Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Brak ładowania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 klkw

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • H-D
  • 113 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2009
  • Skąd:Mazowieckie
  • Motocykl:Softail Evo

Napisano pon, 18 kwi 2016 - 20:12

Witam,

   Miałem kłopoty z akumulatorem, wydawało mi się że już padł jednak po naładowaniu prostownikiem trzyma nawet tydzień wiec jest ok. Wczoraj po trasie zauważyłem, że aku. jakby osłab, po sprawdzeniu ładowania na klemach mam 12,25V przy włączonym oświetleniu. Na wyższych obrotach 12,50V. Miałem nadzieję, że to wtyczka regulatora ale przeczyściłem i dalej to samo. Podmieniłem regulator napięcia i jest bez zmian.  Może sprawdzić coś jeszcze co może powodować brak ładowania. Obawiam się, że może być problem z alternatorem, czy zna Ktoś sposób na jego sprawdzenie?



#2 lech N

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 393 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 lipiec 2014
  • Skąd:Wolsztyn
  • Motocykl:electra- evo

Napisano pon, 18 kwi 2016 - 21:08

Odepnij wtyczkę przed regulatorem i pomierz woltomierzem ( nastaw na prąd Przemienny) jaki masz prąd. Oczywiście na pracującym silniku. Napisz co Ci wychodzi.


Użytkownik lech N edytował ten post pon, 18 kwi 2016 - 21:08


#3 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2681 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano pon, 18 kwi 2016 - 21:18

Jest to opisane w jednym temacie na forum - Brak ładowania itd, a jakie wartości powinno pisać w manualu.



#4 klkw

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • H-D
  • 113 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2009
  • Skąd:Mazowieckie
  • Motocykl:Softail Evo

Napisano wto, 19 kwi 2016 - 11:25

Szukałem na forum o braku ładowania ale miałem "brak wyników" dlatego założyłem temat. Posprawdzam dzisiaj miernikiem i zobaczymy co wyjdzie.

Słabo mi się sezon zaczyna bo z alternatorem to grubsza robota :-)



#5 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2681 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano wto, 19 kwi 2016 - 14:58

http://forum.motocyk...-krok-po-kroku/



#6 klkw

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • H-D
  • 113 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2009
  • Skąd:Mazowieckie
  • Motocykl:Softail Evo

Napisano wto, 19 kwi 2016 - 20:33

Odepnij wtyczkę przed regulatorem i pomierz woltomierzem ( nastaw na prąd Przemienny) jaki masz prąd. Oczywiście na pracującym silniku. Napisz co Ci wychodzi.

Zrobiłem pomiar i na chłodnym silniku (chodził na ssaniu) miernik pokazał 18V po mocnej przy gazówce 60-70V. Jednak w miarę rozgrzewania się wartości te spadały i na rozgrzanym silniku były około 10-13V na wolnych na wyższych obrotach 30-40V. Na mocno rozgrzanym silniku wartość te były już 0,5-1V. Jak trochę ostygł na wolnych było 8-10V na wyższych obrotach 25-30V. Trochę to pochrzanione i pewnie alternator do wymiany.



#7 lech N

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 393 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 lipiec 2014
  • Skąd:Wolsztyn
  • Motocykl:electra- evo

Napisano wto, 19 kwi 2016 - 20:36

Według mnie stator do wymiany , ew. przezwojenia. Ja miałem 23-24v i okazało się że jest " książkowo" spalony.

Mam jeszcze istotne pytanie - jaki masz olej w sprzęgle?


Użytkownik lech N edytował ten post wto, 19 kwi 2016 - 20:38


#8 klkw

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • H-D
  • 113 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2009
  • Skąd:Mazowieckie
  • Motocykl:Softail Evo

Napisano śro, 20 kwi 2016 - 08:25

Olej mam RevTech do sprzęgła. Też obstawiam stator i szykuje się do zakupu i wymiany, serwisówka opisuje, że do wymiany demontuje się też sprzęgło czy jest to konieczne? Nie chciałbym za dużo rozbierać. Pytanie też czy kupić nowy stator czy może spróbować regeneracji uzwojenia.



#9 lech N

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 393 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 lipiec 2014
  • Skąd:Wolsztyn
  • Motocykl:electra- evo

Napisano śro, 20 kwi 2016 - 08:54

Tak ,sprzęgło musisz zdemontować , bo prądnica jest pod zębatką zdawczą na wale korbowym. Obejrzyj ten film  -jest tam pokazane co i jak. Jeśli masz dobrego elektromechanika to możesz przewinąć.



#10 klkw

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • H-D
  • 113 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2009
  • Skąd:Mazowieckie
  • Motocykl:Softail Evo

Napisano czw, 21 kwi 2016 - 07:57

Dzięki za informację. Liczyłem, że zdejmę zębatkę zdawczą bez ingerencji w sprzęgło. Szkoda tylko, że czasu na robotę nie ma i muszę odłożyć to do przyszłego weekendu.



#11 lech N

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 393 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 lipiec 2014
  • Skąd:Wolsztyn
  • Motocykl:electra- evo

Napisano czw, 21 kwi 2016 - 17:12

To około 15 min. więcej roboty. Chyba że łańcuch jest wyciągnięty to zdejmiesz bez ściągania kosza sprzęgłowego.



#12 buba1340

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 123 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 28 sierpień 2012
  • Skąd:Rzeszów
  • Motocykl:kilka

Napisano pią, 22 kwi 2016 - 00:26

Pamiętaj, nakrętka na zębatce silnika ma prawy gwint ale na sprzęgle - lewy. Primary inside cover ( dekiel sprzęgła od strony silnika ) też musisz zdemontować. Aha, uszczelki i simmeringi nowe, a śrubki obowiązkowo na Loctite 243. :-)

Uzwojenie nowe, no chyba, że masz fachowca, który przysięgnie na krzyż , że zrobi i będzie działać

pzdr Piotrek



 

Mam jeszcze istotne pytanie - jaki masz olej w sprzęgle?

Eee, olej to chyba nie ma tu istotnego znaczenia  ?

pzdr Piotrek



#13 klkw

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • H-D
  • 113 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2009
  • Skąd:Mazowieckie
  • Motocykl:Softail Evo

Napisano pon, 25 kwi 2016 - 20:57

Rozebrałem co trzeba i mam stator wyjęty. Jest on przepalony jeden z kabli od wtyczki jest całkowicie upalony. Oddaję go do przezowojenia i mam pytanko czy można gdzieś dokupić tą gumową wtyczkę bo kondycja mojej jest kiepska.



#14 lech N

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 393 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 lipiec 2014
  • Skąd:Wolsztyn
  • Motocykl:electra- evo

Napisano wto, 26 kwi 2016 - 06:54

Z tego co ja się orientuję to występuje razem ze statorem. 



#15 klkw

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • H-D
  • 113 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2009
  • Skąd:Mazowieckie
  • Motocykl:Softail Evo

Napisano wto, 26 kwi 2016 - 12:52

Fachowiec krzyknął za przezwojenie prawie ty samo co wartość nowego statora u MałegoHD więc jestem zmuszony kupić nówkę.

Będzie w czwartek więc na weekend maszyna będzie gotowa.



#16 lech N

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 393 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 lipiec 2014
  • Skąd:Wolsztyn
  • Motocykl:electra- evo

Napisano wto, 26 kwi 2016 - 12:58

To się ciesz że ceny spadły na statory, ja płaciłem 560zł. Nie tak dawno.

Za przezwojenie starego zapłaciłem z przesyłkami 220 zł.



#17 klkw

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • H-D
  • 113 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2009
  • Skąd:Mazowieckie
  • Motocykl:Softail Evo

Napisano pon, 02 maj 2016 - 18:24

Stator wymieniony i teraz prąd zmienny to 26 przy obrotach około 1000-1500 i 50-60V po przygazówce. Na ssaniu ładowanie 13.8V mierzone na klemach, po rozgrzaniu na wolnych obrotach jest słabo bo tylko 12.6V - 12.8V ale obroty mam bardzo niskie. Jak dodam trochę gazu i podwyższe obroty do około 1000-2000 rpm ładowanie jest 13-13.5V. Na wyższych obrotach jest 14 V. Ciekawy jestem czy to nie wina starego akumulatora.

#18 lech N

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 393 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 lipiec 2014
  • Skąd:Wolsztyn
  • Motocykl:electra- evo

Napisano pon, 02 maj 2016 - 18:41

Raczej stary aku niema nic do rzeczy.Ja mam podobne wartości w mojej eli.



#19 klkw

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • H-D
  • 113 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2009
  • Skąd:Mazowieckie
  • Motocykl:Softail Evo

Napisano pon, 02 maj 2016 - 20:01

Czyli ten typ tak ma i nie ma co wnikać?



#20 jazenek

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • H-D
  • 100 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 18 kwiecień 2010
  • Skąd:mazowieckie
  • Motocykl:harley fat boy 1996

Napisano pon, 08 paź 2018 - 18:41

Witam. Jak sprawdzić stator w Evo ( bo ładowanie u mnie w zależności od obrotów waha się od 11.5V do 12V ).  Ze strony , którą podał przemek96 niewiele mogę zrozumieć ( nie wiem jak miernik wskazuje nieskończoność) . Dokonałem pomiaru omomierzem ( ustawiony do 200 omów) i po zetknięciu jednej końcówki miernika do masy motocykla a drugiej do jednej z końcówek statora wyszło mi 0.9 ( tak samo przy zmianie końcówek ) po podłączeniu miernika  do obydwu końcówek statora również wynik 0.9 oma ( chyba jest przebicie na masę ? ) . Jeżeli chodzi o prąd ze statora po podłączeniu miernika do jego obydwu końcówek to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach wacha się od 13.9 V do 14.7 V( zmiennego) Po odkręceniu manetki gazu prąd osiąga wartość nawet do 90 V.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |