Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Samochód do 15 tys


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
384 odpowiedzi w tym temacie

#41 DrPlama

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 20 sierpień 2006
  • Skąd:waw

Napisano pią, 14 gru 2012 - 13:17

Jesteś pewny? To ciekawe, bo mnie dojazd z wawy do poznania i z powrotem (busem 2,5 tdi załadowanym z 2 moturami + graty na tor) kosztuje połowę tego, co Sikor wydaje jadąc Skodą Octawią 2.0 benzyna z 2 moturami (i to jest normalne, też jeździłem benzyniakami). Przecież ja nie jestem przeciwnikiem samochodów z silnikiem benzynowym, gdybym miał kasę to bym śmigał Lancerem EVO 9... tylko chodzi o koszty właśnie.

to załoz lpg

#42 Sikor

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2693 postów
  • Na FM od: 07 czerwiec 2011
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:KTM SX 125 + SXF 250

Napisano pią, 14 gru 2012 - 13:20

Stary, chyba Cię ciut poniosło. Ile spalisz załadowany full? Bo ja spalę 11 - 12, targając przyczepę z 3 motocyklami i będąc załadowanym na full, jadąc 120 - 130 km/h. Nie doliczaj bramek na autostradzie, które my płacimy, a Ty nie, bo to bez sensu.
Spalisz 6? Trochę mi się wierzyć nie chce. Nawet jeśli tak, to masz zmodyfikowany ostatni bieg i to na pewno ma wpływ na spalanie przy prędkościach przelotowych. Jestem pewien, że u mnie też byłby efekt takiego zabiegu, bo miałbym kilkaset rpm mniej przy danej prędkości.

P.S. Jest to 1.8T, a nie 2.0. Przyznam szczerze, jakbym robił większe przebiegi niż robię, to wolałbym bardziej ekonomiczną furę i chyba właśnie jakiegoś słabego, prostego diesla.

Użytkownik Sikor edytował ten post pią, 14 gru 2012 - 13:33

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/


#43 BIL

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 263 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 07 styczeń 2005
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:ni ma panie, bida

Napisano pią, 14 gru 2012 - 13:20

Nie wiem czy jeszcze pamiętacie o co pyta Bartekk, autor tematu ? Generalnie zastanawia się: benzynka z gazem czy prosty dieselek ? Chyba benzynka z podtlenkiem tańsiejsza kapkę, nie ?

Ludzi sie hoduje.


#44 majkelpl

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4187 postów
  • Wiek: 17
  • Na FM od: 12 październik 2006
  • Skąd:Polska - Warszawa - Kabaty
  • Motocykl:Yamaha Wild Star 1600

Napisano pią, 14 gru 2012 - 14:04

Nie wiem czy jeszcze pamiętacie o co pyta Bartekk, autor tematu ? Generalnie zastanawia się: benzynka z gazem czy prosty dieselek ?


Czyli dobrego diesla konczymy na tdi 1.9 110 koni .... Bo 130 juz ciut kiepawsza.
I w sumie to bedzie max 2004 rocznik a za 15 to takiego nie kupi ...
Nie kreconego i nie szrota :biggrin:

ISRA: 27062
SREU: 614


#45 DrPlama

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 20 sierpień 2006
  • Skąd:waw

Napisano pią, 14 gru 2012 - 19:24

ale panda to juz bedzie 2008-2009 zl

#46 _speedy_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 311 postów
  • Na FM od: 11 luty 2008
  • Skąd:Lublin

Napisano pią, 14 gru 2012 - 20:44

Sherman odnosiłem się do cytatu

Mimo wszystko drugi samochód mam w benzynie i koszty serwisu są identyczne,

oraz do tego że mam dwóch kolegów jeden ma i30 diesel drugi ma cee'd w benzynie , przewaga diesel'a w ruchu miejskim/podmiejskim to jakieś 2-3 zł na setke

Tak naprawdę to autor tematu zastanawia się jakie auto w B+G bo diesel'e nie przemawiają do niego
Dlatego ja podtrzymuje pomysł stilo 1.6 prosty piec , dobrze znosi gaz a i auto atrakcyjne z wyglądu

Użytkownik wagabunda edytował ten post pią, 14 gru 2012 - 20:45


#47 _speedy_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 311 postów
  • Na FM od: 11 luty 2008
  • Skąd:Lublin

Napisano pią, 14 gru 2012 - 22:35

Tak , ale nie zawsze tak jest lub nie zawsze w takiej skali - mój przykład to byłoby 600 zł na 20 tys
Cena serwisu tez nie zawsze taka jest bo jednak diesel zaczną doganiać benzynę dzieki skomplikowaniu konstrukcji
Dlatego niezmiennie popieram LPG
Miałem diesel'a , pancernego po prostu nie do zajechania , trawił nawet bioester bez zająknięcia
Tylko że w chwili zakupu ON był bo 3.40 a bio po 2,70 , a gdy go sprzedawałem po 2 latach to cena oscylowała ok 5.5 zł , bioester tez był do 5 zbliżony
Wiec z 20 zł zrobiło się ponad 30 , gdzie przy lpg wciąż było by koło 22zł

#48 heniek128

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2904 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 27 marzec 2003
  • Skąd:Lubin / Wrocław
  • Motocykl:Brzydki

Napisano pią, 14 gru 2012 - 22:55

Disel 7l/100km -> 37,1zł
LPG -> 11l/100km -> 30zł

20000km lpg = 6000zł
20000jm disel = 7420zł

#49 Gośćkomandosek_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano sob, 15 gru 2012 - 03:34

ale diesle o jakich mowimy nie palą 7, chyba ze na prawde ostro deptane.

gaz to tez dobra opcja.
Np w takiej Hondzie Civic VII . Wygląda już ładnie i nowoczesnie, nie psuje sie, malo pali i w dieslu i na gazie

http://otomoto.pl/ho...-C27108582.html

Użytkownik komandosek edytował ten post sob, 15 gru 2012 - 03:35


#50 _speedy_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 311 postów
  • Na FM od: 11 luty 2008
  • Skąd:Lublin

Napisano sob, 15 gru 2012 - 12:26

heniek128 wg twojego wyliczenia ON jest po 5.3 gdzie w mojej okolicy cena jest koło 5.5

Ja to widzę tak
6 x 5.5 = 33

8x 2.7 = 21.6 + trochę paliwa na odpalanie

Wiec 9/24 x 100% = 37.5 % drożej

Co do hond to trzeba pamiętać o regulacji zaworów

#51 Shinigami

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4096 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 04 czerwiec 2006
  • Skąd:Gateshead UK
  • Motocykl:Ninja 250

Napisano sob, 15 gru 2012 - 12:53

Te regulacje wykonuje się co 24'000 średnio i najczęściej kończy się na przekręceniu ledwo kilku śrubek. Rozgarnięty mechanik podoła.

Kawasaki Ninja 250R 2008 Dispatch Bike https://www.bikepics...?model=08gpx250


#52 _speedy_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 311 postów
  • Na FM od: 11 luty 2008
  • Skąd:Lublin

Napisano sob, 15 gru 2012 - 13:09

Oczywiście ze tak, są i tacy forumowicze co podołają sami bo maja praktykę wypracowana na motocyklach
Ja nie pisze że w żadnym razie wyklucza to instalacje a jedynie że trzeba dodać troche pracy/pieniędzy co jakiś czas

#53 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1170 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:MOTO GUZZI CA, FLSTS

Napisano sob, 15 gru 2012 - 13:40

Bartekk, do 15 zwracaj uwagę na stan auta, nie szukaj konkretnego jednego modelu, obierz ich kilka. Do tej kwoty szukaj auta młodego i prostego, dajmy na to - fabia, clio, thalia, proste 8 zaworowe benzynowe silniki dobrze dające sobie radę z gazem, może szału wyglądem nie robią ale to ma przewieźć z punktu A do punktu B i tyle. Tych aut jest dużo krajowych od pierwszych właścicieli, z niewielkim przebiegiem, bardzo często są serwisowane w ASO co za tym idzie możesz być pewien przebiegu (jeśli serwis jest do końca). Jeśli się nie znasz na autach a znajdziesz coś co CI mocno wpadnie w oko to podjedź do serwisu nie musi to być ASO danej marki, choć tam zawsze wiedzą gdzie boli konkretny model przy danym przebiegu. W ASO Toyoty (np. Radość) koszt to około 300-450 zł. BMW - FUS podobnie, masz w tym badanie grubości lakieru, ścieżka diagnostyczna obejmuje wiele np. zawieszenie, silnik, hamulce itd. Można rozszerzyć o geometrię ale wtedy koszt wzrasta o kolejne +/- 300, to jest zbędny wydatek chyba że są ku temu przesłanki. Koszt 300 czy 400 zł przy zakupie to kropla w morzu.

Użytkownik Robert J. edytował ten post sob, 15 gru 2012 - 13:42

-PAXP-deijE.gif

#54 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5142 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano pon, 17 gru 2012 - 23:46

Disel 7l/100km -> 37,1zł
LPG -> 11l/100km -> 30zł

20000km lpg = 6000zł

20000jm disel = 7420zł


heniek128 ja ogólnie jestem zwolennikiem gazu i benzyny a przeciwnikiem diesla ale pamiętaj że zimą jak ktoś lata krótkie trasy i są mrozy po -15 i ma sekwencję to wypada doliczyć grubo hajsu na benzynę......jak jedziesz 2km po browar w -15, to jak 0.5km przejedziesz na gazie to jest sukces, a jak ktoś sporo takich trasek robi ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#55 Tobik

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1170 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 06 październik 2003
  • Skąd:Wołczyn
  • Motocykl:RT 1150

Napisano wto, 25 gru 2012 - 11:22

heniek128 ja ogólnie jestem zwolennikiem gazu i benzyny a przeciwnikiem diesla ale pamiętaj że zimą jak ktoś lata krótkie trasy i są mrozy po -15 i ma sekwencję to wypada doliczyć grubo hajsu na benzynę......jak jedziesz 2km po browar w -15, to jak 0.5km przejedziesz na gazie to jest sukces, a jak ktoś sporo takich trasek robi ??


Panie drogi, zgadza się,ale i tak się oszczędza. Mam Passata z 98roku 1.8 plus lpg. Przebieg w tej chwili ponad 250 tys km. Wydaje mi się,że od 200 tys km zaczyna się pokaz trwałości silników w osobówkach, a jak ktoś pisze że 60 tys bez awaryjnie to śmiać mi się chce. Ale nie o tym, bo śmigam dużo po mieście, odpalam, 2 km jadę, gaszę, znowu jadę i tak w kółko. Czasami gdzies się pojedzie. Ogólnie tysiąc km, czasem półtora tysiąca w miesiącu robię. Generalnie tak jeźdząc oszczędzam trochę ponad 70 zł miesięcznie na czysto, po odliczeniu droższego przeglądu i tak dalej. Benzyny mi idzie w takich mrozach przez cały miesiąc około 10-12 litrów, a gaz się włącza przy temp. silnika 40 stopni. Trzymam benzyne na full i tyle ile wyjeżdzę to tankuję pod koniec miesiąca znowu na full.

#56 Bartekk

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 188 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 06 październik 2003
  • Skąd:Przystajń
  • Motocykl:Junak M10

Napisano wto, 25 gru 2012 - 12:21

Liczyłem i jakby nie patrzył lpg wyjdzie mnie taniej niż diesel. Dlatego postanowiłem poszukać astry II. Przymierzyłem się, miałem okazję prowadzić i doszedłem do wniosku, że będzie to najlepszy wybór i w sumie łatwy do odsprzedaży w razie "w". A resztę kasy przeznaczę na zakup wymarzonego motocykla :)

Generalnie wszyscy koledzy którzy mają diesle kombinują jak mogą kupując oszczędności itd i żaden nie potwierdził legendy o szmelcwagenach co to 130 peesów mają i zadowalają się 5 litrami ropy niezależnie od obciążenia pory roku stanu nawierzchni itd :) czym więcej człowiek pyta, czyta tym ciężej podjąć decyzję. Niestety na samochody marzeń mnie nie stać a wiele to nie jest bo zadowoliłbym się jakąś nową C klasą :D

Zdrowych wesołych Panowie i Panie

#57 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1170 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:MOTO GUZZI CA, FLSTS

Napisano wto, 25 gru 2012 - 12:44

Bartekk, bardzo mądry wybór :)
........wzajemnie, Wesołych Świąt Wam wszystkim
-PAXP-deijE.gif

#58 bonhart88

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 910 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 07 luty 2010
  • Skąd:Nałęczów/Lubelskie
  • Motocykl:Bandit 600 :(

Napisano wto, 25 gru 2012 - 14:43

przy astrze II mega plusem są ceny części - zresztą wszystkie fury robione w polsce mają potem bardzo dużo tanich części.

#59 LORD VADER

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2652 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 15 maj 2006
  • Skąd:zadupie
  • Motocykl:kaczka / CZ600V Transalp

Napisano wto, 25 gru 2012 - 18:26

Jak juz jestesmy przy przyziemnych furach to co myslicie o tym , aukcja przykładowa : http://allegro.pl/fi...2864860298.html

Ma to byc prosty tani w utrzymaniu wół roboczy z kratą(vat-1) i gazem . Nie interesuje mnie parkowanie w garazu podziemnym . Zazwyczaj zanim sie doczekam w kolejce do mechanika to zdąże sam coś wymienić .
Czy Panda spełnia te skromne założenia ? Jak z ceną części ?Niespodzianki charakterystyczne dla tego modelu ?

I qrwa 7L podlenku na setke :blink: ? Niech ktos potwierdzi .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D 


#60 bonhart88

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 910 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 07 luty 2010
  • Skąd:Nałęczów/Lubelskie
  • Motocykl:Bandit 600 :(

Napisano wto, 25 gru 2012 - 20:21

Jak juz jestesmy przy przyziemnych furach to co myslicie o tym , aukcja przykładowa : http://allegro.pl/fi...2864860298.html

Ma to byc prosty tani w utrzymaniu wół roboczy z kratą(vat-1) i gazem . Nie interesuje mnie parkowanie w garazu podziemnym . Zazwyczaj zanim sie doczekam w kolejce do mechanika to zdąże sam coś wymienić .
Czy Panda spełnia te skromne założenia ? Jak z ceną części ?Niespodzianki charakterystyczne dla tego modelu ?

I qrwa 7L podlenku na setke :blink: ? Niech ktos potwierdzi .


190 tyś tylko na gazie dla takiego małego silnika to moze byc sporo, przy ogledzinach mierzył bym kompresje.

Użytkownik bonhart88 edytował ten post wto, 25 gru 2012 - 20:21





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |