Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zakup używanego HD - niełatwe zadanie

harley zakup pomoc

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#41 turysta

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • H-D
  • 139 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 26 maj 2010
  • Skąd:PL
  • Motocykl:FXST

Napisano pią, 03 paź 2014 - 06:12

silnik TwinCam mi się po prostu nie podoba - wielki filtr powietrza, a sam silnik jest klocowaty (zresztą jest nazywany Blockhead).

:rolleyes: Zonk 

Blockhead to EVO:

http://auto.howstuff...son-engines.htm


RIDE HARD!

#42 wallygatorr

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • H-D
  • 350 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano pią, 03 paź 2014 - 13:09

Turysta, masz rację, nazwa została wymyślona przez bikerów dla Evo na samym początku, ale się nie przyjęła... To była próba nadania nazwy wynikającej z tradycji - od kształtu głowicy. Producent nadał nazwę Evolution, która została skrócona przez bikerów do Evo...

 

W przypadku TC, producent nadał nazwę TwinCam, która się przyjęła, ale, jako że dokonał się podział na "prawdziwe" HD (Evo i wcześniej, chodzi o konstrukcję silnika, czyli przede wszystkim jeden wałek rozrządu), to ortodoksi zaczęli używać nazwy Blockhead w sensie pejoratywnym... Zresztą niektórzy użytkownicy TC bardzo się za taką nazwę obrażają...

 

W Polsce słyszałem określenie "klochead" na TC...

 

Chociaż dla mnie najzgrabniejszym silnikiem HD jest późny Shovel...


Użytkownik wallygatorr edytował ten post pią, 03 paź 2014 - 13:11


#43 fisu

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 512 postów
  • Na FM od: 29 maj 2012
  • Skąd:opolskie

Napisano sob, 04 paź 2014 - 16:40

Spotkalem sie okresleniem Fathead w stosunku do TC...

 

Odnośnie Shovla:

Co z tego, ze silnik  ladny, skoro motor jako całosć wyglada jak kupa...


Użytkownik fisu edytował ten post sob, 04 paź 2014 - 16:42

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''


#44 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11325 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano sob, 04 paź 2014 - 22:10

Eeeeeeee tam najladniejszy jest Knuckle, zarowno silnik jak i reszta motocykla.

I mozna nim zupelnie efektywnie jezdzic w codziennym ruchu, biorac poprawke ze kierownik parostatku ma inklinacje mechaniczne i lubi obslugiwac swoj motocykl. Oczywiscie cala reszta, ktora chce zapalac na guzik, lac paliwo i jechac sie do tego motocykla nie kwalifikuje.



#45 wallygatorr

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • H-D
  • 350 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano sob, 04 paź 2014 - 22:30

Fisu, faktyczne, słyszałem raz fathead, ale o nim zapomniałem... I tak najbardziej podoba mi się określenie klochead...

 

Shovel tak, ale jako silnik do wydumki, gdzie całość będzie ładna.... Chociaz był do sprzedania (może jeszcze jest) Shovel stylizowany na Duo Glide i wygląda całkiem zgrabnie...

 

Adam M., Knucklehead czy panhead jest ładny, ale pokrywa rozrządu i napędu prądnicy oraz aparat zapłonowy psuje symetrię.... Po prostu są z innej bajki - czysta klasyka. Późny shovel i evo to wg mnie silniki, przy których projektowaniu uwzględniono również stylistykę - mają ten zgrabny nosek, który nadaje piękną linię całości - dzisiaj się przypatrywałem TC i blok silnika jest tam strasznie masywny, Evo ma mniejszy, ale i nosek go "wyszczupla"...

 

Oczywiście są to moje osobiste odczucia....



#46 daniel-intruz

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Na FM od: 07 czerwiec 2011
  • Skąd:Pomorze
  • Motocykl:FLSTN

Napisano wczoraj, 17:27

Niełatwe zadanie, jak w temacie, choć rzeczywiście było niełatwe okazało się wykonalne.

Oto zakupiony przeze mnie Deluxe. 

Rocznik 2006, sprowadzony przez poprzedniego właściciela jako bezwypadkowy (czysty Title), 12.5 tys mil przebiegu. 

Jak dotychczas wrażenia na plus, wszystko zgodnie z oczekiwaniami. Po Sportsterze, po prostu nie chce się się zsiadać.

W planach trochę drobnych modyfikacji m.in owiewka do pomalowania oraz kilka dodatków. Po nawinięciu jakiejś adekwatnej ilości km postaram się zamieścić opinię o tym modelu w oddzielnym temacie.

Nie ukrywam że po kontakcie z kilkoma ogłoszeniodawcami byłem głęboko sfrustrowany, ale to już temat na oddzielny post. W pewnym momencie na podstawie zachowania sprzedających, zasłyszanych od nich bredni i kłamstw  przyszło mi do głowy, że byłby to niezły temat na naukową pracę z socjologii :) Pomijając gości (czyt. idiotów), którzy wymyślają kłamstwa na poczekaniu, najbardziej zniesmaczony byłem po kontakcie z osobami, którzy kreują się na miłośników harleja (pisząc iż robią to - czyli handlują-  z potrzeby kontaktu z tą marką motocykli), traktując z góry potencjalnego nabywcę jak kretyna, który łyknie każde kłamstwo, dla mnie jest to dyskwalifikacja takiego ogłoszeniodawcy na samym starcie. Pewnie dla większości obecnych na tym forum to żadna nowość i nic nadzwyczaj dziwnego, dla mnie również, niemniej jednak za każdym razem skłania do refleksji.

Tutaj kieruję to do tych którzy będą szukali motocykla, a nie mają większego doświadczenia. Bardzo dużo można się dowiedzieć z samych zdjęć oraz rozmowy gdzie padną szczegółowe pytania dot moto. wówczas często ludzie zapętlają się w swoich kłamstwach, podając sprzeczne informacje. Generalnie trzeba mocno filtrować i w miarę możliwości weryfikować podane informacje. 

 

Chciałbym jeszcze w tym miejscu  podziękować wszystkim którzy zabrali głos w tym temacie.

Specjalne podziekowania dla  wallygatorr za pomoc i wszystkie cenne wskazówki i informacje.

 

Mam również nadzieję że temat będzie aktualizowany poprzez doświadczenia innych dzięki czemu będzie zawierał cenne wskazówki dla innych poszukujących motocykla.

 

Załączony plik  IMG_094211.jpg   139,27 KB   9 Ilość pobrań

 

Załączony plik  IMG_094511.jpg   134,22 KB   7 Ilość pobrań

 

Edit: Gdyby ktoś szukał Deluxa, znam jedno ogłoszenie warte uwagi. Mi pod kilkoma względami ten motocykl nie leżał, ale uważam że jest naprawdę warty zainteresowania. Dla zainteresowanych więcej info na priv.


Użytkownik daniel-intruz edytował ten post dziś, 00:12


#47 dividex

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 43 postów
  • Na FM od: 12 maj 2013
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Iron 883

Napisano wczoraj, 17:47

Deluxe z owiewką od elektry ? O to ci chodziło, czy zamierzasz to docelowo zdjąć? Sorki że tak pytam, ale nie czaje o co kaman ;)



#48 daniel-intruz

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Na FM od: 07 czerwiec 2011
  • Skąd:Pomorze
  • Motocykl:FLSTN

Napisano wczoraj, 18:05

Deluxe z owiewką od elektry ? O to ci chodziło, czy zamierzasz to docelowo zdjąć? Sorki że tak pytam, ale nie czaje o co kaman ;)

 

Ciekawie, widzę że budzi kontrowersje, nie ma nic lepszego gdy ktoś chce się wyróżniać :) Tak na poważnie, jest to opcja dość popularna stosowana w softailach, w moim przypadku jedna z możliwych opcji. Jest to owiewka szybkiego montażu, więc w łatwy i szybki sposób można zrobić "mini touringa", do tego jest jeszcze centralny kufer. Biorąc pod uwagę aspekt praktyczny jak i estetyczny mi taki styl odpowiada. W planie jest pomalowanie owiewki w kolor motocykla i do tego być może krótka szybka (niebieska lub czarna). Mam też oryginalną zwykłą szybę więc w zależności od potrzeby jest kilka możliwości.


Użytkownik daniel-intruz edytował ten post wczoraj, 19:36


#49 americas

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 218 postów
  • Na FM od: 07 maj 2012
  • Skąd:Kujawy
  • Motocykl:H-D / AMERICAN IRONHORSE

Napisano wczoraj, 19:47

ładny moto nabyłeś

 

ps. owiewka budzi kontrowersje - to niech budzi heh, ale co komfort jest to jest



#50 daniel-intruz

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Na FM od: 07 czerwiec 2011
  • Skąd:Pomorze
  • Motocykl:FLSTN

Napisano wczoraj, 21:23

ps. owiewka budzi kontrowersje - to niech budzi heh, ale co komfort jest to jest

 

Zgadza się, poprawa komfortu jest mocno odczuwalna. Założyłem na chwilę zwykłą szybę i od razu wróciłem do tej. W letnie ciepłe dni do relaksacyjnej jazdy fajnie jest jeździć bez niczego, ale na dłuższe wojaże lub w pogodę jaka jest obecnie taka owiewka to rewelacja.....no cóż człowiek się starzeje...i szuka wygody :)


Użytkownik daniel-intruz edytował ten post wczoraj, 21:24


#51 krakers09

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 557 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2012
  • Skąd:Warszawa

Napisano wczoraj, 23:53

IMO owiewka pasuje w tym przypadku. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań