Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Modyfikacja motocykla z zasilaniem akumulatorowym ;)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 zyygy

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 224 postów
  • Na FM od: 04 grudzień 2011
  • Skąd:Boat
  • Motocykl:Yamaha 1000

Napisano śro, 19 gru 2012 - 19:53

Panowie i Panie :)

Temat choć może wyda się prozaiczny jest śmiertelnie poważny.
Ponieważ moja córka hartuje od najmłodszych lat ducha motocyklisty, zakupiłem jej pierwszy motocykl :)
jednakże jego osiągi jak i zasięg pozostawia dużo do życzenia a i wiele z opisem z aukcji nie wiele ma wspólnego.
poniżej wklejam link z opisem z aukcji owego sprzętu.

To nad czym myślałem to włożyć większy akumulator i silnik może albo dołożyć drugi. Rama już jest, koła są więc trzeba by to lekko stuningować :)
Jeżeli ktoś może mi coś podpowiedzieć jakich komponentów powinienem użyć i jakie patenty zastosować to będę wdzięczny.


http://allegro.pl/sh...item=2849450144
Dołączona grafika

#2 cycoh

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 205 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 12 wrzesień 2009
  • Skąd:Białobrzegi WBR
  • Motocykl:GS 400 1979r

Napisano śro, 19 gru 2012 - 19:59

skórka za wyprawkę...
wg mnie jedynie co to możesz pomyśleć nad wydajniejszym akumulatorem by tak szybko nie siadał, i by troszkę córunia pojeździła.
albo kupić inny silnik 12 V lub 24V ( taki z elektrycznych hulajnogów :) ) i pokombinować ale czy nie był by wówczas za mocny ?

Użytkownik cycoh edytował ten post śro, 19 gru 2012 - 20:00


#3 Michael Jordan

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 65 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 04 listopad 2007
  • Skąd:Radom
  • Motocykl:1984 VT750C

Napisano czw, 20 gru 2012 - 12:13

Jak dasz radę rozkręcić sprzęta to podaj typ silnika. W jeepie mojego Jaśka są 2 silniki, które oryginalnie pracują na 6V, ale mogą pracować bez przeróbek do 14V. Na razie Jaś jest na tyle mały, że ślamazarna jazda na 6V mu wystarczy, ale na wiosnę/lato kupię drugi akumulator 6V podłączę szeregowo i będzie śmigał na 6V lub na 12V. Nie wiem tylko czy nie będzie za bardzo szarpać przy ruszaniu, ale to najwyżej jakiś prosty sterownik mu zrobię.
Jeszcze raz: jak możesz to podaj jaki tam jest silnik i jaki masz akumulator + ew. zdjęcie, gdzie ten akumulator siedzi - coś wymyślimy.
Pozdrawiam
MJ

#4 ziomek30

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Na FM od: 14 październik 2011
  • Skąd:Łódz/Retkinia
  • Motocykl:W trakcie poszukiwania :(

Napisano czw, 20 gru 2012 - 14:32

a nie myślałes o wymianie akumulatora na lepszy bo jak znam zycie to pewnie wsadzili najtansze bubel

#5 zyygy

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 224 postów
  • Na FM od: 04 grudzień 2011
  • Skąd:Boat
  • Motocykl:Yamaha 1000

Napisano czw, 20 gru 2012 - 17:04

no właśnie na silniczku nie ma żadnej informacji. Czekam na informację od sprzedawcy i wtedy zobaczymy. Czekam też na ostatnie ładowanie które ma uformować tą baterię ale wątpię żeby to coś dużo zmieniło. Czekam na pomysły. Chodzi mi bardziej o konkrety tzn. kolego jak zastosujesz taki i taki akumulator za tyle i tyle i dokupisz silniczek o takiej mocy za tyle i tyle uzyskasz taki a taki efekt :) no i pytanie gdzie można kupić takie rzeczy, sklepy modelarskie elektroniczne może jakieś inne specjalistyczne miejsca.
Dołączona grafika

#6 ryhu

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 263 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 10 lipiec 2011
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:ZXR400 H2

Napisano czw, 20 gru 2012 - 18:33

Zmiana pojemności baterii nie zmieni osiągów tylko czas pracy. Podniesienie napięcia tak (oczywiście jeżeli silnik jest do tego przystosowany).
Jak to chińszczyzna to nie ma się co dziwić, że nie podają żadnych parametrów silnika. Generalnie to wymiana akumulatora lub silnika na coś normalnej jakości i o lepszych parametrach (nie mówiąc o dobrych) zapewne przewyższy wartość tej zabawki.

Użytkownik ryhu edytował ten post czw, 20 gru 2012 - 18:41


#7 zyygy

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 224 postów
  • Na FM od: 04 grudzień 2011
  • Skąd:Boat
  • Motocykl:Yamaha 1000

Napisano czw, 20 gru 2012 - 18:57

no może i tak, chcę zacząć od zwiększenia akumulatora bo największym problemem jest czas zabawy, dołożenie drugiego silniczka podniesie jego moc do zadowalającej, sprzedawca oferuje drugi taki sam zespół napędowy za 70 zł z przesyłką. Motorek jest już do tego przystosowany. Myślałem nawet żeby zamontować jakiś większy aku w kuferku. Chcę zrobić to tak żeby moto wytrzymywało z 3-4 godziny pracy dziennie i będzie malina.

ps. Na początku myślałem żeby kupić jej pocket bike-a i domontować dodatkowe kółka oraz zmniejszyć zakres prędkości do kilku kilometrów ale to może za jakieś 3-4 lata :P
Dołączona grafika

#8 Michael Jordan

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 65 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 04 listopad 2007
  • Skąd:Radom
  • Motocykl:1984 VT750C

Napisano pią, 21 gru 2012 - 08:28

Drugi silnik pomoże tylko tyle, że motorek będzie jechał ze swoją prędkością niezależnie od obciążenia, może troszeczkę szybciej, bo silniczki nie będą tak bardzo obciążone, ale na pewno skróci się zasięg, bo dwa silniczki będą "doić" akumulator. Na zwiększenie zasięgu potrzeba większej pojemności akumulatora (tutaj możesz sobie kupić jaki duży się Tobie spodoba) a na zwiększenie prędkości potrzebne jest zwiększenie napięcia silnika (a tu z kolei nie można przekroczyć parametrów silnika, bo się normalnie może spalić). Dlatego najprościej jest kupić drugi akumulator 6V (o takiej samej pojemności jak ten co masz, a jeszcze lepiej identyczny model/producenta) i połączyć je tak, aby razem dały 12V. Łatwo można zrobić przełączanie 6/12V - masz wtedy biegi I i II. Trust me, I'm an engineer.
Pozdr
MJ

#9 zyygy

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 224 postów
  • Na FM od: 04 grudzień 2011
  • Skąd:Boat
  • Motocykl:Yamaha 1000

Napisano wto, 25 gru 2012 - 15:43

A co myslicie o podłączeniu aku od motocykla. to są 12V aku. Pytanie co z innymi parametrami czy moto się nie spali

Dołączona grafika

#10 ryhu

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 263 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 10 lipiec 2011
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:ZXR400 H2

Napisano śro, 09 sty 2013 - 12:06

A co myslicie o podłączeniu aku od motocykla. to są 12V aku. Pytanie co z innymi parametrami czy moto się nie spali

Był silnik na 6V to raczej marna szansa, że wytrzyma 12V. Nwet jeżeli to akumulator motocyklowy jest rozruchowy a nie trakcyny i po kilku cyklach głębokiego rozładowania (wydojenia pojemności do zera) padnie nieodwracalnie.

ps. Na początku myślałem żeby kupić jej pocket bike-a i domontować dodatkowe kółka oraz zmniejszyć zakres prędkości do kilku kilometrów ale to może za jakieś 3-4 lata :P

I to jest słuszna koncepcja bo tatuś też się pobawi. :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |