Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Markowe Enduro 125cm na kat. B


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 peter124

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 13 marzec 2016
  • Skąd:Budzów

Napisano pon, 14 mar 2016 - 06:03

Witam, jestem nowy na forum. Noszę się z zamiarem kupna nowego enduro do zabawy głównie w terenie(lasy itp.) ale również, żeby nie było problemu pojechać również drogami(krótsze trasy). Jak dotąd posiadałem w wieku 17-18lat Jawę 50 Skuter:) więc moje obycie jest na średnim ale nie zerowym poziomie i myślę, że następnym krokiem może być 125cm. Ważne jest abym mógł jeździć nim na kat. B. Mieszkam za granicą i motocykl będzie używany w PL sporadycznie kilka razy w roku do zabawy/rekreacji. Czytałem to i owo o różnych modelach i już na starcie wykreśliłem wszelkie chińczyki po 4-6-8 tysięcy, nie chcę problemów-to ma być zabawa a nie katorga. Ogólnie enduro 125 na kat B nie mają zbyt wielkich mocy więc moc ma być raczej z maksymalnej możliwej czyli 15KM. Zdecydowany jestem na nowy motocykl więc używki odpadają, nie chcę się nadziać na jakiś złom. Znalazłem dwa modele które wstępnie by mi odpowiadały ale chętnie posłucham innych propozycji jeżeli coś przeoczyłem. Proszę o porównanie który z tych dwóch byłby lepszą opcją.

NR 1. Rieju Marathon Pro 125 cena ok 15,300zl-16,500zł.(nowe, ale w zależności od rocznika)

NR 2. Yamaha WR125R  cena 16,500zł-17,900zł (nowe, ale w zależności od rocznika)

 

Czytałem troszkę o tych modelach i naprawdę mam dylemat.

 

Rieju to dość mało znany motocykl, ale podobno na bardzo dobrych częściach, na gaźniku, waga 107kg, moc 15KM i jest tańszy.

Yamaha brzmi i wygląda dużo lepiej:) ale waży aż 131kg i nie wiem czy nie będzie wolniejsza/słabsza od Rieju, moc ta sama 15KM tyle, że jest na wtrysku.

 

Mam też obawę czy tego typu maszyny sprawdzą się dobrze w terenie i nie będą za słabe, co prawda mają 5x więcej mocy od mojego ostatniego motorku(za gówniarza moc Jawki 3,5KM:) mi wystarczała) ale czy nie będę zawiedziony tymi 15KM? Mam 32 lata, waga w okolicach 75kg.

 

Pomóżcie:)

 



#2 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5123 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano pon, 14 mar 2016 - 09:54

nowa 125 4T to strzał we własne  jaja z rusznicy przeciwpancernej-po pół roku warta jest połowę wartości , u ciebie jeszcze jak rok postoi w garażu gdzie pojazd mechaniczny strasznie się niszczy jak stoi ( parcieją gumy , rdza wchodzi szybciej niż jak stoi pod chmurką , w gaźniku z paliwa wytrąca się osad który go syfi i zapycha dysze ) to w ogóle będzie warta 4 tys zł po roku a

 

 

ale czy nie będę zawiedziony tymi 15KM?

 

ja myślę że będziesz , zresztą nie chce mi się milion osiemsetny raz tego pisać bo to było na forum styknie poszukać -125 4t to sprzęt na grzyby , charakterystyka silnika nie zapewnia żadnych doznań ( słaby dół , słaba góra , środek bez szału ) jedyny plus to niskie spalanie 

 

więc reasumując -szukać dobrej używki za 4-5 tys zł kupisz coś fajnego a wybór jest milion razy większy , a młodą xr125 łatwiej sprzedać i mniej stracisz niż na tych swoich dwóch....

 

 

Mam też obawę czy tego typu maszyny sprawdzą się dobrze w terenie i nie będą za słabe

 

w teren legalnie na B , milion razy lepsza jest 80 2T -prostszy serwis i tańszy , bardziej idiotoodporna , lżejsza , charakterystyka silnika daje więcej odczuć ( rezo :D ) lepiej pali po glebie ( 125 4T kopane też potrafią ciężko palić po glebie choćby hyosung xrx 125 wiem z autopsji że z kopniaka po leżeniu na boku bardzo ciężko pali ) 

 

w 125 4T zawias do jazdy w terenie jest zawsze beznadziejny .......


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#3 mort3n

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 554 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 26 kwiecień 2015
  • Skąd:Z nad morza
  • Motocykl:Yamaha YZ426F '02

Napisano pon, 14 mar 2016 - 10:03

Silniki te same tyle że inaczej zasilane, waga też prawie ta sama (nie porównuj wagi na sucho z wagą w stanie gotowym do jazdy). Osobiście gdybym był na Twoim miejscu i dysponował takim budżetem to zrobiłbym prawo jazdy i wybrał coś używanego ale większego np. WR250R, CRF250L, KLX250S albo i nawet DRZ400. Według mnie nie masz po co pchać się w 125-tki w 4-suwie jeżeli chcesz jeździć dla przyjemności i zabawy.



#4 peter124

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 13 marzec 2016
  • Skąd:Budzów

Napisano pon, 14 mar 2016 - 11:49

Widzę, że nie macie o nich zbyt dobrych opini:( problem w tym, że nie mam czasu na robienie prawka na A-taka opcja odpada. Jestem w PL z 4 razy w roku po 2-3 tygodnie. Rozumiem, że z perspektywy zaawansowanego użytkownika 125 4t to sprzęt na grzyby ale czy są aż tak beznadziejne? Z tym traceniem wartości po roku do 4tyś to chyba przesada, na allegro są i z 2009r za 10tyś no ale nieważne to nie temat rozmowy.



#5 mort3n

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 554 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 26 kwiecień 2015
  • Skąd:Z nad morza
  • Motocykl:Yamaha YZ426F '02

Napisano pon, 14 mar 2016 - 11:59

Jeździć to jeździ ale w terenie szybko Ci się to znudzi skoro chcesz tym jeździć dla zabawy. Tak w ogóle Gdzie Ty mieszkasz? Duże miasto, małe, wieś? Bo może te prawo jazdy to wiesz.. Niepotrzebne Ci skoro może masz las za domem.. :crossy:



#6 żółf

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 586 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 06 luty 2009
  • Skąd:Gniezno/Szczecin/Karpacz
  • Motocykl:LC4 Adv

Napisano pon, 14 mar 2016 - 12:03

Też uważam, że 125 4t w enduro to porażka. W terenie raczej tym nie pojeździsz, bo do wszystkiego będzie za mało mocy. Jeżeli jesteś 4 razy w roku po 2-3 tygonie, to prawko zrobisz w ciągu 2 wyjazdów. Jak się dobrze ze szkołą ugadasz to godziny wyrobisz w tydzień i egzamin umówisz na następny przyjazd, a przed egzaminem weźmiesz z 2 godziny dla przypomnienia. To będzie najlepsza droga. Wtedy kupisz sobię nówkę ajp 250 albo crf 250 za około 20 tys i będziesz miał fajny sprzęt i kupę radochy z jazdy, a uprawnienia zostaną na przyszłość.



#7 peter124

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 13 marzec 2016
  • Skąd:Budzów

Napisano pon, 14 mar 2016 - 12:09

Mieszkam na wsi, generalnie pod górami ale wiadomo, że po samych lasach nie da się jeździć i czasem trzeba wjechać na normalną drogę a problemy z policja to ostatnia rzecz jakiej potrzebuję. Myślałem, że w razie czego można by lekko stuningować taki motor na 20KM ale czytałem, że nie tak łatwo na 4t. Nie ma żadnej dobrej opcji dla mnie na kat B?



Faktycznie chyba z tym prawkiem w ciągu kilku wyjazdów i kupnem czegoś lepszego to będzie najlepszy pomysł.



#8 mort3n

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 554 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 26 kwiecień 2015
  • Skąd:Z nad morza
  • Motocykl:Yamaha YZ426F '02

Napisano pon, 14 mar 2016 - 12:18

Jedyne co zostaje to 125 2t.



#9 peter124

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 13 marzec 2016
  • Skąd:Budzów

Napisano pon, 14 mar 2016 - 12:27

Skłaniam się powoli do tego prawka i kupna czegoś na dłużej, faktycznie Honda CRF250 kosztuje 20tys nowa, ale nie uważacie, że to będzie dla mnie za duży i za mocny motor?



#10 żółf

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 586 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 06 luty 2009
  • Skąd:Gniezno/Szczecin/Karpacz
  • Motocykl:LC4 Adv

Napisano pon, 14 mar 2016 - 13:00

Skłaniam się powoli do tego prawka i kupna czegoś na dłużej, faktycznie Honda CRF250 kosztuje 20tys nowa, ale nie uważacie, że to będzie dla mnie za duży i za mocny motor?

Absolutnie nie, powiem więcej taką crf250l czy ajp ogarniesz szybciej niż 125, bo brak mocy jest olbrzymią przeszkodą.



#11 peter124

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 13 marzec 2016
  • Skąd:Budzów

Napisano pon, 14 mar 2016 - 13:48

Dobra, dzwoniłem do szkoły jazdy i faktycznie da się wszystko i bez problemów:) mógłbym kupić sobie tę Hondę już teraz i śmigać po lasach/polach a prawko z czasem przyjdzie. Mam tylko nadzieje, że nie jest to jakaś problematyczna czy awaryjna maszyna ale o tym to już sobie muszę poczytać.



#12 żółf

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 586 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 06 luty 2009
  • Skąd:Gniezno/Szczecin/Karpacz
  • Motocykl:LC4 Adv

Napisano pon, 14 mar 2016 - 22:07

Dobra, dzwoniłem do szkoły jazdy i faktycznie da się wszystko i bez problemów:) mógłbym kupić sobie tę Hondę już teraz i śmigać po lasach/polach a prawko z czasem przyjdzie. Mam tylko nadzieje, że nie jest to jakaś problematyczna czy awaryjna maszyna ale o tym to już sobie muszę poczytać.

Jeszcze raz powtórzę - zerknij na AJP, bardzo fajne motocykle w przystępnych cenach. Łatwo umówisz się na jazdę testową. Nie wydałbym 20k na nowy motocykl nie siedząc na nim. CRF to dość fajny sprzęt, ale z pewnością jakbym miał wybór łykałbym AJP - widziałem na zawodach CC jak idzie ta maszyna http://www.ajp-moto....,PR5_Enduro_250 i byłem bardzo zaskoczony jak tak tani sprzęt może skopać dupę 2x mocnejszym KTMom, wiadomo że to kwestia kierownika, ale wątpię, żeby na CRF250l nawet sam Taddy wykręcił wynik w zawodach, bo ajp ma o niebo lepsze zawieszenie.



#13 mort3n

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 554 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 26 kwiecień 2015
  • Skąd:Z nad morza
  • Motocykl:Yamaha YZ426F '02

Napisano wto, 15 mar 2016 - 00:55

Masz 32 lata więc nie jesteś małolatem który się dorwie do tego i zatrzyma się na pierwszym drzewie w lesie. Nie widzę innej opcji dla Ciebie jak rozpoczęcie przygody od łagodnej 250-tki typu np. CRF250L poza tym moim zdaniem nawet na DRZ400 dałbyś sobie radę.

A wracając do samego motocykla, dlaczego tak uparłeś się na nowy motocykl? Nie dość że będzie to motocykl w teren to jeszcze będziesz się na nim uczył więc będzie zaraz ładnie poobijany. Kup sobie lepiej coś używanego, na Twoim miejscu kupiłbym zadbaną WR250R (nowa ok. 30 tyś.) złej opinii jeszcze o niej nie słyszałem.

#14 peter124

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 13 marzec 2016
  • Skąd:Budzów

Napisano wto, 15 mar 2016 - 14:00

Jeszcze raz powtórzę - zerknij na AJP, bardzo fajne motocykle w przystępnych cenach. Łatwo umówisz się na jazdę testową. Nie wydałbym 20k na nowy motocykl nie siedząc na nim. CRF to dość fajny sprzęt, ale z pewnością jakbym miał wybór łykałbym AJP - widziałem na zawodach CC jak idzie ta maszyna http://www.ajp-moto....,PR5_Enduro_250 i byłem bardzo zaskoczony jak tak tani sprzęt może skopać dupę 2x mocnejszym KTMom, wiadomo że to kwestia kierownika, ale wątpię, żeby na CRF250l nawet sam Taddy wykręcił wynik w zawodach, bo ajp ma o niebo lepsze zawieszenie.

Ten co wysłałeś kosztuje 23,500zl a to już naprawdę robi się drogo, na początku chciałem wydać w granicach 15tyś na 125, Honda podobno jest bardzo przystępnym motorem dla mnie jako początkującego a ja potrzebuję tego motoru do pojeżdżenia po lasach polach i również po drogach. Można ją kupić rocznik 2015 za jakieś 18tyś więc w miare ok.



Masz 32 lata więc nie jesteś małolatem który się dorwie do tego i zatrzyma się na pierwszym drzewie w lesie. Nie widzę innej opcji dla Ciebie jak rozpoczęcie przygody od łagodnej 250-tki typu np. CRF250L poza tym moim zdaniem nawet na DRZ400 dałbyś sobie radę.

A wracając do samego motocykla, dlaczego tak uparłeś się na nowy motocykl? Nie dość że będzie to motocykl w teren to jeszcze będziesz się na nim uczył więc będzie zaraz ładnie poobijany. Kup sobie lepiej coś używanego, na Twoim miejscu kupiłbym zadbaną WR250R (nowa ok. 30 tyś.) złej opinii jeszcze o niej nie słyszałem.

Takm mam 32 lata i staram się rozsądnie podejść do sprawy więc zatrzymam się na tej 250. Uparłem się na nowy ponieważ planuję kupno motoru na wiele lat, i po prostu będę wiedział co mam a kupno w Polsce używki wiąże się z poświęceniem czasu na poszukiwania którego nie mam za wiele bo przyjeżdżam na wakacje i z dużym ryzykiem, że ktoś będzie chciał mnie oszukać a to oznacza potem problemy i nerwy a nie o to mi chodzi, dlatego wolę wydać więcej ale mieć święty spokój i cieszyć się posiadaniem fajnego motorka. Innych opcji niż ta Honda w tej cenie +-20k. na 250cm właściwie nie znalazłem. Za dwa tygodnie będę w Polsce i pójdę obejrzeć sobie ten motor do salonu. Dzięki za rady bo myślę, że pomogliście mi obrać właściwy kierunek działania.



#15 Songo

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 273 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 15 październik 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Suzuki DRZ 400S

Napisano wto, 15 mar 2016 - 16:03

Jak się wciągniesz to góra po dwóch latach będziesz zmieniał motocykl ;)

Komar-> Jingcheng smyk:) -> Yamaha Why -> WSK 125-> Suzuki Bandit 600S -> Suzuki DL 1000 Vstrom -> BMW GS 650 Dakar -> Suzuki DRZ 400S


#16 heniek128

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2896 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 27 marzec 2003
  • Skąd:Lubin / Wrocław
  • Motocykl:Brzydki

Napisano śro, 16 mar 2016 - 13:31

I tak skończy się na tym, że będziesz szukał crf w wersji x lub r. Poprzednik dobrze mówi, nie napalaj się na wiele lat bo jak będziesz chciał pojeździć ambitniej to zmiana motocykla będzie konieczna.



#17 peter124

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 13 marzec 2016
  • Skąd:Budzów

Napisano czw, 17 mar 2016 - 11:43

Co tu dużo gadać, wierze Wam, że apetyt rośnie w miare jedzenia:) ale chyba przyznacie sami, że na początek CRF250L to byłaby bardzo rozsądna opcja do nauki.



#18 mort3n

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 554 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 26 kwiecień 2015
  • Skąd:Z nad morza
  • Motocykl:Yamaha YZ426F '02

Napisano czw, 17 mar 2016 - 15:52

Tak, to dobra opcja. Ale nowy to trochę strata kasy.. Co innego gdybyś chciał np. wersję R lub X, tam są wyżyłowane silniki które wymagają częstych remontów więc sam bym chciał nowego wyczyna wiedząc że nikt przede mną tam nie grzebał.

#19 peter124

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Na FM od: 13 marzec 2016
  • Skąd:Budzów

Napisano nie, 20 mar 2016 - 13:05

Może i strata kasy po części ale jak mam za używany z 2011-2013 dać kilkanaście tyś zł i potem mieć z nim problemy to już chyba lepiej dołożyć te kilka tyś i za 18tyś kupić fabrycznie nowy z 2015r. Oferta na takie motocykle używane jest uboga z tego co szukałem. Nie bałbym się kupić używanego u siebie(w Danii) bo tu ludzie tak nie oszukują i mają pieniądze na serwis. Znalazłem coś takiego:

http://www.dba.dk/cr...50/id-98395447/

podejrzewam, że po negocjacji na polskie złote wyjdzie jakieś 11-12tyś zł(drogo?). Problem w tym, że nie wiem czy poradze sobie z takim dużym silnikiem i na dodatek nie może po drogach jeździć(da się to jakoś zmienić legalnie?).



#20 mort3n

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 554 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 26 kwiecień 2015
  • Skąd:Z nad morza
  • Motocykl:Yamaha YZ426F '02

Napisano nie, 20 mar 2016 - 14:12

  Nie moje pieniądze nie mój wybór, ale kupowanie pierwszego motocykla w teren z salonu to jest strata kasy. Nie chodzi tutaj o silnik bo to nie jest wyżyłowana jednostka w której może się okazać że jest w fatalnym stanie i wymaga remontu. Tutaj masz silnik który nie jest w ogóle obciążony i nie potrzebuje ciągłego serwisowania jak to jest np. w wersji X lub R. Na chłopski rozum.. Jedyne co różni ten model od używanego to fakt że jeden się błyszczy i świeci jak psu jaja na wiosnę, a drugi jest już troszeczkę wizualnie "obdrapany", a podejrzewam że Twój po kilku wyjazdach będzie wyglądał identycznie. Jak chcesz to kup nowy, nie zaglądam Ci do portfela i nie zabraniam. Twoje pieniądze Twój wybór, ja mówię tylko jak to wygląda.

  Na tą Danię to bym się też tak nie napalał.. Bo chociaż w Polsce w większości ofert jest coś zawsze narzeźbione to i tak słyszałem już o kilku przypadkach że niemiec przyjechał do Polski po motocykl..

  A ten który pokazałeś w linku jest zaprzeczeniem wszystkiego co pisałeś wcześniej.. Po pierwsze każdy kto jeździ czymś takim czyli crossem (w tym ja) marzy żeby mieć nówkę z salonu z bezcenną wiedzą że nikogo nie było przed nami w silniku bo w tych silnikach jest najwięcej rzeźbienia. Poza tym 450-tką? Upierałeś się nad 125-tką bojąc się 250-tki i DRZ 400, a teraz szukasz 450-tki mającej jakieś 55-58 koni przy wadze na gotowo ok. 110kg? 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |