Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Cafe racer kilka pytań laika...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jarek19

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 92 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 20 wrzesień 2006
  • Skąd:Rzeszów
  • Motocykl:R1

Napisano nie, 21 lip 2013 - 15:54

Witam chciał bym zrobić sobie cafe racera i mam kilka pytań:

1. Jaki najlepszy model do 4 tyś zł i z jakich lat ma być motocykl.

2. Czy szczególnie zwracać uwagę na stan lakieru i oryginalność motocykla wiedząc że i tak będzie malowany i przerabiany.

3. Silnik czy zwracać uwagę na stan wizualny silnika (nie porysowany,pobijane dekle silnika) czy raczej jest sposób na ładne pomalowanie silnika??

Mam dużo więcej pytań ale puki co był bym wdzięczni jak byście się podzielili swoimi zdaniami na temat tych pytań.Pozdrawiam 



#2 goguś

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Wiek: 49
  • Na FM od: 27 grudzień 2009
  • Skąd:Płock
  • Motocykl:Hayabusa

Napisano nie, 21 lip 2013 - 16:10

Jeżeli moto ma być do 4 000 zł,to szału ni ma. Do przeróbki i tak będziesz wyjmował silnik,więc go sobie wyczyścisz,pomalujesz itp. Co do rocznika,to najwyżej kupisz z początku lat 80-tych.Przemyśl dobrze-jeżeli motocykl ma być ładny ,to musisz włożyć sporo kasy.Jeżeli nie masz kasy,to sobie odpuść,bo się narobisz i wyjdzie kupa.



#3 Jarek19

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 92 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 20 wrzesień 2006
  • Skąd:Rzeszów
  • Motocykl:R1

Napisano nie, 21 lip 2013 - 16:45

Wiem że 4 tyś to nie jest spora suma na motor co myślicie o hondzie cb650??? cafe racera chciał bym robić sam według własnej wizji, największy problem to przeróbka zbiornika i zrobienie ciekawego tyłu ze światłami na lakiernictwie znam się tak więc malowanie we własnym zakresie koszta jakie ponoszę to tylko materiał jaki będzie mi potrzebny.Wiadomo że wszystkie łożyska,klocki linki będą nowe silnik wolał bym żeby był w dobrej kondycji gdyż nie chcę się brać za rozbieranie no ale jak będzie potrzeba to oczywiście i silnik zostanie uzdrowiony :) 



#4 danmacz

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 87 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 07 luty 2007
  • Skąd:łódź
  • Motocykl:honda boldor

Napisano wto, 23 lip 2013 - 10:36

 pod cafe rocznik nie ma znaczenia, a nawet czym starszy tym ciekawszy, generalnie można zaadaptować każdy motocykl typu sport-turystyk, lub niektóre typu chopper.Starsze maja wadę w postaci wyeksploatowania, trzeba mieć sporo szczęścia aby trafić dobry egzemplarz , natomiast plus to odpada elektronika oparta na kompach, pompach i pierdołach, ramy też są zazwyczaj stalowe - wiadomo.Generalnie przy preróbce , w zależności od opcji musisz doliczyćminimum 6-7 tys do ceny zakupu rzęcha, a górna granica , to w zasadzie brak granic.Cb 650 spokojnie się nadaje - choć są ciekawsze rzęchy, jest sporo akcesoriów w sieci akurat do cb,a bak lepiej kupić już gotowy, są ciekawe wzory.O dziwo najtrudniej jest przerobić motocykl z lat 80 aby wyglądał jak motocykl torowy z lat 80, - tzn mało akcesoriów  w postaci owiewek i itp, choć może nie tyle mało co są bardzo drogie


Użytkownik danmacz edytował ten post wto, 23 lip 2013 - 10:43


#5 ARTIMAX1

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 33 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 17 kwiecień 2009
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:virago 750, DL650 v-strom

Napisano sob, 04 sty 2014 - 11:50

Witam, chciałbym dołączyć do dyskusji. Jestem posiadaczem trzech motocykli, jeden bandit z 2001 roku jest praktycznie nie eksploatowany. Też wpadłem na pomysł przebudowania go na caffe, w necie znalazłem sporo zdjęć zrobionych bandziorów. Szkoda motura żeby stał w garażu i rdzewiał. Wiem że z braku czasu sam sobie  nie poradzę ale może macie jakąś zaprzyjaźnioną firmę lub mechanika który mógłby mi cokolwiek pomóć, podpowiedzieć na początek. Od czego mam zacząć?



#6 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3952 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano sob, 04 sty 2014 - 19:32

sprzedaj - nie będziesz miał problemu

i to nie jest złośliwość - po prostu zainwestujesz kasę w i tak nieużywany mebel - a ta kasa nigdy się nie zwróci

jeszcze bym zrozumiał gdybyś grzebał sam aby wypełnić wolny czas i się spełnić w "majsterkowaniu" ale jeśli i tak będziesz to zlecał, to wg mnie nie ma sensu



#7 Piotr Dudek

    Moderator FM

  • Błękitny Szlak
  • 9135 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano sob, 04 sty 2014 - 20:47

sprzedaj - nie będziesz miał problemu

i to nie jest złośliwość - po prostu zainwestujesz kasę w i tak nieużywany mebel - a ta kasa nigdy się nie zwróci

jeszcze bym zrozumiał gdybyś grzebał sam aby wypełnić wolny czas i się spełnić w "majsterkowaniu" ale jeśli i tak będziesz to zlecał, to wg mnie nie ma sensu

 

 

Święte słowa - popieram


Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#8 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3952 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano sob, 04 sty 2014 - 22:41

chociaż po przemyśleniu stwierdzam, że jest jednak jakiś sens - dasz komuś zarobić, on da komuś zarobić, Ty stracisz dwa razy ale trochę napędzisz koniunkturę w tym państwie i jakby nie było pewnie wśród motocyklistów



#9 Piotr Dudek

    Moderator FM

  • Błękitny Szlak
  • 9135 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano sob, 04 sty 2014 - 22:51

o ile dotrwa do końca a jak się wycofa w połowie roboty?


Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#10 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3952 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano sob, 04 sty 2014 - 23:29

no tego nie przewidziałem :)



#11 ARTIMAX1

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 33 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 17 kwiecień 2009
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:virago 750, DL650 v-strom

Napisano nie, 05 sty 2014 - 22:47

sprzedaj - nie będziesz miał problemu

i to nie jest złośliwość - po prostu zainwestujesz kasę w i tak nieużywany mebel - a ta kasa nigdy się nie zwróci

jeszcze bym zrozumiał gdybyś grzebał sam aby wypełnić wolny czas i się spełnić w "majsterkowaniu" ale jeśli i tak będziesz to zlecał, to wg mnie nie ma sensu

No wielkie dzięki za poradę ale chyba nie o taką pomoc mi chodziło.



#12 Piotr Dudek

    Moderator FM

  • Błękitny Szlak
  • 9135 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano nie, 05 sty 2014 - 23:00

No wielkie dzięki za poradę ale chyba nie o taką pomoc mi chodziło.

 

W takim razie sprecyzuj o co Ci chodziło ?

Na siłę można z Bandita zbudować CR ale i tak wyjdzie z tego coś a'la Cafe Racer.

sprzedaj i kup np.Triumpha a potem zlecisz przebudowę.


Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#13 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3952 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano pon, 06 sty 2014 - 02:07

a jeszcze fajniej jeśli kupi starą , zdezelowaną, zapuszczoną, niekompletną japonię za niewielką kasę i tchnie w nią nowe życie ;)

ktoś będzie się cieszył z dobrego bandita a jakiś rupieć może odzyskać blask


Użytkownik konrad1f edytował ten post pon, 06 sty 2014 - 02:08


#14 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9470 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pon, 06 sty 2014 - 06:44

Dokładnie tak. Za kasę ze sprzedaży bandita kupić coś starszego, najlepiej z kołami na szprychach i na dwóch amortyzatorach, żeby jak najbardziej odzwierciedlało ten styl, i jeszcze zostanie trochę pln na przeróbkę. Poza tym starsze sprzęty są dużo wdzięczniejsze w przeróbce bo wszystko ma "odpowiedni" kształt, bak, rama, tłumiki. W zasadzie zostaje tylko zmienić kierownicę, zegary i zadupek z kanapą. Ja bym Ci polecał GS-a 750 bo i moc odpowiednia.

 

http://otomoto.pl/su...r-M3870598.html

 

http://tablica.pl/of...html#d8f891d70b

 

A jakbyś potrzebował formę do robienia zadupków w stylu CR to odezwij się na pw.


Why... So... Serious
 

#15 Piotr Dudek

    Moderator FM

  • Błękitny Szlak
  • 9135 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano pon, 06 sty 2014 - 10:54

trochę szkoda GSa przerabiać zwłaszcza ciąć ramę ale akurat w tym modelu można go przebudować na ładnego CRa z możliwością powrotu do oryginału bez obcinania czegokolwiek wystarczy w necie poszukać wzorów


Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#16 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9470 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pon, 06 sty 2014 - 13:15

No trochę szkoda, ale z drugiej strony co by nie wybrać a lat 70-tych czy 80-tych na szprychach to już klasyk. Ważne że przeróbka prosta i jak przeminie moda na CR to będzie można wrócić do oryginału.


Why... So... Serious
 

#17 Piotr Dudek

    Moderator FM

  • Błękitny Szlak
  • 9135 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano pon, 06 sty 2014 - 13:26

poprze cięcie durnie posłali sporo Junaków na złom a także WLA


Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |