Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Różnice silników Honda CBR1000 i CB1000

Honda Silnik Różnice techniczne

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 pgibson

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 20 marzec 2016
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Honda CB1000 BIG ONE

Napisano nie, 20 mar 2016 - 23:30

Witam wszystkich serdecznie

 

Posiadam Hondę CB1000 Big One znaną też jako Super Four i jak to na zimę przyszedł czas na serwis. Ponieważ "brakło" mi trochę tych fabrycznych koni, to przy okazji zmiany rozrządu i uszczelniaczy zaworowych, pomyślałem że miło byłoby dysponować jednak mocą "Cebry" do wykorzystania w sprzyjających warunkach. Wydaje się, że to jednakowe silniki a u mnie tylko 108kM (hamownia Toxic Moto Wrocław) a w Cebrze 136kM. 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów zna techniczne różnice poza poniżej wymienionymi, którymi różnią się te dwa silniki, aby uzyskać wyższą moc ? Zaznaczam, że jestem zdeterminowany ponieważ mnie to bardzo interesuje i lubię zagadnienia mechaniki, szczególnie stosowanej, a nie teoretycznej i raczej niewiele jest w stanie odwieść mnie od tego eksperymentu i raczej zakładam sukces.

Według informacji jakie znalazłem to:

- inne wałki rozrządu , to zweryfikowałem i się zgadza. Minimalna różnica w kątach i wysokości szczytu wałków ok 1mm

- gaźniki - to tez sprawdziłem, u mnie mniejsze dysze reszta bez zmian

- moduł zapłonowy. Tu nie wiem bo na obu odpala bez przeróbek.

- wydech - U mnie poprzedni "rzeźnik" przerobił na przelot wycinając tłumik (miałem trochę zabawy z regulacją, ale się udało), więc tu raczej nie powinno być problemów, ale to wyjdzie później.

 

Czy ktoś podpowie co jeszcze ? Robił już ktoś taką przeróbkę ? Wszelkie rady mile widziane poza: " daj sobie spokój", "po co to robisz", zleć do warsztatu" itp. od razu odsyłam na palmę :)

Proponuję potraktować jako pole eksperymentu z opisem, zdjęciami i oczywiście informacjami z pola walki. Nie mam zbyt wiele czasu więc temat może nie będzie super dynamiczny, ale jestem już w trakcie, a ciepło tuż tuż, a ja nie należę do tych co siedzą przy ognisku z kiełbasą wyciągniętą z bagażnika samochodu, tylko upieczoną na wydechu moto :)

post-85213-0-31051700-1458513008.jpg

 

Załączone pliki



#2 pgibson

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 20 marzec 2016
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Honda CB1000 BIG ONE

Napisano nie, 03 kwi 2016 - 09:48

Witam wszystkich zainteresowanych i nie :)

 

Myślałem, że zainteresowanie będzie większe i szczerze liczyłem na jakieś wskazówki od mądrych głów ;P, ale cóż, życie.

 

Ponieważ zacząłem temat, to krótkie spostrzeżenia z pola "bitwy". Niestety nie jest tak prosto jak się spodziewałem i nie polecam nikomu takiej przeróbki jako prostej i łatwej, ale też nie niemożliwej.

Uzupełniam więc powyższe informacje.

Gaźniki różnią sie wielkością przelotu (króćce) to po pierwsze. Mają trochę inną konstrukcję i trzeba zrobić parę modyfikacji, żeby dopasować do istniejącego układu (dwie serwisówki). Poza tym honda wypuszczała kolejne modele z drobnymi modyfikacjami poprawiającymi parametry dynamiki, spalania i bliżej nieokreślone dla mnie, ponieważ nie udało mi się dotrzeć do wszystkich "relase" i trzeba uzupełnić podciśnienia i inne elementy instalacji powietrza, ale o tym po odpaleniu i regulacjach, bo wtedy wykluczę niepotrzebne być może z mojego punktu widzenia elementy.

Niemniej z ważniejszych dla mnie zmian, które rzutują na mój ambitny projekt to dodatkowo:

- Podniesiono stopień sprężania (niewiele bo o 0,5 ale zawsze)

- króćce gumowe strona głowicy i airboxa (większe gaźniki). I tu mam największy problem z dopasowaniem ponieważ moja rama jest nieco inna i dopasowanie właściwego airboxa nie jest prostą sprawą jeśli chce się to zrobić dobrze i w sposób umożliwiający regularne serwisowanie. Trzeba przerobić z dwóch najprawdopodobniej, ale to przede mną jeszcze.

- Do airboxa jest dołożony drugi dolot, ale to brałem pod uwagę, skoro jest zapotrzebowanie na więcej paliwa to i powietrze musi zostać zbalansowane, to logiczne.

 

Hmm. Jestem na etapie mycia gaźników i dopasowania "pudła" do filtra i dolotów. Reszta poskładana. Jak to mówią do trzech razy sztuka, więc mój trzeci post będzie ostatni, chyba że któkolwiek cokolwiek doda :)

 

Pozdrawiam wszystkich którzy chociaż zechcieli tu zaglądnąć. Robi się ciepło więc mam nadzieję do szybkiego zobaczenia.



#3 pgibson

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 20 marzec 2016
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Honda CB1000 BIG ONE

Napisano nie, 01 maj 2016 - 21:01

Czas na podsumowanie

 

Różnice w silnikach:

1. Wałki rozrządu

2. Gaźniki. Średnica przelotu 38 (oryginał 34) i oczywiście rozmiar dysz.

3. Obudowa filtra, drugi dolot, filtr dwustronny, mniejszy wkład dławiący (separator) dzielący komorę powietrza.

4. Moduł zapłonowy

Wydaje się proste prawda ?

 

Największy problem, którego nie rozwiązałem to dolot powietrza do gaźników nr 1 i 4. Rama jest w świetle otworu dolotowego gaźników, a odległość od ramy do początku gaźnika to 33mm. Nie ma mowy o żadnym stożku nawet, a oryginalny profilowany dolot, który mija problem jest za mały i nie pasuje na gaźniki. Na razie wybrnąłem z kłopotu montując gaźniki od CBR 1000F Huricane z 89r, zmieniając ich rozstaw i "prostując" poprzez dorobienie odpowiednich elementów mocujących gaźniki w grupę. (oryginalnie ułożone w V). Te tylko gaźniki przy przelocie 38mm pasują na doloty powietrza, ponieważ są inne konstrukcyjnie (cieńsza ścianka gaźnika i brak plastikowych nasadek od strony ssącej).

Tutaj prośba do kolegów. Jeśli ktoś ma pomysł jak dorobić dolot, albo z czego będzie pasował, proszę o pomysły, nie ma głupich propozycji poza papierem oczywiście. Pytałem w zakładach, które specjalizują się w gumie, ale cena formy powala, a ja potrzebuję dwie, lewy i prawy dolot, bo środek jakoś dorobię, tam nie przeszkadza rama. Potrafię się zrewanżować.

Pomysły proszę na priv.

Zdjęcia problemu załączam.

Załączony plik  Rama gaznik.jpg   223,06 KB   6 Ilość pobrań

Załączony plik  swiatlo.jpg   115,03 KB   7 Ilość pobrań

 

Moto zmontowane na razie na paliwożernych gaźnikach bez "cut air" Zhamowane po regulacjach 139kM, czyli cel osiągnięty, ale chciałbym zmontować to na nowszych gaźnikach jak na zdjęciu. Te są trochę "gumowe" przez większe i cięższe przepustnice podciśnieniowe, tzn mniej agresywnie reagują na otwarcie przepustnicy głównej.

Załączony plik  Huricane.jpg   334,66 KB   8 Ilość pobrań

Gdyby ktoś potrzebował więcej informacji, to pisać na priv, przez tę przeróbkę musiałem postudiować sporo dokumentacji i mogę się podzielić wiedzą.

 

Temat do zamknięcia.



#4 rogger

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 105 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 05 październik 2015
  • Skąd:katowice

Napisano nie, 08 maj 2016 - 08:35

Gratulacje :cool:







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Honda, Silnik, Różnice techniczne

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |