Skocz do zawartości


Zdjęcie

xs400 zamiana modułu elektronicznego na mechaniczny.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#21 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2718 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano śro, 02 maj 2012 - 10:54

uuu, ciężka sprawa. Wykrętaki to z bólem, bo szpilka co no najwyżej M8, a wykrętaki są słabe... Można próbować rozwiercić, ale potem musi być tuleja wycentrowana, bo przy rozwierceniu, zawsze pójdzie bokiem.
Rozwiązanie profesjonalno-ekstremalne to wypalanie łukiem, czy jak to się nazywa, ustrojstwo działa wysokim napięciem i likwiduje tylko dany materiał, czyli stal. Raz to widziałem, ale w dużym zakładzie...

http://www.renaultal...eeing bolts.htm i tam jest sekcja "spark erosion"

#22 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1350 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano pią, 04 maj 2012 - 19:32

Ale szpilka urwała się równo z głowicą i nie wystaje ani kawałek.

To nie szkodzi. Zastosuj nakrętkę nieco większa niż urwana szpilka. Następnie trzeba położyć ją centralnie na urwanej części i umiejętnie (i to jest tajemnica sukcesu) przyspawać do niej. Daje się taki manewr zrobić może nie za pierwszym razem, ale starty są praktycznie żadne. Najwyżej ukręca się źle przyłąpaną nakrętkę.Spawanie nakrętki ma też dodatkowy aspekt polegający na nagrzaniu gwintu szpilki i następnym jej ostudzeniu. W efekcie jesli zastosowano preparaty zabezpieczające przed wykręcaniem to ulegają one anihilacji a przynajmniej osłabieniu. Podobnie w przypadku korozji. Nawiercanie i zastosowanie wykrętaków wymaga sporych umiejętności, bardzo dobrych narzędzi i odrobiny szczęścia. Gdy czegoś zabraknie najczęściej kończy się klapą.

#23 jgdarek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 07 maj 2009
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl: xs400 Heritage Special

Napisano sob, 05 maj 2012 - 21:07

Witam
Zamiana przebiegła bez problemu.Teraz pali na dwa cylindry i jest super.Co do wykręcenia urwanej szpilki wszyscy mieli rację.Użyłem wiertełka i wykrętaków ( opcja z migomatem nie wchodziła w grę z powodu braku takowego sprzętu).Oczywiście zabrakło " odrobiny szczęścia " i teraz mam nadpęknięty gwint w głowicy i przewierconą szpilkę .Moje kolejne pytanie czy jest jakiś klej aby wkleić nową szpilkę na stałe?

#24 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11980 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano nie, 06 maj 2012 - 04:13

JB Weld.

#25 jgdarek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 07 maj 2009
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl: xs400 Heritage Special

Napisano nie, 20 maj 2012 - 10:28

Dzięki za podpowiedz z tym klejem. Jest naprawdę rewelacyjny .Zdaje egzamin przy takich naprawach.Nie ma to jak satysfakcja z samodzielnie naprawionego motoru .Dziękuję wszystkim za pomoc.

#26 wueska

    Spec - Mechanik

  • Spec
  • 5766 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 30 lipiec 2004
  • Skąd:Rzeszow
  • Motocykl:MZ ts 250/1 78r.

Napisano śro, 23 sty 2013 - 21:00

Wiec tak, do prawie każdej starej japoni zapodać można moduł CDI od kymco ;] zasilanie 12V z akumulatora pinout znajdziesz w necie. Współpracuje z czujnikiem za 20 zł ;]

#27 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1350 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano śro, 23 sty 2013 - 21:30

Coś tak wyskoczył z tą informacją, skoro nikt o to nie pyta?

#28 wueska

    Spec - Mechanik

  • Spec
  • 5766 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 30 lipiec 2004
  • Skąd:Rzeszow
  • Motocykl:MZ ts 250/1 78r.

Napisano śro, 23 sty 2013 - 22:10

Tak dla potomnych ;) przepraszam za odgrzebanie kotleta

#29 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1350 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano czw, 24 sty 2013 - 10:39

Tak dla potomnych ;) przepraszam za odgrzebanie kotleta

Jak dla potomnych to można łyknąć taki "odgrzebany" kotlet. :biggrin:

#30 wueska

    Spec - Mechanik

  • Spec
  • 5766 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 30 lipiec 2004
  • Skąd:Rzeszow
  • Motocykl:MZ ts 250/1 78r.

Napisano czw, 24 sty 2013 - 23:43

moduł jest genialny i nie drogi;) Praktycznie nie wymaga zmiany instalacji(zasilany 12V), współpracuje z tanim czujnikiem a nawet z takim typu cewka przekaźnika ;)

#31 barti696

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 25 listopad 2013
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:Yamaha xs 12 DOHC

Napisano pią, 07 lut 2014 - 20:51

witam

podepne sie pod ten temat bo tez chodzi o Yamahe xs 400 12 e dohc problem z przednia zebatka  i moje pytanie jak prawidlowo zamontowac zebatke przednia strona z wybrzuszeniem i numerami do silnika czy plaska bez niczego ponizej daje foto jak to wyglada to co jest zalozone to tak aktualnie mam ale nie jestem do konca pewny czy dobrze czy nie ta druga strona

http://archiwum.alle...3351900670.html

a teraz mam zalozone ze tym wybrzuszeniem z numerami w strone silnika dobrze zrobilem ?

 



#32 DZIKOWSKI

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1775 postów
  • Na FM od: 31 październik 2011
  • Skąd:z brzucha
  • Motocykl:2T,4T

Napisano pią, 07 lut 2014 - 22:17

Dostałeś już odpowiedź to pytanie 


Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 Forumowiczów, 4 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |