Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowy kompakt tani w użytkowaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#41 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1575 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:2 x ZX 10 Tomcat

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 17:11

Pomimo, ze cena oleju napedowego jest wyzsza w UK niz benzyny, jest tutaj bardzo duzo samochodow z silnikami diesla.

 

Wejdz na Autotrader, Ebay i np. wybierz Passata, Audi A6, BMW 5, pozniej lata 2011, 12, 13 i silnik benzynowy, sprawdz ile masz wynikow. Nastepnie wybierz diesla z tych samych lat, sprawdz wyniki.



#42 Gośćfredo_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 17:24

Sprawdziłem, wygląda to tak, jakby do tych modeli w ogóle nie wrzucali w benzyny. Sprawdź Golfa albo Polo.



#43 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1575 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:2 x ZX 10 Tomcat

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 17:27

Ale Golf i Polo, to nie są auta klasy średniej, a właśnie o takich pisałem. Małe auta mają częściej benzynowe silniki.

#44 Gośćfredo_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 17:39

Przekonałeś mnie, aczkolwiek dosyć łatwo kupiłbyś Lancera w benzynie.



#45 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2701 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 18:51

      No tu akurat przyczyna jest prosta. Samochody klasy średniej z założenia robią większe przebiegi niż kompakty czy małe. Skoro większe przebiegi, to diesel staje się bardziej opłacalny. Druga sprawa to dopłata za silnik diesla jako % w całości kosztu samochodu. Powiedzmy, że w samochodzie klasy średniej różnica w cenie pomiędzy dieslem a benzyną przy podobnej pojemności to około 10.000PLN (strzelam). Czyli jest to około 10% wartości nowego samochodu. W przypadku kompakta też będzie to około 8-10tys. pln różnicy, ale to już jakieś 20% wartości samochodu.

 

Pozdr.

F.



#46 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1575 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:2 x ZX 10 Tomcat

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 18:52

Ale Lancer też jest mały, to jest samochód klasy compact.

#47 Gośćfredo_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 19:03

Janusz, a A4 czy BMW 3 to też compacty? Raczej nie.

Więc A6 i 5 to już raczej średnio wyższa klasa. Popraw mnie jak się mylę.



#48 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1575 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:2 x ZX 10 Tomcat

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 19:21

BMW 5 i Audi A6 to wyższa średnia klasa, BMW 3 i Audi A4, VW Passat to klasa średnia.

#49 Gośćfredo_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 19:53

Sorry, że tak ciągnę ten temat, czy znasz jakieś auto klasy wyższej niskiej? Albo wyższej compact?



#50 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1575 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:2 x ZX 10 Tomcat

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 20:05

Nie znam, nie ma takiej klasy, sa jednak przerosniete compacty takie jak Skoda Octavia, VW Jetta, sa to samochody budowanie na plycie Golfa z przedluzona tylna czescia bagazowa, przez co wydaja sie wieksze. Dodatkowo wspomniana Jetta ma uchodzic w koncernie VW za model bardziej "prestizowy" od Golfa.



PS co do uzywania nazwy klasy samochodow "srednia wyzsza" czy tez "wyzsza srednia", to nie jest moj wymysl tylko specow od marketingu, dziennikarzy branzy motoryzacyjnej. Sa to nazwy uzywane na codzien odnosnie wspomnianego BMW 5, Audi A6 badz Mercedesa E czy tez Volvo S80 i paru innych modeli aut.



#51 Baba

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 78 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 04 wrzesień 2014
  • Skąd:Zgierz
  • Motocykl:KTM Duke 390, Kawa KLX

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 20:23

Sorry, że tak ciągnę ten temat, czy znasz jakieś auto klasy wyższej niskiej? Albo wyższej compact?

Myślę że dalsze rokminianie tematu nazewnictwa niewiele nam da. Pewnie nawet w obrębie 1 koncernu są ludzie dla których dane auto jest typowym kompaktem i tak je postrzegali przez lata pracy, a kazano im mówić że to wyższo-niższe, średnio-wykoko-niższo-ekonomiczne i takie tam.

 

Zastanawia mnie natomiast skąd wzięłą się fascynacja wielu ludzi dieslami?

Przyznam, że ja też przez pewien czas jej uległam, ale były to czasy, gdy różnice w cenie paliw były ogromne na korzyść ON, a ja jeździłam dużo.

Teraz zdecydowanie wolę benzynę, i póki co prywatną furkę mam w benzynie zgazowanej (dobra sekwencja to podstawa), służbowa fura niestety klekot.



#52 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2701 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 20:31

Octavia i Superb, w sumie fabia też, to świetne zabiegi marketingowe Skody. Sporo kupujących jest przekonanych, że kupuje samochód o klasę wyższy niż ma to miejsce w rzeczywistości. W zasadzie to zasługa bagażnika ;)
Jeszcze ciekawsza jest sytuacja na rynku używek. Octavia urasta do rangi supersamochodu ;). Spójrzcie na ceny kilkuletnich używek a potem na ceny jakichś aut klasy średniej niekoniecznie klasy premium. Fenomen ;)

Pozdr.
F.

#53 Gośćfredo_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 20:33

To, że wszyscy stawiają na diesla przeboleję, ale BMW to po prostu nie wypada.



#54 Baba

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 78 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 04 wrzesień 2014
  • Skąd:Zgierz
  • Motocykl:KTM Duke 390, Kawa KLX

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 20:37

To, że wszyscy stawiają na diesla przeboleję, ale BMW to po prostu nie wypada.

Jaguarowi też nie.....



#55 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2701 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 20:39

Hola. BMW ma megadiesla 3.0 z potrójną turbiną. Bodajże 380KM I 740Nm.

Pozdr.
F.

#56 Baba

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 78 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 04 wrzesień 2014
  • Skąd:Zgierz
  • Motocykl:KTM Duke 390, Kawa KLX

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 20:52

Octavia i Superb, w sumie fabia też, to świetne zabiegi marketingowe Skody. Sporo kupujących jest przekonanych, że kupuje samochód o klasę wyższy niż ma to miejsce w rzeczywistości. W zasadzie to zasługa bagażnika ;)
Jeszcze ciekawsza jest sytuacja na rynku używek. Octavia urasta do rangi supersamochodu ;). Spójrzcie na ceny kilkuletnich używek a potem na ceny jakichś aut klasy średniej niekoniecznie klasy premium. Fenomen ;)

Pozdr.
F.

Jest dokładnie tak jak piszesz. I też nie rozumiem tego fenomenu Skody akurat, ponieważ sadzając na fotel kierowcy skody i golfa zupełnego amatora, który potrafi ocenić wyłącznie praktyczność, jakość wykonania i materiałów, wygodę chyba zawsze wybierze Golfa? nie wiedząc w czym siedzi. A częste są opinie, toż to samo jest, po co przepłacać za VW?



Hola. BMW ma megadiesla 3.0 z potrójną turbiną. Bodajże 380KM I 740Nm.

Pozdr.
F.

Zgadza się. Z tego co wiem był to zabieg mający przyciągnąć nowych klientów, miłośników Diesli właśnie. Ta BMW rzeczywiście w opisach zbiera same pozytywy, ale czy przyjmie się na dobre- nie wiem. W dobie ekodrivingu i minimalizacji pojemności całkiem możliwe.

 

A ja tak bardzo tęsknię za porządnym, wolnossącym V8, zwłaszcza za jego dźwiękiem. Nieważne w jakim aucie, była ich przecież cała masa...

No cóż, z całą pewnością znów popłynęłam z tematem bo wolnossące V8 raczej do tanich w użytkowaniu kompaktów nie należą.



#57 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1575 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:2 x ZX 10 Tomcat

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 21:06

Fredo ja tez nie jestem zwolennikiem diesli, trzeba jednak przyznac, ze dzisiejsze diesle to juz nie te same klekoty, ktore byly kiedys.

Dawno temu jezdzilem przez pewien czas Renault 18 2.1 D, to byla tragedia, pomimo tanich kosztow uzytkowania, nie dlugo razem sie "bawilismy".

 

Pozniej mialem jeszcze Passata 1.9 TDI 101 KM, tanie w utrzymaniu toczydlo, gdzie silnik klekotal jak przed laty :)

Z diesli uzytkowalem jeszcze Audi A6 z diesle w ukladzie V6, to juz byl inny diesel, jego praca byla milsza dla ucha, pieknie przyspieszal juz od dolu, tylko jakos nie chcial byc zbyt oszczedny :biggrin:

 

Nadal jestem fanem benzynowych silnikow, a w szczegolnosci rzedowej szostki BMW :wub:

Lubie gang pracy benzynowych silnikow, gdy wkrecaja sie na wysokie obroty.

 

 

Dlaczego ludzie tak zachlysneli sie dieslami? Poniewaz maja mala wiedze mechaniczna, widza tylko spalanie podane przez producenta i na tej podstawie kalkuluja koszty. Wspolczesne diesle sa bardziej skomplikowane, przez co rowniez bardziej awaryjne, mniej trwale, drozsze w utrzymaniu od silnikow benzynowych. Nie nadaja sie do jazdy miejskiej na krotkich dystansach.

 

Choc niestety trzeba przyznac, ze to samo dzieje sie juz z silnikami benzynowymi.

Przeraza mnie niestety ten caly downsizing silnikow benzynowych.

Ile wytrzyma taki trzycylindrowy litrowy silniczek z turbodolwdowaniem i moca rzedu 120 KM?



#58 Gośćfredo_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 21:09

Ile? Chwile...



#59 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2701 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 21:16

Się okaże ile, ale pewnie niewiele zwłaszcza jak takie 1.0 ma pociągnąć z 1,5 tonowe mondeo. Z drugiej strony to chyba jeśli o nowe samochody chodzi, nie boli ich wytrzymałość silników a raczej osprzętu i elektroniki...

Pozdr.
F.

#60 Januszm

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1575 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 grudzień 2002
  • Skąd:Bristol
  • Motocykl:2 x ZX 10 Tomcat

Napisano nie, 21 wrz 2014 - 21:28

W pytaniu miałem na myśli ile wytrzyma ogół, czyli silnik i jego osprzęt bez awarii.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 Forumowiczów, 3 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |