Skocz do zawartości


Zdjęcie

Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 mrbravo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 751 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 15 sierpień 2009
  • Skąd:z Bazin ;)

Napisano nie, 17 lut 2013 - 09:33

chcialbym was zapytac gdzie w warszawie mozna pewnie wstawic auto zeby bezinwazyjnie naprawic wgniecenie? cos ala walniecie kamieniem w drzwi. znalazlem pare ogloszen (metoda to ponoc PDR - Paintless Dent Repair) ale nigdy nie korzystalem i w sumie nie znam tych firm. moze cos polecicie a moze w ogole ktos cos takiego robil...

http://www.sztukalak...uwanie-wgniecen

http://puller.com.pl/

http://www.autopepe.pl/

zna w ogole ktos te firmy powyzej i moze sie wypowiedziec?

Użytkownik mrbravo edytował ten post nie, 17 lut 2013 - 09:36

General description: aktualnie brak...

#2 _Michał_

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 23 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 26 marzec 2008
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:ZX6R 636 2003 B1H

Napisano nie, 17 lut 2013 - 11:56

Firm, które podałeś w linkach nie znam... Natomiast sam temat jest mi trochę znany :P Przykładowo jest gość w Łodzi, który zajmuje się takimi rzeczami. Osobiście widziałem jak to robi :P Natomiast uważam, że trzeba do tego typu usług podchodzić z dystansem, ponieważ zdarzają się firmy mało profesjonalne. Wszystko zależy tak naprawdę od uszkodzenia - ktoś kto się tym zajmuje profesjonalnie musi to zobaczyć i powie czy da się usunąć ;)

W przypadku gościa w Łodzi to niewielkie wgniotki usuwał właściwie bezproblemowo i śladu nie było :)

#3 wueska

    Spec - Mechanik

  • Spec
  • 5766 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 30 lipiec 2004
  • Skąd:Rzeszow
  • Motocykl:MZ ts 250/1 78r.

Napisano pon, 18 lut 2013 - 09:15

Dobre to jest jak masz auto po gradzie wtedy sie opłaca. Natomiast pojedynczą wgniotę lepiej usunąć w tradycyjny sposób.

#4 Robert J.

    MOTONITA - miejski lanser

  • H-D
  • 1083 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:MOTO GUZZI CA, FLSTS

Napisano pon, 18 lut 2013 - 10:12

Pamiętaj że po usunięciu dołka czy zagniecenia (w miejscach dużych płaszczyzn gdzie blacha jest bardziej podatna na zagniecenia) trzeba uważać przy np. dociskaniu gąbki podczas mycia lub woskowania, blacha w tym miejscu będzie pracować (uginać i powracać). Wiadomo że usunięty dołek przy jakimkolwiek przetłoczeniu na elemencie lub wyprofilowaniu, wybrzuszeniu blachy (np. koniec pokrywy silnika) będzie bliższy ideału, w tym miejscu blacha jest zawsze sztywniejsza oraz kąt widzenia rozmywa się.

Zwolennikiem napraw lakierniczych nie jestem, mało firm poza ASO robi to zgodnie ze sztuką lakierniczą. Szpachla może występować tylko tam gdzie musi, i w minimalnej ilości np. podczas wymiany wspawanego elementu którym jest tylny błotnik. Po takiej naprawie w miejscu wspawania błotnika, grubość powłoki będzie wynosiła około 200-400 um. Wszystkie elementy przykręcane do nadwozia i uszkodzone nawet w nieznacznym stopniu, powinny być wymienione na nowe a nie szpachlowane.

Więc nieraz warto skorzystać z usług takich firm, które oferują usuwanie zagnieceń na karoserii.
-PAXP-deijE.gif

#5 KLAUDIUSZ

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Super-Moderatorzy
  • 5235 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 18 wrzesień 2005
  • Skąd:Wawa/Siemiatycze
  • Motocykl:Honda CB900 Cafe

Napisano pon, 18 lut 2013 - 10:26

Robert, większość ASO nie robi tego u siebie tylko zleca podwykonawcom ..... a u nich szpachla to środek naprawczy Nr 1 ...... niestety :(

#6 Robert J.

    MOTONITA - miejski lanser

  • H-D
  • 1083 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:MOTO GUZZI CA, FLSTS

Napisano pon, 18 lut 2013 - 10:51

Klaudiusz zgadza się, ale tylko w 50 % druga połowa ASO robi u siebie nie zlecając napraw podwykonawcom. Np. Toyota Radość naprawy powypadkowe robi w firmie Binol w Wiązownej, oni robią też i dla Hondy. Co stacja to inne zasady, ja napisałem jak powinno być i tego trzeba się trzymać, inaczej będziemy jeździli szpachlowanym gruzem :).

Mała ciekawostka, można wspawać tylny błotnik i tak obrobić spaw i blachę że obejdzie się bez wyrównania szpachlą. Trwa to o kilka do kilkunastu godzin więcej, ale jest wykonalne. Robił to mój ojciec na życzenie pozytywnie zakręconego klienta.
-PAXP-deijE.gif

#7 ziomek30

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Na FM od: 14 październik 2011
  • Skąd:Łódz/Retkinia
  • Motocykl:W trakcie poszukiwania :(

Napisano pon, 18 lut 2013 - 19:41

Nie wiem jak wielkie masz wgniecenie , ale kiedys sam probowalem na dzwiach tzw. Zimnym podmuchem i opalarka i o dziwo pieknie sie wszytsko wyprostowalo . Przy wiekszych wgniotach uzywaja plastikowych pobijakow ale efekty tez sa bardzo ladne .

#8 mrbravo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 751 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 15 sierpień 2009
  • Skąd:z Bazin ;)

Napisano wto, 19 lut 2013 - 02:25

ogladalem troche filmow tych firm i kurcze, niezle im to wychodzi. widac to dobrze na tym prazkowanym swietle ze ladnie linia przechodzi przez wgniecenie. generalnie nie chcialbym szpachli a gdyby wymieniac cale elementy przy tak drobnych uszkodzeniach to tez moznaby z torbami pojsc. takze sie zastanawiam jak to ogarnac. zobaczymy, moze foty jakies wkleje, ale poki co nie ma sie czym chwalic... ;)
General description: aktualnie brak...

#9 mrbravo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 751 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 15 sierpień 2009
  • Skąd:z Bazin ;)

Napisano wto, 12 mar 2013 - 18:16

chcialem wam powiedziec, ze sprawdzilem metode. mialem 2 male wgniotki. nic nie widac... ;) koszt 50 zl od elementu (poza warszawa). tak wiec generalnie polecam sprobowac w przypadku wgniecen, gdzie nie ma oznak uszkodzenia lakieru...
General description: aktualnie brak...

#10 metal_74

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 41 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 04 grudzień 2010
  • Skąd:Gdynia

Napisano pią, 12 kwi 2013 - 20:06

A gdzie w trójmieście usunąć wgnioty bezinwazyjnie, może ktoś wie napiszcie?

#11 metal_74

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 41 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 04 grudzień 2010
  • Skąd:Gdynia

Napisano pon, 22 kwi 2013 - 22:04

Nikt naprawdę nie wie? Potrzebuję w swoim autku parę usunąć.

#12 Brundlefly

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 1 postów
  • Na FM od: 09 styczeń 2018
  • Skąd:Katowice

Napisano śro, 10 sty 2018 - 09:59

Wiem, że stary temat, ale myślę, że warto dodać, iż nie w każdym wypadku można zastosować technikę PDR. Są pewne okoliczności, które to uniemożliwiają. Dokładniej o tym, jak i w ogóle o tej technice, piszą na https://abcporady.pl...e-technika-pdr/ , ale generalnie chodzi o to, że tylko, jeśli nie ma odprysków lakieru, można załatwić sprawę w ten sposób.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |