Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Motocykl dla początkującego a blokada prędkości

początkujący motocykl kawasaki z750

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sad3k

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 12 maj 2014
  • Skąd:Pabianice
  • Motocykl:Kawasaki Z750

Napisano wto, 13 maj 2014 - 00:13

Witam,

 

Na wstępie chciałbym pozdrowić wszystkich forumowiczów. Od dwóch lat zbieram się do zakupu motoru dla początkującego, niedoświadczonego jeźdźcy. W tym roku w wieku 29 postanowiłem wybrać się w końcu na prawo jazdy. Szukam oczywiście sprzętu typowo szosowo-turystycznego w cenie do 18tys. Poczytałem sporo tematów na temat tego jaki sprzęt należy zakupić na samym początku. Może to głupio zabrzmi ale polecane motory nie leża mi na "oku"  ;)  Nie będę ukrywał, że motorek, który najbardziej mi przypasował pod względem designu i tego jak się na nim siedzi to Kawasaki z750 ale zdaje sobie sprawę, że jest to 120KM, z którymi mogę sobie nie poradzić. Zastanawiałem się jeszcze nad Hondą Hornet 600 oraz Kawasaki ER6N, które jeśli weźmiemy pod uwagę moc motoru będą zapewne w zupełności wystarczające. Jednak mam do Was pytanie w sprawie tej z-etki 750. Czy istnieje możliwość aby komputerowo ograniczyć prędkość w takim motorze ? Jeśli jest taka możliwość to czy Waszym zdaniem jest to odpowiedni wybór na początek aby zakupić taki sprzęt z uwzględnieniem ograniczenia prędkości  :icon_question:  Z góry Wielkie Dzięki za pomoc i wszelakie informacje.

Pozdrawiam

Mateusz



#2 ramzes1

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Na FM od: 29 marzec 2014
  • Skąd:lubelskie
  • Motocykl:Er6

Napisano wto, 13 maj 2014 - 00:41

Obecnie popularne jest blokowanie pod A2, jest to mechaniczna blokada mocy motocykla, którą będziesz mógł bez problemu zdjąć. Najlepiej przedzwonić do serwisów w Twojej okolicy i dopytać się jak to wygląda - jeśli nie potrzebujesz papierów (do przerejestrowania pod A2) to pewnie zrobią to dużo taniej, niż blokada - u mnie liczą sobie za nią 800zł - wraz z opinią diagnosty i hamownią.

 

 

Przy okazji polecam udać się na jazdy doszkalające, gdzie możesz nauczyć się wielu elementów techniki jazdy, których na kursie nie sposób jest przerobić, a mogą uratować Ci kiedyś życie :)



#3 tadeo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1338 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 28 sierpień 2006
  • Skąd:Gościszów (Lwówek Sl.)
  • Motocykl:bandit 1200N

Napisano wto, 13 maj 2014 - 05:14

Sad3k - problemem dla początkującego nie jest wyłącznie moc motocykla. Wpływ na łatwość prowadzenia (a tym samym bezpieczeństwo) ma wiele aspektów jak chociażby: geometria ramy i zawieszeń, sposób działania hamulców, czy nawet szerokość opon...

Z tego co wymieniłeś polecałbym Kawę ER-6, ewentualnie XJ 600 Diversion, które pozwolą na owocną naukę jazdy a nie ciągłą walkę o przetrwanie.



#4 Sad3k

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 12 maj 2014
  • Skąd:Pabianice
  • Motocykl:Kawasaki Z750

Napisano wto, 13 maj 2014 - 05:54

Ramzes1
Przedzwonie do salonu/serwisu i zobaczę co powiedzą. Jeśli chodzi o kurs doszkalający to myśle, że będzie to dobry pomysł :-)
Tadeo
Orientujesz się może jak mają się gabaryty i geometria Kawasaki er6 do 750 ? Nie siedziałem na er6 ale wydaje się jakby postura ciała była bardziej pochylona podczas jazdy...albo to tylko moje wrażenie

#5 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2845 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano wto, 13 maj 2014 - 07:03

Sad3k - wirtualnie do każdego praktycznie sprzęta możesz się przymierzyć tutaj: http://cycle-ergo.com/  podając swój wzrost i kilka danych. 

Natomiast osobiście nie jestem przekonany o słuszności dławienia sprzęta aż do warunków stawianych na kategorię A2. Będzie to przegięcie w drugą stronę w moim odczuciu. Tak jak rzucił Tadeo - poszukaj jakiegoś rozsądnego osiołka na początek, poza wymienionymi przez niego jest jeszcze sporo innych sprzętów, np. Honda CBF, Suzuki Bandit,albo skoro widzą Ci się golasy to może BMW F800R, np. takie: http://otomoto.pl/bm...r-M4005218.html

 

 

Pozdr.

F. 



#6 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1794 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano wto, 13 maj 2014 - 07:34

Bandit jest ciężki i wbrew pozorom wcale nie taki łatwy w prowadzeniu, a Z750 w porónaniu do niego prowadzi się jak rower. 120KM to ogień dla początkującego i dobrze, że sobie z tego zdajesz sprawę. Pozycja na ER6 jest bardzo podobna do Z750. 



#7 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9793 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano wto, 13 maj 2014 - 07:34

Sad3k

 

Osobiscie polecil bym Ci Yamaha'e XJ6 z ABS'em Non plus Ultra dla poczatkujecego i nietylko.

 

Jak juz wspomniano, dlawienie  - zestawy sa mechaniczne, w kazdym momencie mozna z powrotem oddlawic i ma sie pelna moc.

 

Zdlawienie jest dla poczatkujacego naprawde dobra opcja. Niema ono zadnego negatywnego wplywu na silnik, przyspieszenie jest w normalnych warunkach takie same ( nie mylic z nax przyspieszeniem ) Juz zdlawionym do jedynie 25 kW motrocyklem zostawiasz na starcie z pod swiatel wszastkie auta z tylu, jedynie co odbija sie na dlawieniu to V-max. W przypadku 25 kW konczy sie przy ca. 130 km/h. W przypadku 35 kW jest ona znacznie wyzsza. Kolega mowil ze nasza szkolenaBMW 800R jedzie z licznikowa predkoscia ponad 180 km/h co w zupelnosci wystarcza swiezalowi.

 

Hornet moim zdaniem jest z podanych przez Ciebie motocykli najlepszym ale i najbardziej wymagajacym i najbardziej ostrym ktorego bym Ci nie polecal jako sprzetu na rozpoczecie kariery.

 

ER6 bym sobie podarowal, bo tylko Gladius w tem segmencie bedzie gorszy.

 

Nie wiem czy za ta cene dostaniesz BMW 800 - tke  notabene swietne wlasciwosci jezdne.

 

:crossy: 



#8 Sad3k

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 12 maj 2014
  • Skąd:Pabianice
  • Motocykl:Kawasaki Z750

Napisano wto, 13 maj 2014 - 08:05

Dzięki za informacje.
Może i faktycznie dławienie motoru do A2 to jest jazda w drugą stronę ale coś mi się wydaje, że dla mnie jako początkującej osoby będzie to najlepszym rozwiązaniem (myślę, że nawet bedę czuł sie pewniej :-) )
Jeśli chodzi o wybór sprzętu to wielki mętlik w głowie...tego też się spodziewałem. Ta Yamaha XJ6 też niczego sobie jeśli chodzi o desgine choć wydaje mi się większa w porównaniu z z750 (ale porównuje oczywiście na podstawie zdjęć). Jak bedę w domu to poczytam trochę o specyfikacji tej yamahy oraz bmw. Zobacze jak one mają się gabarytowo.

#9 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9793 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano wto, 13 maj 2014 - 11:48

Pochwal sie gabarytami.

Na ebay'u mozna w razie draki wylicytowac do jednego i drugiego obnizone siedzenia jakich uzywamy na codzien w szkolach nauki jazdy.

Bmw m lepsze hamulce i lepsze zawieszenie od XJ6

:crossy:

Użytkownik ks-rider edytował ten post wto, 13 maj 2014 - 11:49


#10 Sad3k

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 12 maj 2014
  • Skąd:Pabianice
  • Motocykl:Kawasaki Z750

Napisano wto, 13 maj 2014 - 13:23

Jeśli chodzi o moje gabaryty:
wzrost - 176
waga - 75kg

#11 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9793 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano wto, 13 maj 2014 - 23:42

Zarowno jak na BMW tak i na XJ6 nie bedziesz mial jakichkolwiek problemow z ergonomia

 

:crossy:



#12 Sad3k

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 12 maj 2014
  • Skąd:Pabianice
  • Motocykl:Kawasaki Z750

Napisano czw, 15 maj 2014 - 19:43

ks-rider
Powiedz mi czy jeśli bierzemy pod uwage Yamahe XJ6 to mówimy o Diversion czy XJ6N ?

#13 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9793 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano czw, 15 maj 2014 - 20:48

Ja caly czas mowie o nowym modelu XJ6 - najlepiej z ABS'em.

 

 

http://www.google.de...DAQ9QEwAQ&dur=9

 

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post czw, 15 maj 2014 - 20:51


#14 Sad3k

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 12 maj 2014
  • Skąd:Pabianice
  • Motocykl:Kawasaki Z750

Napisano czw, 15 maj 2014 - 21:15

A czym się różnią te dwa modele ?

#15 VinAlucard

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 324 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 29 luty 2008
  • Skąd:Kalisz
  • Motocykl:ZX-6R P7F

Napisano pią, 16 maj 2014 - 23:26

Ze zdławioną Z'tą też byś sobie poradził, ale jest jest cięższa niż przeciętny naked 600cc. Zastanawia mnie czemu nie wziąłeś pod uwagę FZ6 lub GSR600? Oba są lekkie w prowadzeniu oraz przewidywalne, używanych sztuk jest od cholery, a i cena przystępna. (Zawsze zostaje parę groszy na doinwestowanie lub ew. koszta z tytułu "pierwsze koty za płoty"  ;)) Minusem jest, moim zdaniem, dość miękkie zawieszenie. 


Użytkownik VinAlucard edytował ten post pią, 16 maj 2014 - 23:28

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

#16 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9793 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 17 maj 2014 - 07:01

GSR wbrew pozorom prowadzi sie duzo gorzej, nie sklada sie tak dobrze jak obydwa wymienione modele Yanaha'y

 

:crossy:



#17 słoma

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 295 postów
  • Wiek: 58
  • Na FM od: 03 lipiec 2011
  • Skąd:Częstochowa
  • Motocykl:diavel

Napisano sob, 17 maj 2014 - 07:35

ludzie !!!   to jest chłopak który zaczyna zabawę z moto , nawet nie poczuje różnicy 30 kg w masie motocykla , bo skąd ma mieć wiedzę czy doświadczenie  w tym zakresie , niech se kupi to co mu sie podoba !!! , to co mu pasuje jak na tym siądzie a później ma pamiętać że:

 

- nie wolno mu odkręcać  manety po wyjeździe z drogi  - żwirowo  szutrowo -piaszczystej  bo pojedzie bokiem ..

- nie wolno mu odkręcać manety  jak nie zagrzeje opon  od chwili ruszenia  bo nie wyhamuje i pojedzie bokiem...

- nie wolno mu hamować ostro w zakręcie jak sie  przestraszy  że jedzie za szybko , tylko musi przeciwskrętem docisnąć moto wbrew sobie ...

- nie wolno mu wierzyć w to ze na każdej drodze z pierwszeństwem przejazdu  ma pierwszeństwo ...

- nie wolno mu na początku uczenia sie jeżdżenia  redukować biegów z jednoczesnym hamowaniem tylnego koła bo na lichym spzrecie wpadnie w poślizg,,

 

tak na szybko tyle mi przychodzi do głowy , a czy   FZ6 czy bandita  moim zdaniem ma drugorzędne znaczenie   a może ja nie z tej ziemi jestem ?



#18 koroviov

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 758 postów
  • Na FM od: 08 sierpień 2011
  • Skąd:Trzebinia
  • Motocykl:Aprilia RS 125 SV 650S

Napisano sob, 17 maj 2014 - 09:04

Racja. Musi tylko pamiętać żeby nie jeździć. Ale to nie problem bo przecież autor pisze że ma mu się podobać. To jest kluczowe kryterium. A że będzie mu się źle jeździć to nie ma znaczenia. Jakoś się doturla z punktu A do B. (może nawet do G) a o to tu zdaje się chodzi.


"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

#19 spiwor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 959 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 12 wrzesień 2006
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Szadołka

Napisano sob, 17 maj 2014 - 16:17

Wiadomo, że pierwsze moto się kupuje oczami.

Ważne żeby było w dobrym stanie żeby za tę samą kasę można było odsprzedać.

 

Tak z czasem ciekawe ile osób sie przyzna, że to pierwsze moto to było to ;)

 

Ktoś wspomniał GSR na pierwsze moto.

 

Wiem, kwestia gustu i upodobań.

 

Jeździłem kilkoma sześćsetkami i uważam, że gsr to ostatnie co może być na pierwsze moto.

 

GSR jeżdżąc normalnie strasznie dziwnie się prowadzi, pokonując wolne, miastowe 90 stopni miałem wrażenie, że zaraz się przewróci, pozatym trzeba mu w winklach pomagać. Ale jak już wejdzie się na prędkości dawno zapomniane przez kodeks drogowy, a do tego długie łuki to bajka, w czym pomaga genialny silnik.

Według mnie to moto żeby dawało frajdę potrzebuje doświadczonej, ostrej ręki. I tej która ma jakieś porównanie.


Notoryczny kłamca  :icon_twisted: 
 


#20 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9793 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 17 maj 2014 - 16:24

Sloma,

 

nie wolno, nie wolno, nie wolno, nei wolno. A tak na marginesie, to Tysam sie do tego NIE Wolno stosujesz ?

 

Piotr Dudek ostatnoio wypowiedzial b. madre zdanie, ze jak w jego wieku ( 65 lat ) wsiada na moto do sie dostaje malpiego rozumu, a Ty optymisto oczekujesz, ze majac ulanska fantazje ktokolwiek bedzie o tym pamietal ?

 

To albo naiwny jak niemowle jestes albo.....

 

:crossy:







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: początkujący, motocykl, kawasaki, z750

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |