Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Turystyczno-sportowo-czoperowo-historyczny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rajzender

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 36 postów
  • Na FM od: 15 marzec 2014
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Jawa Kývačka

Napisano czw, 04 wrz 2014 - 18:25

W jednym z wątków pytałem się o sprzęty mocniejsze i rzekomo lepsze od Jaw, Wuesek i tak dalej... Coś tam popatrzałem, coś się dowiedziałem, coś pomacałem - niby fajnie, ale to nie to raczej...

 

Kiedyś po głowie chodziło mi stworzenie własnego pojazdu, dostosowanego do stawianych przeze mnie wymagań. ;) Wstępnie obmyśliłem więc dwie różne koncepcje oraz wspólne założenia...

 

Założenia:

 - wygodna pozycja kierowcy (+ czasami pasażerki), odpowiednia do tras dłuższych,

 - bezawaryjność, łatwość obsługi (prosta budowa, dobra dostępność części o stosownej jakości itd...),

 - moc (wiadomo - prędkość podróżna to raczej 50-100 km/godz., ale osiągać ją powinien sprzęt bez większego problemu.. no i czasem chce się troszkę ten gaz odkręcić! :D)

 - ekonomia (spalanie, konserwacja itd...),

 - wygląd/klimat nawiązujący do sprzętów "socjalistycznych" starszej daty.

 

Pomysł 1.

Pojazd bazujący na ramie Jawy 350 z lat 80. (dobra konstrukcja, łatwa dostępność), wyposażony w silnik czterosuwowy dwucylindrowy (czyli podobny do oryginału, ale o większej mocy i innej jednak charakterystyce) - coś jak np. w GS500, wygląd nawiązujący do pojazdów z lat 50./60. (Jawa Kyvacka czy też Junak), poprawienie hamulców (z przodu tarcza, z tyłu lepszy bęben lub również tarcza).

Nie licząc wmontowania silnika do ramy oraz przeróbki hamulców, nie widzę tu jakiś ogromnych trudności. ;)

 

Pomysł 2.

Pojazd bazujący na ramie większej, pochodzącej z pojazdu typu Ural/K-750/Dniepr, wyposażony w jakiś większy silnik (nie mam zbytnio pomysłu, co tu wsadzić - czy dobrze oswoić oryginalny ruski, czy może wstawić coś japońskiego - jakiś czterocylindrowiec koło litra czy cóś...), hamulce tarczowe (przód - pasowałoby koło szprychowe z tarczą, z czego by to zaadaptować?, a tył?), wygląd... Mam jedynie mglisty zarys pomysłu, ale to raczej kwestia nieproblematyczna - czysta zabawa. :D

Tu najbardziej martwi mnie niewielkie doświadczenie w większych motocyklach (czyt. dobór odpowiednich części oraz ich wytrzymałości itp...), zapewne większe koszta i wyższy stopień trudności oraz... Praktyczność turystyczna (tzn. waga sprzętu, bo z pozycją jakoś chyba sobie poradzę - odpowiednie umiejscowienie kierownicy, kanapy, podnóżków, właściwy kształt kanapy - trzeba by też zadbać o dobre zawieszenie i właściwe tłumienie drgań z silnika oraz niewielką głośność - ale silnik raczej powinien być słyszalny ;)).

 

 

Nie ukrywam, że bardziej ciągnie mnie do pomysłu drugiego - większe wyzwanie i zapewne ciekawszy efekt. ;) Tylko tutaj potrzebowałbym Waszej pomocy - jakie części dobrać, z jakich motocykli? Tzn. silnik, zawieszenie, koła - tak, by współgrało to z radziecką ramą...

 

Koszta? - im mniejsze, tym lepsze. Aczkolwiek wykonanie może być długoterminowe, także coś się wymyśli. :D

O mechanice pojęcie mam (gorzej z elektryką ;D), narzędzia są, spawacz/piaskarz/tokarz itd... dostępni. ;)

 

 

Jakieś sugestie, podpowiedzi, komentarze, może nawet oferty części, cokolwiek? :)



#2 Malykrata

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 157 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 04 wrzesień 2011
  • Skąd:Lomza
  • Motocykl:inny

Napisano czw, 04 wrz 2014 - 18:49

Przedstawię ci mój przykład , motocyklami jeżdżę od dziecka , miałem pomysły podobne do twoich , ale jak 25 lat temu sprobowalem czegoś zza żelaznej kurtyny
To nie chce wracać do PRL , teraz mam goldasa 1100 koszt zakupu 5000 zł , przerobka 1000 zł i mam motór jeden jedyny na świecie , sentyment mam do ducati , jak sie przejedziesz sam zrozumiesz. Kup tanio Japonca np gs750 ( szprycha , kopniak, koszt około 4000zl ) lub starą hondę, rób z nim co chcesz przekonasz sie do niezawodnosci i czar PRLu prysnie
Oczywiście mam Wfm i takie inne ale raczej do patrzenia niż do jeżdżenia


Pozdrawiam

Użytkownik Malykrata edytował ten post czw, 04 wrz 2014 - 18:58


#3 Rajzender

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 36 postów
  • Na FM od: 15 marzec 2014
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Jawa Kývačka

Napisano czw, 04 wrz 2014 - 19:22

Widzę, że nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi...

 

Przeczytaj sobie jeszcze raz - ze zrozumieniem - to odkryjesz może, że Twoja rada jest nie na miejscu. ;)



#4 Malykrata

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 157 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 04 wrzesień 2011
  • Skąd:Lomza
  • Motocykl:inny

Napisano czw, 04 wrz 2014 - 19:23

Ok nie znam sie! Lepienie czegoś z ruska wg mnie mija sie z celem . I przepraszam ze chciałem pomóc .

Użytkownik Malykrata edytował ten post czw, 04 wrz 2014 - 19:27


#5 c64club

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 213 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 16 luty 2010
  • Skąd:Katowice
  • Motocykl:Banda małolitrażówek

Napisano pią, 05 wrz 2014 - 09:03

Zależy haki twardkor chcesz uzyskać. Rus z silnikiem Tico jeździ, a nawet Daihatsu Charade :)

 

Myślę, że Tobie nie jest potrzebny chopper, turystyk, cross czy cokolwiek innego, tylko po prostu motocykl, wręcz motór. Tak samo jak jedni wolą jamniki, inny owczarki, a najlepszy jest i tak pies rasy pies.

Twoje marzenia powinhny idealnie wpasować się w klimat Juranda:

http://www.jurand.w8w.pl/

Wygląd, założenia techniczne, klimat i lepianka. Sam coś podobnego uczyniłem z silnikiem 250. Zabawa jak pieron, starczyło mi jedno lato. Pchałbym się raczej w sprawny silnik zblokowany ze skrzynią biegów (oczywiście z butokopem) zamiast lepić, za to wiecej czasu na resztę sprzęta. Tylne zawieszenie, jeśli nie ma już gotowego - z perspektywy czasu widzę, że najlepiej zrobic samemu zamiast próbować się wlepić w oryginał. Elementy resorująco-tłumiące owszem, nabyć od czegoś o podobnej masie jak założony, ale wahacz czynić samemu. Tylne koło z napędem najlepiej od tego, z czego pochodził silnik. Inaczej będzie dodatkowa rzeźba z dopasowaniem. Przód, jeśli przeszczepiać, to tak samo - koło i "lagi" z tego samego. I można różne rzeczy gadać o klimatyczności bębnów, ale w tym jednym miejscu poszedłbym o parę lat w przód i dał tarczę.

 

A może od razu coś ze zbokowozem? Bez kosza (lub przynajmniej możliwości jego dołączenia) nie ma motóra.

 

Co do bezawaryjności. Nie będzie to zupełnie bezawaryjne, przynajmniej z początku, kiedy się ujawni jakieś niedopatrzenie albo choroby wieku wczesno-frankensteinowego. Jakieś pierdółki wyjdą zawsze. Ale raczej będzie niezawodny. Bo niezawodność to nie bezawaryjność, ale to, że nie zawiedzie. Szczególnie, jeśli będziesz przygotowany.


www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu


#6 Rajzender

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 36 postów
  • Na FM od: 15 marzec 2014
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Jawa Kývačka

Napisano pią, 05 wrz 2014 - 15:13

Myślę, że Tobie nie jest potrzebny chopper, turystyk, cross czy cokolwiek innego, tylko po prostu motocykl, wręcz motór.

 

Jak zwał, tak zwał - motór zawsze będzie motórem. :D

 

Kosza niet - wolę dwa koła. Jak będę starym dziadkiem albo zapragnę taplać się w śniegu - to pomyślę. ;)

 

 

Pierwsza kwestia - jaki silnik wpakować do ramy Urala?... Pierwsze, co mi przychodzi do głowy, to sprzęt typu XJ900 (z kardanem) czy GS750 (również kardan), a może coś z gatunku V-ki... Jest tego od groma, a wszystkich przymierzać nie będę. :D



#7 c64club

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 213 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 16 luty 2010
  • Skąd:Katowice
  • Motocykl:Banda małolitrażówek

Napisano pią, 05 wrz 2014 - 15:21

Takiego właśnie motóra (a nawet junakową blacharkę z laminatu na spzredaż) proponuje autor projektu Jurand.

 

Poszukaj "ural swap", ale ta rama jest naprawde potężna i dopiero pod silnik Tico musieli ją chłopaki powiększać. A na bazę projektu kup Dniepra w stanie "kundel nie do końca działa ma papiery".

Jak na mój gust Vka do rusa nie pasi w ogóle. Jeśli chcesz kombinować, koło od czegoś, silnik od czegoś, to dużo lepszym rozwiazaniem jest łańcuch. Pozycjonujesz koło w osi podłużnej sprzęta, następnie silnik pozycjonujesz tak, żeby płaszzcyzny zębatek się zgadzały i voila. A jeszcze możesz zmieniać przełożenie końcowe przez wymianę zębatek, co w swapie z kardanem może byc neimożliwe


www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu


#8 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3989 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano pią, 05 wrz 2014 - 20:37

Rajzender - jak chcesz wyrzucić kasę w błoto to lepiej przelej na jakieś szczytne cele
Malykrata słusznie napisał - jeśli chcesz mieć coś "swojego" to kup gotowy motocykl japoński i zrób go po swojemu
wsadzanie japońskiego silnika do ramy ruska to jeden z bardziej poronionych pomysłów i wcale nie poronionych pozytywnie
koszty będą spore (i nie mówię tylko o wydanej kasie ale przede wszystkim o roboczogodzinach) a dalej będzie to kupa, która ani nie będzie wyglądała, ani nie będzie jeździła a tym bardziej nie wzbudzi podziwu a raczej uśmiech politowania
no chyba, że chcesz jak wyżej napisano wsadzić piec od tico/swifta itd do zaprzęgu - to akurat jest świetna opcja ;)

#9 Rajzender

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 36 postów
  • Na FM od: 15 marzec 2014
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Jawa Kývačka

Napisano sob, 06 wrz 2014 - 11:39

Jak ja uwielbiam takie typowo polaczkowate myślenie... Nie rób nic samemu, nie myśl za dużo; najlepiej to usiąść przed telewizorem i zajadać się ogórkami... :banghead:



#10 Malykrata

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 157 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 04 wrzesień 2011
  • Skąd:Lomza
  • Motocykl:inny

Napisano sob, 06 wrz 2014 - 12:33

To nie jest polaczkowatosc ( jak to nazwales ) tylko chciałem Ci poradzić abyś nie popełnial błedów które mi udało sie niestety popełnić. Jednak to Twój wybór i Twoja kasa itp. Zrob, pochwal sie efektem , kosztami , czasem itp , życzę żeby nam szczeka odpadła .

#11 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3989 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano sob, 06 wrz 2014 - 19:26

Jak ja uwielbiam takie typowo polaczkowate myślenie... Nie rób nic samemu, nie myśl za dużo; najlepiej to usiąść przed telewizorem i zajadać się ogórkami... :banghead:


ja za to uwielbiam myślenie piętnastolatka ;)

#12 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12416 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano sob, 06 wrz 2014 - 22:10

XJ900 z kardanem w ruskiej ramie - chetnie to zobacze :).



#13 Gośćstarydziad_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano sob, 06 wrz 2014 - 22:39

Prawdziwa hybryda ZSRR i kapitalizmu, no cóż .



#14 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3989 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano nie, 07 wrz 2014 - 11:48

uprasza się o nieszydzenie :D
trzeba dać się chłopakowi zrealizować w grubym projekcie ;)

#15 LORD VADER

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2653 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 15 maj 2006
  • Skąd:zadupie
  • Motocykl:kaczka / CZ600V Transalp

Napisano nie, 07 wrz 2014 - 21:35

Piec z dużej  magny w ramie rusa , w stylu rusty  :blink: 4 gary , fałka , i chyba 130kucy . Tylko nie zapomnij o dobrym ubezpieczeniu na życie :D

 

Qrwa , jakoś do ramy ruchola kleją mi się tylko zaporożec albo inne wynalazki RWPG . 


Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D 


#16 AdamYZF

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 106 postów
  • Na FM od: 25 marzec 2015
  • Skąd:Gdynia
  • Motocykl:Własny

Napisano nie, 04 paź 2015 - 18:25

no i dumny "projekt" okazał się słomianym zapałem i ulotnym marzeniem hehehe jak to 99% takich tematów, teraz pewnie autor siedzi na klopie i marzy o syrence z silnikiem wankla 



#17 Hants

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Na FM od: 27 wrzesień 2015
  • Skąd:Solent

Napisano śro, 21 paź 2015 - 00:12

Kij z jego pomysłem, za to ja jestem wdzięczny za linka do strony  http://www.jurand.w8w.pl/

 

Woow! Miło poczytać rozsądnych ludzi.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |