Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Magneto i zerwany gwint wahacza KTM exc 125- problem

ktm exc 125 magneto kokusan

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Łodzianin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Na FM od: 30 grudzień 2012
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:KTM exc 125

Napisano wto, 03 lut 2015 - 00:14

Witam wszystkich serdecznie!

Od niedawna jestem (mniej, lub bardziej) szczęśliwym posiadaczem KTMa exc 125 z roku 2003.
Ale do rzeczy:
Po 1- przy rozebraniu silnika, okazało się, że magneto dzwoni jak się nim potrząśnie. W karterze było całkiem sporo opiłków z magnesów, a po wewnętrznej stronie widać wgniot w blasze- jakby coś uderzyło. Blacha jest też delikatnie porysowana przez cewki.  Załączony plik  magneto.jpg   144,71 KB   2 Ilość pobrań

Stąd mam pytanie- da się w jakiś sposób zdjąć tą blachę, żeby zajrzeć na magnesy? Próbowałem, ale nie chcę na siłę podważać śrubokrętem. I czy da się ewentualnie jakoś owe magneto zregenerować, czy szukać nowego?
Po 2- okazało się, że gwint w wahaczu, od śruby napinającej tylną oś  Załączony plik  wahacz.jpg   139,47 KB   2 Ilość pobrań

ma zerwany gwint. Jest jakiś sposób, żeby to uratować? Myślałem nad helicoil, ale jest tam dość nietypowy gwint M10 x1.25.

Pozdrawiam



#2 Major87

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 993 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 13 kwiecień 2014
  • Skąd:Chesterfield
  • Motocykl:Czerwony i niebieski :D

Napisano wto, 03 lut 2015 - 01:15

Może ja miałem pecha, może ktoś spieprzył robotę, ale odnośnie helicoil - ja bym tego nie zakładał. W silniku mojej GPZty był gwint naprawiony w taki właśnie sposób i przy zdejmowaniu wałków rozrządu sprężynka wysypała się w częściach. Nie wiem czy coś nie zostało w środku, choć w sumie znaczenia to nie ma, bo piec do ramy nie wraca. Może lepiej to przegwintować?

Odnośnie magneta, to zdaje się, że chyba jedna nie da się tego rozebrać, żeby rzucić okiem. Odnośnie ponownego użycia - tutaj nie mam pojęcia.


Użytkownik Major87 edytował ten post wto, 03 lut 2015 - 01:16

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05


#3 WujoCaZa

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2014
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:WR250Z

Napisano sob, 07 lut 2015 - 15:22

Co do magneta to może łożyska na wale są mocno wylatane,że magneto trzęsie się góra-dół przez co masz opiłki i poobijane magneto? 



#4 Łodzianin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Na FM od: 30 grudzień 2012
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:KTM exc 125

Napisano sob, 07 lut 2015 - 17:32

Na łożyskach nie było nawet najmniejszego luzu. Dla mnie to w ogóle dziwna sprawa jest, bo to wygląda jak uderzone młotkiem. Ogólnie w tym silniku grzebali jacyś "specjaliści", co ściągali magneto pająkiem.
A masz pomysł na naprawę tego gwintu?

Pozdrawiam.



#5 enduromaster

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 5717 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:CB400N '83 & VN800

Napisano sob, 07 lut 2015 - 19:14

gwintownik 11x1.25 i nowa śruba, to jest tylko do naciągu łańcucha

obecny gwint jest przekoszony i śruba się nie wkręca czy po całości zmielony ?


transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

 


#6 Łodzianin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Na FM od: 30 grudzień 2012
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:KTM exc 125

Napisano sob, 07 lut 2015 - 22:17

Z gwintu nie zostało nic. Śruba lata jak szczur po klatce ;)



#7 enduromaster

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 5717 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:CB400N '83 & VN800

Napisano sob, 07 lut 2015 - 23:36

no to kombinuj z gwintowaniem, to je amelinium, tego nie pomalujesz więc musisz gwintować


transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

 


#8 DZIKOWSKI

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1778 postów
  • Na FM od: 31 październik 2011
  • Skąd:z brzucha
  • Motocykl:2T,4T

Napisano nie, 08 lut 2015 - 07:18

Dla spokoju wymień magneto,bo to może Ci się rozsypać


Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

 


#9 Ziuteek

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 765 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 07 maj 2007
  • Skąd:Tarnów
  • Motocykl:yz 125

Napisano śro, 11 lut 2015 - 18:44

Zrob jakis drobny gwint ale m12.



#10 Łodzianin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Na FM od: 30 grudzień 2012
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:KTM exc 125

Napisano śro, 11 lut 2015 - 22:09

Właśnie z gwintowaniem na większą średnicę może być problem. Jak byłem w sklepie ze śrubami, to mi powiedzieli, że nie dostanę śruby, której łeb nie będzie większy niż gwint. Takiej "normalnej" nie przekręcę.



#11 enduromaster

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 5717 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:CB400N '83 & VN800

Napisano śro, 11 lut 2015 - 22:37

nie masz szlifierki ?


transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

 


#12 Łodzianin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Na FM od: 30 grudzień 2012
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:KTM exc 125

Napisano śro, 11 lut 2015 - 22:43

:) Mam i jak nie zostanie mi nic innego to tak zrobię. Po prostu nie lubię rzeźbić.



#13 valdiiaga

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 71 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2014
  • Skąd:WPR
  • Motocykl:DRAG

Napisano sob, 14 lut 2015 - 17:56

Spokojnie nagwintujesz :)







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: ktm, exc, 125, magneto, kokusan

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |