Skocz do zawartości


Zdjęcie

Samochód do 15 tys


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
460 odpowiedzi w tym temacie

#21 DrPlama

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 20 sierpień 2006
  • Skąd:waw

Napisano pią, 14 gru 2012 - 00:54

TDI, SDI to nie kanały w kablówce.

Japa... pewnie masz der Paśnika/ Passtucha w tedeiku od dziadka z reichu co to tylko w niedziele do kosciółka jezdził...

niezawodnych diesli juz nie ma, bo ich sie nie opłąca produkować. Te , które sa dostepne na rynku to w wiekszosci stare parchy z przebiegiem ponad 500tys km

diesel to jest ZŁO

http://www.magazynau...ikow,nId,634397

#22 Saladin

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 98 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 24 marzec 2010
  • Skąd:Ełk
  • Motocykl:CBR 1000f

Napisano pią, 14 gru 2012 - 05:51

Jeździłem Omegą B 2.0 16v w LPG przez 7 lat i bardzo miło wspominam ten samochód, z powodu gazu nigdy nie miałem problemów. Diesle miałem 2 pierwszego i ostatniego :) i nie prawdą jest co mówi Sherman, że zamarzające ( wytrącająca sie parafina w ON-ie) to historia. W 2008 roku Polo SDI stało pod blokiem 2 tygodnie czekając na odwilż :(, a Omega przy -17 paliła z gazu. Podobno trzeba jeździć na pełnym zbiorniku w zimie ale o tym wtedy nie wiedziałem.
Może i VW i Audi nie są złymi samochodami za to są strasznie nudne, a to że palą TDI-ki 5,5 litra to można włożyć pomiędzy opowieści z mchu i paproci, Polówka palił mi 6l (1.9D bez turbo), kolegi SuperB 1.9 TDI 130 KM - poniżej 7 litrów w trasie też nie schodzi przy prędkości nie większej niż 120 km/h.
Polecam koledze benzynę z gazem, a co do marki to kwestia gustu, w każdym bądź razie Ople na pewno nie są złe tyle, że też mało oryginalne :)
Dołączona grafika

#23 _speedy_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 311 postów
  • Na FM od: 11 luty 2008
  • Skąd:Lublin

Napisano pią, 14 gru 2012 - 07:27

A może stilo z 1.6
Mieliśmy w domu ten silnik w sienie i złego słowa powiedzieć nie można , przez chyba z 12 lat nic się w nie działo poza eksploatacyjnymi wymianami
Co prawda pali ciut więcej jak podobne konstrukcje od konkurencji ale bez przesady , z gazem pracował większość czasu i też wszystko OK

#24 jjank

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 1996 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 24 sierpień 2008
  • Skąd:wild east

Napisano pią, 14 gru 2012 - 07:56

Może i VW i Audi nie są złymi samochodami za to są strasznie nudne, a to że palą TDI-ki 5,5 litra to można włożyć pomiędzy opowieści z mchu i paproci, Polówka palił mi 6l (1.9D bez turbo), kolegi SuperB 1.9 TDI 130 KM - poniżej 7 litrów w trasie też nie schodzi przy prędkości nie większej niż 120 km/h.

Haha, za to omega w gazie robi szał :icon_mrgreen:
Spalanie ponizej 5l na trasie w dieselku(nie licząc wiekszych passatów, superbów itd) jest realne, moja skodzinka rzadko tyle spali, a obliczam spalanie co tydzień, jazda jest mało ekonomiczna, przy spokojnej jezdzie szło by zejsc ponizej 4l na trasie (to co prawda 1.6tdi, a nie 1.9).
W tej kasie szukałbym zadbanego leona albo golfa IV, octavi, co tam ci się spodoba bo to bardzo podobne sprzęty. Niestety takie auta nie stoją w każdym komisie bo są mocno poszukiwane, ale warto poświecic czas. Taniej lub nowszy rocznik idzie trafic wsród francuzów ew. opli.
Gaz można załozyc jak auto ma duzy silnik, bo mniejsze niz 2.0 na takich trasach to będą muły, z dieslem SD na trase tez tu ktos ostro pojechał :icon_mrgreen:

#25 majkelpl

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4149 postów
  • Na FM od: 12 październik 2006
  • Skąd:Warwickshire/WestMidlans/UK
  • Motocykl:Yamaha Wild Star 1600

Napisano pią, 14 gru 2012 - 08:39

nie widzę innej alternatywny, niż Tdi. Po prostu nigdy nie było żadnych problemów, prędkość przelotowa w trasie między 100-140 km/h, spalanie na poziomie 5,5 litra, zasięg na jednym zbiorniku 900 km (vw t4 robi ponad 1100 km). Do tego samochód bez problemu idzie ponad 200 km/h (mam akurat wersję 110 KM), więc nawet na nielicznych kawałkach autostrady da się trochę czasu nadgonić. Elastyczność taka, że nawet nie trzeba zbijać z 5. jak wyprzedzasz ciężarówkę od 80-90 km/h, bo ciągnie.


No i jeszcze szybko sie nagrzewa ....
Po 3-4 km juz cieplutko jak w domku :biggrin:

za 15 nic sensownego nie wyrwiesz...
Z wikeszych i lepszych aut to beda stare parchy wymagajace duzego serwisu... albo stary na wypasie lub młody w bieda edyszyn.


I to tys prowda ....

Użytkownik majkelpl edytował ten post pią, 14 gru 2012 - 08:40

ISRA: 27062
SREU: 614


#26 kanar14

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 23 postów
  • Na FM od: 22 lipiec 2011
  • Skąd:DOL
  • Motocykl:Suzuki TL1000S

Napisano pią, 14 gru 2012 - 08:51

Ja w swoim Audi A3 od 4lat jak sprowadziłem je z Francji nie robiłem praktycznie nic oprócz standardów, na początku rozrząd a później tylko filtry oleje, oleje filtry i hula aż miło.. Nie wiem o jakich duużych kosztach w utrzymaniu diesla tu mowa, zrobiłem nią może z 70000km i dopiero w tym roku wymieniłem turbo ' bo słabo ciągło'. Poza tym nic nie było dłubane bo nie było potrzeby. Spalanie na poziomie 5l trasa 6-7 wokół komina. Silnik 101KM na pompowtryskach.
Jeździ i jeździ więc czego chcieć więcej :P
ale że zbliża się wiosna to trzeba kupić moto, wiec gdyby ktoś coś to Audi A3 11.2001r 1,9TDI 101KM na sprzedaż za sumę w ok 15tyś zł

#27 rafael

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4122 postów
  • Na FM od: 17 sierpień 2007
  • Skąd:Gorlice/Nowy Sącz
  • Motocykl:Co chwile inny

Napisano pią, 14 gru 2012 - 09:42

Dlatego powtarzam na tym forum że na 1,9TDI skończyła się era naprawdę dobrych diesli VW, a sam miałem chyba kilkanaście samochodów z tymi silnikami , przy wielu coś naprawiałem więc nikt mi nie musi mówić. W dodatku są dobrze podatne na chiptuning, i jak już wspomniałeś nie psują się. Wyżej napisałem że te na pompie VP były jednymi z ostatnich "opłacalnych", bo w PD trzeba tylko bardziej dbać o jakość zalewanego paliwa.

#28 Bartekk

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 188 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 06 październik 2003
  • Skąd:Przystajń
  • Motocykl:Junak M10

Napisano pią, 14 gru 2012 - 09:52

Golfa IV brałem pod uwagę i dalej biorę jeżeli trafiłby się ładny i wyposażony egzemplarz, ale prawie wszystkie mają 195 do 200 tys najechane niezależnie od roku :) pasacior b5 podoba mi się tylko kombi a kombi mi nie potrzebne. Generalnie nie mam spięcia, że muszę kupić już ale jak już mam wydać pieniądze chciałbym poznać opinie użytkowników.

#29 rafael

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4122 postów
  • Na FM od: 17 sierpień 2007
  • Skąd:Gorlice/Nowy Sącz
  • Motocykl:Co chwile inny

Napisano pią, 14 gru 2012 - 10:14

W tych autach okolice 200tyś (prawdziwe 200, nie skręcone z 500) to nie jest zły przebieg, i bezproblemowo powinieneś kolejną setkę zrobić. Ja miałem Vento z silnikiem na pompie VP które dość ostro użytkowałem (miałem gwintowane zawieszenie, chipa i kilka innych pierdółek) i było z nim zero problemów. Sprowadziłem z Austrii wyjątkowo dla siebie, z przebiegiem 260tyś km, i tyle rzeczywiście miało. Tuż przed tym jak trafiło w moje ręce w Austrii wrzucili mu nową turbinę oryginalną, nie jakieś regenerowane badziewie. Ja przez 2 lata naciupałem 140tyś km, i poza wymianami części eksploatacyjnych nie zepsuło się kompletnie nic. Od tego czasu nabrałem przekonania do tych silników, a po nim handlowałem samochodami i miałem wiele z przebiegami ponad 300tyś, i wierz mi że chodziło naprawdę dobrze.

PS: Na trasy fajne by było też Audi A6 http://moto.allegro....1997-2004-18067
Auto naprawdę wygodne, za 15-16 tyś ciężej już będzie znaleźć bdb sztuke, ale warto poszukać. Za tą kasę dorwiesz coś z okolic rocznika 99, może uda się nawet 1,9TDI. Jeśli nie to alternatywą zostaje motor 2,4 V6, który ma 164 konie i na LPG mieści się w 13L średnio. Jeśli chodzi o rdzę to raczej nie ma mowy o niej w tych autach, możesz kupić auto se skórą, klimatranikiem, elektryką itd itd które naprawdę super jeździ. W tamtym roku sprzedałem takie za 15,300zł rocznik 99 z przebiegiem 162tyś, zakupiłem od pierwszego właściciela w PL, i serwisował do końca. W samochodzie nie usłyszałeś żadnego szkrzypu plastiku, żadne przełącznik nie był uszkodzony lub niedziałający, skóra nie była popękana ani przetarta (o skórę też trzeba odpowiednio dbać, żeby nie wyglądała jak skóra 100 letniego człowieka, nie obrażając nikogo).
Możesz też rzucić okiem na A4 http://moto.allegro....1995-2001-18064 . Też wygodnie się tym jeździ, i do 15tyś znalazłbyś dieselka spokojnie. Na ładnej feldze, ksenonie , wersja kombi z pakietem chrom prezentuje się naprawdę fajnie wizualnie. Technicznie podobnie jak samochody które wymieniłem. W Pasku/A4/A6 serwis będzie droższy tylko o tyle że zawieszenie jest wielowachaczowe, i po prostu wymiana wachaczy jest droższa niż tulei w McPersonie , ale tragedii nie ma, prowadzi się natomiast lepiej auto i to odczuwalnie. Wybór należy do Ciebie, najlepiej gdybyś na żywo zobaczył na te auta, usiadł w nich, a najlepiej się przejechał.

A i jeśli chodzi o samochody wymienione wyżej, to wszystkie info wynikają z mojego doświadczenia z nimi, a nie są to bzdety wyczytane na forum. Miałem każdy z tych samochodów, moi znajomi mają te auta więc pisze Ci jak Ja to widze.

Użytkownik rafael edytował ten post pią, 14 gru 2012 - 10:45


#30 YUBY

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 15444 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 28 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Komar

Napisano pią, 14 gru 2012 - 10:57

Z tego co czytam to Rafael jako jedyny pisze z doświadczenia i gdybym szukał samochodu, zapewne trochę bym sie sugerował jego wiadomościami.

W sercu mieć dobro, a w głowie trochę dzikiego porno.

 


#31 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2474 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Honda CRF450

Napisano pią, 14 gru 2012 - 11:23

diesel to tylko pozorne oszczednosci, To co zaoszczedszi przy tankowaniu wydasz na serwis

Ogarnij się chłopie, naprawdę myślałem, że takie farmazony piszą już tylko pierniki w Auto-Świat, którym diesel kojarzy się z klekoczącym traktorem. Przypominam, że silniki diesla obecnie wygrywają nawet w sporcie wyczynowym, i to nie tylko na pustyni. Trochę się pozmieniało...

A jeżeli cokolwiek pada, to elektronika, sieci multipleksowe i dziesiątki modułów elektronicznych, które czasem nie działają tak, jak powinny (chyba każdy z nas miał przypadek, że mu się laptop albo komp stacjonarny nie chciał włączyć albo się zawieszał). Dlatego usterkowość to obecnie ciężki temat: jeżeli ktoś pisze, że nowe diesle się bardziej psują od benzyn, to jest w błędzie, bo wynik zależy od ilości eksploatowanych samochodów. A od wielu lat jest tendencja do kupowania diesli, dlatego w skali ogólnej oczywiście można powiedzieć, że się więcej psuje. Tak samo, jak można powiedzieć, że ciężarówki z silnikami wysokoprężnymi częściej się psują, bo... 99% ma takie silniki ;)

Użytkownik Sherman edytował ten post pią, 14 gru 2012 - 11:27


#32 Sikor

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2693 postów
  • Na FM od: 07 czerwiec 2011
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:KTM SX 125 + SXF 250

Napisano pią, 14 gru 2012 - 11:33

Ludzie związani z serwisem oraz dystrybucją części do diesli z ostatniej dekady mają inne zdanie.
Kiedyś mieliśmy z MarcMarciem ciekawą rozmowę na ten temat. On ma spory feedback od ludzi z branży, może się wypowie. Ja natomiast nie mam zielonego pojęcia ani doświadczenia.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/


#33 Gośćkomandosek_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano pią, 14 gru 2012 - 11:35

Dlatego, że diesle źle znoszą krótkie przejazdy jak te do pracy. No chyba, że ktoś ma 20km do pracy to inna bajka. Plus zima, bena powoduje, że po mroźnej nocy nie zastanawiasz się czy zupa nie zamarzła.

pitupitu, diesla chyba nie miales

#34 Gośćfredo_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano pią, 14 gru 2012 - 11:43

Plama czy ty masz problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego ?
Nie rozmawaimy tutaj o nowoczesnych dieslach. Rozmawiamy o autach do 15 tysięcy.
W zasadzie rafael wyczerpał temat jeśli chodzi o silniki diesla, ale dodam coś od siebie.
Silnik 1.9 SDI to zwykły, poczciwy klekot od VW, z tym że był na wtrysku bezpośrednim.
Nie posiadał turbiny, pompowtrysków i dwumasy. Tu nie ma co się popsuć, ale też nie ma czym jechać.
TDI na pompie miały 90 lub 110 KM. Pompowtryski VW wrzucał do tego motoru gdzieś koło 98r.
Silnik miał moc 115 KM, była też wersja 130 KM.
Ostatnie wersje miały 101,105 KM, moc został zmniejszona, bo nikt nie kupowałby 2.0 TDI.

#35 KLAUDIUSZ

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Super-Moderatorzy
  • 5203 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 18 wrzesień 2005
  • Skąd:Wawa/Siemiatycze
  • Motocykl:Honda CB900 Cafe

Napisano pią, 14 gru 2012 - 11:47

Żona ma Diesla .... SDI czy jakos tak, 3.0 biturbo ...... no fajne Auto ..... ale spalanie 12 L ..... czy miasto czy trasa ...... Serwis drogi ...... poza tym te Silniki to max 200-250 tysięcy przebiegu wytrzymują i remoncik albo jak to mam w X3 ..... Silnik do wymiany :D

#36 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2474 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Honda CRF450

Napisano pią, 14 gru 2012 - 11:56

Tak z ciekawości - ile rocznie robicie km samochodem? Bo ja się naprawdę zaczynam zastanawiać... może powinienem grać w lotto, skoro mam takie szczęście, że nawijając ponad 50 000 rocznie od wielu lat NIGDY nie miałem problemów z silnikami diesla. Czy to w Mitsubishi, czy w Nissanie, czy w Audi, czy VW. Dodam, że wielokrotnie śmigałem na oleju opałowym, również w zimie. Czary-mary jakieś?

Bus, którym jeżdżę od 4 lat ma przebieg koło 400 000 km. Nissan sunny miał na liczniku ponad 400 000, jak go sprzedawałem, a i tak był kręcony przez poprzedniego właściciela. Fakt, że dbam o wymianę oleju i sam robię takie rzeczy, jak wymiany rozrządu itd.

15 lat temu mówili, żebym nie kupował Nissana Sunny, bo "serwis japońców drogi" - no i co z tego, skoro ten samochód nigdy nie miał żadnych problemów? Natomiast do Land Rovera są tanie części i faktycznie, co chwila trzeba było coś w tym ścierwie wymieniać. Jak w Polonezie. Tylko to żadna oszczędność kupować 3 razy tanie przeguby, skoro można kupić 1 raz droższe.

#37 Gośćkomandosek_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano pią, 14 gru 2012 - 12:02

Nie wiem jak w innych autach z grupy vw, ale ja mialem octavie 1.9 TDI 110 na pompie rotacyjnej z 2002 roku i to byl ostatni rok tego ukladu.

jak pracowalem jako ph to robilem do 100tys rocznie i bardzo dobrze wspominam. Teraz grzeje dupe na krzesle obrotowym i nie robie prawie wcale.

#38 YUBY

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 15444 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 28 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Komar

Napisano pią, 14 gru 2012 - 12:05

Ja mogę napisać o dieslach, ale tych bardziej nowszych. Mianowicie miałem Saaba 9-3 Aero 1,9 Bi-turbo, samochód rewelacyjnie się zbierał, silnik absolutnie bezawaryjny, spalał 9-11 litrów ON w mieście. Niestety poległ w rowie.
Potem miałem 3 Renault Megane z silnikami Dci, wszyscy mówią że francuskie samochody są bardzo chu*owe, być może. Ale w żadnym z tych diesli nic kompletnie się nie działo.
W obecnym Megane 3 z silnikiem diesla 1,9 Dci 160KM, przez 60000km w 3 lata nic kompletnie się nie zjebało, być może to jeszcze za nowy samochód.
Ale nawet po zalaniu benzyny nie wyjebała się pompa wysokiego ciśnienia i wtryski. W tym momencie jestem bardzo zadowolony z tego nowoczesnego diesla.
Mimo wszystko drugi samochód mam w benzynie i koszty serwisu są identyczne, ale przeliczając paliwo w skali roku, to Megane jest tańsze o 4000zł.

W sercu mieć dobro, a w głowie trochę dzikiego porno.

 


#39 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2474 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Honda CRF450

Napisano pią, 14 gru 2012 - 12:25

Inna sprawa to eksploatacja. Gdzieś czytałem, że inżynierowie Hondy twierdzą, że standardowy silnik benzynowy 1,4 znany z modeli Civic bez problemu zrobi 100 000 000 km (milion) pod warunkiem, żeby go nie gasić i wymieniać olej zgodnie z harmonogramem. A jak widzisz, że ktoś w zimie odpala samochód, wyjeżdża za bramę posesji, gasi po to, żeby zamknąć bramę i znów odpala, po czym przejeżdża 1,5 km do sklepu i z powrotem, to cóż, nie ma co dziwić, że pewne elementy klękają. To samo dotyczy skrzyń i sprzęgieł. Ludzie nie potrafią ruszać, nie potrafią zmieniać biegów i hamować silnikiem. Efektem są wywalone koła dwumasowe, wyj**ane synchronizatory w skrzyni i terkoczące przeguby przy zwrotnicach. Dodaj do tego "oszczędności" w postaci kupowania taniego oleju (bo skoro zgadza się lepkość, to przecież nie ma znaczenia, czy Castrol czy Tedex...) i tanich zamienników (skoro można kupić tańsze końcówki wtrysków z Chin, to po co kupować oryginalne?), a otrzymasz sumę opinii, które krążą wśród ludzi.

#40 Vector

    MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

  • Forumowicze
  • 4616 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 07 sierpień 2008
  • Skąd:Poznań

Napisano pią, 14 gru 2012 - 12:30

diesel to jest ZŁO


A dzisiejsza benzyna to nie? Jak np. od VW - kompresor + turbina = trwałość ;)

Ilu jest producentów, którzy mają w ofercie "staromodne" jednostki wolnossące? Parę ostatnich sztuk można znaleźć. Jednym słowem, motoryzacyjna apokalipsa.

Co do diesla, mam 2.0 TDCi, chooy wie czy to fordowskie czy franuskie ścierwo - 60 koła na szafie - nie było żadnej awarii.

A Megane? Osobiście mam uraz do modelu i nigdy na to ścierwo już nawet nie spojrzę.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |