Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Amortyzatory Touring

amortyzator road king

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1136 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano pon, 02 lip 2012 - 09:50

Tak z ciekawosci - moj smieszny Road King ma z tylu oczywiscie amorki, ktore mozna dopompowywac. Niby pikus - fajna sprawa jak wozisz pasazera i moto jest obladowane jak osiol w egipcie, tyle ze mam mala zagwozdke z dopompowywaniem. Pompka z manometrem jest, instrucja mowi o 50 psi (lub 80) wiec zadna filozofia, ale owe 50 psi to jest praktycznie jedno "pompniecie" :blink: .
Czyli praktycznie tyle co nic tego powietrza tam wchodzi. Tak ma byc czy to ja mam cos porabane z amorami? Jakiejs strasznej roznicy nie zauwazam po dopompowaniu (no moze tyl troche twardszy) ale ciagle mnie zastanawia czy tam faktycznie tak malo powietrza wchodzi?
AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#2 Wallygatorr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Moderatorzy
  • 701 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano pon, 02 lip 2012 - 17:45

Tak ma być, ale 50 psi to dużo... Moja Electra z 1995 ma w instrukcji max 35 psi bo inaczej szlag trafi uszczelnienia. Dotyczy to przodu i tyłu.
Zerknij w manual to będziesz miał wartości ciśnienia. Ja jeżdżąc solo mam 0 przód i 0 tył, z plecakiem i bagażem max 12 i 14 tył.
Jak masz do tylu dodać 2 psi to dopiero jest zabawa... Ale warto się pobawić, bo nie zgubisz kręgosłupa jak wjedziesz w coś co powoduje normalnie dobicie. Poza tym moto lepiej się prowadzi.

#3 chorcio

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • H-D
  • 719 postów
  • Na FM od: 04 marzec 2005
  • Skąd:Głogówek/opolskie
  • Motocykl:Heritage Softail, Electra

Napisano pon, 02 lip 2012 - 19:23

Vpower z mojej instrukcji obsługi wynika że:
Ciężar kierowcy do 69kg Amortyzator PSI 0; kPa 0 , Widelec PSI 0, kPa 0
Ciężar kierowcy każde następne 11kg dodać Amortyzator PSI 1; kPa 7,0 , Widelec PSI 1; kPa 7,0
Ciężar pasażera każde 22kg dodać Amortyzator PSI 1,5 ; kPa 10,32
Ciężar bagażu każde 4,5kg dodać Amortyzator PSI 3,0 ; kPa 21 , Widelec PSI 1,0 ; kPa 7,0
Max ciśnienie Amortyzator PSI 35; kPa 241 , Widelec PSI 25; kPa 172

To są dane z polskiej instrukcji obsługi dla serii FLT z roku 2000 do 2002, ale myślę, że w Twoim też tak jest.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest  Electra i Softail Springer - malina. :wub:


#4 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Topic Starter
  • H-D
  • 1136 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano wto, 03 lip 2012 - 08:44

Dzieki za odpowiedzi.
Ja mam instrukcje do RK ale z 2008, a moj jest z 2007 i to jeszcze Custom wiec amory krotsze sa. Stad moja niepewnosc. W instrukcji o ile pamietam jest 50 psi ale patrzac na moja smieszna pompke to ona bije do chyba 400 psi a od 50 to sie ledwo podzialka zaczyna, dlatego zadaje takie glupie pytania. Zawsze wydawalo mi sie, ze troche tego powietrza tam musi wejsc zeby byl efekt a tu mam wrazenie, ze gruzlik palacy 100 fajek na dzien bylby w stanie dmuchnac w zaworek i by wystarczylo. ;)
Do jazdy solo to wiadomo, ze 0, a i mi daleko do trzycyfrowych wynikow na wadze. :dry: Tutaj bardziej chodzi o trasy z pasazerka i obladowanym moto.
AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#5 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano wto, 03 lip 2012 - 21:18

Zabawnie to wygląda, ale to prawda. Przestrzeń powietrzna w amorku wcale nie jest wielka, i takie 50psi to łatwo napompować. Gruźlik nie dmuchnie bo musiałby mieć zdolność podania ciśnienia większego niż 50psi, a to już nie lada wyczyn. Zwykły dmuchany balonik z jarmarku ma "pici kłak zero nic" psi. Może czas na inną pompkę? Pompkę HD masz czy jakiś gadżet? Chyba nie pompka do amorków skoro skalę ma 400psi. 36psi to ok.2,5bar, tyle co w koła się pompuje.


U siebie też mam małe wartości typu 15 czy 30psi MAX, nie pamiętam już. Przód w kierownicę się pompuje, tył ma wspólny wentyl na oba amorki.
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#6 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Topic Starter
  • H-D
  • 1136 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano śro, 04 lip 2012 - 08:51

Zabawnie to wygląda, ale to prawda. Przestrzeń powietrzna w amorku wcale nie jest wielka, i takie 50psi to łatwo napompować. Gruźlik nie dmuchnie bo musiałby mieć zdolność podania ciśnienia większego niż 50psi, a to już nie lada wyczyn. Zwykły dmuchany balonik z jarmarku ma "pici kłak zero nic" psi. Może czas na inną pompkę? Pompkę HD masz czy jakiś gadżet? Chyba nie pompka do amorków skoro skalę ma 400psi. 36psi to ok.2,5bar, tyle co w koła się pompuje.


U siebie też mam małe wartości typu 15 czy 30psi MAX, nie pamiętam już. Przód w kierownicę się pompuje, tył ma wspólny wentyl na oba amorki.

Musze w weekend jeszcze raz ta pompke poogladac. Pompka do amortyzatorow ale rowerowych. O taka:
http://allegro.pl/no...2464583214.html
Wg mnie zadna roznica czy to HD czy nie ale ta skala mnie zastanawia teraz bo naprawde czlowiek 2 razy pompka ruszy i juz jest powyzej 50psi.
AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#7 MarioHDEłk

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • H-D
  • 128 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 08 maj 2012
  • Skąd:Ełk
  • Motocykl:Road King

Napisano śro, 04 lip 2012 - 09:03

Dokładnie. Jeden H...j ( ew. Ch...j) czy z logo HD czy też bez :biggrin:

#8 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano śro, 04 lip 2012 - 20:38

Ale tu nie chodzi o samą markę pompki HD, tylko o przeznaczenie że niby do zawieszeń w Harleyu.

Ło, tu jest taka pompka. Skala 1-60psi, jakiś magiczny mikro-zawór pozwalający precyzyjnie dawkować ciśnienie i końcówka "bez stratna" czyli nie gubisz ciśnienia przy odpinaniu węża z wentyla.


Marka HD być nie musi. Możesz kupić nawet z napisem Hyosung jeśli znajdziesz takową. :biggrin:
http://www.amazon.co...s/dp/B0016J9S0W
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#9 Wallygatorr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Moderatorzy
  • 701 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano czw, 05 lip 2012 - 11:39

Pompki do amortyzatorów rowerowych się nie nadają, trzeba by zmienić manometr na taki o zakresie max do 60 psi. Pompki do zawieszeń motocyklowych (HD lub nie) to jest to samo, tylko różni się logo i ten manometr. Przestrzeń w amortyzatorach jest niewielka, i dokładnie wystarczy nieraz pół ruchu tłoczka żeby napompować. Nie wiem jak w Touringach na TC, ale w starych max dla widelca to 25 psi, max dla amortyzatorów tylnych to 35 psi. Nie doktoryzowałem się w temacie co się uszkadza, ale jak koleś napompował pompką rowerową w RK do ok. 70 psi (miał napompować 7) to zesrały się uszczelnienia w lagach i amortyzatorach i zawias zrobił mu się "skapciały" - solo, pusty bak a tu na każdej nierówności dobijał...

Tylne amorki są połączone razem taką rurką 3mm i pompuje się je razem. Przód też ma połączenie między lagami i jest pompowany razem.

Jeśli chodzi o przód, to wg mnie sugestie producenta odnośnie ciśnień są ok, w tył pompuję 1 psi mniej. Pamiętajcie, żeby po jeździe w tandemie i z bagażem odpuścić tył, bo wrażenie 19 psi jest jak na sztywnym tyle... A nie po to kupuje się Touringa....

Qurim, a w Twojej Elce jest już antidive na przodzie?

Użytkownik wallygatorr edytował ten post czw, 05 lip 2012 - 11:41


#10 Azmadan

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • H-D
  • 126 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 21 luty 2007
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Motocykl:'07 FLHT

Napisano czw, 05 lip 2012 - 12:19

np w 2009... jest trochę większe ciśnienie = 2 os z bagażem 40-50PSI

Użytkownik Azmadan edytował ten post czw, 05 lip 2012 - 12:20

Jedni wolą Harleya i cycate blondynki... inni motocykle japońskie i ciasne... nazwijmy to...hmmm... winkle...

#11 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pią, 06 lip 2012 - 21:08

Qurim, a w Twojej Elce jest już antidive na przodzie?



Tia, jest. Prymitywna wersja z zaworem elektrycznym umieszczonym pomiędzy kierownicą a lagami. Reaguje zależnie od światła stop czyli hamowania. Chociaż ostatnio coś przestał działać chyba.
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#12 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Topic Starter
  • H-D
  • 1136 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano wto, 22 lip 2014 - 15:44

Odgrzebuje stary temat.

Mam wrazenie, ze z miejsca gdzie wychodza wezyki laczace amory tylne spieprza mi powietrze. W sensie jak probowalem przedy wyjazdem na chorwacje dopompowac amory to poprostu bylo slychac, ze tam cos dmucha.

Moje pytanie brzmi jak mozna sprawdzic szczelnosc tego ukladu to raz - 2 czy te elementy sa wymienialne (zaworki czy tez wezyki) i generalnie co trzeba zrobic, zebym mial na powrot amortyzatory z mozliwoscia regulacji, bo na dzien dzisiejszy mam wrazenie, ze amortyzuja glownie sprezyny (aczkolwiek zle nie ma - no chyba ze nie mam porownania). :dry:

Pzdr.


AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#13 Wallygatorr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Moderatorzy
  • 701 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano wto, 22 lip 2014 - 16:26

Woda z mydłem, pędzelek, napompuj do 20 psi i szukaj....

Wężyki i złączki to standardowe elementy pneumatyki, tyle, że calowe. Chyba nawet nie kosztują majątku u stealera...

Czy są zamienniki nie wiem....

#14 Pompka

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2426 postów
  • Na FM od: 21 lipiec 2004
  • Skąd:Warszawa i okolice
  • Motocykl:Simson S51

Napisano wto, 22 lip 2014 - 20:33

Jak pamiętam tam są takie szybkozłączki. Spróbuj rozpiąć wężyk i zapiać go z powrotem głębiej/płycej wkładając. Te ustrojstwa wyrabiają się po prostu (w ciężarówkach :) ). 



#15 turysta

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • H-D
  • 140 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 26 maj 2010
  • Skąd:PL
  • Motocykl:FXST

Napisano śro, 23 lip 2014 - 07:35

Złącze pneumatyczne wtykowe proste, gwint G1/4" lub G1/8" (ok. 10 lub ok. 13mm średnicy) - nie pamiętam który. Do kupienia w Castoramie. Najlepiej wybrać się ze starą złączką w kieszeni. Wężyki też mają.


RIDE HARD!

#16 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Topic Starter
  • H-D
  • 1136 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano śro, 23 lip 2014 - 09:21

Dzieki dobrzy ludzie. :)


AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#17 scq

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Na FM od: 27 marzec 2017
  • Skąd:pomorskie
  • Motocykl:FLHP1998

Napisano pon, 11 lut 2019 - 10:31

Witam wszystkich

 

W swoim Road Kingu posiadam amortyzatory pneumatyczne 305mm(12”) w których skok na nasze drogi jest niewystarczający.

Zastanawiam się nad wymianą amorków na dłuższe 330 o dłuższym skoku.

Jaka jest długość skoku amortyzatorów pneumatycznych o rozstawie 330mm (13”)?

Czy tłumienie w Showach 330 jest wystarczające czy z natury słabe i lepiej szukać czegoś z regulacją tłumienia?

Vulcan 1700 ma pneumatyki z regulacja tłumienia ale zbyt długie.

Ohlinsy HD159 to koszt ok 1000$.

Fajnie było by znaleźć przystępne rozwiązanie z regulacja tłumienia!

Może możecie polecić jakieś sprawdzone amorki?

 

Pozdrawiam







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: amortyzator, road king

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |