osiągami.

 

Od czasów gdy śmigałem motorowerami chwila upłynęła (tak >20 lat...) a najsłabsze co miałem top była Jawa 350, poza tym GS'y o których pisałem, trafiła się i jedna sześćseta (XJ).

 

W sumie kufa sam nie wiem czego chcę :biggrin: z jednej strony najszybciej co cisnąłem sprzęta to było 130 km/h i kończył się komfort jazdy, do jeżdżenia "wokół komina" po wioskach nic szybszego mi nie trzeba a z drugiej strony głowy siedzi że jednak te 40 KM pod tyłkiem to takie minimum. ;)

 

Z trzeciej strony teraz uwolniono 125 na p.j. kat. B i jakoś ludzie też tym śmigają. :)

 

 

No nic, jak pisałem muszę wytrzymać do poniedziałku, i może uda mi się samemu sprawdzić te osiągi, a pytam bo ja z tych ludzi którzy lubią wszystko wiedzieć.

 

@michoa ciekaw jestem jeszcze jak z niezawdnością, wiem z doświadczenia że z komunistycznymi wyrobami bywa baaardzo różnie a nie chciałbym utknąć gdzieś 100 km od domu bo dajmy na to korba się urwała. :icon_mrgreen:

 

@Quadrat z dostępnością części nie jest super ale też nie najgorzej, sporo tego stuffu jest na allegro ceny przystępne. W moim egzemplarzu jest już wymienione chyba pół silnika, wliczając tłok, cylinder, zębatki skrzyni i sporo innych duperszwanców. Pozostaje mi jedynie się karnąć i NIE MOGĘ, i mnie szlag trafia z tego powodu. :icon_mrgreen:


Użytkownik Cinek edytował ten post wto, 13 wrz 2016 - 12:30


#14 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1521 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 12:49

@Quadrat z dostępnością części nie jest super ale też nie najgorzej, sporo tego stuffu jest na allegro ceny przystępne. W moim egzemplarzu jest już wymienione chyba pół silnika, wliczając tłok, cylinder, zębatki skrzyni i sporo innych duperszwanców. Pozostaje mi jedynie się karnąć i NIE MOGĘ, i mnie szlag trafia z tego powodu. :icon_mrgreen:

 

No właśnie nie wszystkie części z Allegro pasują do konkretnego modelu Mińska, niedawno tutaj na forum był poruszany temat części do gaźnika typu K62C, pomagałem pytającemu szukać części i niestety ale się poddałem. Dopiero załatwił to przez jakąś osobę z forum o Mińskach.

 

http://forum.motocyk...t-125-typ-400a/



#15 Cinek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 203 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 02 październik 2005
  • Skąd:okolice Gdańska
  • Motocykl:Suzuki GS 500F,GS400L

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 13:07

Ja bym w takim układzie spróbował podpasować kompletny inny gaźnik, są tanie, mniej niż stówka za nowy i problem z bani. A w międzyczasie szukał brakującej części.



#16 Stefanek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 47 postów
  • Wiek: 53
  • Na FM od: 01 marzec 2013
  • Skąd:niedaleko Warszawy
  • Motocykl:2 x Triumph Bonneville

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 18:53

W latach 90-tych miałem Mińska. Zrobiłem nim ok. 11 tys. km kompletnie bezawaryjnie, w tym parę tras takich po 200 km w jedną stronę. Praktycznie tylko zużycie eksploatacyjne typu hamulce, łańcuch, nic poza tym. W dwie osoby (nieduże ;) ) rozpędzał się do 80 km/h. Solo szedł do 90. Na uczęszczanej trasie (typu siódemka z Wa-wy do Gdańska) zero komfortu psychicznego i jazda poboczem, ale po mieście i bocznych drogach dawał radę. Jako substytut, jak nie ma nic innego - jak najbardziej polecam.



#17 Cinek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 203 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 02 październik 2005
  • Skąd:okolice Gdańska
  • Motocykl:Suzuki GS 500F,GS400L

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 19:04

@Stefanek dzięki. Ja się naczytałem po sieci że Mińsk solo poleci nawet 120 km/h i też trochę trudno było mi w to uwierzyć. ;) A powiedz, ile Ci palił?

 

To żeby jeszcze pociągnąć temat. Ile może być REALNIE wart taki Mińsk na chodzie, bo rozpiętość cen jest od 800 zł do ponad 3000. Nie wyłożyłbym tyle za Mińska ale może nie jestem targetem? :biggrin:



#18 Cinek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 203 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 02 październik 2005
  • Skąd:okolice Gdańska
  • Motocykl:Suzuki GS 500F,GS400L

Napisano pią, 16 wrz 2016 - 18:26

Okej....Zaliczyłem pierwszą jazdę. O  problemy natury technicznej będę pytał w innym wątku.

 

Wrażenia są takie - mieliście rację, udało mi się go rozbujać do jakiś 80-100 km/h. Więc realnie pewnie z dziewięć dych. Taka rozbieżność, bo z taką dokłądnością pokazuje prędkościomierz. ;) Może byłoby szybciej asfalt mi się skończył ;) a to cudo potrzebuje pasa startowego na rozbieg. :)

 

Sprzęt muszę nieco dopieścić, uzupełnić brakujące silentblocki w mocowaniu baku, wykminić jak umocować prawą kapę żeby jej nie zgubić (pewnie skończy się na jakiejś śrubce i tyle). I kupić aku, żeby wszystko działało jak Bozia przykazała (kierunki, oświetlenie i takie tam).

 

Wtedy może wybiorę się na dłuższą jazdę i opis będzie też dłuższy. Na razie mogę napisać tyle - jedzie, no jedzie jak typowa 125 "bezpozwoleniowa". Nogami nie trzeba się odpychać, sześćdziesiątkę osiąga nawet sprawnię, osiemdziesiątkę po chwili namysłu a wyżej to już nie wiem po jakim czasie. O mam pomysł, odpalę endomondo i tym sprawdzę sobie prędkość.



#19 aloevera96

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Na FM od: 01 wrzesień 2017
  • Skąd:Śląsk
  • Motocykl:będzie

Napisano śro, 13 wrz 2017 - 13:07

Mogil byście mi coś polecić ze 125 na początek,? Wiem że z Dziaduniami są różne problemy.... ale może taki model który sprawia najmniejszy problem?? Plizzz. Chce jeżdzić na Dziaduniu!!  :biggrin:


beznazwy1dqd.gif


#20 Klas500

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 643 postów
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Triumph Tiger 1050

Napisano śro, 13 wrz 2017 - 13:25

Mogil byście mi coś polecić ze 125 na początek,? Wiem że z Dziaduniami są różne problemy.... ale może taki model który sprawia najmniejszy problem?? Plizzz. Chce jeżdzić na Dziaduniu!!  :biggrin:

ETZ 125 - najmniej awaryjna z zabytków i największy fan z jazdy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |