Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

vt750 shadow czy vtx 1300


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 gableros

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 2 postów
  • Na FM od: 12 maj 2012
  • Skąd:Poznań

Napisano nie, 13 maj 2012 - 02:11

witam
Proszę o poradę – czy silnik 750 będzie wystarczający mam zamiar kupić motocykl który już u mnie zostanie, obojętnie czy kupuje samochód czy narzędzia itd. – zawsze biorę najlepsze na jakie mnie stać i dbam!. Wychodzę z założenia że lepiej aby silnik był mocniejszy i pracował sobie spokojnie na pół gwizdka niż słabszy i ciągle żyłowany.

Z powodu braku doświadczenia mam dylemat czy 750 będzie wystarczający – mam 35l 100kg nauczyłem się i polubiłem spokojną jazdę. Priorytetem jest dla mnie trwały i niezawodny oraz w miarę ekonomiczny silnik. Mam zamiar b. dużo jeździć i zwiedzać, samotnie ale ze sporym bagażem. Nie musze rozwijać setki w 5sek. jednak troszkę zapasu mocy nie zaszkodzi i gdy są warunki lub wymaga tego sytuacja trzeba przyspieszyć . Czy ta mniejsza pojemność przy przewidywanej intensywnej eksploatacji ( również tereny wyżynne, bezdroża) nie spowoduje że szybko zakatuje silnik - a chciałbym aby posłużył mi wiele lat?
Ps. Myślałem o hondzie vt 750 lub vtx 1300
z góry dziekuje za odpowiedzi

Użytkownik gableros edytował ten post nie, 13 maj 2012 - 02:16


#2 PrzemV4

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 84 postów
  • Na FM od: 17 maj 2011
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:Honda VF 1100 C

Napisano nie, 13 maj 2012 - 08:26

Jeżeli, jak piszesz nie masz doświadczenia to kup Shadowkę. Ma mniej mocy, ale można ją spokojnie i łatwo ogarnąć a do spokojnej jazdy jej silnik na pewno Ci wystarczy. Na pewno lepiej się prowadzi od VTX i ma moim zdaniem lepsze zawieszenie (na pewno tak nie "dobija"), a to też jest bardzo istotne na początku.
Jak już chcesz mieć dużego cruisera, to pomyśl nad VTX1800 - ten ma przynajmniej dwie tarcze hamulcowe z przodu, ale zdecydowanie później.
A jak chcesz trochę kontemplować fajne trasy i móc też nieźle zap.....lać, to pomyśl nad V4, ale tu będzie sporo drożej, jeżeli chodzi o eksploatację, ale ogromna frajda z jazdy (przynajmniej dla mnie).

#3 gableros

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 2 postów
  • Na FM od: 12 maj 2012
  • Skąd:Poznań

Napisano nie, 13 maj 2012 - 14:15

witam
Waham się cały czas porównuje zdjęcia i zastanawiam który motocykl optycznie jest większy bo z danych technicznych wynika że różnice mierzone w centymetrach są minimalne
Mam ponad 100kg i 185cm , i niechciał bym głupio wyglądać bo bardziej podoba mi się shadow. Jeżdżę delikatnie i spokojnie więc kwestia mocy nie jest tak bardzo istotna – zwracam raczej uwagę na niezawodność i trwałość silnika.
dziękuje za odpowiedzi

#4 iks

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 191 postów
  • Wiek: 6
  • Na FM od: 29 marzec 2012
  • Skąd:Poznań

Napisano nie, 13 maj 2012 - 15:18

Witaj! Wybierajac miedzy tymi dwoma to na pewno VTX goruje, ale zwroc sie jeszcze do specow o VTXa na forum maja swoj odzielny dzial.
Osobiscie moge jeszcze polecic Drag Stara czy Intrudera.

Użytkownik iks edytował ten post nie, 13 maj 2012 - 15:21

Pozdrawiam.

#5 luis71

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • V.T.X.
  • 477 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 17 maj 2009
  • Skąd:100-lica
  • Motocykl:vtx 1800C

Napisano nie, 13 maj 2012 - 19:31

Moim zdaniem porównujesz dwa rózne segmenty gdzie VT 750 odpada w przedbiegach.
Podam zalety 1300
Większa pojemnosc
wiekszy moment
większa moc
lepsze hamulce (mino wszystko dla mnie tył bębnowy to przezytek )
wyzej siedzisz ( co prawda o jakies 3-5 cm ale zawsze przy twoim wzroście to więcej miejsca na nogi)
no i jeszcze parę szczegółów.
Celuj w retro bo to te modele wizualnie wygladają na większe chocby w porównaniu z C, a tak naprawdę jak nie masz pstro w czaszce to zastanów się nad vtx 1800. Spokojnie opanujesz tą maszynę.
I uwierz że na VTX nie wazne czy 1300 czy 1800 nie będziesz wygladal śmiesznie. W grupie VTX są więksi i ciężsi od Ciebie i nie wygladaja głupio.

Użytkownik luis71 edytował ten post nie, 13 maj 2012 - 19:34

...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał...

#6 Pichor

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Na FM od: 21 maj 2013
  • Skąd:Ślesin
  • Motocykl:Honda VT 750 Aero

Napisano śro, 22 maj 2013 - 13:03

Stary, to zupełnie odmienne motocykle, nie można ich porównywać. VT adresowany jest do mniejszych bikerów, VTX do dużych, ale każdy może je dosiąść. VT bardziej pasują do polskich dróg, VTX wolą drogi szerokie, proste i równe. VTX nie odważyłbym się wjechać w teren nieutwardzony, VT swobodnie. Jeżeli będziesz jeździł sam, VT wystarczy, dla dwóch osób przy twojej posturze może być kłopot. Siądź na jednym, drugim, przejedź się i będziesz wiedzieć, pamiętając o wymienionych uwarunkowaniach. Mam VT, przymierzałem się do VTX, ale wycofałem się z powodów jak wyżej. VTX to już poważny moto i ma swoje ograniczenia.

Pozdrawiam

Pichor



#7 czarny022

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Na FM od: 08 październik 2011
  • Skąd:Inowrocław
  • Motocykl:Suzuki VZR 1800

Napisano pią, 24 maj 2013 - 08:24

Witam

 

Kolego jeśli to twój pierwszy motor to polecam vt 750. Zaczynałem od tej maszynki i jest naprawdę świetna. VTX 1300 to już inna liga mam go obecnie i jestem bardzo zadowolony ale to nie jest motor na początek.

Pozdrawiam






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |