Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Oleje do HD

olej harley

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
304 odpowiedzi w tym temacie

#41 chorcio

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • H-D
  • 718 postów
  • Na FM od: 04 marzec 2005
  • Skąd:Głogówek/opolskie
  • Motocykl:Heritage Softail, Electra

Napisano sob, 30 kwi 2016 - 18:27

Robert zobaczymy jak twój "grubas" się sprzeda to może pokazać jak wygląda u nas rynek eleganckich i praktycznie nowych EVO - masz już jakieś propozycje?


<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest  Electra i Softail Springer - malina. :wub:


#42 maniek1300

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 386 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 15 październik 2007
  • Skąd:Wloclawek
  • Motocykl:FLHRSI 2005

Napisano sob, 30 kwi 2016 - 19:19

Witam

na pewno jeśli zalejesz to co zaleca fabryka bedzie ok. Nawet zwykły minerał będzie tylko wymieniany co 2,500 mil. Sam mam chęć na sprawdzenie takiego minerała Valvoline VR1 Racing 20W50 jest naprawdę super. Jest doładowany dużym pakietem cynku i fosforu. Jeśli chodzi o syntetyk to zalałbym RedLine 20W50 sam mam zalanego AMSa i jakoś mi góra głośniejsza się zrobiła. Kolega jeździ na RoyalPurple i też sobie chwali. Powiem tak, ze względu na spieprzoną konstrukcję TC polecam syntetyka przy zmianach co 5000mil lub minerała na 2500 mil. Syntetyk umożliwia zmniejszenie temperatury silnika około 10 stopni oraz lepszy rozruch zimnego silnika. Dodatkowo widziałem buty na napinaczu rozrządu w idealnym stanie na syntetyku. Natomiast po zastosowaniu minerała który został parę razy przegrzany materiał z jakiego jest wykonany ślizgacz potrafił się rozpadać. I dlatego HD wymyśliło filtr 5 mikronów aby te gówna wyłapywał kosztem niższego ciśnienia oleju. wku**ia mnie konstrukcja TC ale cały czas marzyłem o RK na TC i sobie taki kupiłem. Po kupnie zacząłem czytać o TC i jego awaryjności. Powiem tak kocham go z jego wszystkimi wadami zawsze jak idę do garażu zdejmę plandekę to gęba mi się śmieje i chyba oto w tym wszystkim chodzi. Oczywiście zazdroszczę RobertowiJ, że mieszka w USA i ma dostęp do tak pięknego sprzętu od ręki a nie jak u nas w PL przywożą przeważnie posklejane złomy do kupy.

Pozdrawiam i życzę przyjemnej jazdy.



#43 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1176 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:HONDA GOLDWING 1800 DCT

Napisano nie, 01 maj 2016 - 00:34

Tak naprawde to wcale go nie chce sprzedac, tylko cholera dokupilem kolejnego i mi sie w garazu nie mieszcza. Harleye doprowadza mnie do zmiany domu na taki z wiekszym garazem. W sumie dobrze wyjdzie, bo zawsze chcialem dom nad brzegiem oceanu



Witam

....................

Powiem tak kocham go z jego wszystkimi wadami zawsze jak idę do garażu zdejmę plandekę to gęba mi się śmieje i chyba oto w tym wszystkim chodzi.

.........

 

Tez tak mowilem jak sie zenilem, ze ja z jej wadami, potem sie wszystko zmienia :)


-PAXP-deijE.gif

#44 chorcio

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • H-D
  • 718 postów
  • Na FM od: 04 marzec 2005
  • Skąd:Głogówek/opolskie
  • Motocykl:Heritage Softail, Electra

Napisano nie, 01 maj 2016 - 07:19

To za chwile będziesz jak "Żony Holywood" - zazdraszczam.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest  Electra i Softail Springer - malina. :wub:


#45 Boccacio

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 94 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 30 maj 2013
  • Skąd:Sejny
  • Motocykl:Fat Boy 2008 Anniversary

Napisano nie, 01 maj 2016 - 08:16


 



"Gdzies tam pisales....  nie wazne czy evo czy tc, liczy sie milosc do hd, tak w skrocie. Powoli zaczynasz slyszec 5kg krecacego sie niepotrzebnego zlomu w tc. Dobrze idziesz, szukaj dalej  "



Jasne Kolego Robert J. - zdania nie zmieniam - miłość do HD jest niezmienna. Powiem więcej Mój TC ma u mnie jak już niejeden pisał u mnie dożywocie. Może jak kiedyś będę miał więcej kasiory to kupię EVO żeby polatać w niedzielę ;) . NIe chodzi o to czy więcej czy mniej tego złomu ale ktoś kiedyś pisał o olejach na których silnik pracuje aksamitniej i to wszystko. EVO ma piękne niskie obroty ale jak w każdym silniku nowszym czy starszym także słychać jakieś odgłosy. A co do oleju jeżeli na niektórych silniki pracują o niebo lepiej to dlaczego nie?:)



maniek1300 - dobrze prawisz... Pewnie ostatecznie zdecyduję się na Royala albo Amsoila. Popieram Cię w 100%. Jeżeli ktoś kupuje moto za kilkadziesiąt tys złociszy to wie na co się decyduje. Podczas szukania moto rozważałem tylko 2 opcje "Grubas" rocznicowy 2003 lub 2008 - padło na tego ostatniego - bo taka akurat nadażyła się okazja. Gdybym dzisiaj kupował moto raz jeszcze to oczywiście zdania bym nie zmienił:) Teraz zostało tylko jeździć i się cieszyć ;)



#46 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1176 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:HONDA GOLDWING 1800 DCT

Napisano nie, 01 maj 2016 - 15:39

To za chwile będziesz jak "Żony Holywood" - zazdraszczam.

Nie masz czego, zapie**alam jak osiol, jest to kosztem wolnego czasu. wiec cos sie za to nalezy. 

Apropo zony Hollywood to sciema, jedna glowna z tych co tam wystepuja to znajoma moich rodzicow, dorobila sie na swoim mezu, a nie tak jak pierd........ ze sama doszla do wszystkiego od zera. Facet usmazyl napieciem swoje wnetrznosci w fabryce, ona oskarzyla fabryke ze nie ma sexu z nim po tym wypadku,   wyciagnela pare baniek z fabryki.



..........

EVO ma piękne niskie obroty ale jak w każdym silniku nowszym czy starszym także słychać jakieś odgłosy. A co do oleju jeżeli na niektórych silniki pracują o niebo lepiej to dlaczego nie? :)

..............

Ja tam mam +/-1000 na wolnych i mi to nie przeszkadza. Zapewniam cie ze praca zdrowego evo jest idealnie aksamitna, w porownaniu do nowego tc. TC generuje dzwieki jakbys wpierdzielil 2 kg srubek do silnika, to wszystko tam lata.

Najlepszy olej jakio mozesz wlac na okres letni to 60 np Amsa, nie zrobia sie z niego szczyny w wysokich temp.Nie oczekuj cudu od oleju, on tylko chroni, zabezpiecza, czasem troche wyciszy gore. 


-PAXP-deijE.gif

#47 Boccacio

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 94 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 30 maj 2013
  • Skąd:Sejny
  • Motocykl:Fat Boy 2008 Anniversary

Napisano nie, 01 maj 2016 - 17:01

Mnie tam żadne odgłosy nie przeszkadzają a jak będą to założę jakiś głośny wydech i po sprawie. Jasne że olej nie jest antidotum na specyfikę pracy silnika. Tak jest i już. Ale jeżeli są oleje dzięki którym można ucywilizować prace silnika i oszczędzić mu chociażby w 1% zużycie to chętnie taki olej wleję. Też mam 1000 na swoim bo na wtrysku to nic dziwnego, a i tak bym nie obniżał. Jak kiedyś mi się objeździ to pomyśle o EVO. Na razie jednak magia TC trwa. W końcu przesiadka ze Sporta na Grubasa to duża różnica. 3 maj się

#48 maniek1300

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 386 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 15 październik 2007
  • Skąd:Wloclawek
  • Motocykl:FLHRSI 2005

Napisano czw, 26 maj 2016 - 21:38

Witam

Czy ktoś z Szanownych kolegów lub koleżanek stosował do silnika olej Motul 7100 20W50 interesuje mnie czy zauważyliście jakąś róznicę w pracy silnika oraz czy np. silnik głośniej pracuje lub słychać bardziej górę silnika.

 

Pozdrawiam



#49 LordElrond

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 75 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 22 marzec 2015
  • Skąd:Małopolska
  • Motocykl:XLH 1200

Napisano pią, 27 maj 2016 - 12:40

Witaj. Ja latam na takim oleju, do skrzyni zapodaję BelRay dla sporta, zatem nie wiem, czy moje zdanie będzie jakieś miarodajne - to tylko sporciak w końcu :wink: .

Wydaje mi się, że na tym oleju silnik chodzi raczej nieźle ale fakt - nie mam orientacji jak chodził na wcześniejszym. Wymieniłem wszystkie płyny w motórze zaraz po tym, jak znalazł się w moim garażu dwa lata z hakiem temu :). Odpalenie i mała jazda tylko dla rozgrzania olejów nie jest właściwa, aby jakoś zdecydowanie się wypowiadać, przynajmniej według mnie. Co do odgłosów - raczej nie słyszę jakichś specjalnych stuków spod baku, owszem, miałem inne problemy, których objawami były stuki i szarpnięcia ale to już za mną (pulley przedni jechał na oparach wieńca wewnętrznego), teraz takie szatkowanie i stuki w skrzyni biegów słyszę i czuję, jak prędkość, bieg i obroty nie są dobrane jak trzeba ale to inna bajka. Podsumowując - Motul (raczej) rulez, nie wiem, czy na to ma jakiś wpływ chłodnica oleju, którą mam założoną, ale akurat to ustrojstwo moim zdaniem to rewelacyjny patent, zwłaszcza w upalny dzień w miejskich korkach.  Nie planuję zmieniać oleju na inny jak dożyję do następnego roku chyba, że ktoś z bardziej doświadczonych Kolegów zaproponuje olej o znacząco lepszych parametrach. Pozdrawiam :crossy:


1. Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy

2. Jeśli podejmiemy walkę, możemy przegrać. Jeśli jej nie podejmiemy - już przegraliśmy. Leonidas - król Spartan 

3. "Czasem wygrywasz, czasem przegrywasz, ale zwycięstwa nie mogą być powodem do wywyższania się a porażki powodem do załamywania, bo wygrywać i przegrywać trzeba umieć z klasą"


#50 Boccacio

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 94 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 30 maj 2013
  • Skąd:Sejny
  • Motocykl:Fat Boy 2008 Anniversary

Napisano pon, 13 cze 2016 - 19:40

W końcu wymieniłem płyny ustrojowe w swoim Grubasie. Silnik i sprzęgło Amsoil 20w50 i skrzynia 75w140. Jakie są moje odczucia może zbyt subiektywnie ale po zmianie jest tak - skrzynia pięknie pracuje, faktycznie biegi wchodzą aksamitnie i nie słychać żadnych stuków, zupełnie jak w Japonii. Sprzęgło wcześniej jakby delikatnie ciągnęło - teraz nic a nic. A co do specyfiki TC - jak to niektórzy uważali ze olej to żadne antidotum to napisze tak z tych 2 kg śrubek co to niby w silniku latają To już zostało tylko 0,5 kg - znacznie ciszej. Ocena po przejechaniu 100 km od wymiany. Pozdro.

#51 Szafir

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1233 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 13 lipiec 2004
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:H-D

Napisano pon, 12 wrz 2016 - 11:26

Kusi mnie do Dyny 103" z małym przebiegiem zalać syntetyka...

zawsze jeździłem na mineralu 20W50 (ostatnio Bel-Ray) i wszystko OK.

pozostać na zestawie B-R: 20W50, Primary, 80W90 czy poszukać sysntetyka?



#52 chorcio

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • H-D
  • 718 postów
  • Na FM od: 04 marzec 2005
  • Skąd:Głogówek/opolskie
  • Motocykl:Heritage Softail, Electra

Napisano pon, 12 wrz 2016 - 11:50

Szafir ja tez zalałem komplet Bel-Ray minerła to TC 96 - i zastanawiam się czy nie wlać do drugiego TC 96 syntetyka - w zasadzie powinien mieć lepsze parametry w wysokich tem. jakie generuje TC 96 nie mówiąc o 103 . Co do mineralnego te jestem zadowolony fajnie wszystko chodzi i cena jest tez dobra.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest  Electra i Softail Springer - malina. :wub:


#53 maniek1300

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 386 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 15 październik 2007
  • Skąd:Wloclawek
  • Motocykl:FLHRSI 2005

Napisano wto, 13 wrz 2016 - 06:55

Wszystko zależy od przebiegów, można zalać syntetyka nie powinno być problemów.

Co do syntetyków to polecam Amsoil 20W50, RedLine 20W50, Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60, Motul 7100 20W50 ale do TC nie za bardzo, ze względu na lepkość. Chociaż dużo osób na nim jeździ.

Co do minerałów polecam Valvoline VR1 20W50, HD 360 tylko proszę pamiętać wymiana co 2000 max 2500 mil. Dlaczego HD 360 ze względu na bardzo fajny pakiet dodatków magnezu i boru który wraz z fosforem i cynkiem ładnie zabezpiecza. Trzeba też pamiętać, że dwie parady moto i olej jest szmelc (zagotowanie oleju).

Co do TC 96 i 103 poszedłbym raczej w synteze ze względu na generowanie ciepła lub Valvoline ale do około 2000 mil i zmiana.

Co do syntezy Amsa po zalaniu może troszkę więcej przeciekać ale to jest ze względu na jego dodatki oraz bazę PAO która powoduje mikroskopijne skórczanie się uszczelnień ale to można obejść dodatkami estru.

 

Mam wielką prośbę do wszystkich tych co zalali syntetyki po przejściu z minerału czy zauważyli głośniejszą pracę góry silnika. Jest to ważna informacja dla mnie bo chcę sprawdzić jedną teorią.

 

Pozdrawiam


Użytkownik maniek1300 edytował ten post wto, 13 wrz 2016 - 06:56


#54 Amax70

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 30 postów
  • Na FM od: 08 maj 2014
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:H-D Sportster XL 1200 C

Napisano czw, 15 wrz 2016 - 12:37

Zalałem sporta xl1200c z 2005r w tamtym roku syntetykiem SE 20w50 do skrzyni formula hd (przedtem był jakiś minerał chyba motul), w tym roku motul 7100 20w50 wszystko. Różnicy w hałasie nie słyszę.



#55 lech N

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 396 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 lipiec 2014
  • Skąd:Wolsztyn
  • Motocykl:electra- evo

Napisano czw, 15 wrz 2016 - 13:19

Do Maniek 1300, zalałem 15W 50 w zeszłym roku. Mam wrażenie że pracuje ciszej . 

Ciśnienie trzyma lepiej niż na mineralnym.



#56 maniek1300

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 386 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 15 październik 2007
  • Skąd:Wloclawek
  • Motocykl:FLHRSI 2005

Napisano czw, 15 wrz 2016 - 18:30

lechN napisz mi proszę jakiej marki był ten 15w50 i jaki rodzaj synteza czy pół.



#57 lech N

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 396 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 lipiec 2014
  • Skąd:Wolsztyn
  • Motocykl:electra- evo

Napisano czw, 15 wrz 2016 - 19:10

Mobil Racing 4T pełny syntetyk 



#58 Eber unter Rummelsberg

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 13 postów
  • Na FM od: 13 wrzesień 2016
  • Skąd:Dolny Śląsk
  • Motocykl:FXST 2002 TC88

Napisano wto, 27 wrz 2016 - 15:48

Jak to w końcu jest z tą ilością oleju? Wlałem cały litr oleju do sprzęgła i jeszcze nie sięga dolnej krawędzi otworu, a w manualu piszą, że powinno wejść niecałe 800 ml. Silnik TC88 z 2002r. Moto oczywiście w pozycji pionowej.

"Jeździć! Nie pier*olić!" - Izi


#59 lech N

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • H-D
  • 396 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 lipiec 2014
  • Skąd:Wolsztyn
  • Motocykl:electra- evo

Napisano wto, 27 wrz 2016 - 17:11

Bo powinieneś mieć na bocznej nóżce. 



#60 Wallygatorr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Moderatorzy
  • 701 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano śro, 28 wrz 2016 - 06:52

Panowie, obaj wielka pomyłka:

1. Eber - poziom oleju max. to dolna krawędź otworu, olej powinien sięgać sprężyny diafragmowej
2. Lech N - sprzęgło i skrzynię ZAWSZE sprawdzamy w pozycji pionowej motocykla.

Olej silnikowy sprawdzamy w Touringach na bocznej stopce, w Softach w pionie - ale zawsze polecam sprawdzić w serwisówce, bo HD bywa niekonsekwentny i w niektórych rocznikach może być inaczej - teraz nie pamiętam.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: olej, harley

Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 Forumowiczów, 3 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


    Bing (1)

modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |