Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Pierwszy motor na kategorię A2

Pierwszy motor na kategorię A

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#41 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1516 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 25 lip 2015 - 12:09

To celuj w takiego, którego już ktoś wcześniej zdławił, sporo tego jest.

#42 fincher

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 464 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 27 sierpień 2012
  • Skąd:"KRK"+"EBE"
  • Motocykl:FZS 1000

Napisano sob, 25 lip 2015 - 13:01

Ponad 80KM dla osoby bez doświadczenia może okazać się za dużo. Lepiej kupić coś słabszego i po roku sprzedać bez straty lub z minimalną, niż odrazu mocną maszynę. Poza tym zazwyczaj dopiero trzeci motocykl jest tym który zostaje na dłużej.

#43 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9522 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano wto, 28 lip 2015 - 17:15

Nie trzeci tylko Honda :P


Why... So... Serious
 

#44 Grzybu77

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 31 lipiec 2012
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Szukam :)

Napisano pią, 02 paź 2015 - 14:47

Cześć :) Będę właśnie zdawał na kat. A2 na motocykl i w lutym lub marcu będę chciał kupić motocykl tylko tyle że mam dylemat bo cały czas przeglądam ogłoszenia z motocyklami i mam kilkanaście typów tych motocyklów ale nie wiem co wybrać.
Podam najpierw te typy:

Honda CBR 125 - Tą po 2007 roku z przodem ala CBR 600RR

 

Honda CBF 125 

 

Honda NSR 125

 

Aprilia RS 125

Hyosun GT/GTR 125

Honda Rebel 125

Suzuki Marauder 125

 

 

Opcjonalnie:

Suzuki GS 500
Yamaha YBR 250

 

 

Na motocykl mogę wydać 5500 zł maks.
Ciuchy na motocykl też mam i doświadczenie też mam.
Jeżeli ktoś jeździł którymś z tych motocykli to prosił bym o jakąś opinie czy też czy warto kupić jakieś +/- sam dużo o nich czytałem ale mam mętlik w głowie i nie mogę sie zdecydować bo wszystkie są fajne i ciekawe.
Do czego będzie mi służył ten motocykl? Wygląda to mniej więcej tak :

50% - Turystyka - Prędkość przelotowa którą bym jeździł to tak myślę że do 100-110 ale to zależy od pogody bo czasami wystarczała by też ta 80 km/h :)
50% - Szybka jazda / Dynamiczna

 

I jeszcze takie pytanie jak widzicie ciuchy tekstylne na sportowym motocyklu? Bo sam takie posiadam a sportowe motocykle bardzo mi się podobają i chciałbym być ich posiadaczem. O RS 125  za dużo na internecie nie wyczytałem za to o NSR co nie co się dowiedziałem i dawał bym mu największe szanse ale nie doczytałem już i ich wadach (oprócz spalania). W tych NSR trzeba robić mieszanki czy nie? Bo podobno jest dozownik oleju? Następnie ex aequo Honda CBR 125/Honda CBF 125 ponieważ są tanie / mało palą / są mało awaryjne / są ładne i do tego można dorwać bardzo młode roczniki za nie dużą cene / dzwięk 4T ;) - Hyosung GT/GTR 125 / Honda Rebel 125 i Suzuki Marauder 125 i na końcu Aprilia RS 125. I na końcu YBR 250 i Suzuki GS 500 co do którego nie jestem przekonany mimo że wszyscy go tak polecają na A2.

 

 



#45 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1516 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano pią, 02 paź 2015 - 15:46

Prędkość przelotowa którą bym jeździł to tak myślę że do 100-110

 

To w zasadzie skreśla wszystkie 125tki bo przy takiej prędkości to będzie pałowanie z manetką na full.

Skoro masz doświadczenie to bierz GS500. Fajną alternatywą będzie XJ600 (wersja S lub N, do wyboru) lub Bandit 600 (da się pewnie kupić zdławionego pod A2).



#46 Grzybu77

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 31 lipiec 2012
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Szukam :)

Napisano pią, 02 paź 2015 - 16:02

Bandit ładny tylko że one nie mieszczą się w na A2 a sama hamownia wyniesie mnie 1000 zł a gdzie blokada :/
A co np. z taką NSR? Wydaję mi się mogła by to być całkiem fajna przygoda ze sportowymi motocyklami? Ktoś coś? Lub np. RS 125?
Co do XJ  to tylko wersja S była ok bo jeździłem teraz przez 2,5 roku na nakedzie i mam dość normalnie ;)
Bardzo podoba mi się też Ten Hyosung ze względu na silnik (V2) ;)

 

 

Tutaj filmik jak taki Hyosung GT 125 "pyka" :



To chyba jest jedyny Naked (poza Banditką I Hornetem) Który mi siepdoba ;)


Użytkownik Grzybu77 edytował ten post pią, 02 paź 2015 - 16:03


#47 rockybalboa

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2015
  • Skąd:Poznań

Napisano czw, 24 gru 2015 - 15:32

Witam, w lutym zapisuje się na prawko kat. A2, zaraz po zdaniu pora zakupić ciuchy i zacząć rozglądać się za swoim pierwszym motocyklem. Jak z ciuchami nie będzie większego problemu tak z wyborem maszynki będę niezdecydowany... Dlatego postanowiłem napisać już teraz, chociaż czasu jeszcze sporo, ale przynajmniej trochę zagłębię się w temat czysto teoretycznie. Budżet jakim będę dysponował to max 8000zł na sam motocykl, najlepiej już zarejestrowany w Polsce. Myślę nad:

 

Suzuki SV650. 99-02r, zarejestrowany na A2, raczej w wersji naked bo ten sport jakoś mi się nie podoba w tym roczniku, a na drugą fazę produkcji brakuje sianka, no i tez ten dźwięk V-ki nie jest w moim guście akurat.

 

@EDIT: Sobie właśnie szperam i w sumie podoba mi się wersja sport z owiewkami. Trochę mnie zdziwił fakt że są w granicach 8tys egzemplarze z 03-08r.

 

Kawasaki 250R. Wygląd mnie zachwyca. Aczkolwiek jestem ciekaw czy nacieszył bym się chociaż 2 sezony. Ciągnie mnie do tych sportów, ale wyglądać muszą dość agresywnie. 

 

Honda CBR250R. Sprawa wygląda podobnie jak z kawasaki 250R.

 

Kawasaki er6f. Wygląda przyzwoicie, chociaż będzie starszy niż 250R, czy CBR250R. To jest po prostu ninja tak jak 250R, tyle że w pojemności 650 tak? Bo oznaczenie "er6f" z naciskiem na "f" trochę mnie zmyla, więc nie wiem czy dobrze rozumuje.

 

Dodam, że mam zamiar przemierzać pół Poznania do pracy i wiadomo w weekendy pojeździłbym sobie na spokojniejszych trasach.

Czy aby na pewno dostane w miarę zadbane wyżej wymienione motocykle w tej cenie? Szczerze mówiąc wolałbym wiedzieć ile pieniędzy lepiej mieć jeszcze na ewentualne naprawy zaraz po zakupie. 

 

Jeszcze wspomnę o ciuchach, myślałem nad kombinezonem dwuczęściowym probiker PRX-11, rekawicami probiker prx-7, butami Sidi B2 - chociaż tanie to one nie są, ale czytałem że są warte swojej ceny i lepiej się wybulić raz niż kupować dwa razy. Co do kasku to tutaj akurat wole pooglądać, popytać i zdecydować się już w sklepie, ale myślę że 500zł przeznaczę.

 

 

Podzielcie się jakąś radą, opinią.


Użytkownik rockybalboa edytował ten post czw, 24 gru 2015 - 17:51


#48 majster96

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 26 postów
  • Na FM od: 12 wrzesień 2015
  • Skąd:Jarosław
  • Motocykl:Yamaha FZR400RR

Napisano czw, 24 gru 2015 - 19:42

kawasaki er6f to taki naked z owiewkami, do sporta temu daleko

tak się składa że na er6n zdawałem A2, pozycja jest dużo bardziej "prosta" niż w typowym sporcie, ale za to dużo lepiej cągnie a niskich obrotów

 

jeśli chcesz kupować motocykl na dłużej niż dwa sezony to się nie pchaj w 250-tki bo jazda na tym znudzi Ci się szybciej niż się tego spodziewasz

ja na Twoim miejscu bym poczekał aż uzbieram 10-11k i wtedy bym myślał o prawdziwym sporcie typu gsx-r, r6 czy innych cbrkach

różnica w pieniądzach nie jest aż tak duża a w motocyklach np kawa 250r a r6 to jest przepaść

 

i nie słuchaj opinii że 600-tka nie nadaje się na pierwszy motocykl :)

 

chyba że faktycznie wolisz dźwięk V-ki w sporcie to jak najbardziej celuj w SVke, bardzo fajny motocykl :)



#49 rockybalboa

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2015
  • Skąd:Poznań

Napisano czw, 24 gru 2015 - 20:00

Tylko że będę miał prawko a2 niestety, do kat A brakują mi 2 lata, jakoś wole już teraz się podszkolić niż czekać, te 1200zł jakoś w ciągu takiego czasu mi różnicy wielkiej nie robi. Bez prawka, albo "nielegalnie na a2" nie będę jeździł bo nie daj Boże komuś zrobie krzywde i wtedy będzie nieciekawie. To po pierwsze, a po drugie to nie jestem takiego zdania co Ty, dlatego wole nie ryzykować i nie wsiadać od razu na rasowego sporta. Jak ktoś uważa że da rade nic się nie stanie to musi być bardzo dobrym kierowcą, zazdroszczę. A z tego co się orientuje to sześć setka sześć setkce nierówna, tak jak na sv650 myślę że bym sobie poradził i mogę nią legalnie jeździć tak z r6 sytuacja będzie całkowicie odwrotna.


Użytkownik rockybalboa edytował ten post czw, 24 gru 2015 - 20:00


#50 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9773 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pią, 25 gru 2015 - 09:27

 Miałby może ktos z was czas aby pomoc kupic jakis ciekawy, przyzwoity egzemplarz, posszukac na necie i tutaj wstawic?.

 

AlMulain

 

Buhahahahahhahahhahahahhahahahhahahahhahahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahahahahahaha.

 

:crossy:



#51 rockybalboa

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2015
  • Skąd:Poznań

Napisano pią, 25 gru 2015 - 21:08

Wypowie się ktoś na temat ninji 250R? Podoba mi się ten motocykl, ma taki sportowy charakter, przynajmniej na pierwszy rzut oka nie liczac tych rowerowych oponek. Nie wiem czy osiągi będą odpowiednie na 2 sezony - bo tyle planuje jeździć pierwszym moto zanim przesiądę się na sporta 600. 

 

Jest jeszcze opcja sv650s, niby fajny motocykl, chociaż charakterek już nie tak sportowy z tego co się orientuje. 

 

W ogóle czytałem gdzieś że ninja 250r to motocykl dla kobiet ;D Żeby nie było jestem szczupłym facetem, mam 1,83 wzrostu.

 

Po zatym zliczyłem sobie koszty ubrania, skórzany kombinezon dwuczęsciowy(firmy tschul) - 1200zł, rękawiczki - 200zł, buty sidi b2 - 600zł, kask - 700zł. Całość w graniach 3000zł, zadam dość głupie pytanie, ale czy dobrze myślę i tak właśnie powinienem wydać na ubiór skoro to jest moje pierwsze moto i jak wiadomo nie będzie ono miało jakiś mega osiągów?



#52 Major87

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 993 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 13 kwiecień 2014
  • Skąd:Chesterfield
  • Motocykl:Czerwony i niebieski :D

Napisano pią, 25 gru 2015 - 21:31

Co do ubioru, to było już pisane nie raz - kup najlepszy jaki możesz. Ja rozjebałem się 3 razy na 125 - nie było mi nic. Jedna gleba przy ok 25 mph, druga przy 40, trzecia podczas pajacowania na parkingu. Dwa dni temu moja znajoma jechała sobie na swojej 125, wyłożyła się, kostki połamane w ciul, inna nieco wcześniej przy 15 mph, tylko ktoś w nią uderzył - kości stopy i coś rękami. Obie mają co najmniej kilka miesięcy poza pracą i być może jakieś tam rehabilitacje przed sobą. Oszczędzać można na wszystkim, ale nie na własnym zdrowiu i życiu!

Ninja 250 vs SV 650. Więcej na pewno nauczysz się na tym drugim. Raz, że Vka nie raz może Cię zaskoczyć, dwa że szersze opony pozwolą na znacznie więcej.  Jak masz możliwość, to nie idź w te małe pierdziele, tylko kup normalny motocykl.


"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05


#53 rockybalboa

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2015
  • Skąd:Poznań

Napisano pią, 25 gru 2015 - 23:19

Mówiąc o małych motocyklach nie masz na myśli sv650 prawda?

 

Na kat a2 niestety wybór jest trochę ograniczony. ;(

 

http://allegro.pl/sh...8659#eec0b5ea29

 

Dokładnie taka mi się bardzo podoba, w sensie chodzi mi że ma "pełne owiewki", czy jak to się nazywa, a nie tylko z przodu.

 

@EDIT: Raczej będę się nastawiał pod kawasaki er6f, jak wiadomo bardzo podobny do sv, ale chociaż nie będzie tego silnego hamowania silnikiem.


Użytkownik rockybalboa edytował ten post sob, 26 gru 2015 - 00:03


#54 Major87

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 993 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 13 kwiecień 2014
  • Skąd:Chesterfield
  • Motocykl:Czerwony i niebieski :D

Napisano sob, 26 gru 2015 - 01:09

Nie, myślałem o 250R.

A znowu SV650 vs ER6 - bez wątpienia SV.


"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05


#55 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9773 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 26 gru 2015 - 09:31

Major,

 

zgadza sie ale mimo tego SV nie jest na pierwszy sprzet. W tym przypadku Kawa ER bedzie zdecydowanie lapsza

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 26 gru 2015 - 09:32


#56 rockybalboa

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2015
  • Skąd:Poznań

Napisano sob, 26 gru 2015 - 11:09

Najchętniej wziąłbym gsx650f, takie brzmienie silnika mi odpowiada, fajnie wygląda, ale cena sporo ponad budżet, chyba że okazje jakąś wyrwę ;D



#57 Piotrx95

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 96 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 05 luty 2015
  • Skąd:Świętokrzyskie
  • Motocykl:CZ 175/487

Napisano sob, 26 gru 2015 - 12:54

Tyle fajnych motocykli, na początek odpadło przez tą całą kat. A2.

Ja celuję w SV650. Jak że jeździłem na gladiusie, to wiem mniej więcej, z czym to się je. Chodzi o charakterystykę silnika i moc prawie taką samą jak w SV.



#58 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9773 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 26 gru 2015 - 13:41

Tyle fajnych motocykli, na początek odpadło przez tą całą kat. A2.

Ja celuję w SV650. Jak że jeździłem na gladiusie, to wiem mniej więcej, z czym to się je. Chodzi o charakterystykę silnika i moc prawie taką samą jak w SV.

 

Piotrx95

 

Z jednaj strony masz racje. Ale jak widac prawodawca chyba potrafil przeniesc sie w mlodych i narodowe zapedy wiedzac, ze gdy zrobi tak jak np. w Niemczech to mlodzi eda i tak kombinowac, wiec poszedl po najnizszej lini oporu.

 

:crossy:



#59 Major87

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 993 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 13 kwiecień 2014
  • Skąd:Chesterfield
  • Motocykl:Czerwony i niebieski :D

Napisano sob, 26 gru 2015 - 18:32

Andrzeju, zapewne masz rację co do SV, nie kłócę się, po prostu powiedziałem co mi osobiście bardziej podpada ;) Suzuki :wub:

Natomiast odnośnie tego

Tyle fajnych motocykli, na początek odpadło przez tą całą kat. A2.

Ja celuję w SV650. Jak że jeździłem na gladiusie, to wiem mniej więcej, z czym to się je. Chodzi o charakterystykę silnika i moc prawie taką samą jak w SV.



to ja bym jednak polemizował. To samo myślałem jak wskoczyłem na Bandita. "Robiłem na tym prawko, znam maszynę" itp. Guzik prawda. Przy instruktorach, w warunkach normalnego ruchu i z silnym naciskiem na przestrzeganie przepisów nie poznasz motocykla, nie poznasz charakterystyki silnika. Powiedzmy, że kulam się nieco szybciej niż kodeks każe i mimo, że jeszcze sobie krzywdy nie zrobiłem a ogólny przebieg na moto mam dużo większy niż ludzie z stażem co najmniej kilku lat, to jednak dałem się kilka razy zaskoczyć. Blokada tyłu przy odcinie na mokrym czy stawianie na koło z miejsca z pasażerem to jednak rzeczy, o których nawet nie śniłem podczas kursu PJ. To samo z składaniem się w zakręty w różnych warunkach czy z hamowaniem, czy w sumie z każdym aspektem jazdy bez instruktora za plecami. Pamiętam, jak raz 'przez przypadek' odwinęło mi się na FZ6 do około 8k - później zostałem nagrodzony jedną z największych zjeb w czasie całego mojego szkolenia ;).

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05


#60 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9773 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 26 gru 2015 - 19:20

 "Robiłem na tym prawko, znam maszynę" itp. Guzik prawda. Przy instruktorach, w warunkach normalnego ruchu i z silnym naciskiem na przestrzeganie przepisów nie poznasz motocykla, nie poznasz charakterystyki silnika.

 

Major

 

Wszystko kwestia szkolenia.

 

Dlatego przy wjezdzie na autostrade poganiam kazdego - gaz do dechy. wtedy masz mniej wiecej pojece jak ta maszyna idzie.

 

:crossy:






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |