Skocz do zawartości


Zdjęcie

Samochód do 15 tys


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
460 odpowiedzi w tym temacie

#41 _speedy_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 311 postów
  • Na FM od: 11 luty 2008
  • Skąd:Lublin

Napisano pią, 14 gru 2012 - 12:47

Porównując benzynę do diesela to teraz koszty są bardzo podobne i w tym własnie monecie atut ekonomiczny dla ropniaka upada
Prawda jest taka że nieskomplikowana benzyna będzie trwalsza od diesel'a z 2 masą , turbiną albo dwiema i wtryskiem wysokociśnieniowym

A ekonomiczne najlepiej wypada lpg , przy czym ma zalety benzyniaka pt prostota , dźwiek itd

Ilu jest producentów, którzy mają w ofercie "staromodne" jednostki wolnossące? Parę ostatnich sztuk można znaleźć. Jednym słowem, motoryzacyjna apokalipsa.

Tu się zgadzam że chyba świat się powinien kończyć bo motoryzacja ogólnie rozwija się nie w tym kierunku w jakim bym chciał
Ale na szczęście gadamy o autach kilka lat w wstecz a wtedy były normalne silniki

Użytkownik wagabunda edytował ten post pią, 14 gru 2012 - 12:50


#42 KLAUDIUSZ

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Super-Moderatorzy
  • 5203 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 18 wrzesień 2005
  • Skąd:Wawa/Siemiatycze
  • Motocykl:Honda CB900 Cafe

Napisano pią, 14 gru 2012 - 12:54

Ja mam benzynę .... 3,5L V8 ...... w automacie .... spalanie w miescie ok. 13L ....... na trasie przy 160 km/h mam 2800 rpm i spala mi 10-11 L :D

#43 DrPlama

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 20 sierpień 2006
  • Skąd:waw

Napisano pią, 14 gru 2012 - 13:13

Ogarnij się chłopie, naprawdę myślałem, że takie farmazony piszą już tylko pierniki w Auto-Świat, którym diesel kojarzy się z klekoczącym traktorem. Przypominam, że silniki diesla obecnie wygrywają nawet w sporcie wyczynowym, i to nie tylko na pustyni. Trochę się pozmieniało...

A jeżeli cokolwiek pada, to elektronika, sieci multipleksowe i dziesiątki modułów elektronicznych, które czasem nie działają tak, jak powinny (chyba każdy z nas miał przypadek, że mu się laptop albo komp stacjonarny nie chciał włączyć albo się zawieszał). Dlatego usterkowość to obecnie ciężki temat: jeżeli ktoś pisze, że nowe diesle się bardziej psują od benzyn, to jest w błędzie, bo wynik zależy od ilości eksploatowanych samochodów. ;)

kolejny wielbiciel der Paśnika w tedeiku :banghead:

miał ty diesla? napriawiał ty turbine, dwuamse, wtryskiwacze, fap?
wolnossaca benzyna tego nie posiada wiec nie trzeba wymieniac, zaoszczedzisz 2 zł na 100 km jadac dieslem a w sserwisi wydasz tysiace, ot matematyka...

http://vwszrot.pl/



ja to mowie diesel to do traktora lub tira.

W obecnym Megane 3 z silnikiem diesla 1,9 Dci 160KM, przez 60000km w 3 lata nic kompletnie się nie zj**ało, być może to jeszcze za nowy samochód.

pogadamy jak dojdziesz do 200 000 km.

Inna sprawa to eksploatacja. Gdzieś czytałem, że inżynierowie Hondy twierdzą, że standardowy silnik benzynowy 1,4 znany z modeli Civic bez problemu zrobi 100 000 000 km (milion) pod warunkiem, żeby go nie gasić i wymieniać olej zgodnie z harmonogramem. A jak widzisz, że ktoś w zimie odpala samochód, wyjeżdża za bramę posesji, gasi po to, żeby zamknąć bramę i znów odpala, po czym przejeżdża 1,5 km do sklepu i z powrotem, to cóż, nie ma co dziwić, że pewne elementy klękają.

czytałe s w auto swiat, rozumiem ze ta analogia nie dotyczy diesla, nie trzeba chłodzic turbiny marnujac czas i paliwo...

#44 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2474 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Honda CRF450

Napisano pią, 14 gru 2012 - 13:15

Porównując benzynę do diesela to teraz koszty są bardzo podobne

Jesteś pewny? To ciekawe, bo mnie dojazd z wawy do poznania i z powrotem (busem 2,5 tdi załadowanym z 2 moturami + graty na tor) kosztuje połowę tego, co Sikor wydaje jadąc Skodą Octawią 2.0 benzyna z 2 moturami (i to jest normalne, też jeździłem benzyniakami). Przecież ja nie jestem przeciwnikiem samochodów z silnikiem benzynowym, gdybym miał kasę to bym śmigał Lancerem EVO 9... tylko chodzi o koszty właśnie.

miał ty diesla? napriawiał ty turbine, dwuamse, wtryskiwacze, fap?

No właśnie miał i ma (w Mitsu, VW i Audi), a nie naprawiał ani razu żadnego z tych elementów... sypie Ci się statystyka? ;)

Użytkownik Sherman edytował ten post pią, 14 gru 2012 - 13:17


#45 DrPlama

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 20 sierpień 2006
  • Skąd:waw

Napisano pią, 14 gru 2012 - 13:17

Jesteś pewny? To ciekawe, bo mnie dojazd z wawy do poznania i z powrotem (busem 2,5 tdi załadowanym z 2 moturami + graty na tor) kosztuje połowę tego, co Sikor wydaje jadąc Skodą Octawią 2.0 benzyna z 2 moturami (i to jest normalne, też jeździłem benzyniakami). Przecież ja nie jestem przeciwnikiem samochodów z silnikiem benzynowym, gdybym miał kasę to bym śmigał Lancerem EVO 9... tylko chodzi o koszty właśnie.

to załoz lpg

#46 Sikor

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2693 postów
  • Na FM od: 07 czerwiec 2011
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:KTM SX 125 + SXF 250

Napisano pią, 14 gru 2012 - 13:20

Stary, chyba Cię ciut poniosło. Ile spalisz załadowany full? Bo ja spalę 11 - 12, targając przyczepę z 3 motocyklami i będąc załadowanym na full, jadąc 120 - 130 km/h. Nie doliczaj bramek na autostradzie, które my płacimy, a Ty nie, bo to bez sensu.
Spalisz 6? Trochę mi się wierzyć nie chce. Nawet jeśli tak, to masz zmodyfikowany ostatni bieg i to na pewno ma wpływ na spalanie przy prędkościach przelotowych. Jestem pewien, że u mnie też byłby efekt takiego zabiegu, bo miałbym kilkaset rpm mniej przy danej prędkości.

P.S. Jest to 1.8T, a nie 2.0. Przyznam szczerze, jakbym robił większe przebiegi niż robię, to wolałbym bardziej ekonomiczną furę i chyba właśnie jakiegoś słabego, prostego diesla.

Użytkownik Sikor edytował ten post pią, 14 gru 2012 - 13:33

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/


#47 BIL

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 263 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 07 styczeń 2005
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:ni ma panie, bida

Napisano pią, 14 gru 2012 - 13:20

Nie wiem czy jeszcze pamiętacie o co pyta Bartekk, autor tematu ? Generalnie zastanawia się: benzynka z gazem czy prosty dieselek ? Chyba benzynka z podtlenkiem tańsiejsza kapkę, nie ?

Ludzi sie hoduje.


#48 YUBY

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 15444 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 28 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Komar

Napisano pią, 14 gru 2012 - 13:30

Nie wiem czy jeszcze pamiętacie o co pyta Bartekk, autor tematu ? Generalnie zastanawia się: benzynka z gazem czy prosty dieselek ? Chyba benzynka z podtlenkiem tańsiejsza kapkę, nie ?

Zapewne tańsza., jeśli gaz w miarę porządny.
http://moto.allegro....2852155480.html
http://otomoto.pl/ho...-C27172246.html
http://otomoto.pl/ho...-C26990889.html
http://otomoto.pl/honda-accord-2-3-v-tec-gaz-serwis-okazja-C25902658.html

W sercu mieć dobro, a w głowie trochę dzikiego porno.

 


#49 majkelpl

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4149 postów
  • Na FM od: 12 październik 2006
  • Skąd:Warwickshire/WestMidlans/UK
  • Motocykl:Yamaha Wild Star 1600

Napisano pią, 14 gru 2012 - 14:04

Nie wiem czy jeszcze pamiętacie o co pyta Bartekk, autor tematu ? Generalnie zastanawia się: benzynka z gazem czy prosty dieselek ?


Czyli dobrego diesla konczymy na tdi 1.9 110 koni .... Bo 130 juz ciut kiepawsza.
I w sumie to bedzie max 2004 rocznik a za 15 to takiego nie kupi ...
Nie kreconego i nie szrota :biggrin:

ISRA: 27062
SREU: 614


#50 DrPlama

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 20 sierpień 2006
  • Skąd:waw

Napisano pią, 14 gru 2012 - 19:24

ale panda to juz bedzie 2008-2009 zl

#51 _speedy_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 311 postów
  • Na FM od: 11 luty 2008
  • Skąd:Lublin

Napisano pią, 14 gru 2012 - 20:44

Sherman odnosiłem się do cytatu

Mimo wszystko drugi samochód mam w benzynie i koszty serwisu są identyczne,

oraz do tego że mam dwóch kolegów jeden ma i30 diesel drugi ma cee'd w benzynie , przewaga diesel'a w ruchu miejskim/podmiejskim to jakieś 2-3 zł na setke

Tak naprawdę to autor tematu zastanawia się jakie auto w B+G bo diesel'e nie przemawiają do niego
Dlatego ja podtrzymuje pomysł stilo 1.6 prosty piec , dobrze znosi gaz a i auto atrakcyjne z wyglądu

Użytkownik wagabunda edytował ten post pią, 14 gru 2012 - 20:45


#52 YUBY

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 15444 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 28 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Komar

Napisano pią, 14 gru 2012 - 20:48

Koszty serwisu są identyczne, ale na dieslu oszczędzam w skali roku 4000zł na dystansie 20000km. Więc coś w portfelu zostaje.

W sercu mieć dobro, a w głowie trochę dzikiego porno.

 


#53 _speedy_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 311 postów
  • Na FM od: 11 luty 2008
  • Skąd:Lublin

Napisano pią, 14 gru 2012 - 22:35

Tak , ale nie zawsze tak jest lub nie zawsze w takiej skali - mój przykład to byłoby 600 zł na 20 tys
Cena serwisu tez nie zawsze taka jest bo jednak diesel zaczną doganiać benzynę dzieki skomplikowaniu konstrukcji
Dlatego niezmiennie popieram LPG
Miałem diesel'a , pancernego po prostu nie do zajechania , trawił nawet bioester bez zająknięcia
Tylko że w chwili zakupu ON był bo 3.40 a bio po 2,70 , a gdy go sprzedawałem po 2 latach to cena oscylowała ok 5.5 zł , bioester tez był do 5 zbliżony
Wiec z 20 zł zrobiło się ponad 30 , gdzie przy lpg wciąż było by koło 22zł

#54 heniek128

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2862 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 27 marzec 2003
  • Skąd:Lubin / Poznań
  • Motocykl:Brzydki

Napisano pią, 14 gru 2012 - 22:55

Disel 7l/100km -> 37,1zł
LPG -> 11l/100km -> 30zł

20000km lpg = 6000zł
20000jm disel = 7420zł

#55 Gośćkomandosek_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano sob, 15 gru 2012 - 03:34

ale diesle o jakich mowimy nie palą 7, chyba ze na prawde ostro deptane.

gaz to tez dobra opcja.
Np w takiej Hondzie Civic VII . Wygląda już ładnie i nowoczesnie, nie psuje sie, malo pali i w dieslu i na gazie

http://otomoto.pl/ho...-C27108582.html

Użytkownik komandosek edytował ten post sob, 15 gru 2012 - 03:35


#56 _speedy_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 311 postów
  • Na FM od: 11 luty 2008
  • Skąd:Lublin

Napisano sob, 15 gru 2012 - 12:26

heniek128 wg twojego wyliczenia ON jest po 5.3 gdzie w mojej okolicy cena jest koło 5.5

Ja to widzę tak
6 x 5.5 = 33

8x 2.7 = 21.6 + trochę paliwa na odpalanie

Wiec 9/24 x 100% = 37.5 % drożej

Co do hond to trzeba pamiętać o regulacji zaworów

#57 Shinigami

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4096 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 04 czerwiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Ninja 250

Napisano sob, 15 gru 2012 - 12:53

Te regulacje wykonuje się co 24'000 średnio i najczęściej kończy się na przekręceniu ledwo kilku śrubek. Rozgarnięty mechanik podoła.

Kawasaki Ninja 250R 2008 Dispatch Bike https://www.bikepics...?model=08gpx250


#58 _speedy_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 311 postów
  • Na FM od: 11 luty 2008
  • Skąd:Lublin

Napisano sob, 15 gru 2012 - 13:09

Oczywiście ze tak, są i tacy forumowicze co podołają sami bo maja praktykę wypracowana na motocyklach
Ja nie pisze że w żadnym razie wyklucza to instalacje a jedynie że trzeba dodać troche pracy/pieniędzy co jakiś czas

#59 Robert J.

    MOTONITA - miejski lanser

  • H-D
  • 1048 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:MOTO GUZZI CA, FLSTS

Napisano sob, 15 gru 2012 - 13:40

Bartekk, do 15 zwracaj uwagę na stan auta, nie szukaj konkretnego jednego modelu, obierz ich kilka. Do tej kwoty szukaj auta młodego i prostego, dajmy na to - fabia, clio, thalia, proste 8 zaworowe benzynowe silniki dobrze dające sobie radę z gazem, może szału wyglądem nie robią ale to ma przewieźć z punktu A do punktu B i tyle. Tych aut jest dużo krajowych od pierwszych właścicieli, z niewielkim przebiegiem, bardzo często są serwisowane w ASO co za tym idzie możesz być pewien przebiegu (jeśli serwis jest do końca). Jeśli się nie znasz na autach a znajdziesz coś co CI mocno wpadnie w oko to podjedź do serwisu nie musi to być ASO danej marki, choć tam zawsze wiedzą gdzie boli konkretny model przy danym przebiegu. W ASO Toyoty (np. Radość) koszt to około 300-450 zł. BMW - FUS podobnie, masz w tym badanie grubości lakieru, ścieżka diagnostyczna obejmuje wiele np. zawieszenie, silnik, hamulce itd. Można rozszerzyć o geometrię ale wtedy koszt wzrasta o kolejne +/- 300, to jest zbędny wydatek chyba że są ku temu przesłanki. Koszt 300 czy 400 zł przy zakupie to kropla w morzu.

Użytkownik Robert J. edytował ten post sob, 15 gru 2012 - 13:42

-PAXP-deijE.gif

#60 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5027 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:yfm200,sfera50, atc250R

Napisano pon, 17 gru 2012 - 23:46

Disel 7l/100km -> 37,1zł
LPG -> 11l/100km -> 30zł

20000km lpg = 6000zł

20000jm disel = 7420zł


heniek128 ja ogólnie jestem zwolennikiem gazu i benzyny a przeciwnikiem diesla ale pamiętaj że zimą jak ktoś lata krótkie trasy i są mrozy po -15 i ma sekwencję to wypada doliczyć grubo hajsu na benzynę......jak jedziesz 2km po browar w -15, to jak 0.5km przejedziesz na gazie to jest sukces, a jak ktoś sporo takich trasek robi ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 Forumowiczów, 3 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |