Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Oleje do HD

olej harley

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
294 odpowiedzi w tym temacie

#1 FIS

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 933 postów
  • Na FM od: 29 maj 2012
  • Skąd:opolskie

Napisano śro, 19 lut 2014 - 11:29

Temat ma na celu zebranie w jednym miejscu najbardziej przydatnych postów związanych z Olejami do HD.
Cos w rodzaju vademecum zawierajace odpowiedzi na najczesciej zadawane problemy i zagadnienia zwiazane z olejami. 
 
Jeżeli ktoś uważa, ze istnieje na forum post który powinien się tutaj znalezc, proszę o taka informacje.
 
....temat w trakcie edycji.....
 
Edit: daniel-intruz

 

 

 

 

 

 

Nie lej tam zadnej formuły ani ATFa...!!!

Panowie, co to za porady???

Leci z nami jakiś PILOT?   :blink: 

Nie dalej jak wczoraj rozmawiałem o tym z vin'em.

To nie są oleje dla ludzi którzy jezdzą, tylko dla niedzielnych motocyklistów...

 

No i jeszcze ta porada- "jak wlejesz silnikowy to nie pojedziesz i sprzęgło do rozbiórki i czyszczenia."

A ja mówię- wlej silnikowy i pojedziesz... 

Wiecie jakie są skutki gdy na ATFie padnie simmer wałka zdawczego silnika???  :banghead:

Bo na silnikowym - nie stanie się nic...!!!

 

Nie rozumiecie, że ja potem robię te skrzynie po tych wszystkich ATFach i formulach?

Mam zapodac fotki jak to wygląda po formule? 

Czy fotki części po użytkowaniu ATFa?

Remont skrzyni latającej na przekładnióce to normalny remont zużyciowy. Po ATFie - padają simmeringi, po formule lecą łozyska.

Materiał simmerów jest nieodpowiedni do ATF'a

Formuła w goracej skrzyni harleya robi sie jak woda i "nie smaruje!!!!!

Niedzielny motocyklista robi 20km dzienie i nie zdąrzy rozgrzać przekładni to i formula jakoś tam sobie radzi. A przy lataniu w upale po 300 km w trasie temp. skrzyni osiaga około 80 st. C. Formuła wtedy nie tworzy już warstwy smarnej. Skutek- 80 000 km konkretnego latania- wszystkie kulkowe łozyska sk. biegów do wymiany w sprzęcie 2009 rok!!!- jedynie igiełkowe dały radę bo, nie pracują na ostatnim biegu a i ich powierzchnia toczna jest większa. Olej przekładniowy musi być gęsty w pełnym zakresie temperaturowym pracy skrzyni, a forumla taka nie jest. To gówniany olej made in Harley - Davidson przeznaczony ch*j wie do czego.... bo nawet chu*owo na nim smakuje zrobiona jajecznica.

I to jeszcze do EVO polecacie... eh...

 

Do wszyskich HD BT:

Sk. biegów - Mobil Getriebe 80W- 90, Hipol 15 F, Hipol MF 80W- 90

Sprzęgło- rev tech primary, bel ray primary lub inny dowolny primary, polecam silnikowy Midland 20W -50 lub olej na którym lata silnik.

Silnik - syntetyk Mobil 20W-50, AMS Oil 20W-50, Mobil 15W- 50

minerał - Liqui Moly 20W- 50 lub inny dedykowany 20W- 50.

polecam- minerał Midland 20W-50

Nie polecam olejów typu SAE50 lub SAE 60!

 

Sprawdzać poziom, spać spokojnie...  i  :crossy:

Amen. 



vin- "Linka ssania- po wyciagnięciu przekreć zgodnie ze wskazówkami zegara,

będzie zablokowana (powinna być)" - nie, nie bedzie... Chyba że przez jakiś przypadek.

Pod dżwignią jest moletowana pastikowa nakręteczka, Nie metalowa nakretka z tyłu pod klucz 17 czy tam 19 tylko plastikowa moletowana pod dzwignią okragła, dokreć ją w prawo o 1/8 - 1/4 obrotu. Zaciśnie ona dzwignę i powinna zostawać.

Jak nie możesz jej już dokręcić i wszystko trzeszczy - linka do wymiany.


Użytkownik daniel-intruz edytował ten post śro, 04 mar 2015 - 21:48
Wydzielenie watku

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''


#2 FIS

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 933 postów
  • Na FM od: 29 maj 2012
  • Skąd:opolskie

Napisano śro, 19 lut 2014 - 18:01

Formula klei sprzeglo, co zużywa bardziej niż potrzeba kły na jedynce.

Pokaz mi gdzie HD specyfikuje formule do EVO... z resztą, próżna gadka.

Ja powyzej napisałem swoje doświadczenia warszatowe i opinie uzytkowników którzy robią srednio 10 000 km w sezonie. Swoje jakies tam doswiadczenie tez mam, bo nie dalej jak 3, 4 lata temu sam ganiałem od 20 - 28 000 km w sezonie. Ostatnio trochę mnię popsute HD przywaliły, ale zamierzam to zmienić i już na sezon maj- sierpień nie przyjmuje nic.

Chce pocieszyć się zyciem puki jeszcze jestem młodzutki i laski na mnie lecą...  :laugh: :icon_razz:

 

Jeszcze raz- ATF w modelach six-speed rozwala simmery i kapa leje.

Prosze, jeśli mówimy o normalnym lataniu darujmy sobie ATF'y i Formule+

Jesli zas tylko do koscioła to nie ma tematu- to wystarczy.

Musimy te dwa typy motocyklowania rozdzielić przynajmniej tak to wynika z tego co widziałem zagladajac do skrzyń i sprzęgieł przez ostatnie 5 lat.

Generalnie pod lekka presja zgodze się na ATFa w sprzegle ze skrzynia 5-speed ale tylko ze wzgledu na bardziej siermiężną budowe układu. Ale osobiscie nie polecam jego stosowania w HD. Są inne sposoby likwidacji stuku przy wbijaniu jedynki, na tyle skuteczne, że jedynka wchodzi bezszelestnie jak w Simsonku SR 50.


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''


#3 Fazik

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • H-D
  • 83 postów
  • Na FM od: 08 grudzień 2014
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:RK 98;Indian Chief 2000

Napisano wto, 24 lut 2015 - 21:06

Witam

Jaki olej i ile do evo 1998 przebieg około 23 tys. Mil nie wiem co ma zalane? Dodatkowe pytanko Minerał czy syntetyk
To samo tyczy się sprzęgła i skrzyni.
Proszę o konkretne odpowiedzi.

Pozdrawiam i dziękuję z góry

Fazik

#4 Fazik

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • H-D
  • 83 postów
  • Na FM od: 08 grudzień 2014
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:RK 98;Indian Chief 2000

Napisano śro, 25 lut 2015 - 14:18

Dzięki daniel-intruz ale nadal nie wiem czy minerał czy syntetyk.  W samochodach jest zasada po minerale nie lejemy syntetyka czy można to samo zastosować do HD. Czytając posty widzę że są zwolennicy syntetyka i oleju mineralnego ale powinno być to poparte stanem silnika lub przebiegiem.

Syntetyk do silników z małym przebiegiem lub zalewany od początku.  Minerał do dużych przebiegów lub gdy nie wiesz co było wcześniej dla bezpieczeństwa.

 

Mogę się mylić nie jestem specjalistą ale zawsze mnie tak uczono.



#5 americas

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • H-D
  • 313 postów
  • Na FM od: 07 maj 2012
  • Skąd:Kujawy
  • Motocykl:H-D / AMERICAN IRONHORSE

Napisano śro, 25 lut 2015 - 15:44

no tak nie jest jeżeli wlejesz syntetyk o takich samych parametrach np. 20w50 to nic się nie stanie złego wręcz przeciwnie

 

masz np. SYN3 olej H-D produkowany po 2000 ze zmienioną recepturą w 2003 - i w oryginalnych katalogach masz opisane, że można stosować go do starszych modeli EVO

 

mineralny olej - częstsze wymiany, dłużej się rozgrzewa, przy wysokich temp. zmienia znacząco swoją lepkość

syntetyk - dłuższe przebiegi, nie naraża silnika na szybsze zużycie

 

jedna zasada czy minerał czy syntetyk musi być o takich samych wartościach SAE i takich jak podaje producent dla danego modelu i danego rocznika

 

ps. a jak już nabędziesz olej to nie oszczędzaj na filtrze



#6 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12305 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano śro, 25 lut 2015 - 19:58

Dzięki daniel-intruz ale nadal nie wiem czy minerał czy syntetyk.  W samochodach jest zasada po minerale nie lejemy syntetyka czy można to samo zastosować do HD. Czytając posty widzę że są zwolennicy syntetyka i oleju mineralnego ale powinno być to poparte stanem silnika lub przebiegiem.

 

 

Nieprawda, wszystkie wspolczesne oleje mieszaja sie ze soba bez problemow, a olej syntetyczny jest najlepsza rzecza jaka mozesz wlac do silnika z duzym przebiegiem. Jest szansa ze po jakims czasie odblokuje pierscienie, jesli jest taki problem w tym teoretycznym silniku :).

Dodatkowym + tego oleju jest jego odpornosc na wysokie temperatury typowe dla silnikow chlodzonych powietrzem.



#7 LanyHD

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • H-D
  • 296 postów
  • Na FM od: 09 styczeń 2014
  • Skąd:us
  • Motocykl:1200

Napisano wto, 17 mar 2015 - 11:04

SAE-20W50-blend.jpg

jak nie ma dostepu do  "pół syntetyka"  (zdjecie powyzej) a tkim byl zalany to lać mineral czy  syntetyk


25tkdq8.jpg


#8 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1161 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:MOTO GUZZI CA, FLSTS

Napisano wto, 17 mar 2015 - 14:48

http://www.harley-pe...thetic-oil.html

 

Znajomy ktory pracuje w nieautoryzownym serwisie HD polecal mi Red Line Shockproof 85/140 (syntetyk) do przekladni, ja leje Lucas Oil 75W140 


-PAXP-deijE.gif

#9 marek hd

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • H-D
  • 204 postów
  • Wiek: 61
  • Na FM od: 29 wrzesień 2013
  • Skąd:lubelskie
  • Motocykl:sport 1200 xl

Napisano wto, 17 mar 2015 - 18:10

ja zapodalem teraz takowego 

http://www.retrocycl...rcycle_Oil.html



#10 Fazik

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • H-D
  • 83 postów
  • Na FM od: 08 grudzień 2014
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:RK 98;Indian Chief 2000

Napisano śro, 25 mar 2015 - 21:36

Witam
Dostawca walnąć się i dostarczył mi olej do skrzyni biegów zamiast mobilube (dawny getribe) 80 w 90 to 85w 90.
Czy mogę taki olej wlać czy nie ryzykować.
Dzięki.

#11 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12305 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano śro, 25 mar 2015 - 22:03

Mozesz bez strachu.



#12 Fazik

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • H-D
  • 83 postów
  • Na FM od: 08 grudzień 2014
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:RK 98;Indian Chief 2000

Napisano pią, 27 mar 2015 - 09:07

Witam,
Dzięki tak też zrobię.

#13 Szafir

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1233 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 13 lipiec 2004
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:H-D

Napisano nie, 28 cze 2015 - 14:25

"przesiadłem się" na Bel-Ray, dokładnie: silnik - mineralny 20W50 V-Twin, sprzęgło-Primary i skrzynia - Gear Saver 80W90.

Różnica -na plus -bardzo odczuwalna w skrzyni, po dłuższym przelocie. Biegi miękko wchodzą, nie trzaskają, itp.



#14 chevy

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 35 postów
  • Na FM od: 12 styczeń 2012
  • Skąd:Polska
  • Motocykl:Sportster

Napisano nie, 28 cze 2015 - 17:01

Mam aktualnie zalany olej ten z postu Lany HD, Screamin Eagle, przejechałem na nim 12 tys km, zmieniać czy nie?

Sportster 1200, 2007 rok

 

A jak to jest ze zmiana oleju w skrzyni biegów w sportsterze , co ile wymieniać.

 

Mam jeszcze jedno pytanie do posiadaczy sportsterów,  od jakiegos czasu slysze  z silnika lub skryzni biegów takie pykanie, zawsze ono bylo ale teraz jest jakby duzo bardziej slyszalne, jest to wina  starego oleju? Strasznei to denerwuje bo przeszkadza w odluchu dzwięków z wydechów. A moze to normalne w tych motocyklach.



#15 waldoorf

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 28 czerwiec 2015
  • Skąd:zielona Góra

Napisano nie, 28 cze 2015 - 18:38

No właśnie mam to samo. Mam wrażenie, że to cykanie pojawia się i nasila po rozgrzaniu moto. I bardziej jest słyszalne od strony skrzyni. Mój moto to nightster 2009r. Olej w silniku i skrzyni wymieniałem miesiąc temu ale nie wiem na jaki bo robił to mechanik specjalista od HD. Wydaje mi się że ten odgłos (jakby ocierajacego łańcuszka) mógł się pojawić właśnie po wymianie oleju. Albo jestem przeczulony :)))

#16 Wallygatorr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Moderatorzy
  • 701 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano pon, 29 cze 2015 - 09:21

chevy, 12kkm bez wymiany, czy z wymianą po drodze? Cykanie to pewnie rozrząd...

 

Zmieniłbym ten olej na "prawdziwy" olej - albo syntetyczny Motul, Mobil1, Amsoil, albo mineralny Midland. Ten ostatni robi dobrze przechodzonym Evo.

 

Nie lać olejów HD, SE też nie ufam...



#17 chevy

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 35 postów
  • Na FM od: 12 styczeń 2012
  • Skąd:Polska
  • Motocykl:Sportster

Napisano pon, 29 cze 2015 - 22:27

12 kk bez wymiany, niestety w tym sezonie bede bardzo mało jezdził spowodu wyjazdu, chciałem sie wstrzymac do nastepnego sezonu z wymiana, jednak martwi mnie te dzwięk,  bo jesli to wina oleju to niezwlocznie wymienie na ktorys z polecanych olejów, jesli nie  szkoda mi lac na 500 km nowy olej ktory ma przestac do wiosny.

 

Slyszałem tez opinie od gosci ze na niektorych olejach klekota a na niektorych jest cisza, ciekawe ile w tym prawdy.


Użytkownik chevy edytował ten post pon, 29 cze 2015 - 22:28


#18 FIS

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 933 postów
  • Na FM od: 29 maj 2012
  • Skąd:opolskie

Napisano pon, 29 cze 2015 - 22:36

Sporo.


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''


#19 Wallygatorr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Moderatorzy
  • 701 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano wto, 30 cze 2015 - 13:25

Niestety będzie off-top...

 

chevy, wywaliłeś kilka -naście, a może -dziesiąt kPLN na motocykl, a szkoda Ci 200 PLN na olej?

 

Producenci podają okresy i czynności serwisowe, i nie jest to wymysł z d..py, tylko ma coś na celu...

W HD masz wymianę oleju silnikowego co 8kkm lub co 12 miesięcy dlatego, że olej traci swoje właściwości. Szkoda lać nowego oleju, a stary zaabsorbował trochę wilgoci i zaczynają korodować części wewnątrz silnika. Wierz mi, że nie pozostanie to bez wpływu na żywotność Twojego silnika... Zresztą cykanie rozrządu na 90% jest z tym związanie... A jak załatwisz hydraulikę, to koszty oleju to pikuś...

 

Też nie jestem ekstremistą, żeby zalewać nowy olej na zimowanie i nowy na wiosnę, ale wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Z drugiej strony uprzedzam krytyków; wiem, że "bogatemu wolno" i suma summarum to nie mój interes, ale miałem kilka podobnych sytuacji gdzie najpierw było niedbalstwo a potem płacz i prośby o pomoc, nie mówiąc o skomleniu o kosztach...

 

Harley jest przestarzały i w gruncie rzeczy toporny, pojedzie na byle czym i zrobiony byle jak, ale pojedzie nie za długo...

Harleya trzeba zrobić dokładnie, zalać mu dobry olej - ma to znaczenie w takim układzie smarowania, bo jak jeden element będzie miał problem to następne mogą nie dostać oleju...



#20 Pompka

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2426 postów
  • Na FM od: 21 lipiec 2004
  • Skąd:Warszawa i okolice
  • Motocykl:Simson S51

Napisano śro, 01 lip 2015 - 13:11

Kto smaruje ten jedzie. Harley w okolicach 2000 roku zmienił częstotliwość wymian oleju. Wcześniej było jakoś 2500 mil? I nie do końca miało to związek z pojawieniem się TC bo Sportsery tak samo otrzymały wydłużony interwał serwisowy. Niby oleje coraz lepsze ale ja tam max 3000 mil i motocykl na serwis. Zwłaszcza, że owe 8 tys km to warunki idealne czyli bez jazdy w bardzo niskich temperaturach, w bardzo wysokich, bez jady w warunkach dużego zapylenia, bez jazdy po mieście, bez dużych prędkości itp. itd. Generalnie RTFM :biggrin: . A olej jaki będzie wlany to już sprawa drugorzędna. Aby spełniał wymagania . Może być Bel Ray, może być Castrol, Motul, Mobil, co tam kto lubi. Wrzucę może któregoś dnia zdjęcia jakiegoś silnika z dawno nie zmienianym olejem. Daje do myślenia :)







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: olej, harley

Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 Forumowiczów, 3 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


    Bing (1)

modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |