Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Kupno pierwszego motoru Crossa .

#cross #dla #poczatkujacego #

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mailo95

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 11 maj 2016
  • Skąd:z Domu

Napisano czw, 12 maj 2016 - 11:53

Witam wszystkich  , mam do was pewne pytania związane z motorem a ściślej pisząc Crossem . Otóż chcę sobie za parę miesięcy kupić crossa , ale nie mam kompletnie pojęcia jakiego , nie znam się na tym kompletnie , możecie się śmiać , ale  jedyny motor jaki miałem to był komarek i to z ręcznymi biegami . Nigdy nie mogłem sobie pozwolić ja motor , gdyż mój tata jest sceptyczny do motorów .... Za niedługo wybieram się do pracy , no i zbieram pieniądze i kupuje sobie motor i robię prawo jazdy  , dziś już mnie nikt nie powstrzyma :D , wolę się dowiedzieć teraz co mi doradzicie , gdyż mam jeszcze czas na namysł , niż potem się śpieszyć , wydaje mi się że 125 była by idealna na pierwszy raz , ale mogę się mylić . Dodam że jestem dość chudy 180cm wzrostu i tylko 55 kg wagi , ale siłę się poprawi hehe , proszę o jakieś mądre rady , pozdrawiam serdecznie ;).



#2 DZIKOWSKI

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1778 postów
  • Na FM od: 31 październik 2011
  • Skąd:z brzucha
  • Motocykl:2T,4T

Napisano czw, 12 maj 2016 - 12:16

Jaką kase planujesz wydać ?


Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

 


#3 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1468 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano czw, 12 maj 2016 - 12:30

Jaką kase planujesz wydać ?

 

I ja bym jeszcze dodał, czy to ma być faktycznie sprzęt cross do ostrego latania po torze czy może jednak enduro do latania po polnych drogach? :)



#4 Mailo95

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 11 maj 2016
  • Skąd:z Domu

Napisano czw, 12 maj 2016 - 12:36

Przepraszam nie napisałem najważniejszych rzeczy , na samego crossa , przeznaczył bym do 8 tys , resztę sprzętu  kupię osobno  , kask , google itd. Co do tego jaki to ma być cross to cholercia sam nie wiem , ale wydaje mi się że takim którym będę mógł jeździć po lasach , jakieś wzniesienia . To raczej by mnie najbardziej interesowało .



#5 Brylu 1989

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 140 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2007
  • Skąd:Namysłów
  • Motocykl:KTM 450 SX

Napisano pią, 13 maj 2016 - 19:05

czyli rozmawiamy o Enduro już mamy szablon ,wg którego będziemy się kierować


Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 ---> 

Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450 


#6 mort3n

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 554 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 26 kwiecień 2015
  • Skąd:Z nad morza
  • Motocykl:Yamaha YZ426F '02

Napisano pią, 13 maj 2016 - 22:20

Przepraszam nie napisałem najważniejszych rzeczy , na samego crossa , przeznaczył bym do 8 tys , resztę sprzętu  kupię osobno  , kask , google itd. Co do tego jaki to ma być cross to cholercia sam nie wiem , ale wydaje mi się że takim którym będę mógł jeździć po lasach , jakieś wzniesienia . To raczej by mnie najbardziej interesowało .

 

Wygodniej Ci będzie na jakimś hard enduro ale jak chcesz jeździć po lesie crossem to podstawą jest zmiękczenie zawieszenia i dobranie odpowiednich przełożeń. Na początku nie stwarzało mi to problemów, ale potem jazda po lesie stała się strasznie męcząca. Zawieszenie za twarde, prędkość za niska.. Mimo tego że v-max według kalkulatorów przełożeń na zębatkach 14/50 to było jakieś 130-140km/h (nie miałem okazji sprawdzić z żadną nawigacją) to zbytnio nie odczuwałem tej prędkości i momentami miałem wrażenie że mi zaraz wyskoczy silnik z ramy na leśnych drogach. Teraz będę testował 16/50, zobaczymy co z tego będzie.


Użytkownik mort3n edytował ten post pią, 13 maj 2016 - 22:20


#7 DZIKOWSKI

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1778 postów
  • Na FM od: 31 październik 2011
  • Skąd:z brzucha
  • Motocykl:2T,4T

Napisano sob, 14 maj 2016 - 10:43

Teraz będę testował 16/50, zobaczymy co z tego będzie.

 

Jak chcesz szybciej jeździć to masz dwa wyjścia:

1.zmień motocykl na enduro,bo cisnąć cross-em na prostych i pisać że wolno jedzie to pogwałcenie jego przeznaczenia (zresztą nie raz pouczałeś młodych, aby nie kupowali cross-a do lasu)

2.wymień skrzynię biegów (ja tak zrobiłem) Od WR-ki podejdzie bez żadnych problemów.

 

Zwiększenie zębatki z przodu o dwa zęby sprawić może,że łańcuch będzie obcierał o dolną część ramy i Ci dziurę w niej wydrze.

Z drugiej strony zwiększenie o jeden ząb z przodu jest równe ze zmniejszeniem tylnej zębatki AŻ O 3 ZĘBY a Ty planujesz zwiększyć o dwa.

Moim zdaniem zabijesz dynamikę tego motoru,ale to Twój motor i to Ty będziesz na nim jeździł 


Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

 


#8 Brylu 1989

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 140 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2007
  • Skąd:Namysłów
  • Motocykl:KTM 450 SX

Napisano sob, 14 maj 2016 - 10:55

ja w sx też kombinowałem z przełożeniami jak zakupiłem miałem 14/46 , ale za długo nie po testowałem  bo przednia była wyjechana więc wymieniłem przednią na taką jaką mieli w sklepie na miejscu czyli 15/46 i to była tragedia czkawka na pierwszym biegu cały czas operowanie sprzęgłem męczarnia dwa baki temu wymieniałem cały napęd na przełożenie 13/48 i to jest prawie w deseń bo troszke wolno w zamian but niemiłosierny , mam jeszcze świeżą niewyjechaną wyżej wspomnianą 15z założe ją dla porównania powinno być ok zobaczymy, tak i też myśle o włożeniu skrzyni od EXC, ale to pewnie zimą dopiero bo będę chciał prześwietlić górę i dół silnika i porobić co trzeba więc jak już będzie na stole to za jednym zamachem wszystko


Użytkownik Brylu 1989 edytował ten post sob, 14 maj 2016 - 10:58

Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 ---> 

Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450 


#9 Mailo95

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 11 maj 2016
  • Skąd:z Domu

Napisano sob, 14 maj 2016 - 11:03

No to jakiego crossa na dzień dzisiejszy polecacie wybrać?



#10 mort3n

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 554 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 26 kwiecień 2015
  • Skąd:Z nad morza
  • Motocykl:Yamaha YZ426F '02

Napisano sob, 14 maj 2016 - 14:33

 
Jak chcesz szybciej jeździć to masz dwa wyjścia:
1.zmień motocykl na enduro,bo cisnąć cross-em na prostych i pisać że wolno jedzie to pogwałcenie jego przeznaczenia (zresztą nie raz pouczałeś młodych, aby nie kupowali cross-a do lasu)
2.wymień skrzynię biegów (ja tak zrobiłem) Od WR-ki podejdzie bez żadnych problemów.
 
Zwiększenie zębatki z przodu o dwa zęby sprawić może,że łańcuch będzie obcierał o dolną część ramy i Ci dziurę w niej wydrze.
Z drugiej strony zwiększenie o jeden ząb z przodu jest równe ze zmniejszeniem tylnej zębatki AŻ O 3 ZĘBY a Ty planujesz zwiększyć o dwa.
Moim zdaniem zabijesz dynamikę tego motoru,ale to Twój motor i to Ty będziesz na nim jeździł 


Wiem, spokojnie.. Nie oczekuję od tego motocykla żeby był demonem prostych. Po prostu z ciekawości kupiłem sobie tą zębatkę. Na przełożeniu 14/50 raczej nie chce mi się wierzyć żeby jechał te 130-140km/h, a moc i reakcja na gaz była bardzo spora więc zobaczymy co z tego będzie, po prostu robię to z czystej ciekawości.

#11 Mailo95

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 11 maj 2016
  • Skąd:z Domu

Napisano sob, 14 maj 2016 - 14:36

Dodam że nie kupuję crossa dla nie wiadomo jakiej szybkości , tak to bym kupił sobie ścigacza , wolę jeździć po lasach  ,  po polach itd , bo dla mnie to jest frajda .



#12 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1468 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 14 maj 2016 - 16:11

Dodam że nie kupuję crossa dla nie wiadomo jakiej szybkości , tak to bym kupił sobie ścigacza , wolę jeździć po lasach  ,  po polach itd , bo dla mnie to jest frajda .

 

To raczej potrzebujesz enduro a nie cross. Nie wiem jakie tam prawo jazdy chcesz robić, A1, A2 czy A. Pewnie chcesz sprzęt z możliwością rejestracji - rozejrzyj się za DT125, odblokowana ma coś koło 30KM i jak na pierwszy motocykl to trochę minie zanim nauczysz się w pełni wykorzystać tę moc. Możesz kupić coś tańszego i zostanie sporo kasy na ewentualny remont na częściach z wyższej półki.

 

XR600, DR650, XT600 itp. w teren trochę ciężkie. Jest jeszcze DRZ400 ale może być za mocne jak na pierwsze enduro no i byś musiał ze 3000zł dołożyć do tego co masz.



#13 Mailo95

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 11 maj 2016
  • Skąd:z Domu

Napisano sob, 14 maj 2016 - 16:25

Rozumiem ,  akurat motor nie musi być z możliwością rejestracji , bo albo sobie poczekam aż uzyskam 24 lata i zrobię A , albo zacznę już teraz robić A2 , raczej wybieram pierwszą opcje . i gdy już będę bardziej obyty w tym temacie , przy kupnie następnego motoru , zacznę robić prawko.


Użytkownik Mailo95 edytował ten post sob, 14 maj 2016 - 16:25


#14 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5107 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano pon, 23 maj 2016 - 22:08

XR600, DR650, XT600 itp. w teren trochę ciężkie. Jest jeszcze DRZ400 ale może być za mocne jak na pierwsze enduro no i byś musiał ze 3000zł dołożyć do tego co masz.

 

 

przepraszam ale xr600 waży 3kg więcej od drz więc nie pitolmy bzdur jak nie wiemy 

 

drz400e waży 119kg suchy , xr600 waży 120kg wersja przed liftem z bębnem z tyłu i 122 kg po lifcie z 2 tarczami , dla amatora to żadna różnica, nie mówiąc że ,,na mokro'' to się wyrówna bo xr600 nie ma płynu chłodniczego, baki mają takie same i ilość oleju w układzie zbliżona...... 


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#15 jdm6969

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 2 postów
  • Na FM od: 17 listopad 2017
  • Skąd:Duszniki-Zdroj
  • Motocykl:bedzie pierwszy cross

Napisano sob, 23 gru 2017 - 09:28

Witam. Do wiosny chciałbym zakupic crossa. Co polecacie do budżetu ok 2500 max.
Planowalem kxd 607 125 jednak dowiedzialem sie ze moze byc za mały. Co robic ? I czy kupowanie starszych motocykli typu yamaha dt 1997 jest oplacalne w stosunku do nowych crossow.

#16 jdm6969

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 2 postów
  • Na FM od: 17 listopad 2017
  • Skąd:Duszniki-Zdroj
  • Motocykl:bedzie pierwszy cross

Napisano sob, 23 gru 2017 - 11:48

Witam. Do wiosny chciałbym zakupic crossa. Co polecacie do budżetu ok 2500 max.
Planowalem kxd 607 125 jednak dowiedzialem sie ze moze byc za mały. Co robic ? I czy kupowanie starszych motocykli typu yamaha dt 1997 jest oplacalne w stosunku do nowych crossow.

#17 żółf

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 580 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 06 luty 2009
  • Skąd:Gniezno/Szczecin/Karpacz
  • Motocykl:LC4 Adv

Napisano nie, 24 gru 2017 - 13:48

Witam. Do wiosny chciałbym zakupic crossa. Co polecacie do budżetu ok 2500 max.

 

Do 2500zł najbardziej polecam rower. Serio, da więcej radości i dłużej nim pojeździsz, to tego można zrobić formę.

 

Crossów za 2500 zł miałem już trzy w warsztacie. Pomimo, że zapierałem się nogami i rękoma, żeby tego nie brać, to zawsze jakiś kuzyn kumpla, albo inny bliższy lub dalszy znajomy wybłagał, żebym spojrzał. Kończyło się zawsze na płaczu, bo diagnoza była jedna - remont, cena samych części po rabatach 3000zł i to i tak na sam silnik.

 

Chłopaczek, który tyrał całe wakacje dowiadywał się, że jego motocykl marzeń wart jest tyle ile za niego na złomie dostanie i czar pryskał.

 

O wyborze pierwszego crossa masz na forum masę tematów, w skrócie w tym budżecie jest szansa dorwać dt125, ale i tak będzie ciężko.

 

 

Wg. mnie zdecydowanie bardziej opłaca się kupno nowego crossa niż 20 letniej dt, nawet uwzględniając fakt, że nowy cross kosztuje tyle co 10 takich dt.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |