Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Zmiana przepisów kat. B kontra kat. A, 125ccm co wybrać


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
153 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gośćfredo_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano czw, 28 sie 2014 - 17:23

Średnią wziąłbym w cudzysłów.



#22 AM150

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Na FM od: 28 sierpień 2014
  • Skąd:Kraków

Napisano czw, 28 sie 2014 - 17:26

Witam, jestem w podobnej sytuacji do Autora posta i na początek duży szacun za to forum dla wszystkich, bo można znaleźć mnóstwo cennych informacji i dosyć szybko zorientować się o co biega. Dwie rzeczy jednak nie dają mi spokoju, pierwsza: nigdy w życiu nie prowadziłem motocykla i nie wiem jak się zabrać...kupić, wsiąść i jechać? Ogarnę? Może najpierw wziąć jakąś lekcję ( poradnik na forum już czytałem) ustawić się z kimś kto jeździ, jak uważacie? Dodam, że jeżdżę samochodem i na rowerze :biggrin:

Po drugie trochę mnie martwią koszty eksploatacji, z tego co czytałem na forum przy takim motorze jest sporo do roboty, a sam nie mam o mechanice pojęcia. W związku z tym pytanie ile rocznie dokładacie, aby kilku letni moto typu Suzuki DR jeździł sprawnie. Chodzi mi o przeglądy, części,  zakup oleju itp. Z Pozdrowieniem.



#23 Songo

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 273 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 15 październik 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Suzuki DRZ 400S

Napisano czw, 28 sie 2014 - 17:37

Średnią wziąłbym w cudzysłów.

No dobrze, średnią ale w tym niższym zakresie tego pułapu...


Użytkownik Songo edytował ten post czw, 28 sie 2014 - 17:39

Komar-> Jingcheng smyk:) -> Yamaha Why -> WSK 125-> Suzuki Bandit 600S -> Suzuki DL 1000 Vstrom -> BMW GS 650 Dakar -> Suzuki DRZ 400S


#24 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 8887 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano czw, 28 sie 2014 - 17:49

Witam, jestem w podobnej sytuacji do Autora posta i na początek duży szacun za to forum dla wszystkich, bo można znaleźć mnóstwo cennych informacji i dosyć szybko zorientować się o co biega. Dwie rzeczy jednak nie dają mi spokoju, pierwsza: nigdy w życiu nie prowadziłem motocykla i nie wiem jak się zabrać...kupić, wsiąść i jechać? Ogarnę? Może najpierw wziąć jakąś lekcję ( poradnik na forum już czytałem) ustawić się z kimś kto jeździ, jak uważacie? Dodam, że jeżdżę samochodem i na rowerze :biggrin:

Po drugie trochę mnie martwią koszty eksploatacji, z tego co czytałem na forum przy takim motorze jest sporo do roboty, a sam nie mam o mechanice pojęcia. W związku z tym pytanie ile rocznie dokładacie, aby kilku letni moto typu Suzuki DR jeździł sprawnie. Chodzi mi o przeglądy, części,  zakup oleju itp. Z Pozdrowieniem.

Wypadałoby kolego wziać kilka lekcji bo wątpię aby ktos udostępnił Ci swój sprzęt do nauki z wielkim prawdopodobieństwem gleby.

Nie jest to duży koszt a wiedza bezcenna. 

Moja koleżanka co jeździ rowerem wzieła skuter...zaparkowała w ogrodowych meblach łamiąc kilka plastików wiec warto na początek zaczerpnąć kilka rad.

 

Nie ryzykuj samodzielnej jazdy bez podstaw..no chyba, ze na wielkim polu bez przeszkód.

Wypada nam z kolei zadać kilka pytań, czy chcesz automatyczną skrzynię biegów czy nie? Może wystarczy Ci na początek skuter 125 i wtedy lekcje jazdy i obycie z jednośladem pójdą duzo szybciej.



Jakieś 2 tys za ciuchy z średniej półki i w górę. Jakieś 500 zł kask(ale lepiej droższy, na nim nie oszczędzaj), 1000 spodnie + kurtka, 500 buty i ze 200 na rękawiczki. I to wszystko przeciętnej jakości.

Ciuchy tutaj:

http://www.tarbor.pl/

Kaski w sklepach stacjonarnych bo bezcenne jest przymierzenie...potem możesz się targować znajac cenę w necie.

Buty wystarczajace kupisz z tej firmy, kask z resztą też.

http://allegro.pl/li...-v6-p-3-mt-0718

http://allegro.pl/li...-v6-p-3-mt-0718

 

Reszta to spekulacje. Ja miałem dwa wypadki w takich zestawach i żyję a umierają ludzie w ciuchach za 10 tysięcy...


Piekło było pełne więc wróciłem.
lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#25 Songo

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 273 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 15 październik 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Suzuki DRZ 400S

Napisano czw, 28 sie 2014 - 18:08

Cóż, kurtka Buse Ravenna i spodnie Buse Open Road wytrzymały szlifa przy 80 km/h. Nawet zadrapania nie miałem chociaż już praktycznie materiał się przetarł do podszewki.


Komar-> Jingcheng smyk:) -> Yamaha Why -> WSK 125-> Suzuki Bandit 600S -> Suzuki DL 1000 Vstrom -> BMW GS 650 Dakar -> Suzuki DRZ 400S


#26 4jku

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1087 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano czw, 28 sie 2014 - 18:26

 

Jakieś 2 tys za ciuchy z średniej półki i w górę. Jakieś 500 zł kask(ale lepiej droższy, na nim nie oszczędzaj), 1000 spodnie + kurtka, 500 buty i ze 200 na rękawiczki. I to wszystko przeciętnej jakości.

 

Buty 300+

Spodnie (np. jeansy z ochraniaczami) 300+

Kurtka 300+

Kask 400-500+

Rękawice 200+

 

Hmm miałem napisać że przesadziłeś z tymi dwoma tysiącami ale jak widać nie przesadziłeś :P


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#27 Songo

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 273 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 15 październik 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Suzuki DRZ 400S

Napisano czw, 28 sie 2014 - 18:35

Wszystko zależy też od komfortu jakiego się oczekuje i tego czy dany produkt nie rozsypie się po roku. Poza tym nie popadajmy w drugą skrajność bo jednak użyte materiały mają wpływ na bezpieczeństwo. Np taka Seca Aero za 250 ma około dwa razy cieńsze włókna od mojej Probiker PR09 Air za 600zł.


Komar-> Jingcheng smyk:) -> Yamaha Why -> WSK 125-> Suzuki Bandit 600S -> Suzuki DL 1000 Vstrom -> BMW GS 650 Dakar -> Suzuki DRZ 400S


#28 wiśniowiecki

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 27 sierpień 2014
  • Skąd:Łódź

Napisano czw, 28 sie 2014 - 19:44

Kurde, tak bez żadnej informacji został przeniesiony mój temat i nie mogłem go znaleźć no ale...

Spodziewałem się, że ubiór będzie sporo kosztował i nie będę na to żałował no ale niestety jeszcze długa droga przede mną. Jest sporo kasy do uzbierania i nie wiadomo czy uda mi się na przyszły sezon to zrealizować ale trzymajmy kciuki.

Jak nie to jest zawsze jakiś provident czy inne wongi nie :P



#29 AM150

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Na FM od: 28 sierpień 2014
  • Skąd:Kraków

Napisano czw, 28 sie 2014 - 19:56

Odnośnie skrzyni biegów chyba nie ma wyboru, bo ustawa przewiduje dla kierowców z kat.B możliwość jazdy do 125 cmm i na automacie. Skuter także odpada, jakbym miał skuterem jeździć, to wolę na hulajnodze. Chcę połączyć przyjemne z pożytecznym, to znaczy środek lokomocji, a ponadto odrobina adrenaliny i możliwość jazdy w terenie. Myślę, że soft enduro 125 4T będzie w porządku na początek, zresztą wyczytałem to na forum  :wink: A potem się zobaczy. Dzięki za radę, na pewno z kimś się skumam zanim odpalę własne moto.



#30 wiśniowiecki

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 27 sierpień 2014
  • Skąd:Łódź

Napisano czw, 28 sie 2014 - 20:17

Z tą automatyczną skrzynią przesadziłeś chyba, jest jeszcze jedynie warunek co do stosunku mocy do wagi, chyba 0,1kW/kg.



#31 quasimodoo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 702 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano czw, 28 sie 2014 - 20:23

Nie ma wymogu automatu. 11 kW, 125 ccm i 0,1 kW na kg.

Ze 125 celowałbym albo w małe Varadero (enduro), albo w Hyosunga GT (naked). Na obu osobnicy ponad 190 wyglądają w mirę jak ludzie i oba dają radę jeśli chodzi o jakieś tam poruszanie się do przodu ;-).

Co do ciuchów, o ile część rzeczy można poszukać na necie, lub w outletach(czasami naprawdę fajne rzeczy można wyrwać), o tyle  z kaskami nie ma żartów, nie da się kupić bez przymiarki. Można zmierzyć i poszukać na necie odpowiednika, ale nie radę kupować "bo fajny i fajna cena". Tak samo nie kupujcie używek, choćby nie wiem jak były zachwalane.


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#32 bonhart88

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 906 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 07 luty 2010
  • Skąd:Nałęczów/Lubelskie
  • Motocykl:Bandit 600 :(

Napisano czw, 28 sie 2014 - 20:31

mam 190 cm i jeździłem varadero 125 - rozmiarem sprzet mi pasował.



#33 AM150

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Na FM od: 28 sierpień 2014
  • Skąd:Kraków

Napisano czw, 28 sie 2014 - 20:32

Z tą skrzynią chyba macie rację Pany, wyszperałem coś takiego

 

http://www.pap.pl/pa...eckSum=-3214627

 

z czego w skrócie wynika, że pierwotny projekt zakładał wyłącznie automat ale wprowadzone poprawki to obostrzenie zniosły.



#34 Gośćfredo_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano czw, 28 sie 2014 - 22:55

[...]

Reszta to spekulacje. Ja miałem dwa wypadki w takich zestawach i żyję a umierają ludzie w ciuchach za 10 tysięcy...

 

Frazes.

Monter żyjesz, nie umarłeś i cieszę się z tego. Naprawdę.

A ile to Cię kosztowało cierpienia wiesz tylko Ty.

My tylko trochę, po części.

Za dwa koła to nie jest ubiór ze średniej półki, a z półki po prostu byle jakiej.

Faktem jest, że w ciuchach za 10 tysięcy ludzie umierają, jak też to, że w dresach przeżywają.



#35 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 8887 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pią, 29 sie 2014 - 07:41

 

Frazes.

Monter żyjesz, nie umarłeś i cieszę się z tego. Naprawdę.

A ile to Cię kosztowało cierpienia wiesz tylko Ty.

My tylko trochę, po części.

Za dwa koła to nie jest ubiór ze średniej półki, a z półki po prostu byle jakiej.

Faktem jest, że w ciuchach za 10 tysięcy ludzie umierają, jak też to, że w dresach przeżywają.

Z byle jakiej to się nie zgodzę.

Faktycznie można poemat o tym napisać. Każdy niech wybiera swoją drogę.


Piekło było pełne więc wróciłem.
lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#36 4jku

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1087 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano pią, 29 sie 2014 - 08:53

Za dwa koła to nie jest ubiór ze średniej półki, a z półki po prostu byle jakiej.

Faktem jest, że w ciuchach za 10 tysięcy ludzie umierają, jak też to, że w dresach przeżywają.

 

Jeśli za 2k ubiór jest byle jaki to jak nazwiesz ubiór za 700zł? A można tak... Uważam że za 1500-2000zł można już kupić coś w miarę przyzwoitego. Górna granica jest za to dowolna w zależności od kaprysu i budżetu.

 

No i kwestia bezpieczeństwo vs. jakość/metka. To że alpinestars ma buty za 2k to nie znaczy ze jak kupie buty za 500 to będą mniej bezpieczne. Może będą mniej wygodne, może nie tak super będą chronić przed wodą, może mi się szybciej rozlecą, no i może nie będą miały gwiazdy. Ale w kwestii bezpieczeństwa byłbym ostrożny w teorii "wyższa cena = wyższe bezpieczeństwo" bo to nie zawsze działa. Wystarczy spojrzeć na testy kasków...

 

Pamiętaj  też że ceny się znacznie różnią od siebie w różnych sklepach i na te same ciuchy można wydać 2k a można 1,5k albo i mniej.


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#37 fincher

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 453 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 27 sierpień 2012
  • Skąd:KRK+EBE
  • Motocykl:SV 650s

Napisano pią, 29 sie 2014 - 10:39

Przy ciuchach podstawą jest dobre dopasowanie! Lepiej kupić tańszy teoretycznie gorszej jakości ale lepiej dopasowany niż droższy.  Ja jeżdżę w stroju SECA i nie narzekam.

 

 

Jak chcesz enduro to najlepiej wypada Varadero 125 - jest największy w swojej klasie i ma niezniszczalny silnik.  Pojeździsz jeden sezon być może nawet bez inwestycji i przesiąziesz się na coś większego.

 

 

Co do nauki to polecam kupić w jakiejkolwiek szkole jazdy jakieś 2-4 godzinki aby nauczyć sie zmieniać biegi i jako tako panować nad motocyklem. Zawsze to lepiej przewracać sie na szkoleniowym motocyklu niż na swoim :)



#38 AM150

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Na FM od: 28 sierpień 2014
  • Skąd:Kraków

Napisano pią, 29 sie 2014 - 15:00

Panowie, ponawiam prośbę o określenie w przybliżeniu kosztów utrzymania motocykla 125ccm 4T. Wiem, że takie tematy już były, ale co z nich wynika można przekonać się tutaj: http://forum.motocyk...a-crossowki-4t/

 

Chętnie usłyszę opinię posiadczy Suzuki DR, chodzi głównie o części, naprawy, olej itp. Jak to wygląda obecnie?



#39 wiśniowiecki

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 27 sierpień 2014
  • Skąd:Łódź

Napisano pią, 29 sie 2014 - 15:40

Panowie, ponawiam prośbę o określenie w przybliżeniu kosztów utrzymania motocykla 125ccm 4T. Wiem, że takie tematy już były, ale co z nich wynika można przekonać się tutaj: http://forum.motocyk...a-crossowki-4t/

 

Chętnie usłyszę opinię posiadczy Suzuki DR, chodzi głównie o części, naprawy, olej itp. Jak to wygląda obecnie?

 

Sory ale to chyba nie jest na to temat



#40 AM150

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Na FM od: 28 sierpień 2014
  • Skąd:Kraków

Napisano pią, 29 sie 2014 - 16:06

Dlaczego? Czy koszty utrzymania nie są istotnym kryterium rozstrzygającym tytułowe "co wybrać?" ?

 

 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |