Skocz do zawartości

Transport motocykla na przyczepce

Przyczepka motocyklowa

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gośćkomandosek_*

• Gość
  • Na FM od: --

Napisano śro, 11 mar 2015 - 22:18

Cześć,

Posiadam auto osobowe z hakiem o DMC 750 kg bez hamulca najazdowego. Chcę przewieźć jak najwięcej motocykli około tysiąca kilometrów na zachód, przejeżdżając przez całe Niemcy. 

Jak się do tego przygotować, skąd wynając przyczepkę(jeśli jest taka potrzeba), do jakich przepisów nalezy sie dostosować.

Czy wolno przewozić przez Niemcy motocykl na przyczepce do tego nieprzystosowanej fabrycznie? Mam na myśli standardową przyczepka z dorobionymi mocowaniami na koła. Dwa sporty ledwo ledwo ale wchodzą.

Proszę o pomoc, jestem w tym temacie zielony.

Nie wiem czy w ogóle można wypożyczyć przyczepkę bez hamulca, na którą wejdą trzy duże motocykle.

Użytkownik komandosek edytował ten post śro, 11 mar 2015 - 22:14

#2 ZIGGI

MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

• Forumowicze
  • 1251 postów
  • Na FM od: 18 wrzesień 2006
  • Motocykl:-

Napisano śro, 11 mar 2015 - 22:23

W dowodzie masz pola Q1 i Q2. Masa przyczepy z hamulcem i bez hamulca. Po co Ci bez hamulca, skoro z hamulcem możesz ciągnąć cięższą? Jedyne ograniczenie jest takie, że DMC przyczepy + DMC auta nie może przekroczyć 3,5 tony.

Użytkownik ZIGGI edytował ten post śro, 11 mar 2015 - 22:25

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

#3 Gośćkomandosek_*

• Gość

Napisano śro, 11 mar 2015 - 22:27

No właśnie, wydawało mi się że na przyczepę z hamulcem która przekracza wartość z pola Q1 nalezy posiadać B+E

#4 ZIGGI

• Forumowicze
  • 1251 postów

Napisano śro, 11 mar 2015 - 22:33

Kategoria E jest potrzebna, jeśli zespół pojazdów przekracza 3,5 tony, albo masa przyczepy przekracza masę samochodu. Ale tu się też na viatoll łapiesz (przekraczając 3,5 tony).

Użytkownik ZIGGI edytował ten post śro, 11 mar 2015 - 22:36

#5 Gośćkomandosek_*

• Gość