Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiana przepisów kat. B kontra kat. A, 125ccm co wybrać


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
153 odpowiedzi w tym temacie

#41 wiśniowiecki

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 27 sierpień 2014
  • Skąd:Łódź

Napisano pią, 29 sie 2014 - 16:13

Pytasz się o koszty utrzymania konkretnego modelu. 

W moim zamiarze było zadanie pytania czy po zmianie przepisów warto zacząć od 125tki czy zrobił tę kategorię A.

Według mnie jest to istotna różnica ale może niech zadecyduję jakiś admin.

 

Oczywiście bez żadnych osobistych urazów, tak po prostu zwracam uwagę ;)



#42 4jku

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1063 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano pią, 29 sie 2014 - 17:18

Pytanie o koszty jest źle zadane... Bo wszystko zależy co kupisz. Jak kupisz paszczura to i 3-4k na naprawy wydasz w pierwszym sezonie. Jak kupisz coś dobrze utrzymanego to możesz się np. zamknąć w tysiącu, a możesz tez w pierszym sezonie nie dołożyć nic poza olejem i filtrem :) . Zelży też od tego jak ty sam będziesz dbał o sprzęt...

 

Obawiam się że nic mądrzejszego nie usłyszysz w temacie kosztów utrzymania.


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#43 wiśniowiecki

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 27 sierpień 2014
  • Skąd:Łódź

Napisano pią, 29 sie 2014 - 17:38

W sumie jest podobnie jak z samochodami, nawet najlepsze opinie o modelu nie pomogą jeżeli trafi się na kiepski egzemplarz.

A jeżeli chodzi o motor na początek to chyba stawiałbym na Vadero.
Wygodny, podobno niezawodny. Tylko niestety swoje kosztuje.
Nie oznacza to, że przekonałem sie do końca żeby najpierw kupić 125 zamiast zrobić prawko i coś mocniejszego ale myślę, że to dobry motor na początek. Szczególnie przy moim wzroście ;)

Użytkownik wiśniowiecki edytował ten post pią, 29 sie 2014 - 22:02


#44 TotalnyNoob

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Na FM od: 25 luty 2015
  • Skąd:Kotlina Kłodzka
  • Motocykl:Brak

Napisano śro, 25 lut 2015 - 21:18

Witam wszystkich. Mam kilka pytań motoryzacyjno-filozoficzno-egzystęcjalnych na temat osób z kat. B na 125-ach. Najpierw chciałbym zaznaczyć że sam jestem puszkowcem i poprosić wszystkich motocyklistów by nie pałali do nas nienawiścią, bo takiemu "samochodowcowi", który wsiądzie kilka razy na jednoślad i powalczy z ruchem drogowym, bardzo szybko otwierają się oczy i wszyscy na ty korzystają. 

A teraz do konkretów. Mam 25 lat, Prawo jazdy (tylko) B od 6 lat, 70-75 kg wagi i 180 cm wzrostu. Obecnie chciałbym rozpocząć przygodę z jednośladami (nigdy nie prowadziłem motocykla). Nie mam dużych wymagań użytkowych, ponieważ na dobrą sprawę wystarczyłby mi skuter, tzn. przynajmniej 70% przebiegu robiłbym w mieście i terenach około miejskich, 10% to przejazdy pomiędzy miejscowościami (tylko drogi z ograniczeniem do 90 km\h), a 20% to jazda rekreacyjna po górskich serpentynach w dobrych warunkach atmosferycznych. Nie potrzebuję przestrzeni ładunkowej i nie będę zabierał pasażerów, ale mam zamiar prowadzić go/ją na co dzień. Zainteresowałem się 125-kami, ponieważ:

1. Mogę prowadzić na drogach publicznych bez zabiegania o uprawnienia kat. A,

2. Są tanie (jeśli mi się nie spodoba, to odsprzedam z niewielką stratą),

3. Są tanie w utrzymaniu (chodzi nie tylko o paliwo, opony i ubezpieczenie ale także o wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia awarii i błędów w eksploatacji (jestem laikiem), wiadomo - lepiej zepsuć rometa niż ducati),

 

No to pytania:

1. "Bawić się" w 125-ki (Koszt powiedzmy ok. 6 000(nowy) zł + ubrania), czy inwestować ok. 1 300+ i czas (ok 3 miesiące) w prawo jazdy kategorii A i jakąś 250- 300 ccm (powiedzmy 10 000+ zł + osprzęt)??

2. Czy na 125-ce (w stronę której się skłaniam) będę w stanie się nauczyć więcej niż podstaw jazdy na motocyklu tzn. np. operowania gazem w zakrętach, balansowania ciałem (pochylania się w zakrętach), wybierania odpowiedniego toru jazdy, szybkiego omijania przeszkód, dbania o stan techniczny. Czy mam traktować 125-ke jak motocykl czy zabawkę??

3. Jaką 125-ke wybrać? Interesuję mnie tylko nowe lub prawie nowe (max 2 lata) do 5 000 zł. (Chyba z tego samego powody z którego jak kupujesz psa to chcesz szczeniaka - taki związek emocjonalny) 

Ważne dla mnie są: jak najniższa masa, sportowa pozycja jazdy, jak najlepsza dynamika w zakresie do 90 km/h. Wydaje mi się także musi posiadać większą i szerszą oponę z tyłu, niż te montowane w większości dzisiejszych modeli. A i teraz haczyk: musi to być "naked look", nie jestem w stanie zaakceptować tych wszystkich plastikowych owiewek w modelach sportowych. Jako mój ideał pod względem wizualnym podam Ducati Streetfighter 848.

Jako model 125-ki, który jako tako mi się podoba podam Junaka 122 RS (choć i tak jest troszeczkę "plastikowy").

Właśnie co możecie powiedzieć o tych Junakach?? Czy te silniki dają się jakoś modyfikować (delikatnie zwiększyć osiągi), czy byłbym skazany na te 11,5 KM (tak, wiem że to nie będzie do końca legalne). Jakimi innymi markami i modelami się zainteresować. Czy w moim przypadku 125-ka ma sens? Czy 125-ka w ogóle ma sens? Co wybrać, jeżeli dla mnie najważniejsza jest cena i stosunek mocy do masy?? A może jest jakiś starszy (nieplastikowy) motocykl w tej cenie który charakteryzuje się podatnością na modyfikację układu napędowego (tak do 15 KM).

Co myślicie?? Co polecacie?? Czego powinienem unikać?? Czy mój plan ma w ogóle jakiś sens?? 

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i mam nadzieję że pomogą one nie tylko mi, ale także innym "dawcom" (przepraszam, ale nie mogłem się oprzeć... To za tych wszystkich "puszkowców") :)



#45 LORD VADER

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2629 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 15 maj 2006
  • Skąd:zadupie
  • Motocykl:kaczka / CZ600V Transalp

Napisano śro, 25 lut 2015 - 21:22

Czoperowate hujsungi z Korei . (Hyosung)

 

Junaka to mozna kupić jak go zrobili w 60' .



#46 valdiiaga

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 71 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2014
  • Skąd:WPR
  • Motocykl:DRAG

Napisano śro, 25 lut 2015 - 21:25

Shadow 125, DragStar 125  :)



#47 jeszua

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9138 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 28 czerwiec 2004
  • Skąd:znów krakówek

Napisano śro, 25 lut 2015 - 21:35

zalecam wpisanie w wyszukiwarkę 125ccm albo pokrewnych zapytań, poczytać co dotychczas ludzie pisali (do jednego tematu przyłączyłem, bo autor sądzi najwyraźniej iż swoim zapytaniem odkrył amerykę)

 

moim zdaniem na rok czy dwa albo użytkowo dobry będzie skuter na posiadanych uprawnieniach, jak się spodoba - zmieniać dopiero na "prawdziwy" motocykl z biegami, albo robić prawko. użytkowo po mieście nie ma nic lepszego od skutera, zwłaszcza jak jest gdzie beret schować, albo z kałuż po deszczu nie chlapie do butów. jeśli nie, to szukać na allegro w ogłoszeniach 125-tki i oglądać co jest dostępne; z zastrzeżeniem że używki mogą być przez małolatów często po prostu zakatowane. chińczyki (junak) tradycyjnie odradzam, aczkolwiek mają zwolenników (z reguły do pierwszej wizyty w prawdziwym serwisie, kiedy mechanik podaje cenę wszystkich elementów do wymiany, z racji "oszczędności konstrukcyjnych")

jsz


bezmotocyklowy


#48 4jku

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1063 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano śro, 25 lut 2015 - 21:47

Tak w skrócie to weź zrób prawko ;) 


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#49 TotalnyNoob

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Na FM od: 25 luty 2015
  • Skąd:Kotlina Kłodzka
  • Motocykl:Brak

Napisano śro, 25 lut 2015 - 22:49

"Czoperowate hujsungi z Korei . (Hyosung), Junaka to mozna kupić jak go zrobili w 60' " Dzięki, naprawdę pomogłeś.

"Shadow 125, DragStar 125"  To zupełnie nie o takie modele chodzi. Bardzo ważna dla mnie jest pozycja sportowa, ale dzięki... Może się komuś przyda.

"dobry będzie skuter na posiadanych uprawnieniach" - w sumie to tak, ale mając skuter to nigdy się nie dowiem czy lubię motocykle i czy chcę się nimi interesować i  w nie inwestować czas i pieniądze, a tak na 125-ce zobaczyłbym o co chodzi w tej "pasji".

"użytkowo po mieście nie ma nic lepszego od skutera, zwłaszcza jak jest gdzie beret schować, albo z kałuż po deszczu nie chlapie do butów" - a to nie o to w tym wszystkim chodzi?? Serio to na pewno i skutery i motocykle wymagają pewnych wyrzeczeń...

"zalecam wpisanie w wyszukiwarkę 125ccm albo pokrewnych zapytań, poczytać co dotychczas ludzie pisali (do jednego tematu przyłączyłem, bo autor sądzi najwyraźniej iż swoim zapytaniem odkrył amerykę)" - sorry że żyję... ale tak na serio to dzięki, jeszcze nie wiem dokładnie jak to wszystko tutaj działa. Forum forum'owi nie równe.

"Tak w skrócie to weź zrób prawko" - jedynym problemem są koszty. Prawko, motocykl o akceptowalnych osiągach, osprzęt to spory wydatek 15 000+ zł  a cała ta przygoda może się przecież skończyć na pierwszym zakręcie :mellow:


"Czoperowate hujsungi z Korei . (Hyosung), Junaka to mozna kupić jak go zrobili w 60' ." - Hyosung GT125, wygląda nieźle... zainteresuję się nim głębiej. Na pierwszy rzut oka ten motocykl oferuje wszystko czego oczekuję, ale wygląda na to że używane są mało dostępne, a nowy kosztuje ok. 13 000 zł co za 125-kę to chyba za dużo... Jak dla mnie to na pewno za dużo. Troszeczkę dołożę i mam prawko i co najmniej akceptowalną 250 -300 ccm. Ale stylistyka jest naprawdę w moim guście. Na pewno się tą marką zainteresuję. Dzięki.



#50 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1402 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano śro, 25 lut 2015 - 23:00

Lepiej zrób normalne prawko kat. A i na początek kup jakąś nie wysiloną 500tkę oraz dobry kask i ciuchy. Bez problemu się na tym nauczysz podstaw a potem sprzedasz za tyle ile kupiłeś lub z minimalną stratą rzędu kilku stówek i kupisz coś mocniejszego. I uwierz, na takim motocyklu dopiero ocenisz, czy to Cię kręci czy nie. Na 125tce możesz się łatwo zniechęcić bo dynamika kiepska, ryczy i słabo jedzie, na trasie żeby trzymać te 80 - 100km/h to prawie pełny gaz. Ludziom to się w dupach poprzewracało od momentu wprowadzenia 125 na kat. B i motocykle 125ccm podrożały 3 krotnie. Kiedyś (czyli ze 2 - 3 lata temu) np. Suzuki GN 125 kupowało się w ładnym stanie za jakieś 2000zł. Teraz ceny stoją nawet w granicach 5000zł. Paranoja.

 

A od chińszczyzny typu te nowe Junaki czy Romety to będzie lepsza każda nawet ponad 10 letnia Japonia.



#51 TotalnyNoob

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Na FM od: 25 luty 2015
  • Skąd:Kotlina Kłodzka
  • Motocykl:Brak

Napisano czw, 26 lut 2015 - 00:01

No dobra. Qadrat - masz sporo racji:

1. Wszystkie "chińszczyzny" z jakimi miałem do czynienia to były złe zakupy. Od narzędzi przez urządzenia elektryczne aż po właściwie wszystko inne, to były buble. Często nie wytrzymywały nawet jednego użycia. Jak więc zaufać sprzętowi, którego mam zamiar używać codziennie? Jak to mawiają "Oszczędny płaci dwa razy". Zwłaszcza że w tym przypadku można zapłacić własnym życiem lub zdrowiem. Dzięki. Oficjalnie skreślam wszelkie "okazję cenowe". I wszystkim innym, którzy natrafią na ten temat, polecam to samo. Nasze drogi nie są najlepszej jakości, a kultura drogowa też idealna nie jest. 

2. Tematem interesuję się dopiero od kilku tygodni, więc nie jestem w stanie zauważyć trendu rosnących cen 125-ek. Na zdrowy rozsądek, gdybym ja produkował motocykle, starałbym się wykorzystać otwierającą się niszę i na 125-ki. Spory boom może wywoływać zawirowania cenowe. Zaprojektowanie i wyprodukowanie motocykla to nie taka prosta sprawa, a Chińczycy są zdolni jak mało kto, do podążania po najmniejszej linii oporu. Co to dla nich za problem zamienić fabrykę pasztetu na fabrykę "motocykli". Dzięki że o tym wspomniałeś. Oto potęgą doświadczenia w danym temacie.

3. Jeżeli potraktuję prawo jazdy (1300+ zł), motocykl o "normalnych" parametrach i nawet osprzęt, jako inwestycję, to koszty wcale nie okażą się takie straszne.

 

Więc okazuję się że jeśli chcesz jeździć na prawdziwym jednośladzie w prawdziwym świecie, to musisz zainwestować w prawdziwy sprzęt. Kto by pomyślał?! :ohmy:

Jak chcesz środek transportu na miasto to bez wątpienia skuter. Jeśli chcesz motocykl to kup motocykl. W żargonie "samochodowym" - to tak jakbyś chciał samochód i kupił matiza. Jechać jedzie, ale nie wyprzedzisz, wygodnie nie usiądziesz, szafy nie przewieziesz. Właściwie to jedyne do czego się nadaje to do parkowania, ale tylko w garażu bo za ładnie nie wygląda. A dla wszystkich, którzy natrafią na ten temat i borykają się z podobnymi dylematami, niech pamiętają i przekażą dalej:

 

1. To że możesz, nie znaczy że powinieneś,

2. Lepiej moczyć nogi w morzu, niż się kąpać w szambie,

3. Nie ulegajcie modzie i marketingowi.



Tak w skrócie to weź zrób prawko ;)

Tak w skrócie to dzięki :biggrin:



#52 fizjobiomech

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Na FM od: 26 maj 2015
  • Skąd:Pruszków

Napisano śro, 03 cze 2015 - 21:23

Zaczynam swoją przygodę ze 125ccm3. Mam pytanie, otóż jestem zainteresowany kupnem nowej Hondy Cb125f ale w grę wchodzi w podobnej cenie używana Honda Varadero XL 125. Pytanie czy wybrać nową hondę CB czy jednak starszy model?



#53 Major87

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 992 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 13 kwiecień 2014
  • Skąd:Chesterfield
  • Motocykl:Czerwony i czarny :D

Napisano śro, 03 cze 2015 - 21:37

Ile masz lat kolego?


"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96


#54 fizjobiomech

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Na FM od: 26 maj 2015
  • Skąd:Pruszków

Napisano śro, 03 cze 2015 - 21:39

30 lat


Użytkownik fizjobiomech edytował ten post śro, 03 cze 2015 - 21:42


#55 HaXu

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 18 postów
  • Wiek: 21
  • Na FM od: 19 maj 2015
  • Skąd:Sieradz

Napisano śro, 03 cze 2015 - 21:46

hahahahahhaah, wracając do pytania ja bym wybrał Honde Varadero XL 125 ponieważ jest ładniejsza ;D


Użytkownik HaXu edytował ten post śro, 03 cze 2015 - 21:46


#56 Major87

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 992 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 13 kwiecień 2014
  • Skąd:Chesterfield
  • Motocykl:Czerwony i czarny :D

Napisano śro, 03 cze 2015 - 21:48

No to nie tak. Idź do jakiegoś instruktora i wykup sobie kilka godzin jazdy. Trochę na 125, trochę na czymś większym. Zobaczy czy w ogóle Ci się podoba i kup większe moto. 125 szybko wyjdzie Ci bokiem, ale o tym było już miliony razy tu na forum.

Chyba, że chcesz po prostu jak najszybciej wskoczyć na 2oo, to inna sprawa. Tylko nie jestem pewien, czy zakup nowej 125 się opłaca...


"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96


#57 fizjobiomech

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Na FM od: 26 maj 2015
  • Skąd:Pruszków

Napisano śro, 03 cze 2015 - 21:54

od  125 chcę zacząć przede wszystkim poruszać się do pracy etc. Jestem świadom, że prawdopodobnie spodoba mi się i za jakiś czas dojdzie do tego, że kupię coś większego. Ale mimo wszystko chcę spróbować na 125 tylko właśnie nad tymi dwoma modelami sie zastanawiam



#58 Major87

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 992 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 13 kwiecień 2014
  • Skąd:Chesterfield
  • Motocykl:Czerwony i czarny :D

Napisano śro, 03 cze 2015 - 21:56

Poszukaj używanej 125 więc. Jak wiesz, że będziesz się przesiadał, nie ładuj niepotrzebnie kasy w moto na chwilę.


"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96


#59 fizjobiomech

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Na FM od: 26 maj 2015
  • Skąd:Pruszków

Napisano śro, 03 cze 2015 - 21:58

hahahahahhaah, wracając do pytania ja bym wybrał Honde Varadero XL 125 ponieważ jest ładniejsza ;D

 

hehe ładniejsza a jeżeli chodzi o resztę?



#60 Major87

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 992 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 13 kwiecień 2014
  • Skąd:Chesterfield
  • Motocykl:Czerwony i czarny :D

Napisano śro, 03 cze 2015 - 22:03

Honda to Honda, one się tak bardzo od siebie nie różnią wbrew pozorom. Zobacz je na żywo, usiądź sobie i kup tą, na której się lepiej czujesz. Nad takimi motorami nie ma się co zastanawiać, bo koło prawdziwego motoru to może i to stało w salonie :D :D


"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |