Skocz do zawarto軼i


 

 

Zdj璚ie

Honda CM400T po wymianie g這wicy, cylindra, t這ka itp. kopci.


  • Zaloguj si, aby doda odpowied
26 odpowiedzi w tym temacie

#21 Nat207

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 11 post闚
  • Na FM od: 07 luty 2016
  • Sk康:Wyrzysk
  • Motocykl:Honda CM400T 1981r.

Napisano pon, 15 lut 2016 - 17:48

Olej wlałem 15W40, kupiłem 5l także mam na jedną wymianę, którą zrobię po 100-200km. Nie ma pogody, przy okazji nie wymieniłem jeszcze szpilki tłumika i aku padł, w sensie kręci, ale słabo i cewka nie może wytworzyć iskry, na "pycha" bierze od razu. :P



#22 rambi

    ZARA烙NY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 301 post闚
  • Wiek: 58
  • Na FM od: 01 maj 2006
  • Sk康:Lublin / Dortmund
  • Motocykl:HONDA CB 400

Napisano 鈔o, 17 lut 2016 - 13:49

Nie potrzebuję takich opinii naprawde. Nie będę ci też pisał, że znalezienie nowych pierscieni do cm400t to wręcz niemożliwa rzecz. Mam jednak nadzieję, że skoro jest taka kompresja 10 na "sucho" i 12 po wlaniu małej ilości oleju to jednak nie wina pierścieni?

Wedlug serwisowki cisnienie powinno wynosic 13 bar. Piszesz, ze masz 10 to prawie 30% mniej niz podaje serwisowka. Takze wzrost cisnienia o 20% przy probie olejowej swiadczy o zuzyciu zespolu "tlok-pierscienie-cylinder", ewentualnie jeszcze sie nie ulozylo.Jest jeszcze kwestia prawidlowosci przeprowadzonych pomiarow. Najlepszy jest manometr wkrecany w gniazdo swiecy.  Pojezdzij troche, powymieniaj olej - dokladnie przy takich przebiegach jak radzi Adam. Nie oszczedzaj olej jest tani. Potem sprawdz zuzycie oleju w trakcie eksploatacji. Jezeli nie bedzie zbyt duzen jezdzij. Z mojej praktyki wynika, ze te silniki lubia wziac troche oleju ( sam mam 2 sztuki CB 400 z tym samym silnikiem co CM 400  - jedna w Polsce jedna w Niemczech). Zycze sukcesow i radosci z jazdy.


U篡tkownik rambi edytowa ten post 鈔o, 17 lut 2016 - 13:51


#23 Nat207

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 11 post闚
  • Na FM od: 07 luty 2016
  • Sk康:Wyrzysk
  • Motocykl:Honda CM400T 1981r.

Napisano czw, 18 lut 2016 - 20:58

No właśnie według serwisówki. A ja znalazłem że stopień sprężania to podajże 9.3. Ale nie jestem pewny już skoro piszesz o 13? Możesz podać serwisówkę tutaj bądź na maila? Może mam coś innego.



#24 rambi

    ZARA烙NY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 301 post闚
  • Wiek: 58
  • Na FM od: 01 maj 2006
  • Sk康:Lublin / Dortmund
  • Motocykl:HONDA CB 400

Napisano pi, 19 lut 2016 - 12:58

Stopien sprezania a cisnienie sprezania to dwie rozne rzeczy. Stopien sprezania jest parametrem geometrycznym, a cisnienie sprezania mierzysz w cylindfrze.



1.

Stopień sprężania – (pot. kompresja) to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.

Rozróżnienie stopnia sprężania i ciśnienia sprężania jest istotne w tłokowych silnikach lotniczych, gdzie w miarę wzrostu wysokości pracy silnika maleje ilość ładunku dostarczana do cylindra i ciśnienie sprężania jest coraz niższe – mimo iż stopień sprężania jest niezmienny.

2.  http://zssplus.pl/pu...ublikacje37.htm     ----  tutaj masz bardzo dokladnie opisany pomiar cisnienia sprezania.

3. W zalaczonym pliku masz zeskanowana strone z serwisowki.

Za陰czone pliki



#25 Nat207

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 11 post闚
  • Na FM od: 07 luty 2016
  • Sk康:Wyrzysk
  • Motocykl:Honda CM400T 1981r.

Napisano pi, 19 lut 2016 - 21:39

Dzięki, także te pierścienie są raczej w dup... . No ale nic, niestety w tej chwili nic nie zrobię, odpuszczam narazie temat. Nie mogę póki co odkręcić żabami szpilki od tłumika. Kolejna sprawa akumulator padnięty. Na wiosnę wrócę do tematu, gdyż do tej pory włożyłem sporo pieniążków, a efektów nie ma... .



#26 HD1940

    MOTONITA - le膨cy na baku

  • Moderatorzy
  • 1357 post闚
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 13 pa寮ziernik 2007
  • Sk康:Bia造stok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano sob, 20 lut 2016 - 07:15

Nauczono mnie, że albo robi się coś dobrze albo wcale. Półśrodki (używane pierścienie) zwykle skutkują koniecznością dalszych inwestycji, bo efekt okazuje się niewystarczający.



#27 rambi

    ZARA烙NY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 301 post闚
  • Wiek: 58
  • Na FM od: 01 maj 2006
  • Sk康:Lublin / Dortmund
  • Motocykl:HONDA CB 400

Napisano 鈔o, 11 maj 2016 - 07:55

Minelo ju kilka miesiecy , a pogoda nie najgorsza. Czyli mozna bylo troszke pojezdzic. Czy cos sie ruszylo w temacie tego motocykla, czy tez sie na niego obraziles ?






U篡tkownicy przegl康aj帷y ten temat: 1

0 Forumowicz闚, 1 go軼i, 0 ukrytych Forumowicz闚


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |